مفید بود؟

در دنیای امروزه، اکثر بازاریاب ها سعی می کنند تا ترافیک را به سمت وب سایت ها هدایت کنند تا از طریق آن بتوانند سرنخ هایی را پیدا کنند. این سرنخ ها باید موثر باشند تا بتوان با استفاده از آنها محصولی را به مشتری فروخت. اما با انجام این کار نیز باید گفت که شما فقط نیمی از راه را رفته اید. بعد از آن شما باید از ترافیک و سرنخ هایی که دارید، بهره بیشتری بگیرید که بتوانید شرکت ها را به یک رشد طولانی مدت برسانید. برای همین است که باید از بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) استفاده کنید. شاید بپرسید که CRO چیست. ما در این مقاله به طور کامل در مورد آن توضیح داده ایم.

 

نرخ تبدیل چیست؟

نرخ تبدیل در واقع به درصدی از بازدیدکنندگان سایت گفته می شود که پس از بازدید هدف مورد نظر شما مانند تکمیل یک فرم، ثبت نام در سایت یا خرید یک محصول را انجام می دهند.

اگر در سایت خود نرخ تبدیل بالایی داشته باشید نشان از این است که سایت شما به درستی قالب بندی شده است و برای جذب مشتری آماده است. اما برای این که بدانید Cro چیست باید بدانید که نرخ تبدیل پایین سایت نیز می تواند ریشه در مشکلات سایت داشته باشد. برای مثال ممکن است که سایت شما بهینه نباشد و مدت زمان بارگذاری آن برای مشتری طولانی باشد. یا این که پیشنهاد هایی که می دهید به اندازه کافی برای مشتری جذاب نیستند.

 

نرخ تبدیل خوب چیست؟

در واقع این که توضیح داد چه مقدار نرخ تبدیل خوب است، باید گفت که همچی بستگی به جایگاه شما، صنعت ، اهداف ، کانال ترافیک و میزان جمعیتی که در منطقه شما وجود دارند بستگی دارد. به عنوان مثال میانگین نرخ تبدیل در تمام تجارت های جهانی در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ به طور میانگین ۲٫ ۱۷ درصد بود که نسبت به سال گذشته آن که ۲٫ ۳۷ درصد بود کاهش قابل توجهی داشته است.

برای درک بهتر از این که Cro چیست باید بدانید که میانگین نرخ تبدیل شما علاوه بر موارد بالا به سایتی که دارید هم بستگی دارد. برای مثال نرخ تبدیل مناسب در سایت های مواد خوراکی چیزی حدود ۵٫ ۵ درصد است. اما نرخ تبدیل مناسب در سایت های بهداشت و سلامت مانند سایت های فروشنده مواد مراقبت از مو چیزی حدود ۳٫ ۵ درصد است.

اگر نرخ تبدیل شما کمتر از حد استاندارد است یا این که نرخ تبدیلی که دارید کمتر از رقبای شما است ، به این معنی است که شما در بخشی از قسمت ها ضعیف عمل کرده اید. به همین خاطر زمان این رسیده است که این مشکل ها را برطرف کنید.

برای اینکه بهتر بدانید cro چیست جالب است بدانید که تبدیل می تواند در هر جایی از وب سایت شما رخ دهد. می تواند در صفحه اصلی سایت، صفحه قیمت محصولات، وبلاگ شما، صفحات فرود و یا هر جای دیگری از سایت شما باشد. به همین خاطر است که برای داشتن نرخ تبدیل بالا باید تمامی بخش های سایت خود را برای این کار بهینه کنید.

 

نحوه محاسبه نرخ تبدیل

برای این که بدانید Cro چیست باید نحوه محاسبه نرخ تبدیل سایت خود را نیز بلد باشد. نحوه محاسبه نرخ تبدیل بسیار راحت است. فقط کافی است تا با تقسیم تعداد تبدیل در تعداد بازدید کنندگان و ضرب آن در ۱۰۰ نرخ تبدیل سایت خود را به دست آورید.

 

در کدام قسمت از سایت می توان استراتژی cro را پیاده سازی کرد؟

به طور کلی برای استفاده از این استراتژی ، چهار تا از قسمت های سایت هستند که بهتر از بقیه نتیجه می دهند و بهتر است تمرکز خود را روی آن ها بگذارید. این چهار قسمت عبارتند از :

  1. صفجه اصلی

برای این که بهتر بدانید Cro چیست، جالب است که بدانید یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از این استراتژی صفحه اصلی سایت شما است. صفحه اصلی علاوه بر این که بیشترین تاثیر را بر روی مشتریان دارند، فرصتی را به مشتریان می دهد تا بیشتر با سایت شما آشنا شوند.

شما می توانید با نشان دادن لینک قسمت های مختلف سایت خود و با ارائه محصول های خود، امکان ثبت نام رایگان یا استفاده از یک ربات چت برای کمک به مشتریان می توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

  1. صفحه قیمت محصولات

صفحه قیمت گذاری محصولات در صورت تنظیم نامناسب ، می تواند به یکی از عوامل شکست آن ها تبدیل شود. برای این که بهتر بدانید Cro چیست باید بدانید که این استراتژی می تواند به صفحه قیمت محصولات کمک کند تا نرخ تبدیل افزایش پیدا کند. برای مثال می توانید با نشان دادن تغییر بازه های قیمت گذاری به طور سالانه یا ماهانه مشتری را مجاب به خرید کنید. همچنین می توانید با استفاده از روش های دیگری مانند، توصیف ویژگی های محصول، قرار دادن اطلاعات تماس برای ارتباط با مشتری آن ها را به مشتری تبدیل کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

  1. وبلاگ سایت

وبلاگ یکی از بهترین بخش ها برای افزایش نرخ تبدیل سایت است. شما می توانید هر چیزی در وبلاگ خود قرار دهید تا مشتری ها را به سمت خود جذب کنید. بهترین محتوا ها برای جذب مشتری ، محتوا های علمی و مفیدی هستند که به صنعتی که در آن کار می کنید مربوط باشد. برای این که بدانید Cro چیست می توان به این اشاره کرد که در وبلاگ سایت می توان از Cro برای تبدیل خوانندگان به سرنخ استفاده کرد.

برای مثال می توانید از فرآیند افزودن فراخوان برای اقدام یا به اختصار CTA استفاده کرد. از این فرآیند در قسمت های مختلف مقاله استفاده می شود. در این فرآیند از خوانندگان در خواست می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع آدرس ایمیل خود را وارد سایت کنند و در سایت ثبت نام کنند. مشتریان در ازای ثبت نام می توانند برای چیزی را دریافت کنند. برای مثال یک کتاب الکترونیکی رایگان می تواند جایزه مناسبی باشد.

  1. صفحات فرود

صفحات فرود یکی از مهم ترین قسمت های بهینه سازی سایت برای نرخ تبدیل هستند. این صفحات چون همیشه برای دریافت اقدامی از سمت کاربر ساخته شده اند، بیشترین نرخ تبدیل را با میزان ۲۴ درصد دارند. به همین خاطر است که می توان این صفحه را برای مشتریان بهینه تر کرد تا نرخ تبدیل را بیش از پیش افزایش داد.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد این که cro چیست توضیح دادیم. متوجه شدیم CRo در واقع به بهینه سازی نرخ تبدیل برای دریافت بیشتر نرخ تبدیل گفته می شود. برای درک بهتر این استراتژی در ابتدا در مورد این که نرخ تبدیل چیست صحبت کردیم. بعد از آن نیز بهترین مکان های سایت که می توان در آن از این استراتژی استفاده کرد را نام بردیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.