مقالات آموزشی

علت تغییر برچسب عنوان‌ها، از نظر سئو و رتبه سایت که منجر به سقوط خواهد شد؟

مفید بود؟

آیا نگرانی خاصی در مورد تغییر عنوان و برچسب‌های محتوایی که پیش‌تر تولید کرده‌ای دارید؟ حس می‌کنید ممکن است این کار باعث افت رتبه و ضعف سئو ی سایت شما شود؟ پس حتماً این یادداشت کوتاه را تا انتها بخوانید و باز هم با یک بررسی یک پرسش از سوی کاربران، به پاسخ پرسش‌های خود دست پیدا کنید. این بار این سؤال طولانی و همراه با نگرانی توسط یکی دیگر از کاربران ما مطرح شد:

آیا اگر شما صرفاً تگ و عنوان یک محتوای تولید شده در سایت خود را تغییر دهید، ممکن است با افت رتبه و کاهش کیفیت سئو سایت روبرو شده و ناگهان با افت بازخورد و بازدید مواجه شوید؟ آیا گوگل این حرکت شما را به عنوان یک کلک به الگوریتم تلقی می‌کند؟ ما اخیراً عنوان و تگ یکی از محتواهای سایت خود را تغییر دادیم و با افت محسوس ترافیک و بازدید سایت مواجه شدیم. آیا بین این دو رابطه منطقی وجود دارد؟

این بار خیلی صریح و ساده باید گفت بله؛ تغییر عنوان محتوا به سادگی ممکن باعث افت رتبه سئو سایت شما شود. در عین حال اما نه، گوگل این حرکت شما را به عنوان یک راه برای بازی دادن الگوریتم‌ها تلقی نمی‌کند بلکه گوگل در الگوریتم‌های خود همواره به دنبال تناسب بین تغییرات عنوان محتوا و تغییرات خود محتواست و با عدم مشاهده این موضوع، نظرش در مورد وضعیت سایت شما تغییر خواهد کرد. اجازه دهید به‌تفصیل به این موضوع نگاه کنیم.

ارتباط برچسب عنوان و رتبه و کیفیت سئو سایت شما

در حالی که با رشد و توسعه مضاعفی در حیطه الگوریتم‌ها و هوش ماشینی روبرو هستیم اما همچنان در مورد تشخیص کیفیت محتوا و تعیین رتبه یک سایت، برچسب‌ها و تگ عناوین، نقشی کلیدی در نگرش موتور جستجو گوگل نسبت به محتوا و سایت شما دارند. با این وجود باید قاطعانه تأکید کرد که برچسب‌های عناوین همچنان یکی از معدود راه‌های گوگل برای درک بهتر کیفیت محتوای تولیدی شما و رتبه‌بندی از منظر سئو سایت هستند.

ماهیت جنجالی تگ‌ها و برچسب عنوان

در حقیقت، یک توییت توسط یکی از کارشناسان حیطه تولید محتوا و سئو که اخیراً منتشر شده است، به ما نشان می‌دهد که حذف یک واژه از تگ عنوان اصلی متن تا چه حد اثرگذار بوده و ممکن است باعث افت رتبه سئو سایت خاصی شود. این موضوع حتی در شرایطی که خود این واژه همچنان در طول متن حاضر است نیز کاملاً صادق است.

در این مثال این کارشناس حیطه تولید محتوا و سئو ، واژه “Online” را از برچسب عنوان یک متن حذف کرد؛ متن سایتی که واقعاً خدمات آن آنلاین بود. این اتفاق اصلاً با واکنش خوبی از سوی موتور جستجو گوگل روبرو نشد. به عکس دقت کنید.

این به سادگی نشان می‌دهد که گوگل هر قدر در توسعه الگوریتم‌های موتور جستجو موفق بوده باشد و با ارائه جزئیات بیشتر در کدهای سایت قابلیت‌های خود را بالا برده باشد، در نهایت همچنان برچسب و تگ عنوان همچنان یک بخش بسیار مهم در طول تصمیم‌گیری‌های موتور جستجو گوگل(Google) است و این نقش بی‌بدیل برچسب عنوان غیرقابل چشم‌پوشی است.

پس اگر حس می‌کنید که برچسب عنوان یک متن خاص در سایت شما عامل بازدید بالای شماست، بهتر است به تغییر ترکیب یا حذف کلماتی از آن اصلاً فکر نکنید!

همیشه استثناهایی وجود دارد

دقت داشته باشید که پافشاری بر عدم تغییر برچسب عنوان تا جایی منطقی است که خود محتوا دستخوش تغییرات چشمگیری نشده باشد. در صورتی که مطابقت کلمات کلیدی برچسب عنوان و متن شما کاهش پیدا کند، گوگل نسبت به این عدم تطابق حساس شده و ممکن است افت رتبه سایت شما را در دستور کار قرار دهد.

 دقیقاً به همین علت به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر یک سایت موفق از نظر میزان بازدید دارید، از تغییرات ناگهانی در محتواها و برچسب عنوان آن‌ها تا حد امکان اجتناب کنید. حتی اگر به ارائه محتوای جدیدی نیاز دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این کار را در تعامل با کارشناسان خبره حیطه تولید محتوا و سئو انجام داده و به ایجاد صفحات جدید بسنده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.