مفید بود؟

در زمانی که خیلی از رقبای شما به سمت حرفه ای شدن پیش می روند و وارد کسب و کارهای آنلاین می شوند….ممکن است به فکر شما هم وارد شدن به این دنیای جذاب خطور کند…
در چند سال گذشته نهایت کاری که شما برای ورود به دنیای وب انجام میدادین طراحی سایت بود!
اما آیا اکنون هم با طراحی یک وب سایت می توانید بازار را در تسخیر خود داشته باشین؟

در حال حاضر طراحی سایت اولین قدم برای وارد شدن به کسب و کار آنلاین می باشد…برای قدم های بعدی شما باید با مباحث دیجیتال برندینگ و وب برندینگ آشنایی کامل داشته باشین..

برندینگ (Branding) یا برند سازی از قدیمی ترین و در عین حال قدرتمند ترین روش های بازاریابی و افزایش فروش محصولات است.

 

البته باید عنوان کنیم که این روش قدیمی و کهن هر روز از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردار میشود به گونه ای که هر سازمان و بیزنسی در بدو همه فعالیت های بازاریابی خود نیازمند توجه جدی به بحث برندینگ خود خواهد بود. و این بحث در قالبی جدید با عنوان وب برندینگ (Web Branding) پا به عرصه نهاده است.

 

قدم اول  : برندینگ چیست؟

 

برند یا مارک به یک عبارت و یا یک نشان تجاری گفته می شود که تعیین کننده کیفیت و اصالت یک کالا است. برندینگ دست برتر تمامی روش های بازاریابی است، بسیاری از کارشناسان برجسته دنیای فروش و بازاریابی بر این باورند که برندسازی بهترین راه برای افزایش فروش کالا و خدمات است.

 

حال اگر تلاش کنیم همه تعریف های برندینگ دنیا را در یک جمله کوتاه توصیف کنیم  جمله ای غنی تر و تاثیر گذار تر از جمله زیر نخواهیم داشت:

 

“به نام و هویت تجاری ای که معرف یک کالا است برند گفته می شود. برند می توان یک نشان تجاری، یک شخص و یا حتی یک عبارت باشد.

 

زمانی مارک های تجاری، اشخاص و دیگر چیز ها به یک برند تبدیل می شوند که با آمدن اسم نام برند ذهن مخاطب مستقیما به سراغ زمینه فعالیت آن برند برود.

 

به طور مثال: هنگامی که صحبت از مک دونالد می شود ذهن شما به صورت مستقیم به یاد برگر ها و سیب زمینی های مک دونالد می افتد و هنگامی که نام ماکروسافت به میان می آید اولین چیزی که به ذهن شما می رسد کامپیوتر است، همچنین زمانی که نام مایکل جکسون به گوش شما می رسد ذهن شما در گیری موسیقی می شود، بنابراین مک دونالد و ماکروسافت یک برند تجاری و مایکل جکسون یک برند هنری باشد.

 

گام دوم : اهمیت برندینگ برای یک بیزنس در چیست؟

 

اهمیت برندینگ در فروش کالا مشخص می شود! تنها برای چند ثانیه به اپل فکر کنید، چرا قیمت گوشی های برند اپل از دیگر موبایل های مشابه موجود در بازار بیشتر است؟ یا چرا قیمیت تمامی خودرو های شرکت بنز، از شرکت های مشابه بیشتر است؟ آیا به راستی کیفیت خودرو های بنز از خودرو های شرکت های مشابه بیشتر است؟ قطعا پاسخ این سوال خیر است. شرکت های دیگری هستند که موبایل های بهتر است اپل و خودرو های بهتر از بنز می زنند اما نه به اندازه آن ها می فروشند و نه به اندازه آن ها معروف هستند.

 

چرا؟ چون اپل تبدیل به یک برند یا بهتر است بگوییم غول تکنولوژی شده است و بنز هم تبدیل به یک برند صنعتی. مطئمن باشید اگر اپل جارو برقی و بنز پراید هم بزند مردم می خرند چون به برند این دو شرکت اعتقاد دارند. حتی شاید برندینگ (Web-Branding) یا برند سازی آنلاین و برند سازی اینترنتی که به در عموم با نام برندینگ (Branding) شناخته می شود که از قدیمی ترین و در عین حال قدرتمند ترین روش های بازاریابی و افزایش فروش محصولات است.

 

گام سوم: حال باید چگونه برندینگ کرد؟

 

برند سازی و فروش محصولات از طریق برند یکی از سخت ترین و زمان بر ترین روش های بازاریابی است. برند سازی باید توسط یک گروه متخصص و حرفه ای انجام شود چرا که کوچک ترین اشتباهی در ساخت برند می تواند منجر به از بین رفتن اعتبار و ایجاد صدمات جبران ناپذیر به یک برند شود. برند سازی حاصل طرز تفکر مردم و رسانه ها در مورد یک برند است. عملکرد متمایز، اعتبار و نوآوری از مهم ترین اصول برندینگ به شمار می روند.

 

با توجه به استقبال بسیار زیاد صورت گرفته از دوره های آموزشی در شرکت پدیده تجارت بر آن شدیم دوره آموزش دیجیتال برندینگ در اصفهان را بصورت حضوری برگزار کنیم..شما عزیزان در این دوره با مبنای آموزش وب برندینگ آشنا شده و می توانید به صورت حرفه ای وارد این کسب و کار پر از درآمد شوید… همچنین با مراجعه به صفحه ی دوره آموزشی می توانید سرفصل دوره را مشاهده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.