مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره نوشتن متن توصیف نامه مشتریان

مفید بود؟

نوشتن متن توصیف نامه مشتریان یکی از ابزاری است که شرکت ها برای نشان دادن ارزش محصولات و خدمتشان به مشتریان بالقوه از آن استفاده می نمایند. در واقع در توصیف نامه مشتریان نحوه کار یک محصول و خدمات برای مشتری شرح داده می شود. در این مقاله قصد داریم که بررسی نماییم، توصیف نامه مشتریان چیست؟ چگونه برای مشتری توصیف نامه بنویسیم؟ دارای چه انواعی است؟ در ادامه چند مثال برای روشن شدن موضوع نیز درج شده است.

نمونه کارهای تولید محتوا متنی

توصیف نامه مشتریان چیست و چگونه برای مشتری توصیف نامه بنویسیم ؟

نوشتن متن توصیف نامه مشتریان در واقع یک گزارش و توصیفی از مشتری قبلی است که طی آن بیان می دارد که خدمات و محصولات مورد نظر چگونه به آنها کمک نموده اند. معمولا مشاغل مختلف برای نوشتن متن توصیف نامه مشتریان، از سوالات خاص از پیش تعریف شده استفاده می نمایند. این سوالات عموما از مشتریان راضی پرسیده می شود. در طی نوشتن متن توصیف نامه با بیان نمودن مقایسه قبل و بعد از استفاده از محصول، آمار و تاثیر مثبت محصول نمایش داده می شود.

در نظر داشته باشید که توصیف نامه با بررسی محصولات تفاوت دارد. در بررسی محصول هیچ گونه هدایت مشتری صورت نمی گیرد اما توصیف نامه ها به شما کمک می نمایند تا اعتماد و اعتبار خود را نزد مشتریان افزایش دهید. شرکت های مختلف عموما از توصیف نامه ها برای صفحه اول وب سایت خود و یا بخش های مربوط به بازاریابی و پروفایل شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند.

هزینه تولید محتوا متنی

چرا توصیف نامه مشتریان مهم است؟

توصیف نامه مشتریان از این جهت مهم می باشد که کمک می کند تا شرکت نزد مشتریان آینده اعتبار و ارزش خاصی به دست آورد. در واقع شرکت ها به کمک این توصیف نامه ها تلاش می نمایند تا به مشتریان آینده خود بیان دارند که محصول آنان چگونه توانسته است، مشکل را برطرف نماید. معمولا مشتریان آینده یک شرکت با تصاویر و فیلم های قبل و بعد از استفاده از محصول، می توانند نسبت به آن اعتماد کسب نموده و اقدام به تهیه محصول نمایند. یک شرکت به کمک این توصیف نامه ها می تواند متوجه شود که تاکتیک های بازاریابی وی تا چه اندازه موفق بوده و البته از این طریق پیشنهادات خود را به گوش مشتری برساند.

نحوه نوشتن متن توصیف نامه مشتریان

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که چگونه برای مشتری توصیف نامه بنویسیم؟ در زیر تلاش شده است تا نحوه نگارش یک توصیف نامه مشتری که تحریک برانگیز بوده و توصیفات خوبی در آن به کار برده شده، شرح داده شود:

– مشخص نمایید که مایلید چه داستانی روایت شود

– سوالات خاص و منحصر بفردی را مطرح نمایید

– سعی کنید کوتاه بوده و حالت گفتگو داشته باشد

– در صورت امکان از نام مشتری استفاده نموده و تصاویر آنها را نیز درج نمایید

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

در ادامه می توانید توضیحات کامل هر بخش را مطالعه بفرمایید و با نحوه نگارش توصیف نامه مشتری آشنا شوید:

1- مشخص نمایید که مایلید چه داستانی روایت شود

در نحوه نگارش توصیف نامه مشتری،  دقت داشته باشید که متن شما باید راوی یک داستان در مورد محصول و تجارت باشد. در این قسمت باید در نظر بگیرید که مایلید تا مشتریان بالقوه در مورد محصول شما چه احساسی داشته باشند. همچنین باید بیان دارید که مشتری چه چالش هایی را پشت سر گذاشته و چه ارزشی در استفاده از خدمات یا محصولات شما پیدا کرده است. در طی این توصیف نامه باید از نکاتی که برای کسب و کار شما مفید هستند، استفاده نمایید.

2- سوالات خاص و منحصر بفردی را مطرح نمایید

شما در این بخش باید مشتریان خود را راهنمایی نمایید که اطلاعاتی را بیان دارند که قصد دارید به عنوان داستان در پروفایل شرکت و توصیف نامه وجود داشته باشند. لذا باید سوالات خود را پیرامون داستانی درباره تجارت و محصول خود مطرح کنید. سوالات می بایست منحصر بفرد و خاص باشند تا افراد اطلاعات بیشتری در خصوص آنها ارائه نمایند. برای نوشتن متن توصیف نامه عموما از پاسخ سوالات فوق استفاده می شود لذا باید در خصوص نگرانی های مشتری؛ نتایج استفاده از محصول، دغدغه ها و چگونگی غلبه بر چالش های وی سوالاتی را مطرح کنید.

3- سعی کنید کوتاه بوده و حالت گفتگو داشته باشد

برای نوشتن متن توصیف نامه لازم است در نظر داشته باشید که حداکثر 2 تا 3 پاراگراف در اختیار دارید. از سوی دیگر می بایست به زبان و لحن مشتری نوشته شود و بیش از اندازه رسمی و فنی نباشد. به صورت کلی این توصیف نامه ها باید قابل درک بوده و مشتری بالقوه بتواند با آن ارتباط آسانی برقرار نماید.

4- در صورت امکان از نام مشتری استفاده نموده و تصاویر آنها را نیز درج نمایید

برای آنکه توصیف نامه مشتری شما واقعی به نظر برسد، لازم است تا از نام وی استفاده نمایید. اگر نام مشتری در نوشتن متن توصیف نامه درج شود، موجب می گردد تا مشتریان آینده شما برای داستان شما، نامی خاص در نظر بگیرند. توجه نمایید که در توصیف نامه، تصاویر عناصر مهمی می باشند که باعث می شوند تا افراد با توصیفات شما ارتباط بیشتری پیدا کنند. این تصاویر می توانند ارزش خدمات یا محصولات شما را افزایش دهند.

نمونه هایی از توصیف نامه مشتریان

با توجه به داستانی که مد نظر دارید، می توانید از انواع مختلف توصیف نامه نیز استفاده نمایید که در زیر نمونه های مختلف آن ذکر شده است، اگر شما نیز با این چالش روبرو هستید که “چگونه برای مشتری توصیف نامه بنویسیم”، می توانید مطالب زیر را مطالعه نمایید:

نوشتن متن توصیف نامه های نقل قولی:

این نوع از توصیف نامه ها متداول ترین نوع است که از کلمات مستقیم مشتری استفاده می شود.

نوشتن متن توصیف نامه های همتایی یا نظیری:

توصیف نامه های مذکور، مشتری قبلی را به مانند شخصی همانند مشتری آینده شما نشان می دهد و دغدغه های وی را مشخص می نمایند. در این توصیفات از تصاویر عمودی استفاده می شود.

نوشتن متن توصیف نامه های اجتماعی:

این مورد یک توصیف نامه ارگانیک است و برای مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که مشتری تجربه خود را برای رسانه های اجتماعی بیان می دارد.

نوشتن متن توصیف نامه ویدیویی:

در این توصیف نامه ها، ویدیویی از مشتری ضبط شده که در آن در مورد محصول یا خدمات توضیحات ارائه می شود. این مورد چشم نواز و جذاب است.

نوشتن متن توصیف نامه مصاحبه ای:

در نحوه نگارش توصیف نامه مشتری  از نوع مصاحبه ای، از یک قالب پرسش و پاسخ استفاده می شود که شما از مشتریان خود در خصوص تجربه آنان از استفاده کالا یا خدمات جویا می شوید.

نوشتن توصیف نامه مرتبط با افراد تاثیر گذار یا اینفلوئنسرها:

در این نوع از توصیف نامه ها افراد مشهور در خصوص شرکت شما و محصولات صحبت می نمایند. در این حالت چون این افراد، خود دارای دنبال کنندگان خاصی هستند لذا تاثیرگذاری سخنان آنان بیشتر است.

در ادامه می توانید نمونه هایی از نحوه نگارش توصیف نامه مشتری را مشاهده نمایید:

توصیف نامه های نقل قولی:

ما پیش از این به دنبال یک شرکت بازاریابی مقرون به صرفه بودیم تا بتوانیم در بازار دیده شویم. آنها وبلاگ و شبکه های اجتماعی ما را مدیریت نموده و بروشور ها و کاتالوگ های ما را تولید کردند. پس از آن توانستیم شاهد حضور پر رنگ خود در رسانه های اجتماعی باشیم به گونه ای که دنبال کنندگان ما در عرض یک ماه دو برابر شدند. از سوی دیگر تجارت ما در طول این دو ماه 50 درصد سود داشته  است. آنها زمان لازم را صرف نمودند تا متوجه شوند ما چه شرکتی هستیم و چه برنامه ای داریم لذا برنامه های شگفت انگیزی برای بازاریابی به ما ارائه دادند تا از بین آنها انتخاب کنیم. با توجه به نتایجی که به دست آوردیم ” Silver Tongue ” را به تمام افرادی که می شناسیم، توصیه می نماییم.

جولیان بوکان ، مدیر عامل شرکت تعمیر خودرو Smooth Ride

توصیف نامه اجتماعی:

اگر به دنبال یک کتاب نادر هستید، لازم است تا به “Parchment Bound Books ” در خیابان اصلی حتما رجوع کنید. من به دنبال چاپ اول کتابی برای تولد پدرم بودم و چون نتوانسم آن را پیدا کنم از خرید منصرف شده بودم اما با مراجعه به Parchment Bound Books برای اینکه ببینم چه چیزی دارند، متوجه شدم که آنان افرادی صمیمی هستند. آنها کمک نمودند تا من کتاب مناسب را پیدا کنم. این گروه مجموعه بزرگی از کتاب های جدید و دست دوم را دارند.

-الکس وایت

توصیف نامه اینفلوئنسر ها( افراد تاثیرگذار):

” سلام بر همه، من بلارودریگز هستم و پست امروز توسط Bold and Beautiful Cosmetics حمایت مالی می شود. این مورد یک نام تجاری لوازم آرایشی است که توسط یک زن رنگین پوست اداره می شود! آنها سه رنگ لب برای من فرستادند و من قصد دارم آنها را به شما نشان دهم.اولی قرمز گیلاسی است و همه آن چیزی است که من همیشه در یک لب قرمز خواسته ام. ببینید چقدر روان است! و پوشش دهی کاملی دارد. من این رنگ را بیش از حد دوست دارم. من آن را روی بازوی خود  به همراه دو رنگ دیگر می زنم تا شما بتوانید رنگ های دیگر را نیز ببینید.”

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.