مفید بود؟

شعارهای دیجی کالا از آنجا که این شرکت اینترنتی نسبت به رقبای خود بسیار متفاوت عمل کرده است، متفاوت از دیگر شرکت های هم سطح خودش است. در واقع، توانسته است از شعارها به درستی و در جهتی صحیح از تبلیغات استفاده کند. می توان گفت این شرکت اولین شرکتی بود که توانست خریدهای اینترنتی و آنلاین را در ایران رواج دهد.

 اثرگذاری شعارهای تبلیغاتی

این کار در درجه اول نیاز به جلب اطمینان کاربران داشت که نمی توان اثرگذاری شعارهای تبلیغاتی این شرکت را در این زمینه نادیده گرفت. یک شعار تبلیغاتی خوب در اینجا نیز نقش خود را به خوبی ایفا کرده است. این شرکت تا با حال شعارهای مختلفی را برای خودش در نظر گرفته است تا این که در حال حاضر به شعار «بررسی، انتخاب و خرید آنلاین» رسیده است که با توجه به ویژگی آن بسیار برازنده و کارآمد است.

شعارهای دیجی کالا کدام اند؟

شعارهای دیجی کالا در دوره های مختلف این شرکت بزرگ و با سابقه در فروش آنلاین متفاوت بوده است. «خرید باهوش امروزی تر است»، «خرید باهوش سریع تر است»، «خرید باهوش آسان تر است»، «ما حوالی خانه تان هستیم»، «فروشگاهی بزرگ در جیب شما»، «شما در چه سالی زندگی می کنید؟

تبلیغات گسترده

و «نگاهی به فردا» از این دست هستند. به طور قطع این شرکت که در سال های اولیه تبلیغات گسترده ای را برای شناساندن خدمات خود به کاربران انجام داده است، تمام این شعارها را حساب شده انتخاب کرده است. البته شعار تبلیغاتی این شرکت در حال حاضر به «بررسی، انتخاب و خرید آنلاین» تغییر یافته است.
بر طبق برخی از اصول شعار نویسی تکیه بر نکته هایی مانند راحتی و لذت و سرعت می تواند یک شعار تبلیغاتی را جذاب تر کند. در شعارهای دیجی کالا در گذشته بر روی عنصر سرعت مانور بیشتری داده شده است.

اثرگذاری شعارهای دیجی کالا 

شعارهای دیجی کالا مطابق با پیشرفت و رشدی که در این شرکت اتفاق افتاد تغییر یافتند و با کاربرانی که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شد، همراه شدند. «بررسی، انتخاب و خرید آنلاین» از کجا شکل گرفته است و چطور بازاریابان حرفه ای این شرکت به این شعار کوتاه اما اثرگذار رسیدند، مسئله ای است که نیاز به بررسی دارد.

 

بازاریابان 

در درجه اول باید به این نکته مهم اشاره کرد که یکی از اتفاق هایی که برای این شرکت افتاد این بود که توانست در میان خیل عظیم تولیدات و محصولات در بازار به عنوان یک راهنما و مرجع انتخاب در نظر گرفته شود و همین امر در گسترش روزافزون این شرکت مؤثر واقع شد.
شاید برخی فکر کنند که شعار دیجی کالا هر چه باشد در گستردگی آن تأثیری نداشته است. اما با توجه به این که این شرکت شعارش را در طی سال های فعالیتش تغییر داده است، نشان از اثرگذاری آن بر روی مخاطبانش داشته است. وگرنه بازاریابان زحمت عوض کردن آن را به خود نمی دانند که دنبال اثرپذیری بیشتر و بیشتر باشند.

بررسی شعار نهایی دیجی کالا 

شعارهای دیجی کالا هر کدام در زمان خودشان اثرگذاری بی نظیر خود را داشته اند. بازاریابان با انتخاب شعار «بررسی، انتخاب و خرید آنلاین» راهی را به مخاطب نشان داده اند که با طی کردن آن می تواند در کمترین زمان ممکن و با کمترین دردسر به محصول دلخواهش دست پیدا کند. حتی گاهی برای خرید آن مبلغ کمتری را هم پرداخت می کند که باعث شگفتی بیشتر مصرف کننده و کاربر خواهد شد. در واقع، دیجی کالا توانسته است با محدود کردن انتخاب های مشتریان آنها را در انتخاب ساده تر یاری رساند.

 مقایسه کالاها و محصولات

رویکرد خرید از این شرکت را می توان دیدگاه عقلانی دانست. دیدگاه عقلانی بر این پایه استوار شده است که مشتری برای تصمیم درباره خرید کالا باید نیاز خود را تشخیص دهد و آن را بشناسد. یعنی او می داند که به فلان محصول نیاز دارد و حالا باید به دنبال اطلاعاتی درباره آن بگردد. این بخش مربوط به بخش ابتدایی شعارهای دیجی کالا می شود، یعنی «بررسی» را در بر می گیرد. بررسی امکان مقایسه کالاها و محصولات را فراهم می آورد.

«انتخاب»

بعد از بررسی دقیقاً نوبت به «انتخاب» می رسد که در شعار بعد از کلمه «بررسی» آورده شده است. انتخاب هم راهی است که به خرید منتهی خواهد شد. روندی ساده که این فروشگاه اینترنتی از آن به نفع خودش استفاده کرده است. خیلی از سایت های فروش در دنیا از همین روش برای فروش کالاهای خود سود می برند. در واقع، همه فروشگاه های موفق گزینه های بسیاری را در اختیار مشتری می گذارند و او هم بعد از بررسی اطلاعات آنها کالای مورد نظرش را انتخاب می کند. حتی ایجاد امکانات بیشتری مانند نظرهای مشتریان و بخش نقد و بررسی همگی برای کمک کردن به انتخاب سریع تر کاربر در نظر گرفته شده اند.‌

کاستی های شعار نهایی دیجی کالا 

شعارهای دیجی کالا همگی دارای مزایا و کاستی هایی بوده اند. شعار نهایی این شرکت نیز دارای کاستی هایی است. زیرا رویکرد خرید عقلانی نمی تواند تمام تصمیم گیری های خرید مخاطبان را توجیه کند. خیلی مواقع کاربران بدون برنامه ریزی دست به خرید می زنند.

 

یک مخاطب کالایی را در سایت می بیند و در زمانی کوتاه تصمیم می گیرد که آن را برای خودش بکند و تمام. در مواردی هم کاربران تنها تحت تأثیر تبلیغات دست به خرید می زنند و نمی توان کار آنها در رویکرد عقلانی دسته بندی کرد. می توان گفت شعار «بررسی، انتخاب و خرید آنلاین» تنها بخشی از کاربران را در بر می گیرد و نمی توان همه خریداران را با رویکرد این شعار تبلیغاتی ترغیب به خرید کرد.

رویکردهای جدید

در واقع، آنها مراحل دیگری را برای خرید طی می کنند. حتی ممکن است برخی این روند را طی کنند، اما در نهایت خرید را رها کنند و پشیمان شوند.
می توان در آینده در انتظار شعارهای دیجی کالا بود که بر اساس نیازها و رویکردهای جدیدی شکل گرفته اند و دیگر کاستی های این شعار را ندارند. به طور حتم شعار جدید می تواند مخاطبان بیشتری را به سوی خرید از این شرکت سرازیر کند. خیلی بعید است که شعار بعدی کاستی های بیشتری داشته باشد. از آنجا که این شرکت در آینده رشد روزافزون تری خواهد داشت، شعار آن هم نسبت به آن رشد خواهد داشت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.