مفید بود؟

فایل human.txt یک فایل متنی است که به شما به عنوان مدیر وب سایت، امکانی می‌دهد که دست اندرکاران و سازندگان وب سایت را معرفی کنید. همان‌طور که از نام این فایل بر می آید، این فایل شبیه به پرونده منابع انسانی وب سایت است.
به این ترتیب، می‌توانید هر شخصی که در ساخت و ایجاد وب سایت نقشی داشته است را معرفی کنید، این اشخاص شامل برنامه نویسان، متخصصان سئو، تولید کنندگان محتوا، مدیریت و… می‌باشند.

چرا نوع فایل human.txt متنی است؟

به عنوان مدیریت وب سایت، چه شخصیتی دارید؟ به عنوان مدیر یک پروژه چطور؟ آیا به زحمات و کار‌های افراد تیم اهمیت می‌دهید؟ با استفاده از یک فایل متنی ساده، بدون هیچ دانش خاصی از کد نویسی، به هر زبانی که دوست دارید، تیم سازنده وب سایت خود را معرفی کنید و به کار خود اهمیت انسانی بدهید.

یک سایت رسمی هم برای مطالعه درباره این فایل وجود دارد به نام humantxt.org. در این وب سایت درباره هدف ساخت فایل human.txt توضیحی داده شده است:

ایجاد فایل متنی با پسوند txt آسان و ساده است ، و نیازی به هیچ نوع دانش کد نویسی ندارد ، مدیران وب سایت ‌ها و یا نویسندگان محتوا به راحتی می‌توانند اعضای تیم ساخت سایت را به صورت خلاصه معرفی کنند . و این فایل دلیل خوبی است برای این که مدیران سایت شما نه یک ربات بلکه یک انسان هستند ، و همچنین از آنجایی که این فایل یک فایل ساده متنی می‌باشد ، به صورت خارجی است و هیچ تاثیری بر رتبه و اعتبار و سئوی وب سایت شما ندارد.

 

فایل human.txt در چه مسیری ذخیره می‌شود؟

مسیر ذخیره این وب سایت دایرکتوری public_html است، یعنی همان جایی که فایل robots.txt ذخیره شده است. برای ارجاع به این فایل می‌توانید از تگ زیر استفاده کنید:

در ضمن هیچ الزامی برای ایجاد این فایل وجود ندارد و صرفاً یک پیشنهاد است که بر اساس آن ارزش منابع انسانی، مشخص می‌شود.

چگونه باید فایل human.txt را ایجاد کنیم؟

۱. یک فایل با پسوند txt با Encoding:UTF-8 (برای نمایش صحیح حروف فارسی و علائم خاص) و با نام humans.txt (با حروف کوچک) بسازید.
۲. از طریق تگی که در خط بعدی نوشته شده، در بخش Head کد سایت خود به Humans.txt ارجاع کنید.

۳. برای خوانایی بیشتر می‌توان، بخش‌هایی مثل اطلاعات اعضای پروژه وب سایت و اطلاعات آنها را به شکل /*Team*/ و /*Site*/ دسته‌بندی کرد.
۴. بهتر است اطلاعات اعضای تیم شامل مواردی از جمله: نام، سمت و نقشی که فرد در ساخت وب سایت دارد، اطلاعات تماس، توییتر ،فیس بوک ،صفحه لینکدین و … باشد.
۵. همچنین می‌توانید اطلاعات کلی از وب سایت را در این فایل قرار دهید تا برای همگان در دسترس باشد، تاریخ به‌روزرسانی، زبان، تکنولوژی مورد استفاده، ابزار و نرم‌افزارهایی که در پروسه ایجاد و اجرای وب سایت استفاده کرده‌اید.

۶. فایل را ذخیره کرده و در ریشه (Public_html ) وب سایت کپی کنید.

۷. یک لینک از وب سایت خود به این فایل، ایجاد کنید.

 

در انتها در تصویر زیر می‌توانید تعدادی از سایت‌های معتبر که از فایل human.txt استفاده کرده‌اند را مشاهده کنید:

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.