استوریهای AMP برای ورژن 10 به روزرسانی شده است که شامل ویژگیهای جدیدی از جمله قابلیت کسب درآمد میشود. این استوری AMP فوریه گذشته معرفی شدند، و مانند استوریهای اینستاگرام هستند که با فناوری AMP ایجاد شدهاند.
داستانهای AMP
برخلاف استوریهای شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و اسنپ چت، استوریهای AMP در وب سایت ناشر وجود دارد، به این معنی که میتوان آنها را در نتایج جستجو نشان داد.تا به امروز، ناشران هزاران استوری AMP ایجاد کردهاند. اکنون، برای اولین بار، این نوع محتوا میتواند شامل تبلیغات نیز باشد.
دو نوع قالب تبلیغاتی وجود دارد که استوریهای AMP از آنها پشتیبانی میکند:
- تبلیغ تک صفحهای: تبلیغی که در یک صفحه مجزا در استوری AMP قرار دارد. در این نوع مجموعهای از گزینههای کال تو اکشن (CTA) به همراه لینکهایی که کاربر را به یک صفحه وب هدایت میکند.
- تبلیغ اسپانسری: این تبلیغ یک استوری چند صفحهای مستقل است. ناشران که تنها یک URL معمولی هستند، میتوانند از طریق گزینه CTA URL در تبلیغات تک صفحهای، ترافیک کاربران را به تبلیغ اسپانسری هدایت کنند.
- AMP Stories Updated With Advertising Capabilities
ویژگیهای فراداده جدید
علاوه بر قابلیتهای تبلیغاتی، استوریهای AMP دارای ویژگیهای فراداده جدید برای قرار گرفتن استوریها در پلتفرمها و ایجاد پیش نمایش استوری در استوریهای AMP هستند.این ویژگیهای جدید میتواند به ناشران کمک کند تا برای تجربیات مهم و تعیین شده در استوریهای AMP، استوریهای خود را طوری طراحی کنند تا درآینده نیز کاربرد داشته باشد.
قابلیتهای جدید Bookend
نسخه 1.0 استوریهای AMP قابلیتهای Bookend را اصلاح کرده است، با گزینههای کاربردی از جمله، لینکهای کال تو اکشن، باکسهای متن، و کارتهای عمودی و افقی.
ناشران میتوانند از ویژگیهای فراداده جدید، که در بالا ذکر شد، استفاده کنند تا لینک پیش نمایش را در انتهای استوریهای مرتبط ارائه دهند.امروزه، آخرین نسخه استوریهای AMP در دسترس است و ناشران میتوانند هرگونه استوریAMP موجود را با استفاده از راهنمایی ارائه شده برای نسخه 1.0 به روزرسانی کنید.