مقالات آموزشی

پیشنهاد چند راهکار برای افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی

مفید بود؟

دغدغه اصلی دارندگان فروشگاه های اینترنتی افزایش فروش است (صد البته این امر کاملا طبیعی است.) دنیای کنونی به سمتی میرود که هیچ سوالی بی جواب نماند و دغدغه ها برطرف شود.به همین دلیل امروز پونه مدیا قصد دارد تا در ادامه تمامی دغدغه های دارندگان فروشگاه های اینترنتی را برطرف کند؛ پس با ما همراه باشید و با مطالعه ی روش های زیر فروش سایت خود را به حداکثر برسانید. در این مطلب سعی که شده که تمامی روش های قابل اجرا در ایران به صورت مفید و مختصر برای شما عزیزان توضیح داده شود.

40 راه افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی

1_ مطمئن شوید که هر محصول صفحه جداگانه ای مربوط به خود را دارد

2_ توضیحات ارائه شده در خصوص هر محصول باید منحصر به فرد باشد.

این یعنی از هر گونه Copy و Paste کردن پرهیز کنید.

3_ تجربه های کاربری را برای هر محصول به اشتراک بگذارید.

با این کار علاوه بر این که هر بار محتوایی جدید به صفحه ی محصول خود اضافه کردید، احتمال خرید محصول را توسط افرادی که تجربه های کاربری و بازخورد سایر مشتریان را مطالعه کرده اند را بالا می برید.

4_ ازسیستم سبد خرید ساده استفاده کنید.

دقت داشته باشید هر چقدر سیستم سبد خرید شما پیچیده باشد امکان این که مخاطب در روند خرید از این پیچیدگی خسته شود و هیچ خریدی انجام ندهد وجود دارد. پس یک از عواملی که خرید مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد ساده بودن یا پیچیدگیِ سبد خرید سایت شماست.

5_ مشتریان خود را پیگیری کنید.

حدود سه هفته پس از ارسال محصول با خریدار ارتباط برقرار کنید و نظرش را در مورد محصولی که از شما خریداری کرده بپرسید و آنها را با این کار در حلقه ی فیدبک قرار دهید.

6_ به مشتریان خود انگیزه دهید.

به عنوان مثال مسابقات می توانند گزینه های خوبی برای ایجاد انگیزه در مخاطبان و مشتریان قبلی شما باشد

7_ پرسونای مشتری خود را تشخیص دهید و بر اساس آن پرسونای فروشگاه خود را بسازید.

پرسونا به معنای شخصیت می باشد. بگذارید تا مورد بالا را با یک مثال برای توضیح دهیم:
فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین فروش مواد غذایی رژیمی و خوراکی های مناسب برای تناسب اندام دارید؛ پس پرسونای مخاطبین و مشتریان شما عبارت است از افرادی که به سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت می دهند؛ حالا پرسونای فروشگاه شما باید به گونه ای باشد که با شخصیت مشتری ها و مخاطبین همخوانی داشته باشد.

8_ محتوای تولیدی خود را با پرسونای مخاطبین هماهنگ کنید.

محتوا چیزی است که مخاطب را به مشتری تبدیل می کند؛ مخاطبین شما بعد از استفاده از محتوایی که شما تولید کرده اید، (اگر درست و اصولی تولید کرده باشید) متقاعد می شوند که از محصولات شما بازدید و سپس خریداری کنند. برای نتیجه گیری بهتر پیشنهاد می شود که محتوای نزدیک به شخصیت مخاطبین خود را تولید کنید. شما همچنین می توانید از حال و هوای این روز های مخاطبین خود با خبر شوید و محتوای تولیدی خود را تا حد قابل توجهی به آنها نزدیک کنید.

9_ دیزاین ظاهری خوبی برای وب سایت فروشگاه خود در نظر بگیرید.

در نظر داشته باشید که دیزاین و طراحی سایت شما دقیقا مثل یک دکوراسیون برای یک مغازه است. وقتی شما دکوراسیون جلب توجه کننده تر و در خورِ اجناس فروشگاه خود داشته باشید مشتریان زمانی که در فروشگاه شما هستند حس بهتری خواهند داشت. البته باید گفت که بالعکس این موضوع نیز در همین خصوص صدق می کند؛ یعنی مخاطب از یک سایت درهم برهم و شلوغ و بی نظم هیچ وقت خرید نخواهد کرد.

10_ پیشنهاد های مرتبط و عاقلانه بدهید

فرض کنید به یک مغازه لباس فروشی می روید و به دنبال یک شلوار جینِ آبی کمرنگ هستید که کمی هم راحت باشد، ولی فروشند انواع البسه در سایزتان را به شما نشان می دهد و شما را گیج می کند؛ همین کار باعث می شوند شما حتی لباس مورد نظر خود را نخرید. ولی این بار فرض کنید وقتی فروشنده شلوار مورد نظر شما را داد، یک پیراهن که با آن شلوار سازگار باشد را به شما پیشنهاد دهد.
مطمئن باشید که در این حالت حداقل در مورد خرید آن پیراهن فکر خواهید کرد.

11_ هر چیزی که باعث کند شدن حرکت مخاطب در سایت می شود را تغییر داده یا حذف کنید.

شما می توانید یک بار به صورت فرضی از خود خرید کرده و راحتی خرید از وب سایت خود را تست کنید.البته یادتان باشد برای این کار تا می توانید سختگیر باشید تا موانعِ سرِ راه مخاطب حذف شوند یا تغییر درستی روی آنها اعمال شود. این کار می تواند شامل این نیز شود که عوامل اضافه و مزاحم از وب سایت شما حذف شوند.

12_ سعی کنید تمامی مواردی که در وب سایت خود ارائه می دهید کاملا کارآمد باشد و دقیقا وظیفه و هدف مربوط به خود را داشته باشد.

 

13_ از تحلیل انجام شده توسط سایت Crazyegg استفاده کنید.

بررسی های انجام شده توسط این سایت می تواند به شما کمک کند که بفهمید چند نفر از بالا تا پایین صفحه شما را دیده اند و روی چه گزینه هایی بیشتر کلیک کرده اند.

14­­_ محصولات خود را بوسیله محتوای خلاقانه ارتقاء دهید.

برای محصولات جدید و کلیدی خود کلیپ معرفی نامه ویدیویی درست کرده و آنرا در شبکه های مختلف به اشتراک گذاری کنید. این کار باعث رشد conversation rate محصولاتتان می شود.

15_ مشتری را از موجودی انبار خود آگاه کنید.

هرگاه جنس مورد نظر مشتری را ندارید، در صورت تمایلش، مشخصات او را گرفته و به محض آماده شددن محصول مورد نظر او اطلاع رسانی کنید.

16_ سرعت سایت خود را بالا نگه دارید.

مطمعن شوید که سرعت وب ساییتان بالاست؛ چون برای هر ثانیه ای بارگذاری و لود شدن صفحات شما طول می کشد، یک مشتری عجول را از دست می دهید. زمان ایده آل برای بارگذاری صفحات یک فروشگاه 3 ثانیه است.

17_ آمار سایت خود را با دقت بررسی کنید.

این کار باعث می شود بفهمید که مراجعه کنندگان به سایتتان چه محصولاتی را جستجو می کنند تا از کمبود های محصولات خود باخبر شوید. همچنین اگر در قسمت جستجوی سایت نام محصولی را اشتباهاً و با غلط املایی جستجو می کنند، می توانید آنها را بهتر راهنمایی کنید.

18_ حتما یک وبلاگ داشته باشید

شما می توانید در وبلاگ خود در مورد تنوع محصولات، طرح ها، تخفیفات و محصولات جدید صحبت کنید. علاوه بر این سایت های دارای وبلاگ به طور متوسط 434 درصد صفحات بیشتر و 97 درصد لینکهای بیشتری را ایندکس می کنند. همچنین وبلاگ ها باعث میشوند ترافیک بیشتربه سمت سایت شما بیاید. کسب و کارهایی با یک وبلاگ معمولی 55 درصد بیشتر از سایر کسب و کارهای بدون وبلاگ بازدید کننده دارند.

19_ از درگاه های پرداخت اینترنتی معتبری استفاده کنید.

درگاه های خرید اینترنتی و صفحه ی ارائه صورت حساب به مخاطب یکی از کلیدی ترین محیط ها برای مخاطبان شماست.پس مطمئن شوید که از درگاه پرداخت معتبر و قابل اعتمادی برای مخاطب و مشتریات خود استفاده کرده اید.

20_ تضمین بازگشت 100 درصد وجه کالا دهید.

21_ خود را به مردم کامل معرفی کنید.

مطمئن شوید که مردم می دانند از چه کسی خرید می کنند.برای انجام این کار به صورت راحت می توانید آدرس شرکت و شماره تلفن خود را در بالای همه ی صفحات سایت خود بنویسید. این کار باعث می شود که مخاطب از واقعی بودن شما اطمینان حاصل کند.

22_ حتما برای رنگ بندی و ظاهر سایت خود باید با یک متخصص صحبت کنید

همانطور که برای ساختن یک خانه ی درست و اصولی به این نیاز دارید یک متخصص آنرا طراحی کند، برای فروشگاه اینترنتی نیز به موردی مشابه نیاز دارید.

23_ از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

شما می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی، سایت و محصولات خود را بیشتر به معرض نمایش بگذارید و بیشتر با مردم ارتباط داشته باشید.

24_خودتان را در دسترس قرار دهید.

پشتیبانی و پیگیری حلقه های طلایی فروشگاه شما هستند. برای ارائه بهترین پیگیری و پشتیبانی باید در دسترس و حاضر باشید.

25_ در مخاطبین خود احساس ضرورت ایجاد کنید.

شما می توانید این کار را با استفاده از طرح های تخفیف و پیشنهاد های خلاقانه انجام دهید. تخفیفات زمان دار از جمله همین ترفند ها هستند.

26_ به کیفیت محصولات خود به صورت جدی اهمیت دهید.

یکی از مهمترین عواملی که باعث می شود مشتری دوباره به سراغ شما بیاید کیفیت و ارزش محصولات شماست.

27_ از قدرت اینفلوئنسر ها استفاده کنید.

از آنجایی که اینفلوئنسرها از دل خود مردم اند، میزان اعتماد به این افراد نسبتا بالاست، پس پیشنهاد و تبلیغاتِ انجام شده توسط این افراد می تواند موثر باشد.

28_ از قدرت تبلیعات استفاده کنید.

شما حتما باید برای تبلیغات خود بودجه مشخص کرده و از پتانسیل این عامل مهم در افزایش فروش استفاده کنید.

 

29_ تیم فروش خود را گسترش دهید.

30_ در صورت امکان به سایر خرده فروشان، عمده فروشی کنید.

31_ برای مناسبت های گوناگون از کد های تخفیف مدت داراستفاده کنید.

32_ ارتباط خود را با سایر فروشندگان حفظ کنید.

33_خدمات رایگان مرتبط با محصول ارائه دهید.

به عنوان مثلا:اگر در سایت خود رنگ می فروشید، می توانید یک آموزش نقاشی به صورت رایگان به افرادی که از شما رنگ می خرند بدهید

34_ در خصوص اطلاعاتی که به مشتری می دهید شفاف عمل کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که هر گونه اطلاعاتی در مورد هر محصولی باید کاملا واضح، شفاف، قابل فهم و در دسترس مشتری باشد.

35_ مشتری خود را روشن کنید.

هرگاه مشتری برای فهم موضوعی به مشکل برخورد سریعا توضیحاتی و اطلاعاتی که نیاز دارد را در اختیار او قرار دهید.

36_ از عکس های واقعی و با کیفیت استفاده کنید.

37_ در مراحل خرید محصول، مشتری را در جریان مرحله بعدی از فرآیند فروش بگذارید.

38_ مخاطب را در مراحل خرید خسته و گیج نکنید، بگذارید کار خودش را بکند.

39_ به جای مشتری تصمیم نگیرید.

40_ خلاق باشید.

به عنوان مثال مسابقه هایی طراحی کنید که مخاطبین در این مسابقه محصولات شما به سایر افراد پیشنهاد دهند.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.