مقالات آموزشی

توجه به مدل آیدا در دیجیتال مارکتینگ

مفید بود؟

تهیه استراتژی تولید محتوا یکی از عناصر کلیدی است که می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند  و یکی دیگر از روش های موثر دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای آنلاین است و ما در اینجا به بررسی مدل آیدا در دیجیتال مارکتینگ ،تعریف مدل آیدا در بازاریابی و جذب مشتری مدل AIDA میپردازیم.

بررسی مدل آیدا در دیجیتال مارکتینگ

هدف تبلیغات تشویق مصرف کنندگان برای خرید یا استفاده از آنچه شرکت شما ارائه می دهد است. طبق مدل AIDA ، یک مشتری بالقوه هنگام تصمیم گیری در مورد خرید یک محصول از چهار مرحله عبور می کند و اینها با چهار مرحله مدل AIDA ارتباط دارد. مخفف عبارت:

توسعه مدل AIDA در سال 1898 صورت گرفت که فرمول سه بخشی را تدوین کرد. جلب توجه ، حفظ علاقه ، ایجاد میل و بعداً  مرحله جدیدی به نام get action اضافه شد و چهار هدف از اقدامات ارتباطی استراتژیک را در چارچوب بازاریابی مشخص می کند. امروز ، AIDA یکی از شناخته شده ترین مدل های تحقیقات تبلیغاتی است. این مدل بخشی جدایی ناپذیر از برنامه های درسی در مدارس و دانشگاه ها است و هنوز هم به عنوان یک قاعده کلی در تمرین تبلیغاتی برای طراحی منابع وب و تجزیه و تحلیل آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه مدل بازاریابی AIDA می تواند به شما در ایجاد محتوای مؤثرتر کمک کند

با توجه به اینکه آگاهی از برند بیشتر از طریق اقدامات تبلیغاتی و بازاریابی صورت می گیرد ، مدل AIDA  که به عنوان( فرمول AIDA ، مفهوم AIDA ، اصل AIDA یا طرح AIDA نیز شناخته می شود) روش های توضیحی ارائه می دهد ،در مورد نحوه تبلیغات و سایر سیاستهای ارتباطی در انتخاب نام تجاری صحبت میکند.مطابق مدل AIDA ، تبلیغ کنندگان برای هدایت مشتریان احتمالی از مرحله ای که برای اولین بار از یک محصول دیدن میکنند، باید به چهار هدف ارتباطی دست یابند و آنها را ترغیب کنند تا راهی برای مرحله خرید . بنابراین رویکرد AIDA متعلق به گروه مدلهای تبلیغات سلسله مراتبی ، بر اساس یک روند متوالی خطی از روند تصمیم گیری خرید است ، که در آن مشتریان یک سری مراحل شناختی و عاطفی را طی می کنند ، که در یک خرید به اوج خود می رسند.

A – توجه را جلب کنید (Attract attention)

توجه بازدید کننده خود را جلب کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها می دانند شما وجود دارید .برای نمایش یک پیام تبلیغاتی به یک مشتری بالقوه ، تبلیغ کننده ابتدا باید با توجه به هدف  توجه مشتری را جلب کند، کنجکاوی خواننده در اینجا نقش تعیین کننده ای دارد. یک طرح جذاب باید اطمینان حاصل کند که تبلیغات شما تأثیر مثبتی روی مشتریان بالقوه دارد ، به عنوان مثال ، با استفاده از عناصر طراحی گرافیکی، یک پوستر جذاب طراحی کنید تا چشم مخاطب را به خود جذب کند و اورا به سمت شما بکشاند

برخی از تبلیغ کنندگان همچنین برای فریب مشتریان به روشهای قدیمی رجوع می کنند ، به عنوان مثال با استفاده از بوها ، بنابراین تجارت آنها با یک حافظه مثبت همراه است. این همیشه کار نمی کند ، اما نانوایی ها و شیرینی پزی ها قطعاً می توانند سود ببرند.

محرک اصلی عملکرد خاصی در تبلیغات دارد. برخی از الگوهای تحریک به خصوص در جلب توجه یک فرد و بیدار کردن حواسشان بسیار مناسب هستند. به عنوان مثال ، چشم ، صورت ، چیزهای ناز و شهوانی (از این رو عبارت “جنس میفروشد”) شامل می شود. به عنوان مثال ، یک مشتری بالقوه ممکن است فقط روی یک بنر تبلیغاتی برای هدفون بلوتوث کلیک کند زیرا این مدل را جذاب می داند.

i – حفظ علاقه ( Maintain interest)

هنگامی که توجه مشتری را به خود جلب کردید ، قدم بعدی این است که آنها را علاقمند کنید و این علاقه را حفظ کنید. در این مرحله از فرآیند تصمیم گیری ، مزایای محصولات و مارک های ارائه شده ، مورد تأکید قرار می گیرد ، سناریوهای استفاده نشان داده می شود و روش های مختلف خرید محصول معرفی می شود هدف تبلیغاتی مرحله دوم مدل AIDA هنگامی حاصل می شود که به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید علاقه مند بشود. به عنوان مثال ، یک مشتری بالقوه ، که به بازدید از وب سایت خود ادامه می دهد و اطلاعات مربوط به عمر باتری هدفون های بلوتوث را مطالعه می کند ، احتمالاً قصد دارد در آینده نزدیک برخی از آنها را بخرد.

D – ایجاد میل  ( create desire)

در مرحله سوم مدل AIDA ، این زمان نمایش مدل هایی است که شما در فروشگاه آنلاین خود ارائه می دهید تا مشتری بتواند ببیند گزینه های مختلف چیست. توضیح دهید که مدلهای شما ارزان تر هستند یا از مدل رقیب بهتر به نظر می رسند.در این مرحله ، اقدامات تبلیغاتی اطلاعاتی را ارائه می دهند که بر مزایای محصولات و مارک های شما در برابر محصولات رقبا تأکید می کند و میل مشتری را برای خرید دوبرابر میکند.

A- اقدام کنید ( Get action)

در مرحله اقدام مشتریان را به سمت اقدام و یا خرید سوق دهید.پیشنهادات ، کوپن یا تبلیغات با زمان محدود ، روش هایی برای تحریک عمل هستند. در وبسایت ها ، رنگهای روشن برای تماس با اقدامات ، مراحل روشن و کپی خلاصه چشم اندازها را برای انجام اقدامات سوق خواهد داد.

در حالی که صاحبان مشاغل سنتی با تبلیغات چاپی ، ارتباط تلفنی یا بازاریابی فیزیکی به معرفی و تبلیغ شغل خود میپردازند ، در بازاریابی دیجیتالی این فعالیت ها می تواند بصورت الکترونیکی و آنلاین رخ دهد،بررسی مدل آیدا در دیجیتال مارکتینگ نیز یکی دیگر از این فعالیت ها میباشد.تیم دیجیتال مارکتینگ پدیده در جلسات مشاوره ای و آموزشی, متناسب با کسب و کارتان شروع به ترسیم سند چشم انداز کسب و کار شما می کند و با تحلیل رقبای کاری و مشتریانتان برنامه ی تبلیغاتی و معرفی وب سایت شما را ترسیم می کند..باما در آموزش دیجیتال مارکتینگ اصفهان همراه شوید

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.