مقالات آموزشی

چه خدماتی توسط آژانس تبلیغاتی ارائه می‌شود؟ 

مفید بود؟

امروزه با توجه به تعدد ابزار تبلیغات و پیچیدگی روش‌های تبلیغاتی، آژانس‌های تبلیغاتی ایجاد شده‌اند تا نیاز کسب وکارها را برای تبلیغات رفع کنند.

شاید در ابتدا تعریف این کلمه ساده به نظر برسد و با خود بگوییم که آژانس تبلیغاتی یعنی سازمانی که برای ما تبلیغات انجام می‌دهد. اما وقتی به عمل می‌رسیم شاید گیج بشویم و ندانیم که دقیقا وظایف یک آژانس تبلیغاتی چیست و چه انتظاری باید از آن‌ها داشته باشیم.

ما در این مقاله می‌خواهیم درباره آژانس تبلیغاتی و وظایفی که دارد صحبت کنیم. پس لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 آژانس تبلیغاتی چیست؟

منظور از آژانس تبلیغاتی مجموعه‌ای است که در زمینه برنامه ریزی و توسعه تبلیغات فعالیت می‌کند و تمام جنبه‌های تبلیغات و بازاریابی را برای مشتریان خود مدیریت می‌نماید. مشتریان این آژانس‌ها که به آژانس خلاقیت معروف هستند، اغلب مشاغل خصوصی و سازمان‌های غیرانتفاعی هستند.

هدف سازمان‌های این چنینی این است که از محصول مورد نظر یک تصویر خلاقانه و جدید به مشتریان احتمالی ارائه دهند تا این محصولات در ذهن افراد با یک تبلیغ جذاب و درست ماندگار شوند.

در ادامه پیشنهاد میکنیم مقاله آدرس بک لینک‌های دانشگاهی کدام است و چه تأثیری بر سئوی سایت دارد؟ را مطالعه نمایید

وظایف آژانس تبلیغاتی چیست؟

آژانس تبلیغاتی مجموعه گسترده‌ای از وظایف را بر عهده دارد. این مجموعه شامل به فعل رساندن یک ایده و تجاری سازی محصول یا خدمت جدید با هدف گسترش روابط عمومی می‌شود.

 

بعضی از وظایف مهم این سازمان عبارتند از:

• ایده‌ای را که تبلیغ کننده دارد، به درستی دریافت کرده و آن را تبدیل به یک پیام ارتباطی موثر و قابل توجه نماید.

• هدف را افزایش فروش قرار دهد

• کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهد، بالا بوده و آنها را به صورت یکپارچه و حرفه‌ای ارائه کند.

• هم برای افزایش رشد اقتصادی تبلیغ دهنده تلاش کند و هم آگاهی عمومی را نسبت به محصول بالا ببرد.

• بازخورد مشتریان و مخاطبان محصول را دریافت کند و از آنها برای بهبود خدماتی که ارائه می‌دهد، استفاده کند.

چرا باید از آژانس تبلیغاتی برای تبلیغات محصول استفاده کنیم؟

• روش‌هایی که این آژانس‌ها به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند، یکپارچه می‌باشد و تمام نیازهای مشتری را درحوزه تبلیغات برآورده می‌کنند. مثل نیاز به تولید کننده محتوا، فیلمساز  و …

• این سازمان‌ها شبکه ارتباطی بزرگی دارند.

• این سازمان‌ها به ما کمک می‌کنند تا از منابع موجود به بهترین و به صرفه‌ترین حالت ممکن استفاده کنیم و در هزینه‌های جاری صرفه جویی کنیم.

• کار تبلیغاتی را با بالاترین کیفیت ممکن انجام می‌دهند.

• با استراتژی‌های تبلیغاتی آشنا هستند و به خوبی می‌توانند مشتریان هدف شما را شناسایی کنند. بنابراین پیام مورد نظر برای مخاطب درست طراحی می‌شوند.

معایب  استفاده از آژانس تبلیغاتی

ممکن است شرکت تبلیغاتی نتواند به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کند یا تحویل پروژه را به تأخیر بیندازد.

همچنین به دلیل اینکه این شرکت‌ها از تخفیف برای خرید رسانه‌ها استفاده می‌کنند، ممکن است که امکان استفاده از تمامی امکانات این رسانه‌ها برای شما وجود نداشته باشد.

در این آژانس‌ها خدمات تبلیغات و بازاریابی به شکل خلاقانه ارائه می‌شود

چه خدماتی توسط آژانس تبلیغاتی ارائه می‌شود؟ 

خدماتی که توسط آژانس‌های تبلیغاتی ارائه می‌شود، عبارتند از :

• تبلیغات محیطی

• تبلیغات در صدا و سیما

• تبلیغات دیجیتال یا اینترنتی

• تولید محتوا

• دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات محیطی همان تبلیغاتی است که در محیط اطرافمان می‌بینیم مثل تابلوهای تبلیغاتی که در مکان‌های  مختلف می‌بینیم. مثل اتوبوس، فرودگاه، درمیادین ورزشی و…

تبلیغات در صدا و سیما هم همان پیام‌های بازرگانی که در رادیو و تلویزیون مشاهده می‌کنید.

تبلیغات دیجیتال و اینترنتی هم شامل تبلیغاتی می‌شود که در محیط دیجیتال و اینترنت انجام می‌شود مثل تبلیغات کلیکی در گوگل یا تبلیغات پیامکی یا ایمیل مارکتینگ و مانند آن.

تولید محتوا برای اینکه تبلیغات بالا ساخته شود، نیاز به یک محتوا دارد مثل محتوای متنی، تیزر تبلیغاتی، موشن گرافیک، انیمیشن، عکاسی و تصویربرداری و …

دیجیتال مارکتینگ که به معنای استفاده از ابزارهای دیجیتال برای تبلیغات و بازاریابی است.

این بخش شامل تعیین استراتژی، ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی، بررسی رقبا، آنالیز کسب وکار، تحلیل رقبا، مشخص کردن شعار تبلیغاتی و مانند آن می‌شود.

انواع آژانس‌های تبلیغاتی

آژانس تبلیغاتی با خدمات کامل: چنین شرکتی بخش گسترده‌ای از خدمات تبلیغاتی را برای شما فراهم می‌کند و برای هر ایده شما یک راه حل بازاریابی دارد.

آژانس تعاملی: این شرکت‌ها هر بخشی از تبلیغ را که بخواهید برای شما انجام می‌دهند. یعنی ممکن است که شما بخشی از کار را بخواهید به آنها بدهید.

مثلا از بخش خلاقیت سازمان استفاده کنید اما اجرای طرح را به یک آژانس دیگر بسپارید. بر این اساس این شرکت‎ها با شما تعامل می‌کنند.

 

آژانس تبلیغاتی خود شرکت یا سازمان: این نوع آژانس‌ها برای خود سازمان مورد نظر هستند و فقط امور مربوط به بازاریابی و تبلیغات همان شرکت را انجام می‌دهند.

آژانس خرید رسانه‌ای: چنین آژانسی فضاهایی را که تبلیغ در آن نمایش داده می‌شود و برنامه زمان‌بندی نمایش تبلیغ‌ها را مدیریت می‌کند.

آژانس تخصصی: این نوع آژانس‌ها تنها کار تبلیغات را در حوزه خاصی انجام می‌دهند مثل حوزه مالی یا حوزه دارویی یا حوزه مسائل اجتماعی و …

آژانس و بوتیک خلاق: این نوع آژانس‌ها فقط کارها و  ایده‌های خلاقانه ارائه می‌دهند. مثل کارهای هنری برای تبلیغات. البته خدمات این شرکت‌ها هم از نوع کامل است یا می‌تواند به صورت تعاملی صورت بگیرد.

انتظاراتی که باید از یک آژانس تبلیغاتی داشته باشیم 

• برنامه ریزی: در این بخش آژانس بررسی می‌کند که آیا تمامی نیازهای مشتری به درستی فهمیده شده است یا نه؟ در واقع این نقطه آغاز تعامل مشتری با آژانس است.

• تحقیقات بازاریابی: در این قسمت آژانس در مورد مشتریان تبلیغ دهنده تحقیق می‌کند و تلاش می‌کند تا رفتار مشتریان را بررسی کند و درک کند که چه عاملی این افراد را به خرید محصول موردنظر ترغیب می‌کند.

• تحقیق در مورد رقبا: این شرکت‌ها باید رقبای شرکت تبلیغ دهنده و استراتژی‌های بازاریابی آنها را بشناسند.

• خلاقیت: محصول این شرکت‌ها باید به خلاقانه‌ترین شکل ممکن ارائه شود.

• فروش فضای تبلیغاتی: این آژانس‌ها تلاش می‌کنند که با بررسی مقررات بهترین شرایط و مکان و زمان  را  برای تبلیغ برای مشتری خود، فراهم کنند. همچنین یک بینش صحیح برای مشتریان خود نسبت به رسانه‌هایی که در بازاریابی محصول موثر هستند، ایجاد می‌کنند.

 

• ارائه خدمات یکپارچه برای تبلیغات: در این زمینه آژانس باید به ارائه استراتژی، طراحی خلاقانه و معرفی یک رسانه مناسب برای ارائه تبلیغ بپردازد.

• خدمات بازاریابی: دراین بخش باید راه حل های بازاریابی به مشتری خود ارائه دهد که این راه حل‌ها شامل تبلیغات، بالا بردن فروش ، کمپین‌های تبلیغاتی، بازاریابی محیطی، روابط عمومی و مواردی مانند این است.

• خدمات تولید محتوا: آژانس باید برای تبلیغات و بازاریابی محتوای مناسب تولید کند.

• ارائه راه حل برای مشکلات فنی و دیجیتال

• باید با توجه به نوع برند کیفیت مناسب و یکپارچه ارائه کند و صاحب برند را از بهترین روش‌ها و ابزار برای تبلیغ برند خود آگاه نماید.

• تلاش کند تا برند را ارتقا دهد و طوری برنامه ریزی کند که به  هدف تعیین شده توسط صاحب برند، دست پیدا کند.

سخن آخر

آژانس تبلیغاتی به ما کمک می‌کند تا به بهترین روش‌ها و ابزار برای تبلیغ برند یا محصول خود دست پیدا کنیم و بهترین رسانه و فضا را برای تبلیغات فراهم می‌کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.