مقالات آموزشی

مطالعه موردی چیست؟ و نحوه نوشتن آن

مفید بود؟

به دست آوردن اعتماد مشتری بالقوه می‌تواند یک چالش باشد، اما قبل از آن لازم است توانایی خود را برای تحقق وعده های محصولات و خدمات خود عملی کنید. تولید محتوای مطالعه موردی یکی از بهترین راه ها برای اثبات این موضوع است.

شاید بگویید در کارتان خبره هستید و یا جلوتر از رقبا قرار دارید، اما در پایان روز آنچه که برای برنده شدن در کار جدید نیاز دارید اثبات سخت و محکم کسب و کارتان است. یکی از بهترین روش ها برای اثبات ارزش خود نوشتن مطالعه موردی جذاب است.

در این مقاله می آموزید که مطالعه موردی چیست، چگونه نوشته می شود و برای نوشتن مطالعه موردی به چه چیزی نیاز دارید و چگونه از آن می توان به عنوان یک تکنیک موثر استفاده کرد. فهرست مطالب این مقاله به صورت زیر است:

• مطالعه موردی چیست؟

• نحوه نوشتن مطالعه موردی

• چگونه یک مطالعه موردی را قالب بندی کنیم؟

• مثال های مطالعه موردی کسب و کار

• نمایش کار

مطالعه موردی چیست؟

مطالعه موردی چالش ها و یا اهداف خاص یک شرکت یا کسب و کار را بررسی کرده و نحوه رسیدن به آنها را نشان می دهد. مطالعات موردی میتوانند از نظر طول بسیار متفاوت باشد  و جزئیات مربوط به چالش های اولیه و راه حل های کاربردی را در برگیرند.

مطالعه موردی در شکل حرفهای خود داستان مشارکت موفق بین فروشنده و مشتری را روایت می کند.

خواه این داستان دربردارنده سلامت مشتری از زمان همکاری با شما باشد و یا یک داستان بلند در مورد پیشرفت او، مطالعه موردی این موفقیت را با استفاده از معیارهایی که مورد توافق مشتری است اندازه گیری می کند. شاید این موفقیت به شکل تعداد مشتری های ایجاد شده و یا درآمد کسب شده نمایان شود. هر یک از این شاخص های کلیدی عملکرد نمونهای از خدمات شرکت شما در عمل است.

در صورتی که مطالعه موردی به درستی نوشته شود می تواند تاثیر مثبتی در کسب و کار شما و مشتریان قبلی و یا موجود داشته باشد.  در ادامه این مقاله راهنمای گام به گام برای نوشتن مطالعه موردی موثر عنوان شده است. همچنین در کنار آن قالب های رایگان مطالعه موردی ارائه شده است.

نحوه نوشتن مطالعه موردی

1. هدف از نوشتن مطالعه موردی را تعیین کنید

2. ابزار مطالعه موردی را تعیین کنید

3. فرد مناسب مطالعه موردی را انتخاب کنید

4. از سوژه مورد نظر کسب اجازه کنید

5. یک پیش نویس تهیه کنید و قرارداد سفارش را برای وی بفرستید

6. اطمینان یابید که سوالات درست می پرسید

7. قالب مطالعه موردی را طراحی کنید

8. محتوای خود را منتشر و ترویج کنید

 

 

1- هدف مطالعه موردی را مشخص کنید

تمام مطالعات موردی کسب و کار برای نشان دادن ارزش خدمات شما طراحی شده اند،  اما می توانند روی چند هدف مختلف مشتری متمرکز شوند.

اولین قدم در هنگام مطالعه موردی تعیین هدف موضوع است. به عبارت دیگر،  مشتری در پایان کار موفق به انجام چه کاری شده است؟ هدف موضوع بستگی به این موضوع دارد که شما با انتشار مطالعه موردی قصد در اثباتی چه چیزی دارید. هدف شما می تواند شامل موارد زیر باشد:

• مطابقت با مقررات دولت

• کاهش هزینه های کسب و کار

• سودآوری

• تولید مشتری بالقوه بیشتر

• بستن قرارداد با مشتری بیشتر

• گسترش به بخش بازار جدید

• رسیدن به پایداری بیشتر و یا مصرف بهینه انرژی

 

2- ابزار طراحی مطالعه موردی را تعیین کنید

قدم بعدی این است که ابزار مطالعه موردی را تعیین کنید. به عبارت دیگر چگونه این داستان را بیان می کنید؟

مطالعه موردی لزوما نباید بر روی صفحه نوشته شود. به کمک کانال های مختلف می‌توانید مطالعه موردی خود را تبلیغ کنید. به عنوان مثال می توانید مطالعه موردی را به صورت زنده بر روی وب سایت خود قرار دهید و یا آن را در فیسبوک پست کنید. همچنین می توانید آن را به شکل یک اینفوگراف در پینترست و یا به شکل یک ویدیو در کانال یوتیوب قرار دهید.

موارد زیر را در نظر بگیرید.

• مطالعه موردی نوشتاری

مطالعات موردی خود را می توانید به شکل کتاب الکترونیک و یا یک pdf قابل دانلود در آورید. آنگاه pdf را در صفحه فرود قرار دهید و از مشتری بخواهید بیش از دانلود مقاله یک فرم پر کند. به این صورت می توانید برای کسب و کار خود لید (lead) تولید کنید.  لطفا مطالعه بفرمایید: بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

• مطالعه موردی ویدیویی

برای ملاقات با مشتری برنامه ریزی کنید و یک مصاحبه ترتیب دهید. ملاقات حضوری با شخص در مورد خدماتی که به آنها ارائه میدهید می تواند اطلاعات مفیدی به دست دهد.

• مطالعه موردی اینفوگراف

از قالب عمودی و طولانی یک اینفوگراف جهت بازگو کردن داستان موفقیت خود از بالا به پایین استفاده کنید. همانطور که به پیش میروید با استفاده از متن و نمودارهای بزرگتر بر روی شاخص های کلیدی عملکرد تاکید کنید تا نشان دهید که مشتری چگونه از زمان همکاری با شما به موفقیت دست یافته است.

• مطالعه موردی پادکست

پادکست بستری برای ایجاد یک مکالمه صمیمانه با مشتری است. این نوع مطالعه موردی میتواند واقعی و انسانی به نظر برسد. خوانندگان در می یابند که مشارکت بین شما و مشتری یک موفقیت واقعی بوده است.

 

3- سوژه مورد نظر برای مطالعه موردی را پیدا کنید

نوشتن مطالعات موردی فراتر از انتخاب مشتری و روایت داستان است. شما به مجوز نقل قول و یک برنامه نیاز دارید.

در اینجا چند نکته هنگام انتخاب نامزدهای احتمالی ارائه شده است:

• دانش محصول

دانش محصول به شما کمک می کند تا فردی که متبحر در محصولات و خدمات شما است را پیدا کنید. چنین شخصی بهتر می تواند در مورد ارزش محصولات شما برای مشتریان آینده صحبت کند، به گونه ای که منطقی به نظر می رسد

• نتایج قابل توجه

مشتریانی که بهترین نتایج را به دست آوردند بهترین نامزد برای مطالعات موردی شما هستند. در صورتیکه کسب و کار آنها از خدمات و محصولات شما به سودآوری بالایی رسیده باشد، اشتیاق بیشتری دارند تا این موضوع را با مشتریان شما به اشتراک بگذارند.

یک بخش از این کار انتخاب افرادی است که موفقیت غیر منتظره از محصولات و خدمات شما تجربه کردند. زمانی که مشتریان غیر سنتی خود را از نتایج مثبت آگاه کنید، شک و تردید را از آنها دور می کنید.

 افراد سرشناس

با اینکه کسب و کارهای کوچک می توانند داستان های قدرتمندی داشته باشند، اما برند های بزرگتر و معروف اعتبار بیشتری به شما می دهند. در برخی موارد یک برند مشهور نسبت به برند غیر مشهور می تواند باعث رشد 24.4 برابری شرکت می شود.

 تبدیل شدگان 

مشتریانی که از سمت رقبای شما می آیند باعث برجسته سازی مزیت رقابتی شما شده و حتی ممکن است تصمیمات را به نفع شما تغییر دهند.

4- برای نوشتن مطالعه موردی در مورد شخص مورد نظر کسب اجازه کنید

برای اینکه نامزد مورد نظر خود را در مطالعه موردی تشویق کنید لازم است که زمینه برقراری ارتباط سریع و روشن را فراهم کنید و این بدین معنا است که انتظارات و جدول زمانی خود را رسم کنید.  نداشتن این موارد از بزرگترین اشتباهات در هنگام نوشتن مطالعه موردی است.

مهمتر از آن این است که در این مرحله تایید فرد مورد نظر را به دست آورید. در این صورت باید اهداف و قالب مطالعه موردی را در اختیار آن قرار دهید.

برای دریافت  اجازه اولیه خود را به جای او قرار دهید. آنها از مطالعه موردی چه نفعی می برند؟ اگرچه شما این محتوا را برای منفعت شرکت خود بنویسید، اما سوژه مورد نظر علاقه بیشتری به منافع حاصله از آن برای خود دارد. لطفا مطالعه بفرمایید : مقاله موردی قدرتمند که مشتری راغب را تبدیل به مشتری دائم می کند.

مزایایی که می توانید به او ارائه دهید می تواند موارد زیر را دربرگیرد:

• آگاهی از برند 

به فرد مورد نظر توضیح دهید که این مطالعه موردی در معرض دید چه کسانی قرار خواهد گرفت و چگونه این تماس می تواند در افزایش آگاهی از برند آنها چه در صنعت و چه صنایع دیگر کمک کند؟ در بخش B2B افزایش آگاهی از برند در خارج از بازار شخص کمی دشوار است و نوشتن مطالعه موردی برای شخصی که قصد دارد برند خود را گسترش دهد مفید است.

• قرار گرفتن در معرض به کارمندان

به سوژه خود اجازه دهید نقل قول هایی را با اعتبار به کارمندان ارائه دهد. در این صورت، این تنها برند آنها نیست که گسترش مییابد، بلکه کارمندان آنها نیز می توانند نام خود را به بازار عرضه کنند. این موضوع شما را با فرصت های شبکه سازی و پیشرفت شغلی کارمندان که ممکن است در جای دیگر به آن دست می نیابند آشنا می سازد.

• تخفیف محصول

تخفیف محصول انگیزه ملموس تری به فرد داوطلب می دهد، مخصوصا اگر مشتری کنونی شما باشد. در صورتی که آنها توافق کردند کاندید شما باشند، به آنها تخفیف محصول و یا نسخه آزمایشی رایگان از محصولات دیگر به عنوان تشکر و قدردانی پیشنهاد دهید.

 

• بک لینک و ترافیک وب سایت

در اینجا مزیتی وجود دارد که مطمئنا مورد توجه تیم بازاریابی شما قرار می گیرد. اگر مطالعه موردی خود را در وبسایت شرکت منتشر کنید و یک لینک به وب سایت داوطلب خود به عنوان بک لینک قرار دهید، با این کار ترافیک بیشتری از طریق لینک خود به وب سایت آنها وارد می کنید. علاوه بر آن، ایجاد بک لینک از طرف شما باعث اعتبار بیشتر صفحه داوطلب در چشم گوگل می شود و در نتیجه به رتبه بندی بالاتر آنها در موتور جستجو کمک کرده و باعث افزایش ترافیک از طرف خوانندگان میشود.

5- فرم انتشار مطالعه موردی را تهیه و ارسال کنید

زمانی که داوطلب مورد نظر مطالعه موردی شما را تایید کرد، وقت آن است تا فرم انتشار را برای آنان ارسال کنید. در این فرم انتشار انتظارات شما از داوطلب مورد نظر مانند کسب اجازه برای استفاده از نام برند و یا به اشتراک گذاری عمومی اطلاعات عنوان میشود. می توانید این فرم را از طریق ایمیل به آنها ارسال کنید. شاید هنوز در تعجب باشید که یک فرم انتشار مطالعه موردی چیست و یا نامه داستان موفقیت چیست؟ اجازه دهید در زیر توضیح دهیم.

• فرم انتشار مطالعه موردی 

این سند میتواند بسته به عواملی مانند سایز کسب و کار شما، ماهیت آن و هدفی که از  نوشتن مطالعات موردی دارید متفاوت باشد؛ به این معنی که باید در هنگام نوشتن فرم انتشار مطالعه موردی موارد زیر را در نظر بگیرید:

– یک توضیح واضح و روشن در مورد علت نوشتن مطالعه موردی و نحوه استفاده از آن

– بیانیه درخواست  اطلاعات کسب و کار که قصد دارید در مورد شرکت استفاده کنید: نظیر نام لوگو، عناوین شغلی و تصاویر.

– توضیح در مورد انتظارات شما از مشارکت کننده فرای تکمیل مطالعه موردی. به عنوان مثال، آیا این مشتری تمایل دارد به عنوان مرجع عمل کند و یا بازخورد خود را به اشتراک بگذارد و آیا به شما اجازه می دهد اطلاعات تماس او منتقل کنید.

– نکاتی در مورد جبران خسارت

 

• نامه داستان موفقیت

این سند به عنوان یک چارچوب برای کل فرایند مطالعه موردی استفاده می شود. جدایی از اینکه این سند شرح مختصری در مورد مزایای حاصل از مشارکت مشتری را در بر دارد، شما میبایست اطمینان یابید که از گام های زیر در نوشتن داستان موفقیت پیروی می کنید:

پذیرش

در ابتدا لازم است از تیم بازاریابی شرکت یک تایید داخلی دریافت کنید. بعد از آن فرم انتشار باید امضا شده و به شما بازگردانده شود. همچنین نکته خوبی است که یک جدول زمانی برای برآورده سازی نیازها  و توانایی های هر دو تیم تهیه کنید.

– پرسشنامه

برای اطمینان از اثربخشی مصاحبه یکی از بهترین روش های جمع آوری اطلاعات استفاده از پرسشنامه است. شما باید از فرد شرکت کننده بخواهید یک پرسشنامه تکمیل کند. این امر برای سازماندهی مصاحبه و بهره برداری بیشتر آن مفید است.

مصاحبه 

پس از تکمیل پرسشنامه یک نفر از تیم شما باید برای ترتیب یک مصاحبه 30  الی 60 دقیقهای با شرکت مورد نظر تماس بگیرد. این مصاحبه می تواند مجموعه ای از سوالات معمول مربوط به تجربه مشتری از محصولات و خدمات شما باشد.

 

پیشنویس بررسی

پس از نوشتن مطالعه موردی یک پیش نویس از آن برای مشتری ارسال کنید تا نسبت به بازخورد و ویرایش آن اقدام کرده باشید.

– تاییدیه نهایی

پس از انجام مراحل ویرایش، یک نسخه اصلاح شده از مطالعه موردی را جهت تاییدیه نهایی به مشتری ارسال کنید

زمانی که مطالعه موردی را در وب سایت و یا جای دیگر قرار دهید، بهترین زمان است تا یک لینک از وب سایت مشتری برای مطالعه موردی قرار دهید. نگران اینکه از مشارکتکنندگان بخواهید این لینک را در شبکه خود به اشتراک بگذارند نباشید. اینکار نه تنها نشان دهنده توانایی شما در ارائه نتایج مثبت است، بلکه باعث رشد چشمگیر آنها نیز می شود.

6- اطمینان یابید سوالات درست می پرسید.

پیش از طراحی پرسشنامه و مصاحبه واقعی اطمینان یابید که برای موفقیت آماده اید. نتایج قوی مطالعات موردی با پرسش سوالات تکمیلی آغاز می شود. این سوالات چه هستند؟ در اینجا چند نمونه سوال معرفی می شود:

– اهداف شما از استفاده محصولات و خدمات ما چیست؟

– قبل از خرید محصول یا خدمات شما با چه چالشهایی روبرو بودید؟

– چه چیزی باعث شد تا محصولات و خدمات ما را نسبت به رقبا انتخاب کنید؟

– روند تصمیم گیری شما چگونه بود؟

– چگونه از مزایای محصولات و خدمات ما بهره مند شدید؟ در صورت امکان داده های آماری در خواست کنید.

به یاد داشته باشید که پرسشنامه برای کمک به دستیابی بینش لازم جهت طراحی سوالات قوی و متمرکز مصاحبه تهیه می شود. زمانی که به این مرحله رسیدید، توصیه می کنیم که از قانون طلایی مصاحبه پیروی کنید. این قانون بسیار ساده است – از سوالات باز استفاده کنید.

اگر به دنبال طراحی یک داستان جذاب هستید، سوالاتی که دارای پاسخ بله و یا خیر هستند استفاده نکنید. از سوالاتی استفاده کنید که به دنبال توضیح باشد: مانند «آیا میتوانید توصیف کنید ….» و «آیا می توانید بگویید که …».

از نظر ساختار مصاحبه توصیه می کنیم که سوالات را طبقه بندی کنید و آن را به شش بخش مجزا تقسیم کنید. هنگامی که این بخش ها را با یکدیگر ترکیب شود اطلاعات کافی برای نوشتن یک مطالعه موردی غنی و جامع فراهم می شود.

• سوالات را با کسب و کار مشتری شروع کنید 

هدف از این بخش درک بهتر چالش های جاری شرکت و اهداف آن است و اینکه جایگاه آنها در صنعت چگونه است. سوالاتی که در این قسمت می توانید بپرسید شامل موارد زیر است:

– چه مدت است که در این کسب و کار حضور دارید؟

– چند نفر کارمند در اختیار دارید؟

– برخی از اهداف شما در این زمان چیست؟

 

• یک مشکل یا نقطه درد را ذکر کنید.

برای اینکه یک داستان جذاب بیان کنید، شما نیاز به ایجاد پیش زمینه دارید به طوری که بتواند نیاز مشتری را به راه حل شما متصل کند. نمونه سوالات زیر در این زمینه به کار می رود:

– چه چالش ها و اهدافی شما را به سمت راهحل سوق داد؟

– اگر راه حلی شناسایی نمی کردید چه اتفاقی افتاد؟

– آیا پیش از این به دنبال راه حلی بودید که به نتیجه نرسیدید، چه چنین اتفاقی افتاد؟

 

• درباره روند تصمیم گیری بحث کنید 

اینکه مشتری چگونه توانست به راه حل شما دست یابد و تصمیم به استفاده از آن گرفت می تواند مشتری بالقوه را در فرآیند تصمیم گیری کمک کند. نمونه سوالات این قسمت شامل موارد زیر است؟

– چطور در مورد محصولات و خدمات ما شنیدید؟

– چه کسی در انتخاب سهیم بود؟

– هنگام ارزیابی گزینههای خود چه چیزی برایتان اهمیت داشت؟

 

• نحوه اجرای راه حل را توضیح دهید 

تمرکز این بخش بر تجربه مشتری در طی فرآیند تطبیق است. نمونه سوالات این بخش می تواند شامل موارد زیر باشد؟

– چه مدت طول کشید تا بلند شوید و حرکت کنید؟

– آیا این انتظارات شما را برآورده کرد؟

– چه کسی در این روند دخالت داشت؟

 

• نحوه کار راه حل را بیان کنید

هدف این بخش درک بهتر نحوه استفاده مشتری از محصول یا خدمات شما است. سوالات این بخش میتواند شامل موارد زیر باشد:

• آیا جنبه خاصی از محصول یا خدمات ما وجود دارد که بیشتر به آن اعتماد کنید؟

• چه کسی از محصول یا خدمات استفاده می کند؟

 

• با نتیجه به پایان برسانید

در این بخش از نتایج قابل توجه پرده برداری می کنید. هرچه تعداد آن بیشتر باشد بهتر است. می توانید از سوالات زیر استفاده کنید:

– چگونه محصول یا خدمات ما به شما در صرفه جویی وقت و افزایش بهره وری کمک کرده است؟

– از چه راه هایی مزیت رقابتی شما را افزایش داده است؟

– چقدر معیارهای X ، Y و Z را افزایش داده اید؟

 

7- قالب مطالعه موردی خود را طراحی کنید

زمانی که تمام اطلاعات مورد نیاز را جمع کردید و می خواهید آن را به چیزی تبدیل کنید، احساس راحتی می کنید. حال از کجا باید شروع کرد و چه چیزهایی باید عنوان کنید؟ بهترین روش برای سازماندهی آن چیست؟

بیش از هر چیز باید بدانید هیچ قالب یکسانی برای ارائه مطالعه موردی وجود ندارد. این قالب می تواند به شکل بصری باشد و به شکل ویدیو و یا تصویر ارائه شود.

چه مطالعه موردی شما به صورت نوشتاری و یا بصری طراحی شود، توصیه میکنیم که از هفت بخش طراحی قالب زیر کمک بگیرید. حتی اگر از مطالعه موردی بصری استفاده می کنید باید حاوی این اطلاعات باشد.

 

 

 قالب مطالعه موردی 

1. عنوان

2. زیر عنوان

3. درباره فرد

4. چالش ها و اهداف

5. ارائه راه حل

6. نتایج

7. پشتیبانی به کمک تصاویر و نقل قول ها

8. برنامه های آتی

9. فراخوانی عمل

1. عنوان

عنوان باید به صورت خلاصه و کوتاه نوشته شود. سعی کنید یک نام جالب و کوتاه برای پروژه خود انتخاب کنید که با موضوع محتوای شما در ارتباط باشد.

2. عنوان فرعی

از این بخش برای توضیح مختصر دستاورد خود استفاده کنید. مطالعه موردی نحوه رسیدن به آنجا را توضیح می دهد.

3. خلاصه اجرایی 

در دو الی چهار جمله خلاصه ای از کل داستان بیان کنید. در این قسمت می توانید از ۲ الی ۳ بولت استفاده کنید.

4. درباره فرد 

این بخش شامل معرفی شخص و یا شرکت مشارکت کننده در طرح مطالعه موردی است.

5. چالش ها و اهداف

در ۲ الی ۳ پاراگراف شرحی از چالشهای مشتری پیش از استفاده محصولات و خدمات خود را عنوان کنید. همچنین این بخش حاوی اهدافی است که مشتری به دنبال آن است.

6. راه حل محصولات و خدمات

در دو الی سه پاراگراف نشان دهید که چگونه محصولات و خدمات شما مشکل آنها را حل کرده است.

7. نتایج 

در دو الی سه پاراگراف شواهدی مبنی بر اینکه چگونه محصولات و خدمات شما به صورت اختصاصی به شخص یا شرکت سود رسانده و به دستیابی به اهداف آنها کمک کرده ارائه دهید. در این قسمت از اعداد و آمار کمک بگیرید.

8. نقل قول ها و تصاویر بصری پشتیبانی کننده

از یک الی دو نقل قول قدرتمند و همینطور تصاویر بصری جهت پشتیبانی داستان خود استفاده کنید.

9. برنامه های آتی

همه افراد عاشق پایان نامه هستند. در مورد آنچه که پیش روی سوژه مطالعه موردی است نظردهی کنید.

10. فراخوان عمل 

تمام مطالعات موردی به فراخوان عمل احتیاج ندارند. اما قرار دادن آن در انتهای مطالعه موردی خوانندگان را تشویق می کند تا پس از مطالعه دست آورد شما در وب سایت اقدام به انجام کاری کنند.

هنگام طراحی قالب مطالعه موردی بر انتقال اطلاعات تمرکز کنید و تا حد ممکن آن را شفاف و دقیق عنوان کنید. آن را قابل درک و خوانا طراحی کنید و مطمئن شوید که یک فراخوان جذاب در انتها به آن اضافه می کنید تا به این صورت فرصتی برای خوانندگان خود فراهم کنید درباره محصولات و خدمات شما اطلاعات بیشتری به دست آورند.

 

 

8- مطالعه موردی خود را منتشر و تبلیغ کنید

پس از اتمام نوشتن مطالعه موردی زمان تبلیغ و ترویج آن فرا رسیده است.

برخی از قالب های مطالعات موردی دارای خروجی های تبلیغاتی واضح هستند. به عنوان مثال مطالعه موردی ویدیوی می تواند در یوتیوب قرار گیرد و یا از اینفوگراف در پینترست استفاده می شود. با این حال هنوز برای انتشار و ترویج مطالعه موردی روش های دیگری وجود دارد. در اینجا چند ایده به شما معرفی می کنیم:

آن را به صورت یک پست وبلاگ در وب سایت قرار دهید

همانطور که در ابتدای این مقاله شرح داده شد، مطالعات موردی نوشتاری اگر به صورت قالب قابل بارگیری مانند pdf  ارائه داده شوند میتوانند به شدت لید تولید کنند. به جهت این امر یک پست وبلاگ بنویسید که خلاصه ای از موفقیت مشتری شما را بیان کند و از خوانندگان بخواهید جهت خواندن ادامه مطلب ابتدا فرمی را پر کرده  و آدرس ایمیل خود را وارد کنند. سپس از طریق رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و یا یوتیوپ پست وبلاگ را تبلیغ و منتشر کنید.

• به عنوان یک صفحه در وب سایت منتشر کنید

به عنوان یک کسب و کار در حال رشد ممکن است لازم باشد جهت جلب اعتماد مخاطب مطالعه موردی خود را در فضای باز منتشر کنید. بنابراین به جای اینکه آن را در پشت صفحه فرود قرار دهید، آن را در صفحه وب سایت خود جایگذاری کنید و سپس افراد را از صفحه اصلی با دکمه مطالعه موردی و یا شواهد در امتداد نوار ناوبری بالای صفحه اصلی خود هدایت کنید.

 مثال های مطالعه موردی کسب و کار

شما نتایج را ایجاد کردید، با مشتری داوطلب ارتباط برقرار کردید، انتظارات خود را تعیین کردید، از سوالات پرسشنامه برای طراحی مصاحبه موفق استفاده کردید، و در نهایت یافتههای خود را به شکل یک داستان جذاب در آوردید. بعد از همه اینها شما یک قطعه محتوای ارزشمند به اسم مطالعه موردی طراحی کردید.

برای اینکه بدانید نتیجه نهایی چگونه است به برخی از مثال های مطالعه موردی بازاریابی که در زیر آمده است توجه کنید:

 

• ژورنال “New England Journal of Medicine,” توسط Corey McPherson Nash 

هنگامی که استودیو طراحی و برندسازی Corey McPherson Nash  بخواهد فعالیت خود را به نمایش بگذارد منطقی است که از جلوه های بصری استفاده کند. بنابراین این استودیو در کمپین تبلیغاتی خود که هدف آن ترویج حضور دیجیتال مشتری بود از مطالعه موردی استفاده کرد و به جای این که تنها به نوشتن آن بپردازد آن را به صورت بصری نمایش داد.

توجه داشته باشید که این مطالعه موردی شامل متن نوشتاری نیز هست که نکته های اصلی را ذکر می کند. با این حال تصاویر به جای گفتار صحبت می کنند و به کاربر اجازه می دهد خدمات استودیو را واقعا جذب کند.

• شاپیفای از HubSpot CRM  برای افزایش فروش در سازمان خود استفاده می کند

آنچه در مورد این مطالعه موردی جالب توجه است نحوه رفتار آن با مشتری است. این نشان دهنده اعتبار اصلی HubSpot  است که در آن همیشه به مشتری اهمیت می دهد. در این محتوا شرح مختصری از دلایل استفاده شاپیفای از HubSpot عنوان شده است و در کنار آن از ویدیو کوتاه و برخی آمار بهره گرفته شده است.

توجه داشته باشید که در این مطالعه موردی از رسانه های ترکیبی استفاده شده است.  بله یک فیلم کوتاه وجود دارد اما در کنار آن یک متن اضافی نیز قرار داده شده است. بنابراین، اگرچه در مطالعات موردی می توان از یکی از این دو استفاده کرد، اما برای تاکید بیشتر بر موفقیت پروژه می توان از ترکیب متن به همراه تصویر استفاده نمود.

 

 

• طراحی آینده کشاورزی شهری به کمک IDEO

این شرکت طراحی به خوبی می داند که چطور با سادگی مطالعه موردی خود را به پیش برود. به محض ورود بازدیدکننده به وبسایت، او با یک تصویر بزرگ و برجسته و دو ستون متنی حاوی چالشها و نتایج روبهرو میشود.

IDEO دو مورد از ارکان مهم مطالعه موردی را به اشتراک گذاشته است. گرچه این کار عالی است اما این شرکت راه حلی برای چالش راه اندازی کشاورزی عمودی INFARM’s ایجاد کرده است. کار آنها به همین جا ختم نمی شود. هنگامی که کاربر به پایین صفحه پیمایش می کند با محتوای جامع که در آن به شرح پروسه پرداخته شده و در آن از نقل قول های بسیار و تصاویر اضافی بهره گرفته شده است روبرو می شود.

 

 

• امنیت وای فای Wi-Fi Wins Big برایTournament توسط WatchGuard

مواردی وجود دارد که در آن تصاویر بصری گویای کل داستان است. تامین کننده امنیت شبکه WatchGuard قادر است تا این کار را از طریق ویدیو انجام دهد و در آن داستان خدمات رسانی خود و تجربه فروش خود در  Windmill Ultimate Frisbee tournament  را نشان دهد.

• Rock and Roll Hall of Fame  به کمک HubSpot تعامل رسانه های اجتماعی و آگاهی از برند را افزایش می دهد

در این مطالعه موردی HubSpot به کمک تصاویر عکس و اسکرین شات و همینطور آمار مفید داستان چگونگی استفادهRock and Roll Hall of Fame  از ابزارهای رسانه های اجتماعی وCRM   برای افزایش آگاهی از برند استفاده کرده است.

• Small Desk Plant Business  از طریق ترلو فروش خودرو ۳۰ درصد افزایش داده است

درک این مطالعه موردی بسیار آسان و راحت است. در این مطالعه موردی توضیحی در مورد سابقه شرکت، اهداف و نحوه برنامه ریزی آنها  برای استفاده از ترلو بیان شده است. سپس توضیح می دهد که چگونه از نرمافزار استفاده شد و چه تیم ها و فعالیت هایی از آن بهره مند شدند. در پایان نتایج فروش حاصل از پیاده سازی نرم افزار توضیح داده شده و نقل قول هایی از تصمیم گیرندگان شرکت عنوان شده است.

 

• داستان موفقیت آمیز مرسدس بنز فیس بوک 

مطالعات موردی قابل فهم است که از نظر بصری و ویرایشی به سرعت به نتیجه میرسد. این محتوا با آمار و ارقام اصلی که توجه خواننده را جلب می کند شروع می شود. سپس مشکل و یا هدف در قسمت مقدمه ذکر می شود. سپس فرآیندی که شرکت طی کرد تا به هدف خود برسد به همراه با نتایج قطعی سازمان بیان شد. در پایان فیسبوک ابزارهای مورد استفاده از مطالعه موردی را ذکر کرد.

 

فعالیت خود را نمایش دهید

شما در کاری که انجام می دهید بسیار کوشا هستید. اکنون زمان آن است تا آنرا به جهانیان و مهمتر از آن به مشتریان بالقوه خود نشان دهید. اما پیش از آنکه پروژه خود را با افتخار به آنها به نمایش بگذارید اطمینان حاصل کنید که  تمام مراحل و گام های مهم را طی می کنید و طرفین احساس خوبی در مورد آن به دست می آورند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.