مقالات آموزشی

نکاتی در خصوص شرکت‌های بازاریابی، وصل شدن قطب‌های مختلف تجاری را به یکدیگر

مفید بود؟

شرکت های بازاریابی

شرکت‌های بازاریابی، به‌صورت متمرکز و با بهره‌گیری از مهارت فروش و ارتباط با مشتری، جامعه هدف مناسب برای خدمات و محصولات مختلف را تشخیص داده و مطابق با ویژگی جامعه هدف، شیوه‌های متنوعی را جهت ارتباط میان فروشنده یا ارائه دهنده خدمات و مشتریان یا کاربران به کار می‌گیرد.

شرکت‌های بازاریابی، در یک کلام، در حوزه تبلیغ و نشر آگهی فعالیت دارند.

شرکت‌های بازاریابی با هدف موفقیت و پیشرفت در کار تولید کنندگان و فروشندگان، از ابزارهای مختلفی نظیر رسانه‌ اجتماعی، شبکه‌های مجازی، وب‌سایت و صفحات آنلاین و …. استفاده می‌کنند تا بازار هدفی مناسب، واقعی، پویا و موثر را یافته و از طرف دیگر نیز، در طی فرآیندهای تبلیغاتی خود، آگهی خدمات و اخبار محصولات جدید و ویژه را به اطلاع مشتریان رسانده و دسترسی آنان را به آنچه که برای تامین نیازهایشان، جستجو می‎کنند، تسهیل می‎نماید.

قابل توجه مخاطبین گرامی شرکت رایامارکتینگ در زمینه محتوا  با  بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا  و همچنین تولید محتوا سئو شده  میتواند شما را در این امر یاری کند.

شرکت‌های بازاریابی، چه رسالتی بر عهده دارند؟

شرکت‌های بازاریابی از هر نوعی که باشند و در هر زمینه که فعالیت کنند، یک واسطه فعال و مهم، میان ارائه دهندگان، و دریافت کنندگان خدمات و کالا به حساب می‌آیند؛ اما این تمام قضیه نیست!

ارتباطی که شرکت‌های بازاریابی با مخاطب و کاربران حاضر در بازار هدف، برقرار می‌کنند، بر پایه اعتماد بوده و باید نیت کمک به مخاطب در جهت یافتن بهترین و مناسب‌ترین موارد مورد نیاز خود، را در ذهن پرورش داده و در ارتباط با ارائه دهندگان کالا و خدمات نیز، با شناخت درست و دقیق هدف آن‌ها و آنچه عرضه می‌دارند، تبلیغ موثر و متناسبی را تدارک دهند.

 

پایه و اساس تمام انواع تبلیغات، معطوف به محتوا می باشد. محتوا و تولید محتوا، انواع بسیار گوناگونی داشته و علم تولید محتوا به شیوه موثر برای بازارهای مختلف و نیز برای نمایش در پلتفرم‌های گوناگون، از جمله مهارت‌های تخصصی است که تکنیک‌های مختلف و ویژه‌ای می‌طلبد. بنابراین، هسته اصلی تمام فعالیت‌های شرکت‌های بازاریابی، حول تولید محتوا شکل می‌گیرد؛ زین‌روی رسالت اصلی شرکت‌های بازاریابی و تبلیغاتی، شامل تولید محتوایی قوی برای رسانه‌های مختلف و متناسب با موضوع مدنظر و همچنین با فرمتی جذاب، جالب توجه و ترغیب کننده در نظر مخاطبین، است.

شرکت‌های بازاریابی هرمی

بازاریابی، تحت عنوان نتورک نیز شناخته می‌شود. نتورک به معنای شبکه است؛ زیرا آنچه برای شرکت‌های بازاریابی مهم است، ایجاد یک شبکه گسترده با جریان فعال و پیش‌رونده در جذب مشتری است.

شرکت‌های هرمی، نوعی از شرکت‌های نتورک هستند که برای فعالیت، از خود مشتریان استفاده می‌کنند و ایده این شرکت‌ها، برگرفته از روش عامیانه و سنتی و پر بازده تبلیغ زبانی و فرد به فرد است.

در این سیستم خود مشتری، بخشی از واحد تبلیغات و بازاریابی به حساب می‌آید و بابت جذب مشتریان دیگر، وجهی به عنوان پاداش دریافت می‌کند و به همین دلیل این شرکت‌های هرمی یکی از روش‌های کسب درآمد برای افراد عادی به حساب می‌آید.

مجموعه‌های خوشه‌ای متشکل از زیرمجموعه‌های متعدد، ساختار اصلی این شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند و مشتری، به نوعی در استخدام شرکت قرار می‌گیرد.

 

اما آشفتگی و عدم مهارت‌های فروش و بازاریابی که در زیرمجموعه‌ها وجود دارد و در نتیجه آن کاهش میزان فروش، همچنین وجود نابرابری در سودآوری به شکلی که افراد بالای هرم مدام سود می‌کنند و افراد قاعده هرم، موفقیت چندانی کسب نمی‌کنند، پدیده بازاریابی کاذب را باعث می‌شود؛ یعنی فرد برای کسب درآمد،

ابتدا باید با پرداخت وجه و خرید محصولاتی که شرکت تبلیغاتی، وظیفه بازاریابی آن را برعهده گرفته است، وارد مجموعه شده و از آن پس بتواند افراد دیگر را به خرید و نیز عضویت در این زنجیره فروش، تشویق کند، به مرور زمان ساختاری ایجاد می‌شود که متشکل است از افرادی که یکی دو بار خرید کرده و از آن پس فقط در پی گسترش زیرمجموعه و جذب افراد دیگر هستند و به همین دلیل این شیوه تبلیغات و بازاریابی، محدودیت زمانی دارند و بعد از مدتی دچار رکود می‌شوند.

در شرکت‌های بازاریابی از نوع هرمی نیز، تولید محتوا، مهم ترین بخش است و این محتوا همان شیوه و پل ارتباطی و تبلیغاتی همراه با روش‌های مورد استفاده جهت مجاب نمودن مخاطب توسط افراد و عوامل فروش است.

شرکت‌های بازاریابی رسانه‌ای

برخی از شرکت‌های بازاریابی معتبر، از شیوه تبلیغات و بازاریابی هرمی بهره می‌برند اما تمام کار و ساختار خود را معطوف به این نوع بازاریابی نمی‌کنند؛ برای مثال شرکت بازاریابی دیجیتال رایامارکتینگ، به واسطه همکاری با افرادی که مهارت تولید انواع محتواهای متنی، گرافیکی، صوتی و ویدئویی را دارند، بستری برای ارتباط میان دیگر واحدهای فروش و عرضه کالا و محصولات با ایده‌پردازان و محتواسازان برقرار می‌کند و این مسیر آبشارگونه، همکاری حرفهای و منسجم‌تری را برای بازاریابی حقیقی، فراهم می‌آورد.

 

البته شاید بتوان گفت ساختار این گونه شرکت‌های بازاریابی، بیشتر از آنکه هرمی باشد، به صورت زنجیره‌ای است.

در این زنجیره، به نوعی شرکت تولید کننده محتوا، در اینجا برای مثال شرکت رایامارکتینگ، اولین حلقه زنجیره تبلیغات و بازاریابی را تشکیل داده و از آن پس مرحله به مرحله باقی واحدهای ارائه دهنده در قالب و فرمت مخصوص به خود، آنچه از حلقه اول زنجیره گرفته‌اند را در پیش چشم مخاطب، به نمایش می‌گذارند.

برای مثال، فرض کنید شما یک پیج اینستاگرامی یا یک وب‌سایت فروش آنلاین را مدیریت می‌کنید، قفسه‌های فروشگاه اینترنتی شما، پر از محصولاتی است که در انتظار مشتری هستند حال باید به این بیاندیشید که:

• این محصولات را چگونه عرضه می‌کنید؟

• در معرکه پر جوش‌وخروش رقابت، چگونه وجود خود را در عرصه بازاریابی، به رخ می‌کشید؟

• آیا با شیوه‌های تبلیغ و تکنیک‌های رسانه‌ای آشنایی دارید؟

اگر قرار باشد برای امر بازاریابی و تبلیغات، نیروی حرفه‌ای و متخصص استخدام نمایید، مطمئنا هزینه‌های شما بالا می‌رود، ضمن اینکه قفسه‌های فروشگاه شما زمانی پر خواهد بود و صاحبین کالا و خدمات وقتی به شما به عنوان درگاه عرضه محصول، اعتماد می‌کنند که مهارت شما را در معرفی محصولات و نیز رتبه شما در ارزیابی‌های رسانه‌ای و میزان موفقیتتان در جذب مشتری را به عینه مشاهده کنند.

به همین دلیل به جای آنکه وقت خود را صرف دغدغه‌های تبلیغات نموده و برای بازاریابی موفق، مبالغ گزافی پرداخت کنید، با کمک شرکت‌های بازاریابی و تولید محتوا مانند رایامارکتینگ و امثالهم، می‌توانید با خیال راحت، برروی فروش و توسعه فروشگاه خود، تمرکز کنید.

رسانه‌های مورد استفاده برای شرکت‌های بازاریابی

به مدد تکنولوژی دیجیتال و ابزار هوشمند، استفاده از انواع شیوه‌های تبلیغات آنلاین و آفلاین، در دستور کار شرکت‌های بازاریابی قرار گرفته و تبلیغات، دیگر محدود به بیلبوردهای شهری و یا اعلام‌های رادیویی و تلویزیونی و رسانه‌های عمومی نیست؛ بلکه پا را فراتر گذاشته و مفهوم رسانه‌های اجتماعی Social Media و شبکه مجازی را در سیطره فعالیت خود قرار داده است.

قلمروی فعالیت رسانه‌ای برای شرکت‌های بازاریابی، نامحدود بوده و پابه‌پای توسعه تکنولوژی، گسترش می‌یابد.

استفاده درست و مفید از فضای ارتباطی آسان بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی، مفهوم تازه‌ای برای بازاریابی به وجود آورده است؛ اینک تکنیک‌ها و اصطلاحاتی مانند هشتک‌گذاری، منشن و تگ، لینک، پاپ‌آپ، سئو، بلاگ و … برای افزایش بازدید مطرح است.

میزان بازدید، معیاری است برای سنجش موفقیت بازاریابی رسانه‌ای در پیش چشم مردم، معیار بعدی، جذب مخاطب برای دنبال کردن ( فالو Follow ) و یا مشاهده بیشتر و دقیق‌تر است که گاهی با ری‌سرچ research و بازدید مجدد همراه است، و در آخر معیار نهایی منوط بر ارتباط مخاطب همراه با اعتماد به محتوای ارائه شده است، به گونه‌ای ماندگار که برای دیگر جست‌وجوهای خود نیز، ابتدا مراجعه به محتوای شرکت‌های بازاریابی مورد نظر را در اولویت قرار دهد.

مخاطب، آنچه می‌خواهد، یا عبارات مشابه آن را جست‌وجو می‌کند، نتایج جست‌وجو، همان میدان رقابتی است که شرکت‌های بازاریابی رسانه‌ای به دنبال موفقیت در آن هستند، هر چه امتیازهای موثر در رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو برای محتوا بالاتر باشد، محتوای شما در اولین نتایج ارائه شده برای سرچ مخاطب، قرار می‌گیرد. قابل ذکر است که عموم مخاطبین برای بررسی نتایج، به همان نتایج اول که در صفحه ابتدایی موتور جست‌وجو ارائه شده است، اکتفا می‌کنند و این نشان می‌دهد که حتی از نظر مخاطب نیز، رتبه بالا در موتور جست‌وجو نشانه‌ای از اعتبار و کیفیت بالاتر محتوای ارائه شده است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.