در این مقاله به اهمیت کلمه کلیدی در سئو سایت می پردازیم و روش های انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو را بررسی می نماییم. کلمه کلیدی یا انکرتکست چه تاثیری در سئو سایت دارد و چگونه باید آن را پیدا کرد؟ در پایان این مقاله به پاسخ این سوال می رسیم. با مقاله روش انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو با ما همراه باشید.
کلمه کلیدی
ربات های گوگل با رفتن به لینک ها و صفحات مختلف محتوای سایت ها را بررسی کرده، کلمات کلیدی هر سایت را ثبت میکنند. هر زمان کاربری در گوگل یک عبارت را سرچ می کند، گوگل به کلمات کلیدی که از هر سایت در خود جای داده است مراجعه کرده و آدرس آن سایتها را به کاربر نمایش می دهد. هدف هر سایتی جذب ترافیک از گوگل است.
برای این منظور باید در سرچ گوگل نمایش داده شود تا کاربر با کلیک بر روی آدرس وارد سایت شود. بنابراین باید در حوزه کسب و کار محتوای سایت را بر اساس کلمات کلیدی بهینه سازی کنید. در نظر داشته باشید به عنوان مثال گوگل بین کلمه نکته ها و نکات فرق قائل می شود. اگر شما مقالهای تحت عنوان نکات کاربردی در بازاریابی پیشرفته در سایت خود داشته باشید و کاربری عبارت نکته های بازاریابی را سرچ کند، مقاله شما در صفحه اول به او پیشنهاد داده نمیشود.
بنابراین در طراحی و انتخاب کلمات کلیدی به مترادف ها و هم خانواده ها و ترکیب های جمع و مفرد کلمات توجه داشته باشید. اگر کلمات کلیدی سایت خود را بهینه سازی نکنید شانسی برای نمایش در سرچ گوگل نخواهید داشت. با مقاله روش انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو با ما همراه باشید.
روش های انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت
- استفاده از جستجوهای مرتبط خود گوگل
اولین روش پیشنهادی ما استفاده از جستجوهای مرتبط خود گوگل است. شما یک کلمه که در حوزه کسب و کار سایت شما مهم است را در گوگل سرچ کنید. در قسمت انتهای صفحه می توانید لیستی از جستجوهای مرتبط را مشاهده کنید. این لیست بر اساس سرچ های کاربران و متداول بودن سرچ آنها تهیه شده است.
این پیشنهادات بر اساس تعداد تکرار زیاد تولید شده اند و افراد زیادی آنها را جستجو کرده اند. پس میتوان با نوشتن و درج آنها در مقالات سئو سایت را با کمک جذب ترافیک بالا برد. با مقاله روش های انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو با ما همراه باشید.
- استفاده از پیشنهادات گوگل
استفاده از پیشنهاداتی که گوگل هنگام تایپ یک کلمه به طور خودکار پیشنهاد میدهد نیز یکی از راه های یافتن کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت است.
- استفاده از ابزارهای کمکی
سومین راه استفاده از ابزارهای کمکی است. در ادامه چند مورد را بررسی میکنیم. ابزار keyword tools یکی از ابزارهای مناسب جهت یافتن کلمات کلیدی است. این ابزار جالب به شما کلمات کلیدی طولانی را پیشنهاد می دهد. این نوع کلمات برای سئو شدن خیلی مناسب هستند. نرخ تبدیل کاربر به مشتری به کمک آنها بالا است. رقابت بر سر این نوع کلمات کمتر است. به شما پیشنهاد می کنم حتما به این ابزار سر بزنید.
ابزار دومی که کلمات کلیدی محبوب بر اساس زبان و مکان را ارائه می دهد گوگل ترندز است. ابزار سوم پیشنهادی ما شبکههای اجتماعی است. فرض کنید شما با سرچ یک کلمه مرتبط با کسب و کار خودتان در اینستاگرام یا توییتر میتوانید پیشنهادات و جستجو های مرتبط این شبکههای اجتماعی را بررسی کنید و سپس از بین آن ها کلمه کلیدی انتخاب کنید. با مقاله روش انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو با ما همراه باشید.
- استفاده از ابزارهای گوگل
استفاده از ابزارهای خود گوگل مانند گوگل آنالیتیکس یکی دیگر از روشها است. با استفاده از گوگل آنالیز می توانید چک کنید چه کلماتی سبب جذب کاربر به سایت شده است. سپس با مانور دادن روی این کلمات سئوی سایت را بالا ببرید. ابزار دیگری از گوگل به نام گوگل ادز میتواند در تشخیص کلمه کلیدی مناسب کمک کند.
بهکمک گوگل ادز شما می توانید تبلیغات برای سایت انجام دهید. بر اساس آمار تعداد کلیک کاربران بر روی تبلیغات می توانید بفهمید کدام کلمات کاربر بیشتری جذب کرده است. با کمک این کلمات می توانید سئوی سایت را بهبود دهید.
- استفاده از عبارت سوالی
استفاده از عبارت سوالی به عنوان کلمه کلیدی نیز در بهبود سئوی سایت موثر است. برای یافتن سوالات متداول کاربران در حوزه کسب و کارتان می توانید به سایت هایی مانند LinkedIn answers یا ASK یا سایت های داخلی مراجعه کنید و سوالات متداول را پیدا کنید و از آنها به عنوان کلمهی کلیدی استفاده کنید. به دلیل طولانی بودن عبارات سوالی سریع از لحاظ سئو بهینه سازی می شوند. با مقاله روش انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو با ما همراه باشید.
- استفاده از ویکیپدیا
استفاده از ویکیپدیا نیز یکی دیگر از راه های یافتن کلمه کلیدی مناسب است. در اغلب جستجوها ویکی پدیا جزء گزینههایی است که در صفحه اول سرچ ظاهر میشود. شما نیز می توانید کلمه مورد نظر خود را در آن سرچ کنید. سپس بر اساس عنوان بندی ها و تیترها و توضیحات ویکی پدیا کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید.
- مراجعه به سایت رقبا
در نهایت شما می توانید به سایت رقبای کاری خود سر بزنید. برای یافتن سایت های رقیب کلمه مناسب با کسب و کار خودتان را در گوگل سرچ کنید.به پنج نتیجه اول گوگل مراجعه کنید و نحوه تیترنویسی و تعداد کلمات کلیدی را در صفحات انها را بررسی کنید. سپس از این الگوها در محتوای خود استفاده نمایید. با مقاله روش انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو با ما همراه باشید.
نمونه تهیه کلمه کلیدی مناسب سئو برای یک سایت
فرض کنید آقایی به نام علی احمدی که وکیل است میخواهد سایت خود را که در زمینه وکالت است از لحاظ سئو بهینه سازی کند و از شما خواسته شده که این کار را انجام دهید. برای شروع شما باید در یک جلسه طوفان فکری لیستی از کلمات کلیدی مناسب را برای سایت لیست کنید. شما باید به ترکیب های مختلف کلمات، هم خانواده ها و مترادف ها، موقعیت مکانی، نام برند، نام کالا، شکل های جمع و مفرد کلمات توجه کنید.
لیستی از کلمات کلیدی که می توان در نظر گرفت شامل موارد زیر است:
کلمه کلیدی اصلی: وکیل
کلمه کلیدی مربوط به برند: دفتر وکالت علی احمدی
واژههای مترادف: وکالت
ترکیب با موقعیت مکانی : وکیل در مشهد
کلمه های ترکیبی:
دفتر وکالت، وکیل خوب، وکیل خوب در مشهد، دفتر وکالت در مشهد، وکیل پایه یک، وکیل پایه یک دادگستری وکیل پایه یک قوی، معرفی وکیل پایه یک خوب در مشهد.
با مقاله روش انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو با ما همراه باشید.
جمع بندی نهایی
کلمه کلیدی نقش مهمی در سئوی سایت و جذب ترافیک برای سایت دارد. باید با توجه به نوع فعالیت سایت کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کرد. بعد از لیست کردن کلمات کلیدی با کمک ابزار های مختلف گوگل که به صورت رایگان موجود می باشد سه فاکتور میزان ترافیک، میزان رقابتی بودن کلمه و سود کلمات را بررسی نمایید.
سپس کلماتی که امتیاز بالاتری کسب کرده اند را در محتوا به کار ببرید. به عنوان مثال می توانید این کلمات را در بخش های مهم صفحه استفاده کنید. مهم ترین بخش های یک صفحه عنوان، آدرس، متن جایگزین عکس ها، اول و آخر متن، تیترهای متن است. سعی کنید چگالی کلمات کلیدی را در متن رعایت کنید. امیدوارم مقاله روش های انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو برای شما مفید واقع شده باشد.