امروزه بیش از 90 درصد از تجربیات آنلاین با موتورهای جستجو انجام میشود. هنگامیکه مردم میخواهند کسب و کار، محصولات و خدمات را پیدا کنند، جستجوی خود را با یک جستجوی آنلاین ساده آغاز میکنند. خوشبختانه، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) تضمین میکند که شما در نتایج جستجو چه رتبه ای دارید و با SEO Checker ، میتوانید ببینید چه چیزی باعث میشود وب سایت شما از نقطه اول عقب بماند.
اما اگر شما یک کسب و کار محلی دارید و به دنبال افزایش ترافیک به فروشگاه فیزیکی خود هستید، آن موقعه چه؟ اینجاست که تفاوت بین لوکال سئو با سئو برجسته شده و ممکن است این سوال پیش آید که از کدامیک باید استفاده کرد؟
خوشبختانه، تیم بازاریابی مورد علاقه شما اینجاست تا به تمام سوالات شما در رابطه با تفاوت بین لوکال سئو با سئو پاسخ دهد. لطفا یا به خواندن این پست ادامه دهید، یا با ما تماس بگیرید تا از یک استراتژیست، سوالات داغ خود را بپرسید!
تفاوت بین لوکال سئو با سئو چیست؟
سئوی سنتی و لوکال سئو هر دو بر بهبود رتبه بندی شما در نتایج جستجوی آنلاین تمرکز دارند تا افراد بیشتری کسب و کار شما را دنبال و با شما ارتباط برقرار کرده و در نهایت از محصولات شما خرید کنند.
در حالیکه سئوی سنتی بر روی بهبود رویت پذیری سایت شما در مقیاس کلی یا جهانی تمرکز دارد، لوکال سئو به شما امکان میدهد در قلمرو جستجوی محلی، جستجوگران به موقعیت مکانی شما جذب شوند.سئو و لوکال سئو از بسیاری از استراتژیهای مشابه پیروی میکنند.
با این حال، لوکال سئوراه حلهای لوکال سئو از اقدامات تخصصی برای کمک به شما در ارتباط با جستجوگران در منطقه شما استفاده میکنند. اکنون که تفاوت بین لوکال سئو با سئو را میدانید، اجازه دهید به برخی از ویژگیهای هر استراتژی نگاهی بیندازیم.
سئو چیست؟
ما با تعریفی از سئو سنتی، که به عنوان سئوی ارگانیک یا عمومی نیز شناخته میشود، شروع میکنیم. سئو برای کسب و کارها در هر بخشی با ارزش و مورد نیاز است، سئو شامل چندین استراتژی داخل و خارج از صفحه برای افزایش رتبه وب سایت شما در نتایج جستجوی مرتبط است.
آناتومی نتیجه یک جستجوی سنتی
برای درک بهتر نحوه عملکرد سئو، بیایید به آناتومی نتیجه جستجوی کلمات کلیدی
” اجاره وسایل کمپینگ ” نگاهی داشته باشیم.
تبلیغات پولی
هنگام جستجو در گوگل، ابتدا متوجه یک سری تبلیغات پولی خواهید شد. این تبلیغات پرداخت به ازای تبلیغات کلیکی (PPC) که با برچسبهای “آگهی” مشخص شدهاند، در بالای نتایج جستجوی ارگانیک، ظاهر میشوند.
وقتی در مورد سئو صحبت میکنیم، روی این نتایج تمرکز نمیکنیم، اما توجه به آنها مهم است.
امکانات SERP
در مرحله بعد، بسته به جستجو، ممکن است چندین ویژگی SERP را مشاهده کنید. امکانات SERP نتایج ویژهای هستند که برای ارائه اطلاعات مفید به جستجوگران در نظر گرفته شدهاند، اغلب بدون نیاز به کلیک، بر روی یک نتیجه خاص است.
این موارد عبارتند از :
- فیچر اسنپت ها
- نظرات
- لینک های سایت
- ویدئوها
- شتاب دهنده صفحات موبایل (AMP)
هنگام جستجوی ” اجاره وسایل کمپینگ “، بلافاصله پس از تبلیغات پولی، یک فیچر اسنپت ها می بینم که به این سوال پاسخ میدهد : ” آیا میتوانم تجهیزات کمپینگ را اجاره کنیم؟ “
نتایج جستجوی ارگانیک
سرانجام، ما لیستی از نتایج جستجوی بدون پرداخت مانند ” گوشت” را، در جستجوی ارگانیک مشاهده میکنیم.
از آنجایی که 68٪ از کل کلیک ها به پنج موقعیت اول در نتایج جستجو می رود، حفظ رتبه های برتر بسیار مهم است، بنابراین افراد میتوانند شما را پیدا کرده و با شما ارتباط برقرار کنند. چگونه در رتبه اول نتایج جستجو در مقیاس عمومی یا حتی جهانی قرار می گیریم؟ پاسخ سئو + چندین استراتژی افزایش رتبه، است.
استراتژیهای سئو سنتی
هنگام بهینه سازی سئو سنتی در مقایسه با لوکال سئو، احتمالا از استراتژیهای زیر استفاده خواهید کرد :
- تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید و کلمات کلیدی مرتبط را در وب سایت خود هدف قرار دهید.
- محتوای با کیفیت و عمیق در مورد صنعت، محصولات و خدمات خود ایجاد کنید.
- سرعت بارگذاری وب سایت خود را افزایش دهید.
- کد و پیمایش خود را ساده و موثر کنید
- برای بهبود اعتبار دامنه خود از وب سایتهای معتبر، بک لینک دریافت کنید.
به طور خلاصه، این استراتژیهای سئو تضمین میکنند که وقتی افراد کلمات کلیدی مرتبط با تجارت، محصولات و خدمات شما را جستجو میکنند، کسب وکار شما در بالای نتایج جستجو نشان داده میشود. در نهایت، سئو به افراد بیشتری اجازه میدهد تا کسب وکار شما را پیدا کنند، ارتباط برقرار کنند و از شما خرید کنند و مستقیما به افزایش درآمد شما تبدیل شوند.
چه مشاغلی باید از سئو استفاده کنند؟
سئو برای هر شغلی، در هر اندازه ای، از تجارت الکترونیک گرفته تا فناوری و غیره مفید است. کافی است نگاهی به مطالعات موردی ما بیندازید تا در مورد اینکه سئو چگونه نتایج را برای مشتریان WebFX هدایت میکند، بیشتر بدانید.
بر این اساس، برخی از کسب و کارها از رویکرد محلی تر به سئو سود می برند. برای کسب اطلاعات بیشتر، بیایید به بررسی لوکال سئو بپردازیم : جستجوی محلی چیست، برای چه کسانی مناسب است و تفاوت بین لوکال سئو با سئو چیست؟
لوکال سئو چیست؟
لوکال سئو، زیرمجموعه ای از سئوی سنتی است و تلاشهای بهینه سازی شما را، بیشتر در دسترسی محلی جستجوگران، محقق می کند. برای مثال، فرض کنید شخصی قصد سفر دارد و ” بهترین هتلها در لسآنجلس” را جستجو میکند.
اگر شما صاحب یا مدیر هتلی در منطقه لس آنجلس هستید، میخواهید در بالای نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید و لوکال سئو میتواند به شما کمک کند تا به این درجه از موفقیت برسید.
از آنجایی که 80 درصد جستجوهای محلی تبدیل میشوند، اگر یک کسب و کار محلی دارید و به دنبال افزایش ترافیک مشتری، فروش و درآمد هستید، سرمایه گذاری در لوکال سئو بسیار مهم است.
آناتومی نتیجه یک جستجوی محلی
علاوه بر تبلیغات، امکانات SERP ، لیستهای ارگانیک، نتایج جستجوی محلی، دارای برخی ویژگیهای منحصر به فرد هستند. بیایید نگاهی به مثال دیگری بیندازیم تا تفاوت بین لوکال سئو با سئو را بهتر درک کنیم.
لوکال سئوی 3 تایی
اگر ” بهترین رستورانها در لسآنجلس” را جستجو کنیم، گوگل یک لوکال سئوی 3 تایی را برمیگرداند، نقشه و لیستی از سه رستوران برتر که با معیارهای جستجوی ما مطابقت دارند. به نظر میرسد این است :
گوگل اطلاعات کسب و کار را از شناسه Google My Business رستورانها استخراج میکند، بنابراین بسیار مهم است که هنگام بهینه سازی برای لوکال سئو، لیست خود را تقاضا کنید، در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح میدهیم.
در برخی موارد مانند مثال بالا، گوگل نتایج را از Google Travel می گیرد، به همین دلیل است که ممکن است بیش از سه گزینه را مشاهده کنید. هنگام جستجو، همان موارد بالا را مشاهده می کنید، به علاوه ” پروازها به لسآنجلس ” ، با لیستی از پروازها و قیمتهای موجود که از Google Travel استخراج شده است.
تبلیغات خدمات محلی گوگل
برای برخی از جستجوهای محلی، ممکن است متوجه تبلیغات خدمات محلی گوگل شوید. این تبلیغات در بالای نتایج جستجوی محلی ظاهر میشوند و مانند تبلیغات PPC عمل میکنند. باز هم، این تبلیغات پولی بخشی از نتایج جستجوی ارگانیک نیستند، اما در جستجوهای محلی ظاهر میشوند.
آنها به این شکل هستند :
در حال حاضر، سرویسهای محلی گوگل فقط برای صنایع و شهرهای منتخب در دسترس است، بنابراین باید واجد شرایط بودن خود را تأیید کنید. اگر میخواهید درباره نحوه تبلیغ بوسیله سرویسهای محلی گوگل بیشتر بدانید، گزینههای تبلیغات بدون استرس ما را بررسی کنید.
استراتژیهای لوکال سئو
علاوه بر استراتژیهای سنتی سئو، لوکال سئو از برخی تاکتیکهای اضافی برای کمک به شما برای دسترسی به جستجوگران محلی استفاده میکند.
این استراتژیهای محلی عبارتند از :
- تقاضا و بهینه سازی شناسه لیست محلی، در Google My Business
- دریافت و مدیریت نظرات در سایتهای بررسی محلی
- کلمات کلیدی محلی و مرتبط را در وب سایت خود هدف قرار دهید
- ایجاد کپی وب سایت موقعیت مکانی خاص
- افزودن اطلاعات نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) به سایت و دایرکتوریهای خودتان
- به دست آوردن بک لینک ها از وب سایتهای معتبر و محلی
چه مشاغلی باید از سئوی محلی استفاده کنند؟
مطمئن نیستید که لوکال سئو برای شما مناسب است؟
اگر در مشاغل پایین مشغول هستید، شما + لوکال سئو = مطابقت درست.
- تجارت
- خانه و تعمیرات
- اقتصاد
- تجهیزات سنگین
- مشاور املاک
- حقوق
- خدمات مصرف کننده محلی
- پزشکی و بهداشتی و…
برای شرکتهایی که به دنبال جذب و تبدیل ترافیک محلی بیشتر هستند، لوکال سئو ضروری است.
آیا سئو و لوکال سئو بر یکدیگر تأثیر می گذارند؟
یک سوال عالی! تفکیک سئو سنتی از لوکال سئو غیر ممکن است زیرا مقداری همپوشانی بین این دو استراتژی وجود دارد. بنابراین، تلاشهای سئو سنتی شما احتمالا در نهایت به لوکال سئوی شما کمک خواهد کرد و بالعکس، البته اگر به درستی انجام شوند.
اگر از قبل یک برنامه سئو در اختیار دارید، ممکن است فقط به چند ترفند نیاز داشته باشد تا ترافیک محلی واجد شرایط تر را شروع به هدایت کند.
به عنوان مثال:
افزودن کلمات کلیدی و محتوای موقعیت مکانی خاص در مقایسه با اطلاعات عمومی تر به شما امکان میدهد مخاطبان محلی را جذب کنید. افزودن این صفحات همچنین به استراتژی سئوی ارگانیک شما کمک میکند، زیرا فرصتهای بیشتری برای رتبه بندی در نتایج جستجوی مرتبط خواهید داشت.
هنگام پیمایش در محدوده سئو سنتی در مقایسه با لوکال سئو، مشورت با کارشناسان مفید است، مانند تیم WebFX . ما به تمام سوالات شما در رابطه با تفاوت بین لوکال سئو با سئو پاسخ میدهیم، بنابراین میتوانید مطمئن باشید که بهترین نتایج تجاری را دریافت میکنید.
همین امروز با سئو سنتی یا لوکال شروع کنید!
آیا سوالات بیشتری در مورد تفاوت بین لوکال سئو با سئو دارید؟ ما از شما حمایت خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، منابع ما را در زیر بررسی کنید :
- خدمات سئو
- خدمات لوکال سئو
- لوکال سئوی مدیریت شده توسط مشتری : اگر ترجیح می دهید کمپین سئوی محلی خود را مدیریت کنید، این گزینه برای شما مناسب است. نرم افزار LocalFX ، با پشتیبانی IBM Watson به شما امکان میدهد تا تلاشهای سئوی محلی خود را به طور کامل مدیریت کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که بهترین بازده ممکن را دریافت میکنید.
همین امروز با ما تماس بگیرید. تا کار خود را با سئوی سفارشی یا استراتژیهای لوکال شروع کنید.