مقالات آموزشی

دلیل وجود استراتژی های تولید محتوا

مفید بود؟

تولید محتوا یکی از مبانی اصلی سئو است. اگر شما بخواهید وب سایتتان در صفحه نتایج موتور جست و جوی گوگل رتبه قابل قبولی به دست آورد، باید اهمیت زیادی برای استراتژی های تولید محتوا قائل شوید. محتوای با کیفیت می تواند به طرز چشمگیری در بهبود سئو و رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جست و جوی کمک کند. حال از آنجا که تولید محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است، شما باید برای آن که محتوایی که تولید کرده اید باعث بهبود سئو وب سایتتان شود، با یک استراتژی و برنامه ریزی فرآیند تولید محتوا را آغاز کنید.

استراتژی های تولید محتوا به شرکت ها کمک می کنند که از داده های عملکرد محتوا برای رسیدن به KPI استفاده کنند. شما همچنین می توانید با کمک استراتژی های تولید محتوا، بازاریابی از طریق محتوای خود را کنترل و به حداکثر برسانید. استراتژی های تولید می توانند در بازه های زمانی مختلف صورت گیرند. شما می توانید یک برنامه ریزی کوتاه مدت برای تولید محتوای وب سایت خود ایجاد کنید یا یک استراتژی بلند مدت داشته باشید.

 

دلیل اهمیت استراتژی های تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا و تبلیغ آن کار ارزانی نیست و هزینه بر است. از آنجا که بازگشت هزینه برای تمامی صاحبان وب سایت ها از اهمیت بالایی برخوردار است، بازاریابان باید سعی کنند که با تولید محتوا به خوبی بازاریابی کنند و از برآورده شدن KPI های از پیش تعریف شده اطمینان حاصل کنند. بهترین راه برای چنین کاری هم ایجاد یک استراتژی و برنامه معین قبل از آغاز فرآیند تولید محتواست.

چه بخواهید برای وب سایتتان مشتری ایجاد کنید یا فروش خود را بالا تر ببرید یا آگاهی از برند را افزایش دهید، یک استراتژی محتوایی با کیفیت می تواند به خوبی شکاف بین KPI های بازاریابی و نتایج واقعی شما را کاهش دهد. در واقع استراتژی های تولید محتوا باعث می شوند که شما بیشترین بهره ممکن را از محتوای تولید شده خود ببرید.

 

بهترین استراتژی تولید محتوا چیست؟

این که شما یک استراتژی تولید محتوای با کیفیت ایجاد کنید، ممکن است طاقت فرسا و دشوار به نظر برسد؛ اما اگر به استراتژی های تولید محتوا به عنوان یک سرگرمی و یک برنامه کاربردی برای اهداف و انتظارات بازاریابی محتوا نگاه کنید، کاری سرگرم کننده و جذاب به نظر می رسد.

یک استراتژی با کیفیت و خوب، یک KPI را در نظر می گیرد و در نهایت برای رسیدن به آن هدف که همان KPI مورد نظر است، تلاش می کند. در واقع این یک نقشه مسیر است که مراحلی را که برای رسیدن به آن هدف باید طی کرد برنامه ریزی می کند.

البته اگر به هدف و KPI مورد نظر خود نرسیدید، سرخورده و ناامید نشوید. حتی بهترین برنامه ریزی ها و استراتژی ها هم ممکن است به KPI مورد نظر خود نرسد. همچنین شما می توانید از شکست خوردن در استراتژی تولید محتوا نیز استفاده کنید؛ زیرا در استراتژی های تولید محتوا، فرآیندهای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نیز وجود دارند؛ در نتیجه اگر استراتژی شما با شکست رو به رو شود، شما می توانید از تجزیه و تحلیل هایی که در استراتژی و برنامه ریزی شما صورت گرفته استفاده کنید و عملکرد استراتژی های بعدی خود را بهبود بخشید.

 

استراتژی های تولید محتوا شامل چه مواردی هستند؟

استراتژی های تولید محتوا از چندین اصل تشکیل شده اند که همه آن ها برای موفقیت آن استراتژی ها ضروری و الزامی هستند. در زیر لیستی از مواردی که در استراتژی تولید محتوای خود باید به آن دقت کنید، تهیه کرده ایم.

  • اهداف دقیق و KPI ها

هر کمپینی که یک برنامه برای تولید محتوای وب سایت ایجاد می کند باید با دقت اندازه گیری شود تا متوجه شویم که آن برنامه ریزی ما را به هدف مورد نظرمان می رساند یا خیر؛ در نتیجه برای آن که برنامه ریزی شما با شکست رو به رو نشود، اولین کاری که باید بکنید این است که هدفی مشخص را برای خود تعیین کنید.

  • تقویم محتوایی

استراتژی محتوا از بخش های مختلفی تشکیل شده است که ممکن است در طول زمان باعث سردرگمی ما شوند. برای آن که از سردرگمی جلوگیری کنید، باید از یک تقویم محتوایی که برنامه ای دقیق برای زمان انتشار محتوا های تولید شده دارد، استفاده کنید. داشتن یک نقشه بصری از تقویم محتوا، مدیریت آن را به مراتب آسان تر می کند.

  • انواع محتوا

بهترین برنامه ریزی تولید محتوا سعی می کند تا محتوا هایی با انواع مختلف و متفاوت ایجاد کند؛ زیرا چنین تنوعی در نوع محتوا های منتشر شده در جذب مخاطبان به وب سایت بسیار تاثیر گذار است. به طور مثال شما می توانید از ویدئو ها، کتاب های الکترونیکی، مقالات، اینفوگرافیک ها، پادکست ها و مواردی از این قبیل برای تولید محتوا های خود استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد اهمیت استراتژی های تولید محتوا و اهداف آن و اصول آن و kpi ها صحبت کردیم و رویکرد صحیح هنگام شکست استراتژی های تولید محتوا را توضیح دادیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.