مقالات آموزشی

نکات مثبت موجود در استفاده از React Native در طراحی اپ موبایل

مفید بود؟
آدر طراحی یک اپلیکیشن موبایل Native یا محلی، اپلیکیشنی است که برای یک پلتفرم خاص طراحی می‌شود. این روز‌ها دو پلتفرم موبایل وجود دارند که از دیگر موارد بسیار محبوب‌تر و پر استفاده‌تر هستند، ما این دو را با نام ios و Andriod می‌شناسیم. وقتی می‌خواهید اپلیکیشنی محلی را برای اندروید بنویسید این کار را باید در اندرویداستدیو و با استفاده از جاوا انجام دهید،کاتولین نیز یکی از انتخاب‌هاست. برای ios نیز از ابزار Xcode و هر دو زبان Objective-C و Swift استفاده می‌کنید.

از طرفی دیگر، React Native یک فریمورک جاوااسکریپتی متن باز است که از طرف فیسبوک توسعه داده شده، با استفاده از این فریمورک می‌توانید مفاهیم توسعه وب را در توسعه موبایل قرار دهید. توسعه این اپلیکیشن با استفاده از جاوااسکریپت انجام می‌شود اما مهم است که بدانید نتیجه، یک اپلیکیشن محلی یا Native خواهد بود.

و اما میخواهیم بدانیم مزایای استفاده از React Native در طراحی اپ موبایل چیست؟

یک پایه کد

همانطور که قبلا اشاره شد در React Native شما نیازی ندارید که دو اپلیکیشن جدا از همدیگر را توسعه دهید. بجای این‌کار کدهای پایه شما می‌توانند در هر دو پلتفرم مورد استفاده قرار گیرند. به نظر می‌آید که این یک مزیت خوب است که مجبور نیستید دو زبان متفاوت از همدیگر را برای توسعه اپلیکیشن‌های متفاوت یاد بگیرید، تنها کافی‌ست یک مورد را بدانید.

دسترسی به امکانات بومی

React به شما اجازه می‌دهد به قابلیت‌ها و مولفه‌های اختصاصی پلتفرم‌ها همچون ویجت‌های بومی دسترسی داشته باشید. بدون این دسترسی محلی اگر تلاش کنید تا ویجت‌های بومی را از طریق html، cssو جاوا اسکریپت پیاده‌سازی مجدد کنید، نتیجه مطلوب و دلخواه خود را دریافت نخواهید کرد.

زمان

وقتی که از React Native استفاده می‌کنید، همواره برای ساختن یک اپلیکیشن ساده و انتشار آن در مارکت، سرعت بیشتری دارید و این به نسبت اپلیکیشن‌های Native به شما امکان تسریع در روند توسعه را می‌دهد. این موضوع براین اساس در نظر گرفته شده که شما تنها یک اپلیکیشن را برای دو کاربرد متفاوت ایجاد می‌کنید.

مفاهیم وب

برای یک توسعه‌دهنده وب، کار روی توسعه موبایل کمی سخت است. React Native از آنجایی که از جاوااسکریپت قدرت می‌گیرد، این انتقال یا تغییر روش را ساده‌تر می‌کند. بیشتر توسعه‌دهندگان وب مطمئنا با جاوااسکریپت کار کرده‌اند، به همین دلیل روند توسعه اپلیکیشن موبایل برای‌شان درک‌پذیر‌تر و ساده‌تر است.

بارگذاری مجدد سریع

وقتی مشغول توسعه یک اپلیکیشن در React Native هستید و یک فایل را ذخیره می‌کنید، تغییرات به سرعت در دستگاهی که اپلیکیشن روی آن قرار دارد اعمال می‌شود، این سرعت عملکرد در پاسخگویی به فییدبک‌ها یکی از موارد بسیار خوب است.

متن باز

React Native یک فریمورک متن‌باز است که به شما این اجازه را می‌دهد تا بتوانید کدها را بازرسی کنید. این موضوع برای درک بیشتر فریمورک بسیار مفید است، اما جدای از آن به شما کمک می‌کند تا بتوانید باگ‌ها را درست کنید و ویژگی‌های جدیدی را نیز به آن اضافه نمایید.

حالت اعلانی (Declarative style)

حالت کدنویسی به سبک اعلانی،یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت React و React Native بوده است.به واسطه آن‌ به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد کدهای خوانا و انعطاف‌پذیری که دستکاری نمی‌شوند را بنویسند.کدهایی که رابط‌ های کاربری شگفت‌انگیزی را تولید کرده که تنها با یک نگاه ساده به آن‌ها متوجه عملکرد آن‌ها می‌شوید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.