مقالات آموزشی

علت مهم بودن فرم فیدبک یا نظرسنجی در سایت های فروشگاهی

مفید بود؟

بازاریابی اینترنتی در مقابل بازاریابی سنتی مسئله ای کاملاً متفاوت میباشد. در فروشگاه های واقعی افرادی وجود دارند که میتوانند در خرید به مشتری کمک کنند و در رابطه با محصولات اطلاعات مناسبی در اختیارشان قرار دهند. اما چنین موضوعی برای فروشگاه های مجازی وجود ندارد. این مسئله میتواند یکی از مسائلی باشد که موجب میشود مشتریان از فروشگاه های آنلاین فاصله بگیرند.
با توجه به موضوعی که گفته شد، بهتر میتوانیم درک کنیم که در فروشگاه های آنلاین و مجازی نیاز مبرمی به برقراری ارتباط دو طرفه حس میشود. در صورتی که وب سایت شما بتواند به صورت دو جانبه با مشتری ارتباط داشته باشد، مخاطب احساس راحتی بیشتری خواهد داشت و همین موضوع احتمال فروش شما را افزایش میدهد. طراحی سایت فروشگاهی عالی اولین قدم برای برقراری ارتباط صحیح با مشتری است.
پیشتر بسیار در رابطه با موضوع طراحی صحبت شده است، بنابراین در این مقاله تلاش کردیم تا به اهمیت وجود فرم فیدبک در وب سایت های فروشگاهی بپردازیم.

تقریباً در تمامی وب سایت ها میتوان صفحه تماس با ما را مشاهده کرد. این صفحه شامل اطلاعاتی مانند شماره تماس، آدرس ایمیل، آدرس شرکت و مانند آن میباشد. اما در اغلب این صفحه ها یک کمبود وجود دارد آن هم وجود فرم فیدبک یا بازخورد میباشد. شرایطی را تصور کنید که مشتری شما در رابطه با موضوعی سؤال دارد، اما فرم فیدبکی در صفحات شما نیست. به احتمال قوی راه دوم او برای برقراری ارتباط با شما ایمیل میباشد. اما استفاده از ایمیل مراحل زیادی دارد مانند: ورود به صفحه ایمیل، وارد کردن نام کاربری و پسورد و غیره. به علاوه اگر مشتری بلقوه شما از کامپیوترهای عمومی استفاده کند احتمالاً تمایل ندارد وارد ایمیل خود شود. این مسئله موجب میشود مشتری بلقوه شما برای برقراری ارتباط با شما با مشکل مواجه شود.
حقیقت آن است که اگر وب سایت شما دارای فرم ساده فیدبک باشد، برقراری ارتباط بسیار ساده و سریع میشود. طراحی چنین فرمی برای یک وب سایت بسیار آسان بوده و نیازمند وقت و زمان زیادی نیست. استفاده از این فرم باعث میشود مخاطب شما بهتر و سریع تر بتواند با شما ارتباط برقرار کند، همچنین در این فرم ها میتوانند نظرات و پیشنهادات خود را نیز با شما در میان گذارند تا بتوانید خدمات بهتری به ایشان ارائه نمایید.
 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.