چگونه به شکل اخلاقی، در صفحه های بزرگ جاسوسی کنیم و کارهایشان را بدزدیم؟
«تونی رابینز» یکی از مربیان مشهور تحول فردی در دنیا، به خاطر عمومیت دادن به مفهوم الگوسازی، مشهور است.
می گوید وقتی می خواهید به سطح موفقیت دیگران برسید، کل کاری که باید انجام دهید الگوسازی ذهنیت و کنش های آنهاست.
این موضوع در خیلی از حیطه های زندگی کاربرد دارد و موفقیت مالی در اینستاگرام هم از این قضیه مستثنی نیست.
وقتی من شروع به ساختن صفحه ی اینستاگرامم کردم، به صفحه های موفق در جایگاهی که انتخاب کرده بودم، فقط نگاه نکردم؛ مطالعه شان کردم.
شباهت های بین طراحی اسم، لوگو و بیوی آنها را با خودم بررسی کردم.
از خودم پرسیدم: این صفحه های بزرگ در اینستاگرام چه کاری می کنند؟ چه کاری نمی کنند؟ چگونه کار می کنند؟ اگر می خواهید در آینده ای نزدیک، تعداد فالوئرهایی مثل صفحه های بزرگ اینستاگرامی داشته باشید باید در مورد کاری که آنها انجام می دهند، دیوانه وار کنجکاوی کنید.
فهرست مطلب
- مواردی که در الگوسازی باید در نظر داشته باشید
- محتوا
- نام
- لوگو
- پروفایل / بیو
- تمرین عملی
در ضمن، از الگوبرداری از صفحه های ناموفق به دلایل واضح پرهیز کنید.
بعدا در این سری آموزش ها ابزار ارزشمندی به دست خواهید آورد که در مورد فهمیدن موفقیت واقعی یا غیر واقعی صفحه ها کمک تان می کند.
شاید خیلی راحت، فریب موفقیت ظاهری صفحه ای را بخوریم و این قضیه تا وقتی آن را عمیقا بررسی کنیم و داده های سخت را ببینیم، ادامه داشته باشد. در ضمن، شیوه کاربرد این فرآیند الگوسازی برای ایجاد قیف فروش موفق خودتان را یاد خواهید گرفت.
مواردی که در الگوسازی باید در نظر داشته باشید
این جا چند نکته ی خاص هست که من موقع بررسی این صفحه های اینستاگرامی بزرگ پیدا کردم:
محتوا
صفحات مشهور و پربازدید همیشه و مرتب (بعضی وقتها روزانه چهارده پست) محتوای حیرت انگیز ارائه می دادند.
این بخش بزرگی از چرایی توانایی شان برای ساختن چنین برند قدرتمندی و ماندن در ذهن مردم برای همیشه است.
نام
اسمشان مزیتی را نشان میدهد.
وقتی آنها را می خوانید روشن است که یک نوع مزیت با نتیجه، از فالو کردن آنها به دست می آورید.
اسامی شان قابل شناسایی هم هست و در جایگاهی که صفحه ها دائم و هر روز ایجاد می شوند، برجسته هستند.
شما می خواهید بلافاصله فالوشان کنید؛ چون از قبل میدانید که به ارزش زندگی تان اضافه می کنند.
لوگو
طراحی های به کار رفته در لوگوی آنها در کنار توصیه هایی که در مقالات قبل به شما کردم، روی شیوه طراحی لوگوی من اثر گذاشتند.
لوگوهای تایپ شدنی واضح بودند و در اولین نگاه، بلافاصله به چشم می آمدند.
هر کدام از آنها از زمینه ی ساده ای استفاده کرده اند و لوگوهایی را به کار برده اند که تضاد رنگی زیادی دارند.
وقتی افراد، نیوزفیدهای شان را بالا و پایین می کنند، این تضاد رنگی باعث می شود واقعا به چشم بیایند.
به عنوان مثال ThinkGrowProsper کار منحصر به فردی انجام داده است؛ آنهایک کتاب باز را در نیمهی پایینی لوگو گذاشته اند که یک برند قدرتمند را ساخته است که به مردم می گوید یک کتاب بازی قدرتمندی یک ذهن باز است، ساده ولی کارآمد؟
پروفایل / بیو
هرکدام از این صفحه های بزرگ، پیام کوتاه ولی قدرتمندی بانکات تیک خوردهی کاملا روشن داشتند که از طریق فراخوان به انجام دادن یک کار از سوی فالوئرها، شما را به لینکشان در بیو هدایت می کردند. ThinkGrowProsper اغلب از واژه ی «رایگان» در بیو پروفایلش استفاده می کند.
بعدا یاد می گیرید که این واژه برای بیش تر کردن ترافیک وب سایت یا قیف فروش تان چقدر می تواند قدرتمند باشند.
خیلی از این برندهای اینستاگرامی آن قدر قدرتمند هستند که دهها اگرنه صدها نفر تا آن جا جلو رفته اند که لوگو نام و بیوی آنها را کپی کرده اند.
مقلد نباشید.
از پروفایل آنها به عنوان طرح کلی برند خودتان استفاده کنید.
اصیل بودن تنها راه ساختن برند منحصر به فرد و قابل شناسایی و به جا آوردن است.
تمرین عملی
پژوهش کنید و فهرستی از صفحاتی را که به جایگاه خودتان ربط دارد، آماده کنید صفحاتی که دلتان می خواهد از روی آن ها الگوسازی کنید.
بعد از تهیه این فهرست، وارسی شان کنید و ببینید کدامشان به صورت منطقی باعث رشد می شوند و کدامشان جعلی و به درد نخور هستند.
شیوه انجام این کار را در فصل مطالب بعدی یاد خواهید گرفت.