در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با روانشناسی تایپوگرافی و نوع فونت مورد استفاده شما برای محتوا صحبت کنیم.
در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با روانشناسی تایپوگرافی و نوع فونت مورد استفاده شما برای محتوا صحبت کنیم. در کنار محتوایی که شما در وب سایت خود ارائه می دهید و موضوعی که مطلب شما در اختیار مخاطب قرا می دهید بسیار اهمیت دارد که شما از چه فونتی استفاده می کنید. استفاده از فونت تنها محدود به محتوای سایت شما نیست بلکه شامل مواردی چون تیترها، پا نوشت ها و لوگوی شما نیز باشد.
برای مثال اگر شما از فونت Comic برای وب سایت یا مطالب خود بهره ببرید بیشتر این حس را القا می کنید که مطلب و محتوای سایت شما طنز و شاد می باشد و یا مخصوص کودکان است. همچنین در صورتی که شما از فونت های کتابی تر استفاده کنید جدیت مطلب شما بالا خواهد رفت. در کنار فونتی که برای یک وب سایت استفاده می شود، تعداد تایپوگرافی های مورد استفاده نیز می تواند در حس مخاطب تاثیر داشته باشد. همیشه سعی داشته باشید تا یک مجموعه ثابت شامل حداکثر 3 فونت برای وب سایت خود آماده سازید. استفاده بیش از حد از فونت های گوناگون می تواند این حس را به مخاطب شما القا نماید که شما در امور خود از هیچ نظمی پیروی نمی کنید.
در صورتی که برای استفاده از فونت های گوناگو در وب سایت خود محدودیت قائل شوید و از فونت هایی استفاده کنید که تفاوت بسیار چشمگیر با یکدیگر ندارند، می توانید به صورت بصری در مغز بیننده قواعدی را برای وب سایت خود ارائه دهید و حس نظم و آرامش بصری را به او القا نمایید.
در مقالات آینده بیشتر در زمینه های روانشناسی طراحی وب سایت برای شما صحبت خواهیم کرد.