سئو سازی وب سایت بر اساس روش های متنوعی انجام می شود. شما اگر شغل سئو کار را برای درآمدزایی انتخاب کرده اید باید در مورد روش های سئو سازی سایت ها اطلاعات بیشتری کسب کنید. به طور کلی انواع سئو سایت را به دو دسته تقسیم بندی می کنند. یکی از دسته بندی های سئو وب سایت ها مربوط به سایت است. دسته بندی دیگر با تکنیک های سئو ارتباط دارد. دسته اول که مربوط به سایت است اهمیت زیادی دارد و ما در این مطلب می خواهیم این دسته را بررسی کنیم.
در دسته بندی اول برای بهینه سازی وب سایت، از سئو داخلی و خارجی و سئو تکنیکال استفاده می کنند. در واقع نیاز است که برای سئو سازی وب سایت هر سه نوع این روش های بهبود استراتژی به کار گرفته شوند. شما برای انجام دادن سئو وب سایت خود نمی توانید تنها روی یکی از عوامل تمرکز نمایید. باید هر سه نوع سئو را در نظر بگیرید تا بتوانید رتبه سئو سایت خود را بالاتر ببرید. همانطوری که این سه نوع سئو را به کار می گیرید باید ابزارهای ویژه سئو سازی را هم بشناسید. برخی از مهمترین اقدامات و روش های سئو سازی انواع سایت ها را در ادامه معرفی می کنیم.
معرفی روش ها و اقدامات سئو سازی وب سایت
برای سئو سازی وب سایت باید روش ها و اقداماتی که مربوط به سئو سازی می باشد را بشناسید. هر یک از افرادی که در زمینه سئو سازی انواع وب سایت ها فعالیت می کنند اگر این نکات را در نظر نگیرند نمی توانند موفقیت لازم را کسب نمایند. هر یک از مهم ترین روش ها و اقداماتی که شما برای بالاتر بردن رتبه سئو سایت باید به کار بگیرید عبارت هستند از :
1. پیدا کردن کلمات کلیدی برتر
یافتن کلمات کلیدی برتر به عنوان مهمترین روش و اقدام سئو سازی انواع وب سایت ها شناخته می شود. سئو داخلی زمانی آغاز می گردد که بهترین کلمه کلیدی برای وب سایت پیدا نشود. بهترین کلمه کلیدی که شما انتخاب می کنید کلمه ای می باشد که به موضوع اصلی ارتباط دارد. با انتخاب کردن کلمه کلیدی توصیفی می توانید رتبه سایت را در موتور جستجو بالاتر ببرید. حجم جستجو برای هر یک از کلمات کلیدی باید به اندازه ای باشد که ترافیک وب سایت شما را بالاتر ببرد. به همین دلیل است که شما برای یافتن کلمه کلیدی کاربردی باید اطلاعات کافی کسب کنید.
2. انتخاب کلمه کلیدی اختصاصی
یکی دیگر از روش هایی که برای سئو سازی وب سایت به کار گرفته می شود انتخاب کلمه کلیدی اختصاصی برای محتوای وب سایت می باشد. پس از اینکه کلمه کلیدی برای هر یک از صفحه را انتخاب کردید باید آن کلمه را تنها به یک صفحه واگذار نمایید. شما می توانید برای خودتان یک تقویم که مربوط به پیاده سازی روش های سئو است را تنظیم کنید. سپس کلمه کلیدی هدف را در هر یک از صفحات وب سایت مشخص نمایید.
جهت بهینه سازی وب سایت ها و بالاتر بردن ارزش سئو سایت هرگز نباید یک کلمه کلیدی را به بیشتر از یک صفحه اختصاص دهید. اگر کلمه کلیدی یکسانی را به تمامی صفحات وب سایت ارائه دهید مشکلات زیادی در رتبه سئو سایت به وجود می آید. موتورهای جستجو در این صورت نمی توانند متوجه شوند که کدام صفحه مهمتر است. به همین دلیل هیچ یک از صفحات وب سایت تان را رتبه بندی نمی کنند. شما می توانید از بررسی کننده های محتوای تکراری استفاده نمایید تا انواع کلمات کلیدی مشابه را پیدا کنید.
3. انتخاب سه الی پنج کلمه کلیدی مرتبط برای سئو سایت
یکی دیگر از روش ها و اقداماتی که برای سئو سازی وب سایت ها اهمیت دارد انتخاب سه الی پنج کلمه کلیدی مرتبط می باشد. شما بدون شک زمان جستجوی عبارت مشخص شده در گوگل عبارت متفاوتی را مشاهده می کنید. این رخداد که به وجود می آید به الگوریتم های گوگل مربوط است. در واقع برای یافتن محتواهایی که با یکدیگر ارتباط دارند کلمات کلیدی مرتبط بسیار ضروری هستند. کلمات مرتبط از جمله کلماتی هستند که هم معنی کلمه کلیدی اصلی می باشند. استفاده کردن از کلمات مترادف و هم معنی کمک می کند که ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا کند. در نتیجه بین مجموعه عملیات هایی که مورد نیاز است برای ۳ الی ۵ کلمه کلیدی باید تحقیقات مشخص شده ای را انجام دهید.
4. استراتژی تولید محتوا و کلمه کلیدی
استراتژی تولید محتوا و کلمه کلیدی به عنوان یکی دیگر از روش های سئو سازی سایت شناخته می شود. پس از اینکه کلمه کلیدی مد نظر خود را پیدا کردید باید برنامه ریزی مشخص شده ای را برای انتشار آن در نظر داشته باشید. هر یک از کلمات کلیدی برای محتواهای خاص هستند. شما باید مطابقت کلمه کلیدی و محتوا را بررسی کنید. اینکه تصمیم بگیرید هر یک از کلمات کلیدی به چه سبکی از محتوا نیاز دارند بر عهده خودتان است.
نویسنده ای که حرفه ای می باشد می تواند طبق اصول سئو سایت حرفه ای، کلمات کلیدی اصلی را بر اساس نوع محتوا انتخاب کند. طبق روش های سئو سازی شما باید محتوایی ایجاد کنید که کاربران زمان جستجو به هدف خود برسند. برای افزایش رتبه و همچنین بهینه سازی سایت باید کلماتی که رتبه بندی شده اند را بررسی نمایید. جهت یافتن نقاط ضعف و قوت محتوایی که انتشار می دهید باید صفحه ای که سازماندهی شده است را ایجاد کنید.
5. سئو سایت با عنوان شامل کلمه کلیدی تقویت می شود
یکی از دیگر مراحلی که مربوط به سئو سازی وب سایت می باشد این است که شما عنوانی شامل کلمه کلیدی اصلی انتخاب نمایید. پس از اینکه کلمه کلیدی را انتخاب کردید باید عنوان را بر اساس نوع کلمه کلیدی بنویسید. باید از عنوانی برای صفحه وب سایت خود استفاده کنید که دارای جذابیت زیادی باشد و کلمه کلیدی اصلی درون آن قرار گیرد. اگر شما کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای عنوان خود قرار دهید می توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش داده تا رتبه وب سایت تان بالاتر رود. اگر یک عنوان توصیفی و مختصر را بنویسید ارزش محتوای وب سایت تان بیشتر می شود.
6. دریافت بک لینک
دریافت بک لینک ارزشمند یکی از دیگر روش های سئو سازی وب سایت می باشد. بهترین راه برای اینکه نشان دهید وب سایت شما قابل اعتماد است باید بک لینک های مناسبی را به دست بیاورید. توجه داشته باشید که تمامی بک لینک ها برای وب سایت شما مفید نمی باشند. بسیاری از بک لینک ها که از سایت های معتبر به دست آمده اند تاثیر زیادی روی موتور های جستجو می گذارند. در برخی از مواقع بک لینک ها مخرب هستند که باید از آنها دوری کنید. مرتبط بودن موضوعاتی که مربوط به وبسایت تان است، ارزش پیوند افزایش می دهد.
7. وبلاگ نویسی برای بالاتر بردن رتبه سئو سایت
وبلاگ نویسی یکی دیگر از روش های سئو سازی می باشد. وبلاگ نویسی در فروم ها و همچنین گفتگوهای سایت ها اهمیت زیادی دارد. زمانی که شما برای یک وب سایت می توانید پست بنویسید پیوند وب سایت خود را افزایش می دهید. از آنجایی که نام تجاری وب سایت شما در وب سایت های دیگر ارائه می شود، شهرت بیشتری کسب می کنید و بک لینک های زیادی به دست می آورید. برای ایجاد بک لینک باید رقبایتان را بررسی کنید تا متوجه شوید که آنها به چه سایتهایی بک لینک می دهند.