مقالات آموزشی

گام های آشنایی با انواع توصیف نامه مشتری

مفید بود؟

توصیف نامه مشتری یک عامل مهم برای جذب کاربر است. و به نوعی بازاریابی محتوا نیز محسوب می شود.مهم نیست که مدیریت چه نوع شغلی را دارید، قطعا همیشه خواهان پیشرفت نام تجاری خود هستید. شما می توانید ساعت ها در روز در خصوص کارایی و نوع خدمات خود صحبت نمایید تا اعتماد مشتریان را جلب کنید اما در مقابل، مشتریان در خصوص شما چه تصوری می کنند؟ ممکن است آنها در پاسخ از عباراتی نظیر عالی، خوب و غیره استفاده کنند اما چگونه می توان اطمینان نمود که صحبت های شما صحت دارند و به آنها می توان اعتماد کرد؟

قطعا ، شما  همیشه نمی خواهید مشتری های جدید خود را صرفاً بر اساس دادن یک حرف و وعده خوب به دست آورید. در واقع ، این می تواند ارزش شرکت شما را برای کسانی که شیفته محصولات یا خدمات شما بودند ، کاهش دهد.

پیشنهاد می کنیم لینک بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا  را مطالعه نمایید

به جای اینکه به مشتریان بالقوه دلیل لازم را ارائه دهید تا نسبت به وب سایت و خدمات شما جذب شوند، با پشتیبانی عالی ادعای خود را ثابت کنید. در همین راستا لازم است تفکر نمایید که چه نوع شواهدی می توانید ارائه دهید که نشان دهد شرکت شما واقعاً هوشمند ، قابل اعتماد ، قانع کننده و کارآمد است؟ یک توصیف نامه خوب از مشتریان گذشته، می تواند شما را به این هدف برساند. ارائه دلایل اثبات شده مفید ، موردی است که مشتریان به دنبال آن هستند و این شکل از بررسی آنلاین راهی ساده برای جلب اعتماد کاربران در رابطه با کار شما است.

در واقع، طبق نظرسنجی مصرف کنندگان اخیر توسط Bright Local ، مصرف کنندگان قبل از اینکه احساس کنند می توانند به یک تجارت اعتماد کنند، حدود 10 بررسی آنلاین را می خوانند. این مورد واقعاً می تواند به تجارت شما کمک کند. در همین راستا یک توصیف نامه مشتری خوب می تواند کارها را یک گام جلوتر ببرد.

تولید محتوا سئو شده

آشنایی با انواع توصیف نامه مشتری:

در گام اول از آشنایی با انواع توصیف نامه مشتری باید در نظر داشته باشید که برای اینکه توصیف نامه مشتری با یک داستان موفقیت یا یک مطالعه موردی اشتباه گرفته نشود، بدانید که توصیف نامه مشتری یک روش خلاقانه برای به اشتراک گذاشتن اظهارات مشتری است که از تجربه خود راضی است و می تواند اطمینان از کیفیت و ارزش محصول یا خدمات دریافت شده را به دیگران ارائه دهد.

در واقع توصیف نامه مشتری یک فرم تایید شده است که توسط شخصی ارائه می شود که به روند شما اعتماد دارد، از محصول نهایی احساس خوشحالی می کند و مایل است تجربه خود را به امید کمک به کسب و کار شما به اشتراک بگذارد. جالب است که در نظر داشته باشید، قرار دادن یک صفحه توصیف نامه در وب سایت شما قابل تامل است . یک راه کار خوب محسوب می شود. گزارشات روند بازاریابی محتوای B2B نشان می دهد که توصیه نامه مشتری برای 89 درصد بازاریابان موثرترین شکل بازاریابی محتوا است. توصیف نامه مشتری دارای انواع مختلفی است که در ادامه قصد داریم که به بررسی انواع توصیف نامه های گوناگون بپردازیم.

هزینه تولید محتوا متنی

چرا توصیف نامه های مشتری مهم هستند؟

توصیف نامه مشتری اساساً تبلیغاتی است که خدمات شما را با کمترین هزینه تبلیغاتی به فروش می رساند و مشتریان بالقوه را تشویق می کند تا بدون دغدغه و نگرانی، با شما کار کنند. توصیف نامه مشتری خوب مهم است زیرا:

اعتماد و اعتبار ایجاد می کند.

به مشتریان خود اجازه دهید تجربه خود را با شرکت شما به اشتراک بگذارند و پاسخ سوالات مشتریان احتمالی را بیان دارند. این مورد می تواند جای شک و تردید را از بین ببرد و به کسب و کار شما اعتبار دهد.

– احساسات مخاطبان را بر می انگیزد و با آنها ارتباط برقرار می کند.

تصمیم گیری مبتنی بر احساس یک امر رایج است . طبق آمار روانشناسی امروزه: “بسیاری از تصمیمات شما ناشی از پاسخ های احساسی شما هستند.” زیرا احساسات دقیقا وظیفه همین مورد را دارند که تجربه موجود را ارزیابی و خلاصه نمایند و به شما برای انجام یک اقدام جدید انگیزه و نیرو دهند.

مشتریان بالقوه شما را قانع می کند. 

از این طریق ارتباط با مشتری در سطح عمیق تری انجام می شود. لذا ترغیب آنان به خرید آسان تر خواهد بود.

به شما فرصت می دهد یک داستان جذاب بگویید.

توصیفات عالی چیزی شبیه یک مقاله خشک و کوتاه نیستند. آنها داستانی را با استفاده از شخصیت هایی بیان می کنند که با مشکلات زیادی روبرو می شوند و در پایان حل می گردند. پایان این داستان ها عموما خوش است.

شخصیت شرکت خود را می سازند. 

مشتریان با توصیف نامه ها درک می کنند که شرکت شما از انسانهای سخت کوشی تشکیل شده است که به کسب و کار شما شهرت می بخشند.

وب سایت شما را قدرتمند می سازد تا از رقیبان پیشی گیرد. 

هنگامی که از کلمات کلیدی مانند “قابل اعتماد” ، “اقتدار” و “اعتبار” در یک توصیف نامه استفاده می شود ، آنها تبدیل به سیگنال های قوی برای موتورهای جستجو و مشتریان احتمالی می شوند. طبق VWO ، توصیفات می توانند میزان تبدیل در صفحات فروش شما را 34٪ افزایش دهند.

آشنایی با انواع توصیف نامه مشتری:

قطعا شما می دانید که توصیف نامه های مشتری ابزار قدرتمندی هستند، اما کدام یک برای به اشتراک گذاشتن و جلب مشتریان شما بهترین عملکرد را دارند؟ روش های زیادی برای بیان داستان جذاب وجود دارد. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک بهترین کارایی را خواهد داشت، دشوار است و به نوع کسب و کار شما وابسته است. در زیر بررسی توصیف نامه های گوناگون به همراه توضیحات آنها درج شده است که می توانید مطالعه نمایید:

 

1.توصیف نامه های نقل قولی:

در بررسی بررسی توصیف نامه های گوناگون شاید محبوب ترین و رایج ترین نوع توصیفات مشتری از نوع نقل قول ها هستند. این توصیف نامه می تواند حرف مستقیمی از مشتری باشد که از محصولات یا خدماتی که دریافت کرده است راضی می باشد.

2. توصیف نامه های همتایی 

مردم تمایل دارند به سمت افرادی که شبیه خودشان هستند، سوق پیدا کنند. از این  رو توصیف نامه های همتایی که بیان تصویر و شهادت کاربر است، کارایی زیادی دارند. این نوع از توصیفات معمولاً بصری هستند.

3. توصیف نامه های اجتماعی

بهترین و بزرگترین توصیفات مشتری، در شبکه های اجتماعی رویت می شود که کارایی و بازده فعالیت شما را به صورت چشمگیر افزایش می دهد. این مورد زمانی است که مشتریان داوطلب می شوند از طریق فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام یا رسانه های اجتماعی دیگر در مورد تجربه خود با شرکت شما بنویسند. این توصیف نامه ها فوق العاده ارگانیک و خوب هستند لذا می توانند لایه دیگری از اصالت را به شهرت شما به عنوان یک برند اضافه کنند. این مورد اثبات اجتماعی موفقیت شما است.

4. توصیف نامه های ویدئویی

اجازه دادن به مشتریان خود که در یک ویدیو حقیقت و تجربه خود را بیان کنند، یکی از معتبرترین فرصت ها برای ارائه یک توصیف نامه عالی است. این چیزی است که جعل آن بسیار دشوار است. به علاوه ، این نوع توصیفات از نظر بصری تحریک کننده بوده و جلب توجه می کند لذا می تواند مشتریان بالقوه را برای مدت زمان مشخصی در صفحه شما نگه دارد.

5. توصیفات مصاحبه ای

مصاحبه با مشتری خود راه معتبر دیگری برای تهیه توصیف نامه است. تقریباً به نظر می رسد که این یک توصیف نامه پنهان است. اگر همه چیز روان پیش برود مشتری خود تمام جوانب را بیان می دارد و از تجربیات عالی خود سخن می گوید. مصاحبه های متنی یک گزینه خوب هستند اما پرسش و پاسخ از طریق ویدیو یا صدا جذابیت و اعتبار بیشتری دارد.

6. توصیف نامه افراد اینفلوئنسر

داشتن یک نام تجاری مشهور به واسطه افراد اینفلوئنسر یا تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی برای تجارت شما یک گواهی تاثیرگذار است. به این دلیل روش فوق موثر است که این افراد نام معتبری دارند و می توانند به تشویق افراد دیگر برای تصمیم گیری کمک کنند. بنابراین می توان از آنها استفاده نمود تا محصولات و خدمات شما را معرفی نمایند.

چگونه می توان یک توصیف نامه مشتری خوب نگارش نمود؟

قبل از شروع به نوشتن ، به سوالات زیر فکر کنید. آنها می توانند یک جرقه الهام بخش برای شما و راوی داستانی تاثیرگذار باشند.

مشکلی که مشتری شما نیاز داشت چه بود که حل شد؟

چگونه مشکل را حل کردید؟

چطور راه حل شما بی نظیر بود؟

تجربه مشتری شما چگونه بود؟

پیام کلی که می خواهید منتقل کنید چیست؟

اکنون ، به نحوه جمع آوری این اطلاعات فکر کنید. ما نکات زیر را در روند ایجاد توصیف نامه مشتری پیشنهاد می کنیم:

با مشتریان خود تماس بگیرید.

با مشتریانی صحبت کنید که طی این سالها رابطه تجاری قوی با آنها برقرار کرده اید. این افراد تمایل بیشتری برای کمک به شرکت شما خواهند داشت.

اطلاعات خاص زیادی کسب کنید. 

این مورد باید شامل نام ، عنوان و شرکت شخص باشد. افزودن آرم شرکت نیز موثر است. این اطلاعات باعث می شود، مشتری برای خوانندگان شما چهره ای به وجود آورد که اطمینان به وی آسان تر باشد.

همه چیز را کوتاه و شیرین نگه دارید.

بسیاری از اطلاعات ارزشمند هستند ، اما اطمینان حاصل کنید که توصیف نامه مشتری را کوتاه و مختصر بفرد نگه دارید. به گفته Orbit Media ، یک توصیف نامه طولانی که با اطلاعات زیاد و پراکنده ای ارائه می شود، کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

اصیل باشید اصالت عامل اساسی اعتبار است.

در توصیفات مشتری چیزی را متناسب با  نیاز و هدف خود وارد نکنید. توصیف نامه مشتری باید معتبر، واقعی و بر اساس صحبت کاربر باشد.

از نظر بصری جذاب باشید. 

نوع توصیفات زمانی مهم هستند که از تصاویر ، فیلم ها و رسانه های اجتماعی مناسب استفاده کنند این موارد کمک می کنند که داستانی که قصد دارید، بیان دارید، ملموس تر باشد. تمام این موارد باعث جذب کاربر شما خواهد شد.

نمونه هایی از توصیف نامه های مورد علاقه مشتریان ما:

به دنبال الهام هستید؟ در زیر چند نمونه توصیف نامه مشتری وجود دارد که جذاب و انگیزشی هستند:

Proactiv

کسانی که با آکنه سر و کار دارند ، چه در دوران نوجوانی و چه در بزرگسالی ، درک می کنند که یافتن یک محصول مراقبت از پوست که واقعاً موثر باشد ، چقدر سخت و چالش برانگیز است. Proactiv می داند که چگونه می تواند علاقه مردم را به آزمایش  محصولات برند خود جلب کند. با نشان دادن این مورد که محصولات این شرکت برای افرادی که دارای مشکلات مشابه هستند تا چه میزان اثر بخشی داشته، افراد زیادی به سمت استفاده از آن جذب شدند.

Proactiv در صفحه توصیفات خود چندین مشتری را معرفی می کند که قبل از استفاده و در طول بکارگیری آن تجربه خود را از محصولات مراقبت از پوست به اشتراک می گذارند.

“چه تازه کار با Proactiv را شروع کرده باشید و چه سالها باشد که از آن استفاده می کنید ، قطعا فراموش نکرده اید که از کجا با محصولات ما آشنا شده و استفاده خود را آغاز نموده اید. کاربران واقعی Proactiv عکس های خود را قبل از استفاده و پس از آن به اشتراک می گذارند تا نشان دهند که در این دوره چگونه توانستند پوست خود را شفاف و تمیز نمایند.”

این شرکت تجاری در ادامه برای به اشتراک گذاشتن عکس ها ، از جزئیات خاص مشتری همچون نام و نقل قول مستقیم استفاده نموده است.

 

چرا Proactiv  از این روش استفاده می کند؟ Proactiv در اینجا یک انگیزه دارد: برانگیختن پاسخ احساسی از خوانندگانی که می خواهند بدانند این محصولات برای افراد دیگر که با آکنه دست و پنجه نرم می کنند چقدر خوب است. این توصیف نامه مشتری باعث می شود که آنها قابل استفاده باشند و خوانندگان را ترغیب کنند و به قابل اطمینان بودن محصولات اعتماد نمایند.

Brafton for Family Reach

Family Reach ، یک حلقه نجات مالی برای خانواده های است که با سرطان مقابله می نمایند. در این توصیف نامه مشتری، مطالبی ارائه می شود که به شما در مورد نحوه کار آنها توضیح می دهد و باعث جلب مخاطبان بیشتر می شود. اهداف آنها همدردی با خانواده های نیازمند و کمک به از بین بردن بار مالی سرطان است. با در نظر گرفتن این اهداف ، تیم Brafton طرح های گرافیکی ، انیمیشن ها و فیلم های مختلفی را برای Family Reach ایجاد کرده است.

در این توصیف ویدیویی ، می فهمید که Brafton و Family Reach یک همکاری حرفه ای قوی ایجاد کرده اند.

رز کانینگام ، مدیر مشارکت و بازاریابی بیان می دارد: “آنچه  که من در مورد Brafton دوست دارم این است که احساس می کنم با یک شخصی قابل اطمینان از Team Family Reach کار می کنم.”

چرا Brafton و Family Reach  از این روش  استفاده می کند؟ دریافت نقل قول مستقیم از مشتری های راضی بسیار ارزشمند است. ضبط ویدیو این مشتریان موانعی را برطرف می کند که افراد به راحتی احساسات و شور و شوق رسیدن به موفقیت را نشان می دهند.

Shopify

Shopify یک بستر تجارت الکترونیکی است که به کارآفرینان کمک می کند تا کسب و کار خود را شروع ، حفظ و رشد دهند. اگر توصیف نامه مشتریان آنها را مرور کنید ، متوجه خواهید شد که آنها از روش مصاحبه استفاده می کنند که به مشتریان آنها فرصتی می دهد تا داستان تجارت شخصی خود را به اشتراک بگذارند. در پایان هر مصاحبه ، مشتری شرح مفصلی از چگونگی کمک Shopify به آنها برای راه اندازی مشاغل خود ارائه می دهد ، و به خوانندگان دیگر نگاه جدیدی می دهد که دقیقاً چقدر این سکوی پرتاب می تواند مفید باشد.

چرا Shopify از این روش استفاده می کند: مصاحبه ها یک تجربه غنی، ارائه می دهند. در مصاحبه ها یک ضربه الهام بخش برای کارآفرینان ایجاد می شود.

ChowNow

ChowNow ، یک پلت فرم سفارش آنلاین غذا است که به رستوران های محلی کمک می کند تا با مشتریان گرسنه ارتباط برقرار کنند. این پلتفرم یک صفحه توصیف نامه مشتری بی عیب و نقص دارد. در این توصیفات یک نقل قول از مدیر، مسئول روابط عمومی یا صاحب هر یک از رستوران های برجسته در قالب یک ویدیو وجود دارد که نگاهی دست اول به موفقیت های این مشاغل با ChowNow می کند.

 

چرا ChowNow از این طریق می کند: صفحه توصیفات ChowNow از طراحی زیبایی برخوردار است به همین دلیل تمام اطلاعات حیاتی به راحتی در دسترس هستند. برای کسانی که به سرعت در حال مرور توصیفات می باشند ، نام مشتری ، نوع غذایی که آنها سرو می کنند و یک نقل قول از یک کارمند قابل مشاهده است. از سوی دیگر برای کسانی که اطلاعات دقیق تری در مورد هر تجربه می خواهند، یک ویدیو در حالت آماده به ارائه وجود دارد.

The takeaway

به یاد داشته باشید که هدف شماره 1 شما با هر توصیف نامه مشتری باید ارتقا شهرت خود در اینترنت و همچنین افزایش نرخ تبدیل شما باشد. هرچه بازخورد مثبت بیشتری از مشتریان گذشته دریافت کنید که مایل باشند داستان های خود را در وب سایت شما به اشتراک بگذارند ، به احتمال زیاد مشتریان بالقوه بیشتری نیز به دست خواهید آورد.

تهیه یک توصیف نامه مثبت مشتری ممکن است برنامه ریزی های زیادی لازم داشته باشد ، اما اگر تجربه خاطره انگیزی از مشتریان خود به دست آورید ، این مورد می تواند شهرت شما را ارتقا دهد. با در نظر داشتن اهداف اصلی خود ، اهمیت ایجاد روابط مطمئن و مثبت را به خاطر بسپارید. این به خوانندگان شما کمک می کند که به کار شما علاقه مند شوند و هنگام فکر کردن به یک برند درجه یک ، موفق ، قابل احترام و قابل اعتماد ، شرکت شما را در ذهن خود داشته باشند.

مخاطب گرامی، می توانید از طریق لینک زیر نسخه اصلی مقاله را مشاهده نمایید

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.