مقالات آموزشی

spam یا هرزنامه چیست و نکاتی در خصوص انواع آن

مفید بود؟

معرفی اسپم یا هرزنامه :

اصطلاح هرزنامه (spam) به محتوایی که مورد نیاز کاربر نیست، گفته می شود.
در وردپرس هرزنامه می‌تواند شامل اسپم در پیام‌ رسان‌ها،
اسپم در گروه‌ های خبری، اسپم در بخش نظرات وبلاگ‌ها و صفحات، اسپم در فرم های تماس و غیره هم بشود.
به عبارت دیگر spam یا هرزنامه، به معنای پیام یا نامه الکترونیکی مانند
ایمیل، فکس، پیام کوتاه و غیره است که بدون درخواست گیرنده و برای افراد بی‌شمار فرستاده می‌شود.
اکثر Spam ها شامل مطالب فریبنده می باشند
مانند این جمله که : ” شما برنده خوش شانس ما هستید ، برای ارسال جایزه کافیست اطلاعات زیر را برای ما ارسال کنید” و یا شامل مطالب غیراخلاقی!!

دو نوع متفاوت از هرزنامه ها وجود دارد :

نوع اول : Usenet Spam

این نوع هرزنامه معمولا به شکل پیام واحدی است که به ۲۰ گروه خبری Usenet یا بیش از آن ارسال می شود.
هدف اصلی Usenet Spam ها، افرادی هستند که فقط مطالب گروه های خبری را مطالعه می کنند
بدون آنکه چیزی در این گروه ها ارسال کنند.

نوع دوم : Email Spam

این نوع هرزنامه از طریق ارسال مستقیم پیام ها به آدرس ایمیل کاربران
( که از طریق جستجو در پُست های شبکه های خبری و غیره به دست آورده اند )
آنان را مورد هدف قرار می دهد.
اگر اسپم هایی که به سمت سایت ما روانه می شوند را کنترل نکنیم،
می تواند اثرات مخربی بر روی رتبه و اعتبار سایت ما بگذارد.
اما وردپرس فکر هرزنامه ها را کرده است و یک افزونه به نام Akismet را به همراه خود دارد که می تواند به وبسایت ها برای مبارزه با دیدگاه های spam کمک کند.
یک مدیر سایت وردپرسی, می تواند افزونه اکسمیت را از طریق پنل مدیریت وردپرس فعال کند.

از دیگر روش های مبارزه با اسپم میتوان به استفاده از یک فیلتر ایمیل اشاره کرد!

  فیلتر ایمیل نرم افزار مخصوصی است که ایمیل های دریافتی را غربال کرده و مانع به نمایش در آمدن هرزنامه ها می شود و یا بلافاصله آنها را حذف می کند. معمولا سرویس دهنده های ایمیل (مانند Yahoo – Gmail) در تنظیمات خود دارای قابلیت فیلتر کردن ایمیل ها هستند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.