مقالات آموزشی

راهکار افزایش بازدید سایت-بخش دوم

مفید بود؟

 

همانطور که در بخش اول از مقاله راهکارهای افزایش بازدید وبسایت صحبت شد، الگوریتم های موتورهای جستجو و نیز شبکه های مجازی دائما در حال تغییر هستند و برای افزایش بازدید یک وب سایت و یا یک پیج کاری در صفحات مجازی باید به راهکارهای جدید روی آورد. چندین راهکار برای افزایش بازدید وبسایت وجود دارد که در بخش اول این مقاله سه موضوع از فهرست زیر مورد بحث قرار گرفت. در ادامه این مقاله در حوزه دو موضوع دیگر و سپس سوالات متداولی که در این زمینه وجود دارد، صحبت می شود.

فهرست مطالب:

  1. بازاریابی محتوا
  2. سئو
  3. تبلیغات
  4. رسانه های اجتماعی
  5. بهترین ابزارهای رایگان
  6. سوالات متداول

4. استفاده از رسانه های اجتماعی برای افزایش بازدید وبسایت

می توانید بازاریابی را در بسترهای رسانه های اجتماعی اجرا کنید. در واقع با ارائه محتوای با کیفیت به صورت رایگان در شبکه ها اجتماعی مثل فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و … به جذب افراد برای افزایش بازدید وبسایت خود کمک کنید.

استفاده از فیس بوک

بهترین راه برای افزایش بازدید وب سایت با فیس بوک این است که یک انجمن فیس بوک را در وب سایت خود ایجاد کنید و محتوای مربوطه را از وبلاگ خود انتخاب کنید. همچنین شما می توانید:

  • به روزرسانی ها را در صفحه مشاغل فیس بوک خود ارسال کنید
  • پیوندها را در Stories به اشتراک بگذارید
  • اطلاعیه ها را در پروفایل شخصی خود منتشر کنید

 

استفاده از توییتر

موضوعات توییتر بهترین فرصت را برای افزایش بازدید وبسایت ارائه می دهند. پست بزرگ خود را به توصیه های قابل توییت تقسیم کنید و آن را با لینک در آخرین توییت در نمایه خود به اشتراک بگذارید.

استفاده از اینستاگرام

در زمان فعلی که اینستاگرام فرصت های ارتباطی زیادی را فراهم کرده است، باید به بهترین شکل از آن استفاده نمایید:

در نمایه (profile) خود: لینک وبسایت خود را قرار دهید.

در استوریها: پست های جالب و سرگرم کننده برای کاربر قرار دهید و روی آن لینک وبسایت یا پست مرتبط با وبسایت قرار دهید تا از این طریق به افزایش بازدید وبسایت خود کمک کنید.

همه موارد بالا به شما کمک می کند برند خود را بسازید، به علاوه باعث بازگشت بازدید به وبسایت خود می شوید.

برگزاری مسابقات و هدایا

همه عاشق وسایل رایگان و هدیه هستند، به ویژه در رسانه های اجتماعی. با استفاده از این روش می توانید طرفداران خود را افزایش دهید و  نیز با استفاده از یک هدیه برای مخاطبان، آن ها را از نام برند خود آگاه سازید. به عنوان مثال ، می توانید:

  • درخواست کنید دوستان خود را تگ کنند
  • درخواست اشتراک گذاری مجدد پست X بار
  • درخواست کنید از هشتگ برند شما استفاده نمایند
  • و …

5. ابزارهای رایگان برتر برای افزایش بازدید وب سایت

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، روش های مختلفی برای افزایش بازدید وبسایت وجود دارد. اما تمامی روش ها زمانی نقش پررنگی خواهند داشت که کاربر رشد این اعداد را ماه به ماه ببیند. ابزارهای رایگان زیر به شما کمک می کنند استراتژی ارتقا وب سایت خود را اصلاح کنید، اهداف جدید بازاریابی را شناسایی کنید و نتایج را نظارت کنید.

Google Search Console

با استفاده از این ابزار متوجه می شوید که کاربران برای یافتن چه موضوعاتی به ایت شما هدایت می شوند. اگر موضوعات موردنظر، مرتبط با حوزه فعالیت شما باشد، می توانید از آن برای تولید محتوای جدید استفاده کنید. همچنین این ابزار خطاهای موجود در سایت شما از جمله خطای 404 را به شما نمایش می دهد.

 

SimilarWeb

بازاریابان آنلاین از SimilarWeb برای تجزیه و تحلیل آمار ترافیک سایر وب سایت ها استفاده می کنند. همچنین می توانید با استفاده از این سایت کاربردی به تجزیه و تحلیل رقبا در مواردی همچون؛ ارجاع به وب سایت، منابع ترافیک و یافتن بهترین صفحات وب و … بپردازید.

GTmetrix

GTmetrix سرعت وب سایت و سایر مشخصات فنی را که بر تجربه کاربر در سایت تأثیر می گذارد، و متعاقباً رتبه بندی در نتایج جستجو را،  تجزیه و تحلیل می کند. می توانید از آن برای شناسایی موارد زیر استفاده کنید:

  • صفحات وب سایت با بارگیری آهسته
  • افزونه های اضافی
  • و سایر موارد فنی که بر وب سایت شما تأثیر می گذارند

Google Trends

با استفاده از Google Trends می توانید موضوعات پرطرفدار را در مناطق مختلف کشف کنید ، کلمات کلیدی بسیار خاص را بررسی کنید و از آنها برای بهبود دادن به استراتژی محتوای خود استفاده کنید. این یک ابزار عالی برای:

  • یافتن ایده برای کلمات کلیدی دم بلند (Long tail) استفاده نشده
  • تولید محتوای به موقع و پرطرفدار برای اطلاع رسانی
  • بررسی تغییرات در رفتارهای کاربران

Screaming Frog SEO

Screaming Frog بهترین ابزار برای خزنده های جستجوگرها است. این ابزار وب سایت شما را از دیدگاه یک خزنده موتور جستجو تجزیه و تحلیل می کند و توجه شما را به موضوعات درون صفحه ای جلب می کند از جمله:

  • لینک های داخلی و خارجی خراب
  • عنوان صفحه و توضیحات متا که وجود ندارد
  • محتوای تکراری
  • تغییر مسیرهای نامناسب

 

سوالات متداول در مورد افزایش بازدید وبسایت

چگونه می توان ترافیک مستقیم را افزایش داد؟

برای افزایش بازدید مستقیم، باید آگاهی از برند را افزایش دهید. با استفاده از کمپین تبلیغاتی، حضور در شبکه های اجتماعی مختلف و … آگاهی افراد را از آن خود کنید. وقتی افراد نام تجاری شما را بشناسند، مستقیماً به وب سایت شما سر زده و بازدید مستقیم شما افزایش می یابد.

چگونه وب سایت جدید خود را تبلیغ کنم؟

شما راه های زیادی برای تبلیغ یک وب سایت جدید دارید. بازاریابی محتوا، وبلاگ نویسی مهمان، سئو، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک و موارد دیگر! روی 2-3 کانال تبلیغاتی تمرکز کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

چگونه می توان بازدید از یک وب سایت را بررسی کرد؟

برای بررسی میزان بازدید از وب سایت خود، به حساب Google Analytics خود بروید (یا اگر آن را ندارید یکی را تنظیم کنید). برای یافتن میزان بازدید بیشتر وب سایت های دیگر ، از ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل رقابت مانند SimilarWeb استفاده کنید.

چگونه می توانم بازدید وب سایت خود را بدون سئو افزایش دهم؟

در حالی که سئو کلیدی برای ایجاد ترافیک طولانی مدت است، شما می توانید در عوض بر افزایش مراجعه به سایت های خود از شبکه های اجتماعی، انجمن های آنلاین، کمپین های ایمیل یا کمپین های تبلیغاتی تمرکز کنید.

چقدر طول می کشد تا وب سایت جدیدی بازدید کننده جلب کند؟

بستگی به نوع ترافیک دارد. می توانید اولین بازدید کنندگان را در طی یک روز از شبکه های اجتماعی دریافت کنید. ایجاد ترافیک مستقیم و ارگانیک وب سایت بیشتر طول خواهد کشید. اگر در سئو سرمایه گذاری می کنید، انتظار می رود طی 3-6 ماه پس از شروع کار، شاهد ترافیک قابل توجهی باشید.

میانگین بازدید برای یک وب سایت چقدر است؟

این به نوع وب سایت و موقعیت آن بستگی دارد. به عنوان مثال، بیش از 50٪ از وب سایت های مشاغل کوچک محلی کمتر از 500 بازدید کننده در ماه دریافت می کنند. از طرف دیگر، وب سایت های تجارت الکترونیک در مقیاس بزرگ مانند آمازون یا والمارت بیش از 100-200 میلیون بازدید کننده بطور ماهانه دریافت می کنند.

 

هیواوب مجری پروژه های طراحی سایت و بهینه سازی سایت
پشتیبانی و مشاوره ی رایگان در زمینه ی طراحی سایت و بهینه سازی ( سئو

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.