مقالات آموزشی

تاثیر نظرات منفی پادکست‌ها روی آن‌ها چیست؟

مفید بود؟

 طرفداران عصبانی، با یک ستاره و نظرات منفی پادکست‌ها را موردحمله قرار می‌دهند و پادکسترها هم نمی‌توانند در این زمینه کاری انجام دهند. یک مطلب درباره چگونگی افت شدید و واقعی رتبه یک پادکست جنایی که اخیراً در The Verge رخ داده است، ارائه شد. این پادکست پس از انتقاد مجری یک پادکست جنایی دیگر در یک نشریه مهم، با نظرات منفی موردحمله قرار گرفت.

 

این مطلب در مورد یک موضوع وسیع‌تر در فضای پادکست صحبت می‌کند. این موضوع درباره عدم وجود ابزار حمایتی و حفاظتی برای مقابله با نظرات مخرب در محیط پادکست است. در پلتفرم‌های دیگر که رتبه بندی با ستاره‌ها تأثیر قابل توجهی روی محتوا دارند، یک سیستم محافظتی برای جلوگیری از حملات هماهنگ شده وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر در سیستم عامل‌هایی مانند فیس بوک و Yelp یک کسب و کار به طور ناعادلانه با نظرات منفی کاربران مورد هدف قرار گیرند، به طور موقت قابلیت ارسال نظر را متوقف خواهد شد. فرض کنید یک کسب و کار محلی به دلیل موضوعی که مردم با آن موافق نیستند، در صدر اخبار هستند. ممکن است افراد با حجم انبوهی از نقد و بررسی‌های منفی، به شهرت و اعتبار آن کسب و کار ضربه بزنند. در تصویر زیر مثالی از قابلیت فیس بوک و Yelp در مورد نظرات منفی را مشاهده می‌کنید:

 

در چنین موردی، مردم نظر خود را درباره داستان خبری بیان می‏کنند و نظر خود را درباره تجربه مشتری ارائه نمی‌دهند. این حالت دقیقاً مشکلی است که اکنون در پادکست وجود دارد. پادکست‌های جدید و موفق، امتیازهای نظرات خود را با نظرات منفی یک شبه از دست می‌دهند و نمی‌توانند برای برگشت امتیازها کاری انجام دهند.
چنین حملات هماهنگ شده ای فقط به شنونده آسیب نمی‌رساند، در برخی موارد به روحیه پادکستر نیز آسیب می‌رسد؛ تا جایی که میزبان برنامه کاملاً دلسرد می‌شود.

کمپین رتبه بندی ارائه یک ستاره علیه پادکستی ارائه شده توسط دو ژورنالیست میزبان، باعث شد آن‌ها پس از مدتی متوجه شوند هیچ کاری نمی‌توانند در این زمینه انجام دهند و درنهایت این کار را ترک کردند.

تیلور لورنز، یکی از مجریان پادکست، توضیح می‌دهد: “برای برخورد با چنین مواردی راهی وجود ندارد. هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، بنابراین ما فقط مدت کوتاهی بعد از انتشار پادکست، از این کار دست کشیدیم.” تلاش برای گزارش این موارد آزار و اذیت برای جلب پشتیبانی از اپل، نتیجه ای نداشت. اگر قرار است در شرایطی قرار بگیرید که پادکست شما با نظرات منفی موردحمله قرار گیرد ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

تبلیغ‌ کنندگان به نظرات منفی پادکست اهمیت نمی‌دهند

وجود نظرات منفی پادکست ممکن است تا زمانی که امنیت و حمایت بیشتری وجود نداشته باشد، به روحیه سازنده پادکست آسیب می‏رساند، اما ظاهراً این نظرات به میزان درآمد آن‌ها لطمه نمی‌زند. بررسی The Verge شامل نظرات یکی از مدیران یک آژانس ارائه یک پادکست بزرگ است که می‌گوید تبلیغ‌کنندگان به تعداد دانلودها اهمیت می‌دهند، نه به نظرات.

وقتی‌که تبلیغ‌کنندگان تصمیم به هزینه کردن می‌گیرند، وجود یک مخاطب وفادار و ثابت بیشتر از ستاره‌های نظرات اهمیت دارد. بعید است حملات هماهنگ شده با نظرات یک ستاره ای بر تصمیم یک شرکت برای تبلیغ در پادکست خاصی تأثیرگذار باشد.

با این حال، هنوز باید تدابیری برای جلوگیری از وجود نظرات منفی پادکست در نظر گرفته شود. امتیاز پایین ممکن است مانع از اشتراک پادکست بین شنوندگان جدید شود. این امر همچنین می‌تواند بر توانایی جذب تبلیغ‌کنندگان بزرگ‌تر در آینده تأثیر بگذارد. به همین دلیل باید تدابیر قوی‌تر و تأثیرگذاری اتخاذ شوند، اما تا زمانی که این اقدامات صورت نگیرد، سعی کنید در صورت دریافت نظرات مخرب بیش از حد، روحیه خود را از دست ندهید و به کار خود ادامه دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.