مقالات آموزشی

نکات کلیدی برای عملی کردن اهداف در دنیای آنلاین

شیوه انتخاب یک جایگاه بی نقص در اینستاگرام

شیوه انتخاب یک جایگاه بی نقص در اینستاگرام … و محتوایی ارائه دهید که فالوئرهای تان را به هواداران تمام عیار و مشتریان سودآور تبدیل کند.

همیشه باید به خودتان یادآوری کنید که اینستاگرام اولین و مهم ترین پلتفرم برای وسایل الکترونیکی قابل حمل است.

این یعنی چه؟

یعنی همه چیز باید جوری متناسب و بهینه شود که مردم خیلی راحت و سریع، آن ها را روی تلفن هایشان متوجه شوند.

این شامل تاکتیک های روان شناختی تان می شود که افراد را وادار می کند روی صفحه شما متوقف شوند و با پست تان ارتباط برقرار کنند.

هیچ چیز بیش تر از محتوایی که پست می کنید، در رشد طبیعی شما در اینستاگرام نقش نخواهد داشت.

به همین خاطر لازم است جایگاهی را هدف بگیرید که «کاملا مناسب» باشد، نه آن قدر خودتان را محدود کنید که تعداد کمی به شما علاقه مند شوند و نه آن قدر گسترده عمل کنید که هدف تان برای کسانی که اولین بار از صفحه تان دیدن می کنند، مبهم به نظر برسد.

با در نظر گرفتن این مورد، اشتیاقی که دارید شاید لزوما بهترین چیز برای خلق یک صفحه اینستاگرام موفق نباشد.

این، به خصوص وقتی مصداق پیدا می کند که هدف تان تبدیل اینستاگرام به یک پلتفرم پولساز باشد.

فهرست مطالب

  • نکات مربوط به عملی کردن اهداف در دنیای آنلاین
    • در وب سایت
  • نکات ارائه محتوای باکیفیت اینستاگرام
    • باید مشخص باشید
    • ثابت قدم باشید
    • محتوای مفید را از بقیه صفحه های اینستاگرام به اشتراک بگذارید
    • تصاویر، تصاویر، تصاویر
    • روی بهترین گزینه ی عملی برای جایگاه تان تمرکز کنید
    • از تنوع برای جذب فالوئرهای جدید استفاده کنید
    • نظردادن معیار شماره یک است

نکات مربوط به عملی کردن اهداف در دنیای آنلاین

در وب سایت

قبل از این که کاربر تصمیم بگیرد در صفحه بماند یا روی دکمه ی قرمز «X» کلیک کند، معمولا سه تا پنج ثانیه وقت دارید که تاثیر اولیه خوبی بگذارید.

تاثیر اولیه از هر چیزی مهم تر است.

با عکس اینستاگرام، در بهترین حالت یک ثانیه وقت دارید که این تاثیر را روی کاربر بگذارید.

وقت پردازش یک به یک صدها عکس را ندارند.

با سرعت برق، عکس ها را بالا و پایین می کنند تا وقتی یک عکس چشمگیر یا مربوط به خودشان را پیدا کنند.

حتی می شود گفت که این یک جور ورزش انگشت شست است.

بازاریابی شما در اینستاگرام باید کاملا ساده و واضح باشد.

نمی توانید در این فرصت کوچکی که برای جذب کاربر به کار مطلوب (بازدید از وب سایت، نظردهی روی عکس و….) دارید، چیز دیگری ارائه دهید.

به همین خاطر، استراتژی محتوای تان باید به همین روش تدوین شود.

ضرب المثل قدیمی تجاری که از ارائه  محتوای با کیفیت می گفت، موقع ساختن صفحه اینستاگرام تغییری نمی کند. برای هزاران سال،

مردم همیشه کسانی را دنبال کرده اند که چیزی به جز ارزش ارائه نداده اند و استراتژی کلی شما در اینستاگرام باید بر اساس این حقیقت حیاتی باشد

همان طور که جامعه فالوئرهای وفادارتان را می سازید، یاد خواهید گرفت که دقیقا چه می خواهند و چگونه و چه وقت، آن چه را که می خواهند، به آنها بدهید.

لازم نیست بنشینید و سخت فکر کنید؛ چون اعداد، خودشان حرف خواهند زد.

این واقعیت که می توانید معیارهای حیاتی زیادی را در اینستاگرام پیگیری کنید، همان چیزی است که به شما امکان می دهد نتایج تغییرات تان را در زمان حال مشاهده کنید.

آزمون دو گزینه ای A/B Testing هیچ وقت ساده تر از این نبوده است.

مطالب زیادی در این مقاله هست که باید درک کنید؛ ولی تدوین استراتژی محتوایی باارزشی که براساس روش های اثبات شده باشد، اهمیت حیاتی دارد.

این نکته، مبنای خلق محتوای شما در شروع رشدتان در اینستاگرام خواهد بود. در ضمن، برای خلق محتوا در آینده، هدایت تان خواهد کرد.

اینجا چند نکته هست که می توانید از آنها برای تضمین ارائه بهترین محتوا به کاربر هایتان در جایگاهی که دارید، استفاده کنید.

این، در پست هایی که به اشتراک می گذارید و کپشن (زیرنویس)های همراه شان هم کاربرد دارد.

تند کردن آتش فالوئرهای اینستاگرام
>>

نکات ارائه محتوای باکیفیت اینستاگرام

باید مشخص باشید

به خاطر اندازه پلتفرم اینستاگرام، نمی توانید همه چیز برای همه کس باشید.

معلوم است که این عملی نیست خودتان را درگیر کارهای مختلف خواهید کرد و از ارزشی که می توانید به جامعه جایگاه انتخابی تان بدهید، دور می مانید.

تقریبا هر صنعتی سوار قطار اینستاگرام شده است تا از طریق کار واقعا سخت و از خودگذشتگی به مخاطبان زیادی برسد.

این کار یک شبه یا تصادفا اتفاق نیفتاده است.

چه کسب و کار داشته باشید، چه برند، لازم است تصمیم بگیرید، قرار است چه چیزی باشید و چه کسانی را می خواهید هدف بگیرید.

این کلید ارائه دائمی محتوای با کیفیت به فالوئرهایی ست که شما با این محتوا به ارزش زندگی شان اضافه می کنید.

شما باید برای تحقیق در مورد جامعه هدف تان و نیازهایشان وقت بگذارید به رقبایتان (اجراکنندگان برتر جایگاهی که انتخاب کردهاید نگاه کنید و محتوایی را که پست می کننده ببینید.

روندهایی که همین حالا داغ هستند.

به فالوئرهایشان و به بقیه انواع صفحه هایی که دنبال می کنند، نگاه کنید.

با این حال، جزییات را فدای کلیات نکنید.

باید بدانید که عموم مخاطبان دنبال چه چیزی هستند؛ نه فقط چند نفر از فالوئرها.

محتوایی را پست کنید که مردم با آن تعامل کنند.

این یعنی محتوایی که آنها در موردش نظر می دهند، لایک می کنند و با دوستان و فالوئرهایشان به اشتراک می گذارند.

باید محتوایی را تولید کنید که به بازار جایگاهی که انتخاب کرده اید، جواب بدهد و طیف گسترده تری از مردم به همان جایگاه علاقه مند باشند.

هرچه باشد دنبال تعداد وسیعی از فالوئرها هستید.

این مستلزم تحقیق در مورد جایگاه های فرعی مختلف برای شناسایی مخاطبان علاقه مند احتمالی به محتوای تان است.

حالا این فرصت را دارید که دانش خودتان را به عنوان یکی از بانفوذان جایگاه نشان دهید و در سطحی بالا با مردم ارتباط برقرار کنید.

در مورد مخاطب ایده آل تان و محتوایی که بهترین تناسب را با آن ها دارد، خوب فکر کنید.

چه چیزی باعث بیشترین تعامل میشود؟

چه چیزی مانعش است؟

شما نه تنها باید بدانید چه چیزی پست کنید؛ که باید بدانید چه چیزی را بست نکنید.

فالوئرهای تان را در آگهی ها غرق نکنید.

بزرگترین اشتباه مردم این است که صفحه اینستاگرامشان را به بیلبورد تبلیغاتی تبدیل می کنند.

بدانید: مردم به خاطر پیام های بازرگانی تلویزیون تماشا نمی کنند.

فالوئرهای شما مردم واقعی هستند. آنها قبل از این که سعی کنید چیزی بهشان بفروشید، محتوا و ارزش مجانی می خواهند.

فالوئرهای تان باهوش تر از آن هستند که فکر می کنید لحظه ای که شروع به غرق کردن صفحه ی اینستاگرام تان در آگهی ها می کنید، آنها دست تان را می خوانند و می دانند که عملا فروش تان تمام شده است. آنچه زمانی یک صفحه اینستاگرامی پر از ارزش بود؛ حالا به یک بیلبورد برای فروش کالاهای دیگران و در معرض نمایش قرار گرفتن تبدیل شده است.

صرف نظر از جایگاهی که انتخاب کرده اید، حواس اغلب فالوئرهای تان از موضوع و جایگاهی که صفحه تان دارد، پرت خواهد شد.

شخصا توصیه می کنم کالاها و خدمات را فقط چند بار در هفته در صفحه تان تبلیغ کنید و تبلیغ ها اشات اوتها را هر بار، بیش تر از شش ساعت نشان ندهید. این قاعده سفت و سخت و زودبازدهی نیست؛ ولی برحسب تجربه، باعث توازن درست و گرفتن بهترین نتایج می شود.

این موضوع در هر جایگاهی فرق دارد.

دفعات و مدت پست گذاری تبلیغات را آزمایش کنید تا به بهترین گزینه عملی برسید. یادتان باشد همیشه می توانید تعامل و بقیه معیارهای تان را پیگیری کنید تا بفهمید همه چیز چگونه پیش می رود.

اگر برآنید که تبلیغات را برای صفحه های دیگر و کالاهای افراد دیگر پست کنید، نوددرصد، محتوای ارزشمند داشته باشید و فقط ده درصد، تبلیغات.

با کم کردن دفعه های پست گذاری آگهی های مردم در واقع آن ها را می بینند و این برداشت را خواهند داشت که می توانند به صفحه ی شما و زندگی خودشان، ارزش اضافه کنند.

ثابت قدم باشید

فالوئرهای تان هر روز در اینستاگرام خواهند بود و انتظار دارند شما هم مرتب محتوا ارائه کنید.

طراحی سایت ریسپانسیو به چه معناست؟
>>

وقتی بدانند که چندبار در روز، محتوای ارزشمندی پست می کنید، به فالو کردن تان ادامه خواهند داد.

نمی توانند برای محتوای بعدی تان صبر کنند؛ چون این محتواها زندگی شان را بهبود می بخشند و چیز جدیدی به آنها یاد می دهند.

برای راهنمایی، توصیه و بهترین چیز بعدی، چشم شان به شماست و شما باید آنجا باشید تا آن را برایشان فراهم کنید.

در غیر این صورت، شخص دیگری جای شما و پولی را که می توانید کسب کنید، می گیرد.

اگر کم کاری کنید و چند روز پستی نگذارید، نرخ تعامل تان به شکل تصاعدی، افت خواهد کرد و در گورستان صفحات اینستاگرام دفن خواهید شد.

مردم خیلی زود فراموشتان خواهند کرد و برندتان، ارزش زیادی نخواهد داشت.

بعد از چنین اتفاقی، ده برابر کار بیشتر احتیاج است تا از آن شیب بالا بروید و به جای قبلی تان برگردید.

بنابراین، مطمئن شوید که ثابت قدم می مانید.

تعامل فعال و پست گذاری مرتب، کلید ساختن فالوئرهای همیشه رو به بیشتر شدن است.

شما می خواهید مردم روزانه، با برند و پست های تان تعامل کنند، هرچه بیشتر پست بگذارید (نه بیش از حد؛ بعدا به این مورد می پردازم)، فالوئرهای بیشتری دوستتان خواهند داشت.

آنها پست های تان را لایک می کنند و درباره شان نظر (کامنت) می دهند.

این می تواند به علاقه مندان اولیه برای خرید، مشتریان ارباب رجوع های جدید یا هر چیزی که در اینستاگرام در پی به دست آوردنش هستید، منتهی شود.

محتوای مفید را از بقیه صفحه های اینستاگرام به اشتراک بگذارید

بعضی وقت ها متوجه خواهید شد که صفحه های دیگر، پیامی را ارائه می دهند که شما نمی توانید.

اگر احساس می کنید ارزشی را به جامعه مخاطبان تان اضافه می کند می توانید محتوایی مفید را به اشتراک بگذارید و فالوئرهایتان را در معرض دیدگاه های جدید قرار دهید.

یک ویدیوی انگیزشی، یک عبارت شنیده نشده ولی مفید؛ هرچیزی می تواند باشد

اگر تصمیم می گیرید محتوایی را به اشتراک بگذارید، از تایید گرفتن از شخصی که اولین بار آن را پست کرده است مطمئن شوید.

قرار نیست وارد دعوای سرقت محتوا شوید این کاری است که باید خیلی کم انجام دهید، چون دیگران را به بقیه صفحه های اینستاگرام هدایت خواهد کرد.

تصاویر، تصاویر، تصاویر

یادتان باشد که اینستاگرام، پلتفرمی کاملا بصری ست، از این جهت، باید در هر پستی که می گذارید، از عکس های با کیفیت استفاده کنید.

تصاویر باید شفاف، با وضوح بالا و تفکیک پذیری رنگی بالا باشند.

استفاده از تصاویر مبهم، غیر قابل قبول است.

وقتی از تصاویر با کیفیت استفاده می کنید، مردم می فهمند برند شما یک برند واقعیست.

اگر هدفتان داشتن برند کالاهای لوکس رده بالاست، این کارها که گفتم به صورت خاص، برای تان حیاتیست.

نگاهی به صفحه هایی با محصولات گران قیمت در اینستاگرام بیندازید؛ حتی یک عکس هم پیدا نخواهید کرد که از نظر کیفیت و وضوح، مثل یک ستاره ندرخشد.

روی بهترین گزینه ی عملی برای جایگاه تان تمرکز کنید

برای بازار خاص خودتان، باید از روی صفحه های بزرگ اینستاگرام بانرخ بالای تعاملی که با مخاطب دارند، الکوسازی کنید و فقط روی گزینه های عملی متمرکز شوید.

برای انجام این کار باید عمیقا تجزیه و تحلیل کنید و بهترین صفحه ها را برای الگوسازی گیر بیاورید.

الگوسازی صفحه های بزرگ اینستاگرامی، سریع ترین راه است برای فهمیدن محتواهایی که ارزش تقلید کردن و به اشتراک گذاشتن دارند

بعد از این که فهمیدید گزینه های عملی کدام اند، بچسبید به آنها از پست های نامطمئن و نامطلوب پرهیز کنید.

از کجا می دانید گزینه های عملی کدام اند؟

روی پست هایی تمرکز کنید که نرخ تعامل تان با مخاطب را در دو درصد با بالاتر حفظ می کنند.

می خواهید محتوای آنها را الگوسازی کنید؛ ولی نمی خواهید آن را کپی کنیدا

از تنوع برای جذب فالوئرهای جدید استفاده کنید

یکی از اشتباه های رایج بین کاربران جدید اینستاگرام پست گذاری یک نوع محتوا در هر روز است.

رنگ زمینه یکسان در هر پست، متن یکسان، دقیقا همان طراحی وقتی این کار را می کنید، فالوئرهای تان خیلی زود خسته می شوند و حتی شاید آنفالوتان کنند.

هرچند باید به گزینه های عملی بقیه صفحه ها بچسبید، ولی پست های متنوع خودتان را هم معرفی کنید.

آشنایی با سئو کلاه سیاه و انواع تکنیک های آن
>>

در این کار، یکی دو قدم بیرون از بازار هدفتان بر می دارید تا فالوئرهایی را جذب کنید که به صورت بالقوه، به محتوای تان علاقه مندند.

از سبک های مختلف پست هایی استفاده کنید که تیپ های متفاوت فالوئرها را پوشش می دهند.

با تنوع کافی در پست گذاری ها، محدوده ای از چیزهای مشخصی وجود خواهد داشت که با کاربر اینستاگرام هماهنگ خواهد بود و آنها را به فالوئرهای وفادارتان تبدیل خواهد کرد.

من شخصا پست گذاری تصاویر هم نوع را در طول یک هفته کامل امتحان کردم و متوجه شدم که تعاملم با مخاطب، دچار افت ناگهانی شد!

بنابراین، چگونه ثابت قدم و در یک راستا می مانید و همزمان، تنوع محتوا را رعایت می کنید؟

در این جاء امتحان کردن، بهترین دوست شماست.

من بدون این که جایگاه با برندتان را بشناسم، احتمالا نمی توانم بگویم چه چیزی برای صفحه تان از همه بهتر است.

همه چیز را امتحان کنید.

زمینه رنگ های مختلف را امتحان کنید.

زمینه همراه با تصویر یک شخص و زمینه ی ساده را جابه جا کنید.

انواع مختلف متن و فونت را به آزمایش بگذارید.

ببینید کدام زمینه و سبک، بیشترین هماهنگی را با مخاطبان تان دارد.

با توجه به سرعت اینستاگرام، خواهید توانست چندین گزینه را در کوتاه ترین زمان در قالب آزمون A/B Testing امتحان کنید.

فهمیدن گزینه های عملی و غیر عملی نباید بیشتر از چند روز طول بکشد.

کارتان به این صورت تمام خواهد شد: چندتا سبک و زمینه خواهید داشت که بیشترین هماهنگی را با افراد دارند زمینه هایی که رنگهای مشخصی دارند، بهترین نرخ تعامل را خواهند داشت.

فونت مشخص هم باید همین نتیجه را داشته باشد.

شاید سبک های مختلف پستها (طنز تحقیرنفس عبارت های الهام بخش، توصیه های عملی، نمودارهای اطلاعاتی و …) بیشترین هماهنگی را با فالوئرهای تان دارند.

کلید کار، متوازن سازی تنوع است؛ جوری که بتوانید نیازهای فالوئرهایتان را برآورده کنید و در ضمن، فالوئرهای جدیدی جذب کنید.

در اینجا چند نکته حرفه ای فوری آورده ام برای وقتی که کارتان شتاب گرفته است و سطح فالوئرهایتان سریع شروع به رشد می کند.

از آزمایش های تان یاد بگیرید و یک تم همیشگی را برای صفحه تان پیدا کنید.

بنابراین، وقتی با صدها فالوئر شروع به رشد می کنید، پیشنهاد می کنم محتوای تان و بقیه صفحه های موفق در جایگاه تان را دقیقا بررسی کنید و یک تم را برای صفحه خودتان به وجود بیاورید که همیشگی باشد؛ ولی عناصری از تنوع هم در خودش داشته باشد.

در شروع کار، این نکته آنقدرها هم مهم نیست و شما دارید آزمایش می کنید و داده هایی را از نرخ تعاملتان گرد هم می آورید.

بنابراین وقتی رشد سریع صفحه تان شروع می شود، که خیلی زود بعد از اجرای راهبردهای این سری مقالات آموزی رایگان اینستاگرام اتفاق می افتد، فقط روی این استراتژی متمرکز شوید.

نظردادن معیار شماره یک است

حتی اگر یک مدت صرف کشف خواست فالوئرهایتان شود، هر روز پست بگذارید؛ چون محتوای تان هنوز ارزش ارائه خواهد داشت، این پست گذاری بدون تفکر نیست؛ چون پست تان قرار است به فالوئرهای فعلی و فالوئرهای بعدی، محتوای باارزش بدهد.

همان طور که هر روز، محنوا ارائه می دهید، یادتان باشد ساختن یک گروه و اجتماع در اینستاگرام، مجانی ست.

به این شیوه ادامه دهید تا در نهایت، به نقطه ای برسید که فالوئرهایتان به مشترکان ایمیل، علاقه مندان اولیه به محصولات نان و پول در حساب بانکی تان تبدیل شوند.

باید به ساخت صفحه ی اینستاگرام متعهد باشید و در انتشار محتوای جدید، ثابت قدم بمانید.

هنوز هم جای تعجب است که خیلی ها این واقعیت اساسی را متوجه نمی شوند.

همین حالا، صفحه های زیادی در بازاری که شما در نظر گرفته اید، وجود دارند که هرروز اگر نه هزاران، دست کم صدها فالوئر را جذب می کنند. زمان می برد؛ ولی همه چیزهای عالی در زندگی، زمان بر هستند.

هیچ کس یک شبه در اینستاگرام موفق نمی شود.

همیشه یادتان باشد:

هرچیزی که در زندگی، راحت و سریع به دست بیاید، دقیقا به همان صورت هم از دست می رود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.