مقالات آموزشی

راهکار ساخت پست اسلایدی (Carousel) در اینستاگرام

مفید بود؟

چرا پست اسلایدی مهم است؟

حداکثر تعداد پست اسلایدی در اینستاگرام که باعث شود کاربران زمان بیشتری در پیج ما بمانند اهمیت زیادی دارد. زیرا مدت زمانی که مخاطبان به دیدن محتواهای ما اختصاص می دهند برای اینستاگرام مهم است. ساخت پست‌هایی که از چند اسلاید تشکیل‌شده اند راه خوبی برای نگه داشتن کاربران در پیج است. این پست‌ها به خاطر دنباله‌دار بودن محتوایی که دارند کاربر را به تعامل بیشتر با مطلب تشویق می کنند. کاربر با ورق زدن و مکث برای دیدن عکس ها و فیلم ها زمان طولانی‌تری را صرف این محتواها می کند و احتمال گذاشتن پیام برای پست بالا می رود.

پیشنهاد میکنیم مقاله

با استفاده از ابزارها چگونه زمان خاصی از پست را استوری کنیم؟ را مطالعه نمایید.

وقتی که حداکثر تعداد پست اسلایدی در اینستاگرام را رعایت کرده باشیم، کاربر حداکثر زمان ممکن را در پیج ما خواهد گذراند. اگر محتوا جذاب و مورد علاقه ی کاربران باشد آنها را به دیدن پست های بعدی تشویق خواهد کرد. شاید بهترین نوع ساخت پست آلبومی استفاده از قطعه های 60 ثانیه ای فیلم باشد چون همزمان چند حس از مخاطب را درگیر می کند. گذاشتن آهنگ های زمینه ای ملایم، رعایت تعداد افکت و گذاشتن زیرنویس در صورتی که فیلم آموزشی باشد مهم است. برتری پست کاروسل نسبت به IGTV این است که حجم کمتری دارد و بارگیری هر اسلاید از آن راحت تر انجام می شود. همچنین مخاطب برای دیدن اسلاید مشاهده نشده بعدی حجم اینترنتی مصرف نمی کند. اگر کاربر با دیدن اسلاید اول و دوم متوجه شود که به موضوع علاقه ندارد، بدون اینکه حجم بیشتری از بسته اینترنتی خود را هدر بدهد از پست خارج خواهد شد.

پست کاروسل (Carousel) با خرد کردن محتواهای بلند و گرفتن بازخورد و Action، برای رد کردن اسلاید ها برای کاربر، جذاب است. در پست اسلایدی هم مانند IGTV، یک دقیقه ی ابتدایی مهم است. کاربران اغلب همان اسلاید ابتدایی را دیده، آن را ذخیره کرده و سپس برای دیدن کامل اسلایدشو در زمان مناسب اقدام می کنند. کاربر به ندرت اسلایدشو های ذخیره شده را نگه خواهد داشت اما برای ذخیره، از تمام گزینه های تعاملی اینستاگرام استفاده می کند. این امتیاز بزرگی برای پست های اسلایدی است.

 

روش ساخت پست اسلایدی (Carousel) در اینستاگرام

به اپلیکیشن اینستاگرام وارد شده و برای ساخت پست آلبومی جدید روی علامت + (پلاس) در پایین صفحه کلیک می کنیم. علامت Multiple Post در گوشه پایین و سمت راست از کادر پیش نمایش و به شکل دو مربع روی هم قرار گرفته است. روی علامت Multiple Post ضربه می زنیم. عکس‌ها و ویدیوهای مورد نظر خود را از گالری انتخاب کرده و Next (یا علامت فلش هایلایت) را در بالای صفحه می زنیم. صفحه ی جدیدی باز خواهد شد که در آن، می‌توانید ویدیوها و عکس های منتخب را به صورت جداگانه ویرایش (Edit) کنید. برای رفتن به مرحله‌ی بعد، Next (یا علامت فلش هایلایت) را در بالای صفحه می زنیم.

با رعایت حداکثر تعداد پست اسلایدی در اینستاگرام، متن و ایموجی های لازم را در کپشن درج کرده و افراد مورد نظر به پست جدید تگ‌ می کنیم. در صورت نیاز لوکیشن را نیز به پست خود اضافه می کنیم. در انتها با زدن Next (یا علامت فلش هایلایت) در بالای صفحه پست اسلایدی خود را منتشر می کنیم.

علاوه بر رعایت حداکثر تعداد پست اسلایدی در اینستاگرام، ساختن پست اسلایدی که جذاب باشد مهم است. بهتر است از روش Aida که باعث جذابیت محتوا می شود استفاده کنید. در این روش شما چهار نکته را در نظر میگیرید. اول اینکه پست اول و دوم را با ایجاد سوال برای مخاطب چالش برانگیز و جذاب کنید. در اسلایدهای سوم و چهارم با یادآوری یک نیاز و مشکلات ناشی از برطرف نشدن آن، مخاطب را برای فهمیدن راه حل کنجکاو کنید. در اسلاید پنجم تا هشتم ضمن معرفی نامحسوس محصول و خدمات خود به ارائه ی راه حل و راحت کردن خیال مشتری می پردازید. در اسلاید هشتم محصول و خدمات خود و روشهای دستیابی به آن را معرفی کنید. در اسلاید پایانی با یک کال تو اکشن متناسب با موقعیت فعلی، از مشتری بخواهید کاری برای شما یا خودش انجام دهد. این اکشن و فعالیت می تواند ثبت نام، خرید، لایک، شرکت در نظرسنجی یا مشاهده لینک و موارد دیگر باشد.

 

حداکثر تعداد پست اسلایدی در اینستاگرام 

حداکثر تعداد پست اسلایدی در اینستاگرام را می توان از دو نظر بررسی کرد. یکی تعداد پست های اسلایدی که در پیج منتشر می کنیم و دیگری تعداد اسلاید های هر پست آلبومی. آپلود ویدیو و عکس در اینستاگرام محدودیتی ندارد و در طول روز به هر تعداد که بخواهید می‌توانید در پیج خود پست بگذارید. برای ارسال کاروسل هم محدودیتی ندارید. اما در هر پست Carousel باید محدودیت 10 عددی را برای تعداد اسلایدها رعایت کنید. در اسلایدهای عکسی باید حجم هر عکس حداکثر 5 مگابایت باشد. یعنی در عمل نمی توانید پست آلبومی با بیشتر از 10 عکس و با حجمی فراتر از 50 مگابایت بسازید.

حداکثر تعداد پست اسلایدی در اینستاگرام برای پست آلبومی که از قطعات فیلم ساخته شده هم وجود دارد. تعداد قطعات فیلم می تواند همان 10 عدد و زمان هر اسلاید حداکثر 120 ثانیه باشد. هر اسلاید فیلمی می تواند حداکثر 30 مگابایت حجم داشته باشد. در مجموع، زمان کل پست اسلایدی نباید بیشتر از 10 دقیقه باشد. پس اگر می خواهید از حداکثر تعداد اسلاید استفاده کنید، محدودیت 60 ثانیه ای بودن را برای اسلایدهای فیلمی رعایت کنید.

برای حداکثر تعداد پست اسلایدی در اینستاگرام محدودیتی در ارسال روزانه نداریم. اما بهترین تعداد ارسال روزانه پست برای جذب و نگهداری مخاطبان بیشتر، 1.5 تا 2 پست در روز است. اگر هر روز یک یا دو پست با کیفیت و جذاب را در پیج خود قرار دهید، بیشترین جذب و فالو را خواهید داشت. شاید در ابتدا فکر کنید که هر چه تعداد پست بیشتر باشد بهتر است. تعداد بیش از استاندارد 2 پست در روز، فالو اولیه پیج را بالا خواهد برد. اما در عین حال باعث آنفالو شدن پیج شما هم خواهد شد. ارسال تعداد زیاد پست، باعث اشغال شدن فید اینستاگرام و اضطراب کاربران برای ندیدن پست های دیگر خواهد شد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.