زدیدکنندگان وب سایت در لحظه با تصاویر به کار گرفته شده در صفحات وب ارتباط برقرار می کنند. بنابراین ابزار بصری به کار گرفته شده در یک وب سایت، مانند تصاویر، رنگ ها و چیدمان می تواند نقش مهمی را در تبدیل یک بازدیدکننده گذری به یک مخاطب دائم داشته باشد.
استخدام و یا هزینه کردن برای یک عکاس حرفه ای به منظور استفاده در طراحی وب سایت، هزینه ای اضافی نمی باشد. در حقیقت این هزینه می تواند بسیار ضروری باشد. آنچه مسلم است، بازدیدکنندگان در مرحله اولی که وارد یک سایت می شوند تنها آن را اسکن می کنند. اسکن شدن اجمالی یک وب سایت توسط چشم، عملی می باشد که تمرکزی در آن وجود ندارد. بننده تنها بررسی می کند که آیا این وب سایت معتبر به نظر می آید و آیا می توان به محتوای آن اعتماد کرد یا خیر. اگر شما در این مرحله قادر نباشید تا اعتماد او را جلب نمایید، در حقیقت شکست خورده اید.
از ابزار مهمی که در زمینه جلب اعتماد به یک طراح وب سایت کمک می کند، عکس می باشد. تصاویر یکی از گویاترین ابزار تاثیرگذار بصری هستند که بدون وجود کلمات نیز می توانند با مخاطب حرف بزنند. خودتان قضاوت کنید، آیا در وب سایتی که تصاویر آن بی کیفیت و یا غیر حرفه ای می باشد باقی خواهید ماند؟
شما با استفاده از عکاسی های مینیمال همچنین قادر به ایجاد سلسله مراتب بصری خواهید بود. این شیوه از عکاسی می تواند توجه بیننده را به بخش مشخصی از محتوا جلب نماید. همچنین به خاطر داشته باشید که تصاویر شما باید بسیار با محتوای وب سایت مرتبط باشد.