مقالات آموزشی

نکاتی در خصوص توضیحاتی درباره بازاریابی طراحی سایت

مفید بود؟

بازاریابی طراحی سایت

بازاریابی طراحی سایت، یکی از مفاهیم بنیادین در نظام بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است.

بازاریابی طراحی سایت، با در نظر گرفتن نیاز مخاطب، علاقه‌مندی کاربران، تاثیرات گرافیکی و ساختاربندی محتوایی، صفحات آنلاینی را برای ارائه مطالب، محصولات و خدمات ایجاد می‌کند که بتواند ویترینی جذاب و جلدی مناسب برای جستجوی کاربران شکل دهد.

بازاریابی طراحی سایت، در زمینه بازاریابی شبکه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است و برای تبلیغ و معرفی پایگاه‌های محتوایی آنلاین، و جلب نظر کاربر، کاربرد دارد.

تبلیغات آنلاین، کلید موفقیت در میدان رقابت است. امروزه به واسطه وجود پلتفرم‌های آنلاین و اینترنتی، و نیز دسترسی‌های شبکه‌ای، معنای رسانه جمعی به کل دگرگون شده و در این میدان جدید و مزدحم، برای دیده شدن و دسترسی به یک تریبون موثر جهت رساندن آوازه خود به گوش مخاطب، نیاز به فنون و مهارت‌هایی است که از ظرافت‌ها، خلاقیت، دانش تکنولوژی، توانایی تولید محتوا و هوش طراحی و ساختاربندی، بهره می‌گیرند و بازاریابی طراحی سایت، یکی از همین توانمندی‌ها است که عرصه را برای عرضه چشم‌گیر فراهم می‌کند.

بازاریابی طراحی سایت، یک شغل برای درخشش مشاغل!

بازاریابی طراحی سایت یکی از مشاغل کاربردی و موثری است که در سبک زندگی مدرن برای موفقیت در جهان تازه‌ای که بر پایه تکنولوژی و ارتباط‌های گسترده شکل می‌گیرد، جایگاه خاصی داشته و نه تنها برای موفقیت و درخشش باقی مشاغل و دیگر گذاره‌های مخاطب‌گرا لازم است؛ بلکه میدان تازه و پر رونقی برای اهالی رسانه و تبلیغات، و یا علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه دیجیتال و بازاریابی آنلاین فراهم می‌کند و زیرساخت‌های تازه‌ای در نظام سرمایه و درآمدزایی و کارآفرینی به پا می‌دارد.

فلذا خود پایگاه‌هایی که در زمینه بازاریابی طراحی سایت فعالیت دارند، دچار رقابتی گسترده در سطح بین‌المللی خواهند بود که می‌توانند شاه‌راهی برای ظهور متفاوت و منحصر به فرد بدیهیات جمعی به حساب آیند.

بگذارید ساده‌تر از این توضیح دهیم که فراگیری مهارت‌های مورد نیاز برای بازاریابی طراحی سایت، حرفه تبلیغات را به سطحی بالاتر سوق می‌دهد که همان، تاثیرگذاری بر موضوع تبلیغ است!

توصیه می کنیم مقاله لیست سایت‌های تبلیغاتی، به چه دردی می‌خورد؟ را مطالعه نمایید.

بازاریابی طراحی سایت، در بی‌کرانگی شبکه گسترده جهانی!

بازاریابی طراحی سایت، از منظر دیگری نیز اهمیت خود را یادآور می‌شود و آن، این است که این نوع بازاریابی اینترنتی، فقط محدود به تبلیغات آنلاین نبوده و در زمره بازاریابی آفلاین و شبکه‌ای قرار می‌گیرد.

یعنی به واسطه بازاریابی از طریق طراحی سایت، یک پایگاه مشخص و یک پلتفرم خاص و گسترده ایجاد می‌شود که به صورت شبانه‌روزی و بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی، تحت هر نوع سیستم دیجیتال و غیردیجیتال، با هر سیستم عامل و توسط هر نوع ابزار ارتباطی اعم از کامپیوتر، لپ‌تاپ، گوشی هوشمند و تبلت و …. قابل اجرا و دسترسی است و این چیزی بسیار وسیع‌تر از مفهوم تبلیغات و بازاریابی آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و یا هر نوع رسانه جمعی دیگر است.

این یعنی، تبلیغات جهانی در شبکه گسترده جهانی اینترنت World Wide Web ( www )!

بازاریابی طراحی سایت، چه تفاوتی با طراحی سایت دارد؟

لزوم بازاریابی طراحی سایت را می‌توان این‌طور تفهیم کرد که:

وقتی به سایتی نیاز دارید که چیزی بیشتر از یک نمای زیبا برای شما فراهم آورد، یعنی درواقع به بازاریابی طراحی سایت نیاز دارید!

آنچه در بالا مطرح گردید، حکایت از این دارد که مفهوم “بازاریابی طراحی سایت” با مفهوم “طراحی سایت” تفاوت دارد و این دو حرفه با وجود اشتراکات و هم‌پوشانی‌هایی که با هم دارند، اما نیازمند مهارت‌های متفاوت و نیز دارای اهداف مختلف همراه با تاثیرات گوناگون هستند.

وقتی حرف از طراحی سایت است، شما به یک طراح با دانش تکنولوژی ارتباطات و مهارت‌هایی از قبیل برنامه‌نویسی، گرافیک و کدگذاری و … نیازمندید؛ اما وقتی پای بازاریابی طراحی سایت به میان می‌آید، علاوه بر تمام مهارت‌های مورد نیاز برای طراحی سایت، شما به فردی با دانش و مهارت در صفحه‌بندی، سئو، تولید انواع محتوا، بارگذاری آسان و چندگانه، مولتی مدیا، محتواگذاری و … نیاز دارید.

بازاریابی طراحی سایت، ویترینی برای جلب توجه می سازد و نه صرفا ویترینی برای جلب نگاه!

آیا می‌دانید در یک بازارچه، چگونه می‌توانید ویترینی داشته باشید که موجب ترافیک شود؟!!!

• یا به عبارتی، آیا می دانید چگونه ویترینی فراتر از جذابیت‌های بصری ایجاد کنید؟

اینجاست که باید با بازاریابی طراحی ویترین آنلاین خود آشنا شوید:

این حقیقتی غیرقابل انکار است که تنها زیبایی ظاهری و جذابیت‌های بصری برای یک سایت، که در واقع ویترین آنلاین مشاغل محسوب می‌شود، در جلب نظر کاربر و تاثیرگذاری بر ذهن او، آن هم به صورتی ماندگار، کافی نیست.

شاید در یک بازار، نگاه عابرین به زیبایی و جذابیت بصری ویترین یکی از مغازه‌ها جذب شود و حتی گاهی آن‌ها را به ایستادن و لذت بردن از این حظ بصری در مقابل ویترین ترغیب کند، اما آیا این برای کشاندن آن‌ها به داخل مغازه کافی است؟ آیا این زیبایی برای برقراری ارتباط به شیوه موثر با مشتری کفایت می‌کند؟ آیا هم‌چنان حلقه‌ای مفقود برای موفقیت در کسب و کار میان این ارتباط بصری مخاطب با ویترین، جا نمانده است؟!

گویا این زیبایی ظاهری در طراحی و چینش ویترین، “بگیر-نگیر” دارد و خیلی برای تضمین موفقیت جهت دعوت مخاطب به داخل مغازه قابل اتکا نیست!

پس چگونه می‌توان ابزاری تاثیرگذارتر یافت تا نه‌تنها بر نگاه مخاطب، بلکه بر ذهن او نیز اثر گذاشت و توجه او را جلب کرد و اشتیاق همراهی، آن هم همراهی ماندگار را در او برانگیخت؟

پاسخ روشن است: چگونگی طراحی ویترین، آنچه در ویترین نمایش داده می‌شود، مفهومی که در پس این ارائه می‌تپد،… در یک کلام، جان‌مایه این نگارگری است که می‌تواند نقشی ماندگار بر خیال مخاطب حک کند و او را از یک تماشاچی صرف، به یک هم‌کلام پویا و همراه بدل سازد!

از دل برآید تا بر دل نشیند!

بازاریابی طراحی سایت، که به اختصار WDM ( Website Design Marketing ) نامیده می شود، مجموعه‌ای از مهارت‌ها، تخصص‌ها و علوم ارتباطی و تکنیکی را شامل می‌شود که معمولا در قالب شرکت‌های تبلیغات مولتی مدیا و گروه‌های بازاریابی اینترنتی، فعالیت می‌کنند.

زین‌روی امروزه شاهد شکل‌گیری وب سایت‌هایی با موضوع بازاریابی طراحی سایت و تولید محتوا هستیم؛ شرکت‌های تبلیغاتی / بازاریابی، تولید محتوا و طراحی سایت، مانند گروه بازاریابی رایامارکتینگ، که تمام قطعات پازل تصویر کسب و کار شما را به درستی کنار هم گذاشته و در این چینش چند مرحله‌ای، نمایی بیش از آنچه نشان می‌دهید، بر ذهن مخاطب عیان می‌کنند.

گویند “آنچه عیان است چه حاجت به بیان است؟”، شرکت‌هایی مانند رایامارکتینگ با بهره‌گیری از همین تکنیک‌های چندگانه و تخصصی بازاریابی طراحی سایت، حرف دل شما را به گوش جان مخاطب می‌رسانند و نهان کسب و کار شما را برای او شرح می‌دهند.

روایتی بیش از یک حکایت!

گاهی هرچه سعی می‌کنیم، نمی‌توانیم منظور خود را در قالب واژگان جای دهیم؛ گویا وقتی فکر و ایده‌ای را در قالب کلام می‌نشاینم، دچار تقلیل می‌شود.

این خدشه‌های ارتباطی در حرفه تبلیغات نیز وجود دارد و شاید بتوان گفت حتی بیشتر از هر زمینه دیگری، در امر تبلیغ است که باید بر روی بیان بدون تحریف و تقلیل تمرکز شود.

اینکه چه چیزی را می‌خواهیم برای مخاطب شرح دهیم، تا اینکه چگونه آن را شرح دهیم، نتیجه را زمین تا آسمان تغییر می‌دهد.

بازاریابی طراحی سایت، با درنظر گرفتن اصل موضوع، روایتی موثر برمی‌گزیند و حکایت را به گونه‌ای طرح می‌کند که جمود تکراری تبلیغ و بازاریابی را درهم شکسته و طنینی نوین و منحصر به فرد از یک موضوع عادی، در گوش مخاطب اندازد.

برای مثال، گاهی مخاطب می‌داند موضوع چیست، اما نمی‌داند که موضوع چه چیزی نیست!!!

این همان ایهامی است که لزوم استفاده از بازاریابی طراحی سایت را مسجل می‌کند.

مخاطبان گرامی در نطر داشته باشید:

در زمینه محتوا شرکت وبتو با  بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا  و همچنین تولید محتوا سئو شده  میتواند شما را در این امر یاری کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.