مقالات آموزشی

مواردی درباره طراحی لوگو به انگلیسی، مناسب برای جذب مخاطب امروزی

مفید بود؟

طراحی لوگو به انگلیسی، مناسب برای جذب مخاطب امروزی

وقتی به عنوان ” طراحی لوگو به انگلیسی” نگاه می‌کنیم با دو مفهوم کنار هم برخورد داریم. اولین مفهوم طراحی لوگو و مفهوم دوم انگلیسی بودن آن است. از این رو به نظر می‌رسد که برای بررسی طراحی لوگو به انگلیسی بهتر است دو مفهوم طراحی لوگو و انگلیسی را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم و سپس وارد بررسی مفهوم طراحی لوگو به انگلیسی شویم.

طراحی لوگو، طراحی زبان گویای یک برند

تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا داشتن لوگو و طراحی آن یکی از با اهمیت ترین و البته واجب‌ترین کارهایی است که هر برند و کسب و کاری دست به طراحی و اجرای آن می‌زند؟
لوگو یک مفهوم ساده یا یک شکل و نماد معمولی نیست. لوگو تا زمانی که در بین مخاطبین زنده باشد و نفس بکشد به معنی زنده بودن برند و کسب و کار است. در کلام بهتر لوگو حکم نماینده یک برند در بین آحاد مردم محسوب می‌شود. طراحی خوب و درست یک برند می‌تواند در زنده ماندن آن و جا افتادن برند در بازار کمک کند. اما نبودنش مسلماً می‌تواند حکم مرگ لوگو را امضا کند.
اگر بخواهیم لوگو را به طور دقیق‌تر توصیف کنیم، لوگو مجموعه از اطلاعاتی است که یک مخاطب باید در طی چند ثانیه آن را نسبت به شرکت یا کسب و کار شما دریافت کند. از این رو هر نوع طراحی لوگو اعم از حروف، شکل، عدد و حتی رنگ می‌تواند جز به جز معنا و مفهوم خاصی داشته باشد.
از این رو به نظر می‌رسد که طراحی لوگو یک نوع بازی با اطلاعات و اجزای طراحی است. یک طراح حرفه‌ای می‌داند که چرا خطی را به صورت مورب کشیده است و به خوبی درک می‌کند که چرا این خط مورب را به شکل بولد طراحی کرده است و در دل آن تنها از ترکیب رنگ سفید و سیاه استفاده کرده است. هر کدام از این موارد مفهوم خاصی با خود همراه دارد و مهم این است که ذهن مشتری این مفاهیم را درک کند.
شاید در این جا این سوال به ذهن شما برسد که در صورتی مشتری می‌تواند این مفاهیم را درک کند که خودش بداند چرا خط به صورت مورب کشیده شده است، پس باید تمام مخاطبین خودشان طراح باشند تا عمق طراحی را درک کنند. اما این نظر به یک علت رد می‌شود و آن علت این است که طراحی لوگو با ذهن منطقی مخاطب کاری ندارد. او تنها می‌خواهد ذهن ناخودآگاه مخاطب را هدف قرار دهد. از این رو تمام طراحی‌ها و ترکیب‌هایی که استفاده می‌کند در جهت رسیدن به ذهن غیرمنطقی یا همان ناخودآگاه مخاطب است. ولی چگونه به این مهم می‌رسند؟ بگذارید دراین‌باره بعد از مفهوم انگلیسی بودن نماد صحبت کنیم.

 

طراحی لوگو به انگلیسی یا فارسی؟

این که طراحی لوگو به صورت انگلیسی یا فارسی و یا هر زبان دیگری باشد و یا اصلا در طراحی لوگو از حروفات استفاده شود بیشتر به طراح، نوع کسب و کار و گروه مشتریان برند دارد. اما به طور کلی و بر اساس جو عمومی جامعه ایران و جهان اگر بخواهیم در مورد این مسئله صحبت کنیم باید بگوییم که امروزه زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی و در واقع زبان اول دنیا محسوب می‌شود. هر چیزی که بخواهد پای خود را از منطقه و مرز مشخص شده فراتر بگذارد باید به این زبان بیان شود تا مورد توجه و فهم دیگران قرار بگیرد.
از طرف دیگر اگر کمی دقیق‌تر به دنیای اطراف خودتان نگاه کنید متوجه می‌شوید که خروج از مرزهای سیاسی و میهنی مشخص شده دیگر تنها به صورت فیزیکی نیست. همین که شما اینترنت خودتان را فعال می‌کنید و وارد دنیای اینترنت می‌شوید در واقع از مرزهای خودتان خارج شده‌اید و وارد فضای جدیدی شده‌اید. در این فضای جدید تشخیص مرزبندی‌ها کمی دشوار است.

به هر ترتیب همچنان به نظر می‌رسد که استفاده از زبان انگلیسی به عنوان زبان برتر و اول دنیا در فضای اینترنت نیز لازم و ضروری است. توجه داشته باشید که در فضای اینترنت مهم نیست مخاطب شما از کدام کشور با کدام ملیت است. مهم این است که صفحه برند شما بازدید خوبی داشته باشد. این بازدید به نوعی اعتبار شما را در این دنیا فراهم می‌کند. از این رو اگر حتی به مشتری‌های خارج از ایران هم فکر نمی‌کنید، جذب این مخاطبان می‌تواند اعتبار صفحه اینترنتی شما را افزایش دهد.
از طرف دیگر در داخل ایران نیز بسیاری علاقه‌مند به زبان و فرهنگ غربی هستند. این دسته از افراد غالبا هر چیزی که رنگ و بویی از غرب و انگلیسی داشته باشد را بیشتر دوست دارند و به زبان عامه‌تر آن را با کلاس تر می‌دانند. پس یک برند که از طراحی لوگو به انگلیسی استفاده کرده در برابر برندی که از طراحی لوگو فارسی استفاده کرده است می‌تواند برد بیشتری داشته باشد. البته این یک قطعیت نیست و مهم‌ترین عامل در این بین همان‌طور که گفته شد، شناسایی درست مخاطبان و کسب و کار است.
بنابراین به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، طراحی لوگو به انگلیسی یک امتیاز مثبت در فضای کسب و کاری ایران کنونی و البته جهان محسوب می‌شود که به نظر استفاده از آن می‌تواند بسیار مفید و قابل توجه هم باشد.

طراحی لوگو به انگلیسی و نفوذ به ذهن مخاطب

تا اینجای کار با دو مفهوم لوگو و طراحی انگلیسی آن آشنا شدیم. حال سوال اصلی که در بالاتر مطرح کردیم را باید پاسخ بدهیم. شما وقتی می‌خواهید به ذهن مخاطب خود نفوذ کنید باید بتوانید اعماق ذهن او را بشکافید و در واقع خودتان را درون ذهن او قرار دهید.

این کار از همان ابتدا سخت و غیر ممکن به نظر می‌رسد. زیرا مخاطبان از صبح تا شب و از شب تا صبح تحت بمباران شدید اطلاعات قرار دارند. بخشی از این اطلاعات به شکل عمدی و بخشی دیگر به صورت طبیعی اتفاق می‌افتد. از این رو ذهن مخاطب به طور مشخص نمی‌تواند اجازه ورود به همه اطلاعات را بدهد. بنابراین در قدم اول باید با نحوه گزینش ذهن آشنا شویم.
در کلام بهتر بیایید بدانیم که ذهن چگونه اطلاعات مورد نیاز خود را از بین تمامی اطلاعات موجود گزینش می‌کند و به آن‌ها اجازه تجزیه و تحلیل می‌دهد. دانستن این موضوع می‌تواند ما را در طراحی لوگو به انگلیسی بسیار راهنمایی کند و کاری کند که ما بتوانیم به ذهن مخاطب با لباسی که مورد پذیرش ذهن است وارد شویم.
به طور کلی می‌توانیم بگویم که ذهن چندین فاکتور برای پذیرش یا عدم پذیرش اطلاعات مورد استفاده قرار می‌دهد. اول این که ذهن به چیزی که قبلا پردازش کرده و آن را وارد ذهن نموده است، توجه می‌کند اما این توجه یک حالت کلی دارد و جزئیات را در نظر نمی‌گیرد. اگر تفاوت‌های زیادی میان اطلاعات جدید و قدیم در مورد یک مفهوم وجود نداشته باشد، اطلاعات جدید دیده نمی‌شود یا بهتر بگوییم ذهن فرقی میان اطلاعات جدید و قدیم نخواهد دید، جلوی آن را نمی‌گیرد اما تحلیلش هم نمی‌کند.

به طور کلی بسیاری از برندهای نه چندان حرفه‌ای از این موضوع استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولا به دنبال برندهایی می‌گردند که بسیار مشهود و محبوب هستند و سعی می‌کنند که لوگوی خودشان را بر اساس تغییرات جزئی روی لوگوی آن‌ها ایجاد کنند.

در این حالت ذهن دقت زیادی نمی‌کند و متوجه حضور آن‌ها نمی‌شود. این موضوع باعث می‌شود که برند مذکور تا مدتی زنده بماند اما این زنده ماندن تنها برای مدتی خواهد بود. برندهای حرفه‌ای‌تر دنبال چیزهایی می‌گردند که برای ذهن مخاطب بدیهی و شاید خاطره انگیز است و سعی می‌کنند که بر اساس تغییرات جزئی در آن‌ها هم وارد ذهن مخاطب شوند و هم ذهن منطقی او را تحت اختیار خود داشته باشند. به طور کلی شناخت مخاطب حرف اول را چه در طراحی لوگو به انگلیسی و هر نوع طراحی دیگری می‌زند.

انتهای سخن

فاکتور مهم دیگر که باعث می‌شود ذهن مخاطب در اختیار شما باشد و شما وارد او شوید این است که کاملا برعکس بازی کنید! یعنی به جای این که به دنبال یک اتفاق قدیمی و مفهومی خاک خورده در ذهن مخاطب بگردید، یک مفهوم بسیار نو و جدید به آن نشان دهید. هرچیزی که نو و تازه باشد برای مخاطب جذابیت بیشتری خواهد داشت و باعث می‌شود که ذهن مخاطب را درگیر کند.
اما یادتان باشد که این فاکتورها تنها برای ایجاد توجه در ذهن مخاطب است. اما نکته مهم این است که شما بعد از گرفتن توجه از ذهن مخاطب باید اطلاعات خودتان را وارد ذهن او کنید. در واقع هدف اصلی و اولی شما انتقال اطلاعات است و تا الان تنها درهای این انتقال را باز کردیم.
اگر یادتان باشد در ابتدای این مقاله گفتیم که لوگو اطلاعاتی را منتقل می‌کند که مخاطب چند ثانیه بیشتر به آن‌ها بها نمی‌دهد. از این رو در طرح گرافیکی حروف انگلیسی باید این را در نظر داشته باشید که تنها و تنها و تنها چند ثانیه ذهن مخاطب در اختیار شماست. بنابراین در طراحی لوگو به انگلیسی باید تا می‌توانید اختصار را رعایت کنید و از ارسال اطلاعات اضافی و شاید به درد نخور اجتناب کنید.
اگر دقت کنید بسیاری از برندهای امروزی از لوگوی بسیار بسیار ساده استفاده می‌کنند که نهایتا از یک یا دو ترکیب رنگ و از یک شکل یا حرف ساده تشکیل شده است. هرچه اطلاعات شما در حجم کمتر ارسال شود. امکان موفقیت شما چند برابر می‌شود. از این رو حتما به این موارد گفته شده چه در طراحی لوگو به انگلیسی چه سایر موارد دقت کنید و سعی کنید که آن‌ها را رعایت کنید. این نکات می‌تواند مرز بین پیروزی و شکست شما را رقم بزند!

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.