آموزش affiliate marketing امروزه بسیار رایج شده است. چرا که یکی از روشهای کسب درآمد از اینترنت است و افراد زیادی از این طریق به کسب درآمد مشغول هستند.
در این مقاله میخواهیم به آموزش affiliate marketing بپردازیم. این روش به دلیل اینکه به سرمایه اولیه نیاز ندارد و درعین حال درآمد تقریبا بالایی دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است.
آموزش affiliate marketing
اگر دوست دارید با این روش آشنا شوید و از این راه درآمد داشته باشید، تا انتهای مقاله آموزش affiliate marketing با ما همراه باشید.
گام اول: affiliate marketing چیست؟
در آموزش affiliate marketing برای تعریف این عبارت باید بگوییم که این عبارت به همکاری در فروش ترجمه شده است.
منظور از همکاری در فروش این است که شما به عنوان بازاریاب، محصول و خدمات فیزیکی یا دیجیتال دیگران را به صورت اینترنتی بفروشید و در مقابل پورسانت دریافت کنید.
به این روش، بازاریابی پورسانتی هم گفته میشود. دیجی کالا یک نمونه کامل از affiliate marketing است.
نکتهای که در آموزش affiliate marketing وجود دارد این است که بعضی صاحبان کسب و کار هدف متفاوتی از فروش محصول دنبال میکنند. در واقع بسته به خدمتی که ارائه میدهند، ممکن است که عضویت در سایت یا بالا رفتن آمار بازدید سایت برای آنها مهم باشد.
بنابراین یک ناشر در صورتی که افراد را به سایت مورد نظر هدایت کند یا کاری کند که افراد در سایت مورد نظر ثبت نام کنند، یک affiliate marketing محسوب میشود و ناشر به ازای این موضوعات پورسانت دریافت میکند.
خوب است در این ارتباط با مفهوم آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه خدماتی را ارائه میدهد؟ نیز آشنا شوید
گام دوم: مزایای affiliate marketing
در آموزش affiliate marketing به مزایای این روش بازاریابی اشاره میکنیم.
1. در این روش نیازی نیست که خودمان محصولی برای فروش داشته باشیم. بلکه محصول یا خدمت سایر افراد را به فروش میرسانیم. در واقع آسانترین روش برای کسب درآمد از اینترنت است.
2. در این روش لازم نیست که اول محصولات را خریداری کنید و بعد به فروش برسانید. بلکه شما صرفا با معرفی محصول به خریدار پورسانت خود را دریافت خواهید کرد.
3. در این روش محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد.
گام سوم: ارکان affiliate marketing
در ادامه آموزش affiliate marketing، با ارکان این روش کسب وکار اینترنتی آشنا خواهیم شد.
affiliate marketing چهار رکن دارد که عبارت است از : فروشنده یا merchant، affiliate یا ناشر ، مشتری، شبکه affiliate.
بنابر آموزش affiliate marketing فروشنده یا merchant همان صاحبان محصول هستند که میخواهند محصول خود را به فروش برسانند.
بنابر آموزش affiliate marketing affiliate یا ناشر افرادی هستند که محصولات صاحبان محصول را تبلیغ کرده و پورسانت دریافت میکنند.
بنابر آموزش affiliate marketing مشتری کسی که محصول مورد نیاز خود را از طریق ناشر پیدا کرده و آن را خریداری میکند.
بنابر آموزش affiliate marketing شبکه affiliate: این بخش شبکه ارتباطی بین ناشران و صاحبان کسب و کار است و این دو گروه را به هم متصل میکند.
آموزش affiliate marketing گام چهارم: روشهای کسب درآمد از affiliate marketing
یکی از موضوعات مهمی که باید در آموزش affiliate marketingحتما به آن پرداخته شود، روشهای کسب درآمد در آن است.
این روشها عبارتند از: پرداخت به ازای کلیک (PPC)، پرداخت به ازای سرنخ (PPL)، پرداخت به ازای خرید (PPS)
پرداخت به ازای کلیک: یعنی به ازای هر کلیک صاحب محصول باید به ناشر پورسانت پرداخت کند.
پرداخت به ازای سرنخ: منظور از سرنخ این است که مشتری اطلاعاتی از خودش را به صاحب کسب وکار بدهد. مثلا شماره تلفن یا ایمیل خود را در سایت صاحب کسب و کار وارد کند. در صورتی که مشتری به صاحب کسب و کار سرنخ بدهد، ناشر به ازای هر سرنخ پورسانت دریافت میکند.
پرداخت به ازای خرید: ناشر به ازای هر خرید، پورسانت دریافت میکند. این روش رایجترین روش در همکاری در فروش است.
گام پنجم چگونه affiliate marketing را انجام دهیم؟
یک گام مهم در آموزش affiliate marketing این است که بدانیم چگونه باید همکاری در فروش را شروع کنیم.
• برای این منظور ابتدا باید حوزه کاری خود را مشخص کنید. به دنبال موضوعات جذاب باشید و تمرکز خود را بر روی چند موضوع جذاب و تخصصی بگذارید.
• یک وبسایت داشته باشید.
• وبسایت خود را در موتور جستجوی گوگل ثبت کنید.
• در یک پنل همکاری برای فروش اینترنتی عضو شوید.
• برای به دست آوردن مخاطب شروع به تولید محتوا سئو شده برای سایتتان کنید.
• یک محصول را برای معرفی انتخاب کنید.
• برای بهبود رتبه سایت خود در موتور جستجو تلاش کنید و سئوی سایت خود را ارتقا دهید.
گام ششم مشخص کردن حوزه کاری و انتخاب محصول
یک نکته مهم در آموزش affiliate marketing این است که شما چگونه حوزه کاری و محصول مورد نظر را انتخاب کنید.
دقت کنید که باید یک محصول مناسب انتخاب کنید، مجموعههای درستی را برای همکاری انتخاب کنید و در یک حوزهای که خودتان تخصص دارید وارد کار شوید.
توجه کنید که اگر میخواهید محصولی را معرفی کنید، حتما قبلا خودتان استفاده کرده باشید یا آشنایی کامل با آنها دارید. معرفی محصولی که از کیفیت آن مطمئن نیستید، باعث از دست رفتن اعتماد مخاطبانتان میشود.
نکته دیگری که باید در آموزش affiliate marketing به آن اشاره کرد این است که برای اینکه بدانید آیا محصول مناسبی را انتخاب کردهاید، این سه سوال را از خودتان بپرسید:
مخاطب: آیا این محصول از دید مخاطب من جذاب است یا نه؟
کیفیت محصول: آیا این محصول کیفیت مناسبی دارد تا اندازهای که آن را به افراد نزدیک خودم معرفی کنم؟
ایجاد رقابت و سوددهی: آیا این محصول قابلیت این را دارد که باعث ایجاد رقابت بین مخاطبان شود و آنها را به خرید ترغیب کند؟
گام هفتم چگونه در affiliate marketing به موفقیت برسیم؟
این بخش در آموزش affiliate marketing، نقطه عطف محسوب میشود. چرا که برای نتیجه رسیدن زحماتمان باید موارد گفته شده در این بخش را کاملا رعایت کنیم.
• محتوای جذاب و کاربردی برای مخاطبمان تولید کنیم. محتوایی که کیفیت دارد و همیشه توسط مخاطب قابل ارجاع است. این محتوا باید اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبمان قرار دهد.
• خلاق باشید. تلاش کنید تا از روشهای خلاقانه استفاده کنید تا برای مخاطب همیشه جذابیت داشته باشد.
• با مخاطب خود صادق باشید. هیچ وقت اطلاعات غلط در اختیار مخاطب قرار ندهید. همیشه محصولی را معرفی کنید که خودتان قبلا از آن استفاده کردهاید.
• با شرکتهایی که معتبر و خوشنام هستند همکاری کنید. شرکتهایی که محصولات آنها با استقبال عموم روبهرو میشود.
• مخاطبان خود را بشناسید و حتما محتوای سایت خود را دائما به روز رسانی کنید.
• یک دسته خاص از محصولات را برای تبلیغ انتخاب کنید. این انتخاب باید براساس نیاز مخاطبانتان و میزان دسترسی که به محصولات وجود دارد، صورت بگیرد.
سخن آخر
دراین مقاله به آموزش affiliate marketing، به منظور راهنمایی و آشنایی شما با این شیوه کسب درآمد از اینترنت پرداخته شد. نکتهای که باید به آن اشاره کرد، این است که این روش بدون نیاز به سرمایه اولیه برای تولید یا خرید محصول است و اصولا یک روش اثبات شده برای کسب درآمد است.