موفقیت استراتژی شما در بازاریابی محتوا تابع عوامل مختلفی است که برای رسیدن به آن باید تمام اجزا به درستی حرکت نمایند. ملاحظات نشان می دهد که تنها ۳۰ درصد از بازاریابان محتوا در مدل (B2B) اعلام نموده اند که این روش از بازاریابی برای آن ها موثر واقع شده است؛ بنابراین زمان بازتعریف و ارزیابی تمام اجزای حرکت این استراتژی است که مهم ترین آن بخش خروجی قیف تولید محتواست.
در ابتدا به پیش زمینه ای اشاره خواهیم نمود، قیف بازاریابی محتوا دارای سه بخش اساسی است. بخش اول که در بالاترین نقطه واقع شده است مقالاتی است که برای انتشارات خارجی ارسال می کنید، بخش میانی قیف دقیقا جایی است که شرکت شما در آن حضور دارد و اینکه شرکت شما دقیقا چیست و چه چیزی کاربران را مجذوب کسب و کار شما می کند.
بخش سوم قیف محتوا نیز محتوایی است که سبب موفقیت در فروش محصولات یا خدمات شما می شود. این دست از محتوا معمولا باعث محدود کردن مخاطبین در بدست آوردن اطلاعات بیشتر و مناسب تر می شود. محتوا غیر قابل دسترس یا محتوای درب دار (Gated content) به محتوایی گفته می شود که معمولا در طیف وسیعی از گزارشات سازمانی، کتاب های الکترونیکی، قالب ها و چک لیست ها قرار دارند. که ارزش دانلود کردن را برای مخاطبین خواهد داشت ولی به راحتی در اختیار کاربران قرار ندارد. حال سوال اساسی اینجاست چگونه به آن ارزش دست یابیم؟
سه کیفیت برای Gated Content وجود دارد
در نظر بگیرید که قبل از اینکه کاربران شما به Gated Content دسترسی داشته باشند، بیایند و سوالات خود را بپرسند و اطلاعات شخصی خود را نیز ثبت نمایند. از جزییات صنعت و جایگاه شان تا ایمیل، آدرس و نام شرکت هایشان را وارد کنند و در اینجاست که شما باید محتوای با ارزشی را که درخواست نموده اند را در اختیارشان قرار دهید.
محتوایی که شما قصد ارایه آن در پشت درب کسب اطلاعات از مخاطبین تان را داشتید نباید شامل یک مقاله قدیمی طول و دراز باشد، محتوای ارزشمند دارای سه فاکتوری است که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود: