مقالات آموزشی

راهکار ارتقا سئو سایت و ابزار های مورد استفاده در آن

مفید بود؟

سئو سایت و بهینه سازی  آن برای پیمایش بهتر موتور های جستجو امروزه به عنوان یکی از بهترین شیوه ها در حوزه افزایش فروش و درآمد  کسب و کارهای مختلف و کسب و کارهای نوپا مطرح می ‌شود. اگر شما یک سایت فروشگاهی یا شرکتی داشته باشید که در آن محصولات و خدمات مختلف را ارائه می دهید می توانید  توسط سئو سایت و ابزار های مختلف دیگر، جزو سایت‌های پربازدید و برتر گوگل باشید. از این رو قادر خواهید بود  درآمد بیشتری از سایت خودتان  داشته باشید.  در این مقاله قصد داریم به موضوع سئو سایت و بهینه سازی آن برای موتور های جستجو بپردازیم.
 

سئو سایت با استفاده از چه ابزارهایی امکان پذیر است؟

امروزه  شما با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا می توانید برای کسب و کار خود یک سایت راه اندازی کنید. منتها صرف راه اندازی یک سایت نمی تواند منجر به بازدید مخاطبان و کاربران شود. بلکه باید آن سایت با تولید محتوای جذاب و  اعمال سئو سایت  به رتبه‌ های اول گوگل برسد.

اهمیت جایگاه یک سایت در بازدید کاربران

یک کاربر که نیاز به محصول یا خدمت خاصی دارد، کلمه کلیدی مورد نظر خود را از طریق مرورگر جستجو می کند. موتورهای جستجو سایت های مختلفی را به کاربر نمایش می دهند. همان طور که می دانید نتایج گوگل در کسری از ثانیه نمایش داده می شوند. این نتایج بر اساس یک سری اصول و قواعد ترتیب بندی شده اند.
به عبارت دیگر موتورهای جستجو در کسری از ثانیه، میلیون ‌ها سایت که مطابق با کلمه کلیدی کاربر هستند را مورد پیمایش قرار می دهند و بر اساس الگوریتم ها و اصولی که خودشان دارند آن ها را ترتیب بندی می کنند.

مسلماً سایتی که در رتبه اول گوگل قرار دارد، تمام الگوها، شاخص ‌ها و فاکتورهای موتورهای جستجو را به خوبی رعایت کرده و از این رو  رتبه یک  گوگل را در اختیار دارد. البته باید بدانید که رقابت روی کلمات کلیدی بسیار بالا است و ممکن است یک سایت امروزه بر اساس یک کلمه کلیدی  رتبه اول باشد و فردا سایت دیگری بتواند جایگزین آن شود. از این رو ماندگاری یک سایت در رتبه اول نیز بسیار مهم است. اغلب کاربران پس از اینکه کلید واژه  مد نظر خود را جستجو می کنند معمولاً سه نتیجه اول مربوط به نتایج گوگل را مورد بازدید قرار می‌ دهند.

در ادامه توصیه میکنیم مقاله سئو سازی سایت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو را مطالعه نمایید.

یعنی کاربران در ابتدا سایت اول را مشاهده می‌کنند. اگر به خواسته خود در آن سایت نرسیدند سایت دوم و در غیر اینصورت سایت سوم را بازدید می‌کنند.  معمولاً سه سایت اول گوگل نیاز کاربر را برطرف می‌کنند. احتمال بسیار کمی وجود دارد که کاربر پس از پیمایش سه سایت اول به خواسته خود نرسد! اما در کل آنچه که مسلم است این است که کاربرها با احتمال بسیار ضعیفی به نتایج صفحات دوم یا سوم گوگل مراجعه می ‌کنند.
 

تکنیک های سئو سایت

اما یکی از سوالات پرتکرار این است که چه تکنیک هایی وجود دارد که اگر ما آنها را در سایت خود اعمال کنیم به صفحات و نتایج اول گوگل می رسیم؟

پاسخ این سوال سئو سایت است. یعنی اگر یک سایت،  با استفاده از یکسری تکنیک ها و دستورالعمل ها برای موتورهای جستجو بهینه شود، آنگاه در هنگام نمایش نتایج، جزو رتبه های برتر خواهد بود. مسلم است که اگر شما در کلمات کلیدی مورد نظر کاربر، جزو رتبه‌ های اول تا سوم باشید بازدید بیشتری و در نتیجه درآمد و سود قابل ملاحظه ای  خواهید داشت. بازدید بیشتر به معنای فروش و درآمد بیشتر است.  برای مثال وقتی که شما بازدید ۱۰ هزار نفر در روز داشته باشید اگر از این ۱۰ هزار نفر، فقط هزار نفر از محصولات شما خرید کنند، قطعاً درآمد شما بالا خواهد بود. اما اگر شما نتوانید از طریق سایت خودتان به درآمد برسید، باید از بازاریابی سنتی استفاده کنید. بازاریابی سنتی هم امروزه تقریباً محکوم به شکست است!

پس به عنوان یک روش جدید، مدرن و کارآمد در حوزه درآمدزایی و فروش باید به بحث سئو سایت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو توجه کنید. البته نکته بسیار مهم در حوزه سئو سایت این است که سئو عمدتاً فرآیند زمان‌بری است. یعنی پس از اینکه شما از تکنیک ‌های سئو استفاده کردید، مدت زمانی طول می کشد تا سایت شما برای موتورهای جستجو شناسایی شود.

به همین دلیل برای موفقیت در حوزه  سئو سایت باید صبور بود و چندین ماه به موتورهای جستجو اجازه دهید تا سایت شما را به خوبی مورد پیمایش قرار بدهند.

سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه

شما می‌توانید برای سئو و تکنیکهای آن از دو روش استفاده کنید. سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه.
سئوی کلاه سفید دستورالعمل ‌هایی درست،  منطقی و کارآمدی هستند که شما باید استفاده کنید تا به وسیله آن موتورهای جستجو سایت شما را بهتر پیمایش کنند. این روش‌ها، معمولا روش‌ های زمانبری هستند. مثلاً تولید محتوای مناسب و استفاده از محتوای کاربر پسند قطعاً در مدت زمان مشخص چندماهه باعث بازدید بیشتر خواهد شد.
 

البته روش ‌هایی نیز وجود دارد که می‌توان یک سایت را به سرعت به نتایج برتر گوگل رساند. این روش ها عمدتاً با فریبکاری الگوریتم های گوگل می توانند یک سایت به رتبه های برتر برسند. اما این روش ها عمدتاً کوتاه مدت هستند و گوگل به راحتی می ‌تواند پس از مدتی، فریب کاری آن ها را که متوجه شود که قاعدتاً سایت را جریمه یا اصطلاحا BAN می کند.  به همین دلیل توصیه می کنیم به هیچ وجه از  سئو کلاه سیاه استفاده نکنید.

اهمیت وجود یک سئوکار برای کسب و کارها

شما برای اینکه بتوانید  از تکنیک های سئو استفاده کنید نیازمند به کارگیری یک سئو کار هستید. سئوکار فردی است که تمام تکنیک های سئو سایت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو را می‌داند و آن ها را در سایت اعمال می‌ کند. برنامه نویس ها و مدیران سایت‌ ها، تولیدکنندگان محتوا و … هر کدام به نوعی بخشی از فعالیت‌های یک سئو کار را نیز انجام می‌دهند.

 

امروزه سئوکار به عنوان یک شغل مجزا و کامل مطرح می ‌شود. خیلی از شرکت ‌ها و سازمان ‌ها برای اینکه بتوانند در بازاریابی دیجیتال موفق باشند سئوکار استخدام می کند. بهتر است سئوکار تمام تکنیک های مربوط به حوزه سایت را بداند و آنها را در یک سایت اعمال کند. قاعدتاً سئوکار علاوه بر آشنایی با زبان های برنامه نویسی مثل php و html باید با اصول و استراتژی ‌های بازاریابی محتوا و همچنین طراحی سایت آشنایی کامل  داشته باشد. چرا که این دو موضوع بشدت می تواند در موفقیت  یک کسب و کار کمک کند.

البته شما اگر بتوانید بعضی از اصول ساده سئو سایت را نیز رعایت کنید می‌ توانید بدون وجود سئوکار نیز به صفحات برتر گوگل برسید. خود گوگل ابزار های خوبی دارد که شما می توانید با استفاده از این ابزارها نیز برای سئو سایت  و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو اقدام کنید. ابزارهای مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول کمک بسیار بزرگی در این زمینه می کنند و روند صعودی و یا نزولی مربوط به بازدیدهای سایت را به کاربر نشان دهند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.