مقالات آموزشی

نکاتی درباره مخاطبان هدف محتوا، امری فراتر از سئو سازی محتوا

مفید بود؟

مخاطبان هدف محتوا یا محتوای سئو شده؟ کدام مهم تر است؟

زمانی فرا می رسد که تولید محتوای سئو شده کاری به مدیر و متخصص بازاریابی نخواهد داشت و به جای آن بر مخاطبان هدف محتوا تاکید دارد.

البته این به این معنی نیست که محتواها  و سایر مقالاتی که در ژورنال موتور جستجو پیدا می کنید را نخوانید! اما، درک اینکه چه محتوایی در چه فضایی مهم است، اغلب نسبت به یادگیری در مورد روش کلی انجام امور ارزش بیشتری دارد.

سعی کنید محتوای سئو شده را با محتواهای دیگر مخلوط کنید و بعد خودتان از نتیجه اش شگفت زده خواهید شد.

 

• به مدت یک ماه از گوش دادن به پادکست های بازاریابی خودداری کنید. در عوض روی پادکست هایی که مخاطبان هدف گوش می دهند وقت بگذارید.

• امسال از رفتن به کنفرانس در مورد سئو صرف نظر کنید. در عوض، در یک کنفرانس مربوط به کسب و کار شرکت کنید. البته کنفرانسی که احتمال می دهید مخاطبان هدف محتوا علاقمند به شرکت در آن هستند.

• پنج عبارت برتر سئو با برند های غیر تجاری را در نظر بگیرید، آنها را در لیست جستجوی کتاب های آمازون قرار دهید و کتاب هایی را بخوانید که مخاطبان هدف محتوا می خوانند.

ممکن است سال ‌ها طول بکشد تا تفاوت ‌ها، زاویه دید، اینفلوئنسر ها و موضوعات جزیی در کسب و کار را به خوبی بتوانید بشناسید.

این یکی از همان دلایلی است که گاهی اوقات آژانس ها برای ارائه خدمات به مشاغل مختلف با مشکل مواجه می شوند. آژانس ها تخصص لازم را در زمینه کسب و کار ندارند.

این که از استراتژیست ‌های یک آژانس انتظار داشته باشیم درک عمیقی از کسب و کار داشته باشند شاید کمی غیرمنطقی باشد آن هم تجربه و شناختی که پس از سال ‌ها مشارکت در یک حوزه ی کاری به دست می ‌آید.

پس از اینکه یک متخصص بازاریابی به نحوه عملکرد سئو تسلط پیدا کرد، گام بعدی او باید در مورد موضوعی باشد که در مورد آن دارد کار بازاریابی را انجام می دهد.

نحوه استفاده از محتوایی که مخاطب هدف شما می خواند

وقتی کتاب‌هایی را می‌خوانید که مخاطبانتان می‌خوانند، هر فصل یک موضوع بالقوه برای نوشتن موضوع یک پست وبلاگ است.

وقتی به پادکست هایی که مخاطب شما گوش می دهد گوش کنید، عنوان هر قسمت آن پادکست می تواند منبع الهام خوبی باشد.

در ادامه پیشنهاد میکنیم مقاله 8 تکنیک برای ارائه ایده های بهتر در یک کمپین بازاریابی محتوای موفق را مطالعه نمایید

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید از محتوایی استفاده کنید که مخاطبان هدف محتوا برای سئو استفاده می کنند.

 

1. جلسات و ترک های صوتی کنفرانس

دو یا سه کنفرانس خوب پیدا کنید. کنفرانس هایی که مخاطبان هدف محتوا، یعنی افرادی که امیدوارید با استفاده از سئو به وب سایت جذب شوند، ممکن است در آنها شرکت کنند.

برای من، یک مثال خوب کنفرانس و نمایشگاه HDI است. برای مثال اپیزود های زیر مربوط به پادکست این کنفرانس می باشد:

• جلسه 102: داشبورد های 101

• جلسه 202: استفاده از دیتای خدمات به مشتری برای بهبود پله به پله

• جلسه 209: معیارهای 101

• جلسه 302: چگونه خطوط هوایی Southwest از معیارهای خود استفاده کرد تا هواپیماهای بهتری داشته باشد؟ (مطالعه موردی)

• جلسه 402: گزارش مبتنی بر نتیجه ی فرآیندها و پروژه ها: یادآوری برای چگونگی و چرایی

• جلسه 502: بهبود خدمات با معیارهای مناسب

• جلسه 602: پیگیری و کار روی زمان در مبحث زمان واقعی

• جلسه 702: معیارهای خدمات در Go DevOps

• جلسه 802: آرامش پس از طوفان: اتخاذ رویکردی منظم برای رشد و تغییر

گرچه در اینجا کپی کردن از سخنرانان کنفرانس را پیشنهاد نمی کنم. اما با این حال، می توانید در مورد موضوع مورد علاقه مخاطبان آنها صحبت کنید.

 

با کمی تغییر هر عنوان جلسه می تواند خود الهام بخش یک یا دو پست وبلاگ باشد. اگر یک جلسه کنفرانس بتواند الهام بخش یک پست وبلاگ شما باشد پس کار درست را انجام دهید و به ایده های خود اعتبار ببخشید.

2. پادکست

پادکست هایی که مخاطبان هدف محتوا ممکن است گوش دهند دقیقا مانند جلسات کنفرانس، منابعی عالی برای یادگیری هستند.

همیشه آماده باشید که در حین گوش دادن، کلمات کلیدی و ایده ها را یادداشت کنید.

نگاه کردن به فهرست عناوین و یادداشت‌ ها نیز می‌ تواند الهام‌ بخش خوبی باشد.

به عنوان مثال، در حیطه ی کسب و کار من، The Cloudcast یک پادکست عالی برای گوش دادن و یادگیری است. حتی بدون گوش دادن و تنها با نگاه کردن به لیست عناوین پادکست های گذشته در The Cloudcast می توانید از عناوین و موضوعات پادکست الهام بگیرید، موضوعاتی مانند:

• مهارت های حیاتی برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

• آشنایی با پایگاه داده های ابری گوگل

• افزودن هوش مصنوعی به پلتفرم های نرم افزاری

• مدل سازی و مدیریت برنامه های کاربردی سازمانی

باز هم تاکید می کنم در این موارد هم نیازی به کپی برداری نیست. در عوض، از محتوا استفاده کنید، بیشتر بخوانید، بیشتر یاد بگیرید و نظر خود را در مورد موضوعات مشابه ارائه دهید.

از پادکست به عنوان منبع الهام بخش استفاده کنید و به ایده های خود اعتبار بدهید.

3. جستجوی کتاب های آمازون

با وجود اینکه در عصر دیجیتال هستیم اما هنوز هم کتاب در میان اینفلوئنسر ها و رهبران فکری طرفداران خود را دارد. برای شما کتابی مفید است که در کسب و کار هدف شما ترند و پرفروش باشد، یعنی هر عنوان کتابی که مخاطب هدف شما می خواند. شما باید چنین کتاب هایی را بخوانید تا موضوعاتی برای تولید محتوا پیدا کنید.

 

وقتی نویسندگان (که اغلب سخنران نیز هستند) وقت و انرژی خود را صرف پیدا کردن ایده‌های خاص در قالب کلمات و عبارات می‌کنند، چرا از آنان استفاده نکنیم؟ سعی کنید محتوایی تولید کنید که مخاطبان کتاب را جذب کند، یعنی همان دسته از مخاطبانی که پیشتر نویسندگان توانسته اند آنها را به سمت محتوای خود بکشانند.

کتاب هایی را بخوانید که مخاطبان شما می خوانند. در مورد موضوعاتی که در این کتاب ها کشف می کنید تولید محتوا نمایید.

4. کلاس های دانشگاه

شاید حضور در کلاس ‌های دانشگاهی که مخاطبان هدف محتوا ممکن است شرکت کنند عملی نباشد، اما مطمئناً می ‌توانید برنامه، عناوین کلاس ‌ها و برنامه ‌های درسی را پیدا کنید تا در زمینه ‌های موضوعی اصلی مطالعه ای داشته باشید. شما می توانید موضوعاتی که مخاطبان هدف محتوا مطالعه می‌کنند را بررسی و مطالعه کنید.

اگر شرایط فراهم باشد، شاید بتوانید دوره های دانشگاهی مرتبط را نیز بگذرانید.

می توانید کتاب های درسی را بخوانید و همان مطالبی که مخاطبان هدف محتوا مطالعه کرده اند را بشناسید.

 

5. نظرسنجی

داده های نظرسنجی اختصاصی که در آن وب سایت شما ناشر اصلی است نیز می تواند ابزار فوق العاده قدرتمندی برای جذب مخاطب، لینک و گرفتن تبلیغات باشد.

البته اجباری نیست که شما خود تمام داده ها را جمع کرده باشید تا بتوانید از مزیت آن استفاده کنید.

نظرسنجی‌ های سالانه در کسب و کار مورد نظر خود را پیدا کنید. نوع نظرسنجی بر اساس “وضعیت X” و همچنین محتوای سئو شده خود را بر اساس داده‌ های نظرسنجی ایجاد کنید. همیشه به منبع اصلی ارجاع دهید و از داده های منبع اصلی برای تولید محتوای عالی با سئوی کاربردی استفاده کنید.

خلاصه

متخصص بودن در سئو شما را تا هر کجا که بخواهید جلو می برد. در برخی موارد، باید در تولید محتوا و شناخت افرادی که محتوا را برای آنها بهینه سازی می کنید، متخصص شوید.

هنگامی که این حرکت را آغاز کردید و سطح دانش خود را در کسب و کاری که در آن بازاریابی می کنید بالا بردید، فرصت هایی برای تولید محتوا در فضای کسب و کار خود پیدا خواهید کرد. این امر همان چرخه هرمنوتیک می باشد که در «سرآغاز کار هنری» به قلم هایدگر توصیف شده است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.