مفید بود؟
امروزه دیگر نیازی نیست که ما از اهمیت تولید محتوا به خواهیم برای شما صحبت کنیم. تقریباً همه افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و این فضا کسب درآمد دارند می‌دانند که تولید محتوا و بازاریابی محتوا یک نیاز ضروری برای رشد کسب و کار آنها می‌باشد. شما با استفاده از تولید محتوا می‌تواند به تمام اهداف خودتان برسید و درآمد خودتان را در طول یک بازه مشخص افزایش دهید. اما برای اینکه به اهداف مورد نظر خودتان از تولید محتوا دست پیدا کنید باید به دنبال محتوای با کیفیت باشید.

کارشناسان تولید محتوا 

برخی از مجموعه‌های اینترنتی برای این منظور اقدام به استخدام کارشناسان تولید محتوا می‌کنند. این شیوه می‌تواند برای مجموعه مفید باشد اما بهتر است به جای اینکه شما یک نویسنده متخصص در این زمینه خاص را برای تولید محتوا استخدام کنید با یک مجموعه و مرکز تولید محتوا همکاری داشته باشید. طبیعت مراکز تولید محتوا  نویسندگان متخصص بسیاری را در موضوعات مختلف دارد که می‌توانند در زمینه‌های گوناگون برای شما تولید محتوا داشته باشند و در نتیجه کیفیت محتوای شما را تا حد زیادی بالا ببرند.

 مراکز تولید محتوا 

البته برای شناخت یک مرکز مناسب از مراکز تولید محتوا  شما باید ویژگی‌های مهمی‌را مد نظر قرار دهید و بر اساس آنها تصمیم بگیرید. مراکز تولید محتوا  با کیفیت بسیار زیادی در کشور ما هستند که از جمله آنها می‌توان به مجموعه رایا مارکتینگ اشاره کنیم اما متاسفانه وجود برخی از مجموعه‌های بی کیفیت باعث شده است تا برخی از فعالان فضای مجازی نسبت به دریافت محتوا از مجموعه‌های معتبر هم دچار شک و تردید شوند. یکی از مهمترین موضوعاتی که در انتخاب یکی از مراکز تولید محتوا  برای انجام سفارش محتوا باید مد نظر داشته باشید این است که آن مجموعه در طول زمان محتواهای خود را به روز رسانی کند و از یک استراتژی مشخص برای تولید محتوا در هر زمانی استفاده نکند.

چرا به جای استفاده از مراکز تولید محتوا ، خودمان تولید محتوا نکنیم؟

یکی از سوالاتی که همواره برای کاربران فضای مجازی پیش می‌آید این است که چرا به جای آنکه نسبت به هزینه تولید محتوا اقدام کنیم و سفارش محتوا از مراکز تولید محتوا  داشته باشیم خودمان اقدام به تولید محتوا نکنیم و در هزینه‌های مان صرفه جویی به عمل آوریم. البته احتمالا افرادی که این صحبت را مطرح می‌کنند که هیچ آشنایی با بازاریابی محتوا و جذب مخاطبان ندارند و یا اینکه کمی‌تعصبی به تولید محتوا نگاه می‌کنند و فرض می‌کنند که تولید محتوا تنها هزینه می‌باشد

 تولید محتوا با کیفیت

 این در حالی است که اگر تولید محتوا با کیفیت

بالا انجام شود به خوبی می‌تواند جذب مخاطبان را رقم بزند و سود بسیار خوبی را برای مجموعه مورد نظر ایجاد کند که هزینه‌های انجام شده برای سفارش محتوا از مراکز تولید محتوا  در مقایسه با سود حاصل شده ناچیز می‌باشد. دلیل اینکه می‌گوییم برای تولید محتوا از مراکز تولید محتوا  استفاده کنید این است که نویسندگان این مراکز به صورت تخصصی در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کند و تمامی‌شرایطی که یک محتوای خوب و باکیفیت باید داشته باشد را می‌دانند و بر تمامی‌مسائل فنی مربوط به تولید محتوا تسلط دارند.

 بازاریابی محتوا

یکی از مهم ترین مسائلی که نویسندگان تولید محتوا در مراکز تولید محتوا  نسبت به رعایت آن بسیار خوب عمل می‌کنند مسائل مربوط به سئو است که البته می‌توانیم آن را مهم ترین موضوع در بازاریابی محتوا عنوان کنیم.
 شما با استفاده از سئو می‌توانید ترافیک وب سایت خودتان را افزایش دهید و جذب مخاطبان وب سایت خودتان را افزایش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجموعه خودتان را بر روی صفحات اول گوگل به نمایش بگذارید.
قطعا اگر شما نویسنده حرفه ای محتوا نباشید و بر اصول سئو و مسائل فنی مربوط به آن تسلط کافی را نداشته باشید ‌نمی‌توانید نتایجی که یک نویسنده حرفه‌ای محتوا برای مجموعه شما به همراه دارد را داشته باشید و در نتیجه دچار ضرر و زیان خواهید شد. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از نویسندگان مراکز تولید محتوا  باعث می‌شود تا آنها با استفاده از شیوه‌های که می‌دانند خود متن محتوا را هم جذاب تر تولید کنند و در نتیجه مخاطب شما در هنگام مطالعه آن دچار خستگی نشود و بیشتر جذب آن گردد. در مجموع به هر شکلی که نگاه کنید تولید محتوا در مراکز تولید محتوا  بهتر اتفاق می‌افتد و اندکی هزینه برای خرید محتوا از این مجموعه‌ها چندان غیر منطقی به نظر نمی‌رسد.

استفاده از مراکز تولید محتوا  به صرفه تر است یا استخدام کارشناسان محتوا

اگر فراموش نکرده باشید در ابتدای همین مطلب به این موضوع اشاره کردیم که برخی از مجموعه‌های اینترنتی برای این که امور مربوط به تولید محتوا و بازاریابی آن را به خوبی انجام دهند به سراغ استخدام کارشناسان تولید محتوا می‌روند. اما این کار هزینه بسیار زیادی برای آن مجموعه به همراه خواهد داشت و همچنین نمی‌توانند در مورد موضوعات مختلف تولید محتوای جذاب تر و به روز ترین را داشته باشند که تنوع کافی را هم داشته باشد چرا که آنها از یک نویسنده محتوا و طبیعتاً با یک یا چند استراتژی مشخص استفاده می‌کنند.

تولید محتوای متنی

قطعاً شما برای آنکه در مجموعه خودتان بخواهید به صورت تخصصی تولید ‌محتوا داشته باشید هم تنها نیاز به یک نویسنده ندارید و چندین فرد را باید استخدام کنید.شما برای اینکه بتوانید محتوای با کیفیت و با کاربرد تولید کنید نیاز به یک نویسنده تمام وقت برای تولید محتوای متنی و متن تولید محتوا‌های ویدیویی و صوتی، یک تولید کننده ویدیو برای محتوا‌های ویدیویی، چند نفر برنامه ریز برای انجام امور بازاریابی و … دارید.

هزینه‌های بسیار پایین تر

 قطعا اگر بخواهید مقایسه کنید استخدام چنین افرادی در مقایسه با اینکه با یکی از مراکز تولید محتوا  همکاری داشته باشید هزینه بیشتری دارد. شما همزمان در یک مرکز تولید محتوا می‌توانید تمام این افراد را با هم در اختیار داشته باشید و فقط به ازای سفارش تولید محتوای که به آنها می‌دهید پرداخت هزینه تولید محتوا داشته باشید در حالی که افرادی که استخدام می‌کنید حتی در زمان‌هایی که به آنها نیاز ندارید باید به آنها حقوق و دستمزد تولید محتوا پرداخت کنید. طبیعتا شما هم با نکاتی که خدمتتان عرض کردیم به این نتیجه می‌رسید که استفاده از مراکز تولید محتوا  می‌تواند هزینه‌های بسیار پایین تری برای شما به همراه داشته باشد و به صرفه تر است.
  • تولید محتوا کارآفرینی و اهمیت آن

تنوع یکی از دلایل اهمیت استفاده از مراکز تولید محتوا 

اگر دقت کرده باشید تا به اینجا چند بار موضوع تنوع طرح در تولید محتوا اشاره کردیم. این موضوع بسیار مهم و ضروری می‌باشد و باید نسبت به آن دقت کافی را داشته باشید. معمولاً مخاطبان با محتواهایی که شبیه و هم تولید شده باشند و از یک استراتژی مشخص پیروی کرده باشند استقبال نمی‌کنند و بعد از مدتی از خواندن آنها خسته می‌شوند.
در مقایسه، همین مخاطبان با محتوا‌های متنوع و جذاب که در مورد موضوعات مختلف تولید شده‌اند مواجه شوند هیچ‌گاه از مطالعه مطلب جدیدتر خسته نمی‌شوند. پس شما باید نسبت به موضوع تنوع تولید محتوا هم دقت کافی را داشته باشید. اگر خودتان بخواهید انجام دهید و یا از یک کارشناس تولید محتوا برای این کار استفاده کنید نمی‌توانید بیشتر از یک یا چند استراتژی مشخص را برای کار خودتان در نظر بگیرید که البته چیز عجیبی نیست. اما زمانی که به مراکز تولید محتوا  مراجعه می‌کنید و سفارش تولید محتوا را ثبت می‌کنید

آژانس تولید محتوا

می‌توانید از آن آژانس تولید محتوا درخواست کنید که محتوای مد نظر شما را در اختیار چند نویسنده قرار دهد تا محتوای شما یونیک باشد و تنوع در آن وجود داشته باشد و تنها یک استراتژی مشخص و تکراری بر روی آن پیاده نشده باشد. این موضوعی که ما خدمتتان بیان کردیم در بحث روانشناسی محتوا بسیار اهمیت دارد و قطعا اگر نسبت به آن کوتاهی داشته باشید ضربه‌هایی که از آن خواهی خورد برای شما بشدت زیان بار خواهند بود. تمام هزینه‌هایی که شما برای تولید محتوا انجام می‌دهید برای جذب مخاطب است و اگر مخاطبان شما نسبت به محتوای شما نظر خوبی نداشته باشند قطعاً شما به اهداف از پیش تعیین شده خودتان نخواهید رسید و تمام هزینه‌های شما بی ثمر خواهند ماند.

کدام مراکز تولید محتوا  مناسب هستند؟

شما برای تولید محتوا باید به‌دنبال مراکز تولید محتوا  و سایت تولید محتوای باشید که تا به امروز توانسته باشد محتوایی با کیفیت را تولید کند و رضایت مخاطبان خودش را به همراه داشته باشد. همچنین شما باید برای انتخاب مراکز تولید محتوا ی مد نظر خودتان این موضوع را هم مد نظر قرار دهید که آنها برای کار تولید محتوا چه هزینه ای از شما مطالبه خواهند کرد و آیا شما قادر به پرداخت هزینه مورد نظر آنها خواهید بود و اصلاً هزینه منطقی محسوب می‌شود یا نه.

یادگیری تولید محتوا 

البته یک پیشنهاد ویژه هم برای شما داریم. سعی کنید در کنار این که از مجموعه‌ها و مراکز تولید محتوا  برای کار خودتان کمک می‌گیرید نسبت به یادگیری تولید محتوا هم کوشا باشید تا خودتان پس از مدتی بتوانید کارشناس محتوا شوید و حداقل محتواهایی که از مراکز مختلف تولید محتوا دریافت می‌کنید را بررسی کنید و کیفیت آنها را بسنجید. مجموعه‌های معتبر بسیار زیادی هستند که نسبت به برگزاری دوره آموزش تولید محتوای اقدام می‌کنند و شما می‌توانید برای یادگیری نویسندگی محتوا از این مجموعه‌ها استفاده کنید. مطمئن باشید پس از مدتی که با مراکز مختلف تولید محتوا همکاری داشته باشید نسبت به این موضوع رضایت کامل را خواهید داشت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.