مقالات آموزشی

نکاتی درباره طراحی لوگو هایپر مارکت

مفید بود؟

مقدمه

در دنیای عجیبی قرار داریم رشد تکنولوژی ها مختلف به حدی سریع است که حتی به یاد نداریم تا دیروز وضع زندگی مان چگونه بود همه چیز دائم در حال تغییر است از سوپر مارکت محله تا پاساژ ها روز به روز مدرن تر می‌شوند و با سرعت بسیار زیادی در حال رشد هستند جدیدا شاهد رشد هایپر مارکت ها بوده‌ایم به گونه‌ای که در هر شهری کوچکی نیز می‌توانید این سوپر مارکت های پیشرفته را ببینید و هر یک از این هایپر مارکت ها برای فروش خوب نیازمند رقابت خوبی نیز است!!

تمامی این هایپر مارکت ها به روش های خود در حال گسترش خدمات و ارائه خلاقیت هایی برای جذب مشتری هستند مثلا در بعضی از هایپر مارکت ها شما فردی را ناظر بر خرید خود مشاهده می‌کنید که حتی به شما در خریدی عالی مشاوره نیز می‌دهد!! هایپر مارکت ها چه دوست داشته باشند چه نه در بازار پر رقابتی قدم گذاشته اند و اگر در فکر شعبه‌ای دیگر و رشد خودشان هستند حتما باید قوانین رقابت را بدانند و برای جنگیدن آماده باشند!

نه اینکه رقابت یک جنگ باشد بلکه تلاش برای رشد یک جنگ تمام عیار است! طراحی لوگو هایپر مارکت یکی از مواردی است که می‌تواند این هایپر مارکت ها را یاری دهد. حتما تا حدودی تعجب می‌کنید که این فروشگاه های کوچک دوست داشتنی نیز نیاز به طراحی لوگو دارند ولی باید به شما عرض شود که بله طراحی لوگو هایپر مارکت نیازی واقعی برای آنها خواهد بود اگر به فکر توسعه کسب و کار و بازاریابی درست هستند!

بیشتر بخوانید:

چرا باید طراحی لوگو چایخانه را انجام دهیم؟

شاید تا چند سال قبل حرف خنده داری بود که یک سوپر مارکت یا هایپر مارکت از طراحی لوگو حرف بزند اما اکنون که بسیاری از سوپر مارکت ها و هایپر مارکت ها حتی وبسایت نیز دارند باید به شما بگوییم اگر صاحب یک سوپر مارکت یا هایپر مارکت هستید حواستان را خوب جمع کنید چرا که روش های بازاریابی (marketing methods) نیز در دنیا تغییر کرده است!

در این مقاله قرار است که بحث طراحی لوگو هایپر مارکت و اینکه چرا صاحبان اینگونه کسب و کارها باید طراحی لوگو هایپر مارکت برایشان جالب باشد را ادامه دهیم اگر بحث را جالب می‌بینید پس با ما همراه شوید.

چرا صاحبان هایپر مارکت باید طراحی لوگو را امری مفید بدانند؟

جواب این سوال بسیار ساده است چون طراحی لوگو هایپر مارکت به مشتریان نشان می‌دهد که شما دارای هویت هستید! بله به همین سادگی کسب و کار بدون لوگو حداقل نمی‌تواند ادعای هویت بصری بکند چون ندارد! وقتی مردم لوگوی شما را روی پلاستیکی که برای حمل اجناس به آنها می‌دهید می‌بینند مسلما شما را کسب و کار قابل تر و قابل اعتماد تری می‌بینند مخصوصا اگر لوگویتان در عین حال نشان دهنده ارزش های شما و بسیار جلب کننده توجه باشد!

 یک لوگو نه تنها هویت بصری شما را به همه معرفی می‌کند بلکه کافی است آن را در جایی قرار دهید تا مردم فورا شما را به خاطر آورند و حس وفاداری در آنها زنده شود در واقع ما انسان ها وقتی می‌فهمیم چیزی را که می‌شناسیم رشد کرده است خود را هم در آن رشد شریک می‌دانیم تصور کنید بازی کامپیوتری که هر روز بازی می‌کنید و آن را خوب می‌شناسید آپدیت بزرگی برای آن موجود شده است هم احساس خوبی دارید و هم فکر می‌کنید که بخشی از این موفقیت متعلق به شماست.

این یکی از نقش های مهم طراحی لوگو هایپر مارکت است کسب و کار شما هر افتخاری که کسب کند را می‌تواند با اعلام آن در ملا عام و ثبت لوگو در کنار اعلان آن موفقیت یا افتخار را به اسم خود ثبت کند و حس وفاداری برخی از مشتریان را برانگیزد تا شما را به دوستان و آشنایانش نیز معرفی کند.

طراحی لوگو هایپر مارکت و سوپر مارکت ها مهم است و می‌تواند در کنار داشتن یک وبسایت فروشگاهی شما را به برندی سراسری و بزرگ تبدیل کند:

 بله لازم است کمی بزرگ فکر کنید همیشه قرار نیست بصورت حضوری از مشتریان استقبال کنید! مخصوصا در این شرایط خاص پاندمی کرونا که نیاز به تامین مواد غذایی ضروری به روش آنلاین بی نهایت زیاد است! و کسب و کاری که بتواند در این امر موفق شود جا پای کسب و کار های موفقی چون دیجی کالا می‌گذارد که با ارزشترین استارت آپ ایرانی است!

از دیگر فواید طراحی لوگو هایپر مارکت این است که زمانی که یک لوگوی زیبا می‌سازید و آن را روی تابلو مغازه نصب می‌کنید این خودش نوید یک خرید خوب را به مشتری می‌دهد اگر این حرف را باور ندارید روی این مسئله فکر کنید که بسیاری از مردم حتی نمی‌دانند چه چیزی می‌خرند و صرفا بخاطر اعتبار آن مکان و خوشنامی آنجا حاضر به خرید می‌شوند و حاضرند قیمت های بالایی بپردازند!! که فقط احساس مهم بودن بکنند! کاری کنید که آنها احساس مهم بودن بکنند حتی زمانی که از جلوی در مغازه شما رد می‌شوند.

  • آیا واقعا زمان طراحی لوگو هایپر مارکت رسیده است؟

بسیاری از ما انسان تا زمانی که مجبور نشویم اقدام به عمل نمی‌کنیم که این عادت بدی است نگذارید زمانی به طرف طراحی لوگو هایپر مارکت کشیده شوید که این کار را از رقبا ببینید یعنی نباید اجازه داد آنها سریع تر دست به کار شوند و شما فقط دنباله رویی بیش نباشید همین الان به فکر طراحی لوگو هایپر مارکت باشید و با یک طراح گرافیک خوب صحبت کنید اگر هم فکر می‌کنید هنوز جز اولویت های شما نیست باید بگوییم که سخت در اشتباهید چرا که اولویت اول هر کسب و کاری ثبت خود در ذهن مردم به عنوان برندی معتبر و ثابت قدم است.

  • آیا طراحی لوگو هایپر مارکت می‌تواند فروش ما را بیشتر کند؟

طراحی لوگو هایپر مارکت می‌تواند ارزش برند شما را بالاتر ببرد ولی بصورت مستقیم قادر نیست فروش شما را بیشتر کند! شما برای فروش بیشتر باید تنوع محصولات، خوش نامی، قیمت مناسب (این مورد را به شدت جدی بگیرید) و کارکنانی با وجدان و خوش اخلاق داشته باشید نمی‌شود که از لوگو توقع داشته باشید بصورت مستقیم برای شما فروش بالا را تضمین کند بلکه بصورت غیر مستقیم در حال برند سازی برای شماست که این مسئله برای هر صاحب باهوش یک کسب و کار حکم امری حیاتی را دارد.

  • آیا طراحی لوگو می‌تواند در حفظ ارزش های هایپر مارکت بکوشد؟

جواب سوالا بالا قطعا مثبت است اصلا در واقع کار طراحی لوگو بالا بردن ارزش کسب و کار شما و رساندن پیام شما به مشتری است طراحان لوگو با استفاده از اشکال هندسی، رنگ ها، تصاویر و کلمات ارزش های کار شما را به گوش مخاطبین می‌رسانند به عنوان مثال وقتی لوگوی شما یک سبد خرید پر باشد که قیمت کمی روی آن قرار گرفته است بدین معنی است که هایپر مارکت شما اولویت اولش قیمت مناسب برای مشتری است و هر کسی می‌تواند انواع خرید ها را با قیمتی مناسب در این مکان انجام دهد.

البته این فقط مثالی کوچک بود و شما با تفکر می‌توانید طراحی لوگو هایپر مارکت را با معانی بسیار زیاد ترکیب کنید. و از طراح بخواهید لوگویتان را اینگونه طراحی کند.

  • آیا طراحی لوگو هایپر مارکت هزینه بالایی دارد؟

این کاملا بستگی به طراح گرافیک شما یا شرکتی که با آنها برای طراحی لوگو صحبت می‌کند بستگی دارد و از هر طراح گرافیک و هر شرکتی به شرکتی دیگر متفاوت است به عنوان مثال در بعضی از شرکت ها یک لوگوی خوب با سلیقه شما 300 هزارتومان هزینه بردار است و کاربر فقط حق این را دارد که سه بار تقاضای ویرایش کند!

بله اکثر شرکت ها چنین قانونی دارند و البته قانون هایی عجیب تر که بعضا با وجود تمامی قوانین کار شرکت ها حرف ندارد. اما در رابطه با طراحان گرافیک مستقل که به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند یا خودشان به تنهایی سفارشات حضوری می‌پذیرند. قضیه فرق می‌کند آنها اکثرا هزینه بالاتری نسبت به شرکت ها می‌گیرند اما مزیت کارشان این است که اگر صد ها بهانه نیز بگیرید باز هم برای شما ویرایش می‌کنند تا طرحی که دوستش دارید به دست آید.

البته باز هم می‌گوییم بستگی به صد ها عامل دارد که قیمت طراحی لوگو تعیین شود اما خودتان را برای هزینه‌ای نزدیک به 1 میلیون آماده کنید که تقریبا هیچ نیست چرا که لوگو بسیار با ارزش تر از این حرف هاست.

  • آیا طراحی لوگو هایپر مارکت باید خاص و ویژه باشد؟

همین که کپی نباشد و از اینترنت دانلود نکرده باشید کافی است سخت نگیرید و بدانید که یک لوگوی ساده ارزشش از هزار لوگوی پیچیده بیشتر است مخصوصا در هایپر مارکت که کسی از مشتریان شما حوصله حل معمای لوگویتان را ندارد و دوست دارد فورا بفهمد معنای لوگویتان چیست اگر می خواهید لوگویی متمایز از دیگران داشته باشید این ایده خوبی است و می‌توانید برای گرفتن ایده‌ای خوب طوفان ذهنی به راه بیندازید.

 اما اگر به کوچکترین نکات لوگو گیر می‌دهید باید به شما بگوییم اشتباه محض است چرا که این وسواس در نهایت طراحی لوگو هایپر مارکت را خراب می‌کند فقط کافی است که معمولی نباشید و به مشتریان نشان دهید شما در تمامی بخش های کسب و کارتان جدی هستید.

سخن پایانی

 سخن پایانی اینکه در روزگار ما مشتریان توقع چیز های بیشماری از شما دارند و این توقع گاها هرگز کاش نمی‌یابد اگرچه نمی‌توانید تمامی توقعات مشتریان را رفع کنید اما باید بدانند که به نظرشان اهمیت می‌دهید پس اگر طراحی لوگو شما را نپسندیدن آن را عوض کنید به همین سادگی! لازم نیست دوباره به یک طراح جدید پول بدهید برای طراحی لوگو تازه فقط با همان طراح قبلی صحبت کنید تا یک ویرایش اساسی بکند. برای مشاهده هزینه طراحی لوگو در رایا مارکتینگ به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.