مفید بود؟

همانطور که اکثر مردم میدانند، یکی از دلایل موفقیت یک وبسایت، بخصوص یک وبسایت تازه تاسیس، بهبود سئوی آن است; در این مقاله سعی داریم تاثیر سئو بر افزایش فروش را باهم بررسی کنیم و در دید کلی تر دریابیم که چرا سئوی خوب نشان دهنده ی یک وبسایت خوب است؟ و سوال مهم تر اینکه سئو چه تاثیری بر افزایش فروش خواهد داشت؟

قبل از پاسخ دادن به دو سوال بالا باید در وهله ی اول دریابیم که: سئو چیست؟

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دور زدن موتور‌های جستجو با روش‌های غیر قانونی و اینگونه نیست، بلکه آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت سایت و همچنین به برندسازی یک سایت تازه تاسیس کمک شایانی می کنند و همین موضوع باعث افزایش فروش در سایت شما خواهد شد.

افزایش بازدید در موتورهای جستجو یک هدف بسیار مهم و ارزشمند برای یک وبسایت به شمار می آید. به عبارتی دیگر تاثیر سئو بر افزایش فروش در اینجا به خوبی درک خواهد شد. یعنی اگر شما بازدید بسیار خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید این افزایش صعودی بازدید رفته رفته به کیفیت و قدرت سایت شما افزوده شده و همچنین فروش بیشتری نیز حاصل خواهد شد.

 

نکته ی مهمی که باید در این مقاله به آن اشاره کرد، اهداف مهم سئو می باشد. همانطور که واضح و عیان است یکی از مهم ترین اهداف سئو افزایش بازدید از سایت و در نهایت افزایش فروش آن می باشد. اما در بررسی نکته بینانه تر در می یابیم که اهداف سئو فقط به افزایش بازدید ختم نمی شود.

اهداف مهم سئو

1.برند سازی:

زمانی که شما به لطف سئوی خوبی که در سایت خود ایجاد کرده اید بازدید و فروش خوبی را از کاربران بازتاب کنید، در همین حین سئو برای شما کار دیگری نیز انجام داده است و این کار، برند سازی برای وبسایت شما می باشد.

این مسئله ی بسیار مهمی است که شما عرصه رقابت را برای رقیبان خود تنگ کنید و نام وبسایت خودتان را به یک برند شناخته شده تبدیل کنید. سئو در رسیدن به این هدف به شما کمک شایانی خواهد کرد و موجب درخشش نام سایت شما به عنوان یک برند موفق می شود.

2.یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ وبسایت شما، سئو می باشد:

در نظر بگیرید شما با یک ایده ی منحصر به فرد و خلاقانه یک سایت نوپا را گماشته اید و اکنون قصد تبلیغ و پیشرفت آن را دارید. در این راه شما می توانید به سئو اعتماد کنید و با داشتن یک سئوی قدرتمند در وبسایت خود به سرعت به این هدف برسید.

سئو یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ وبسایت شما می شود و دلیل این امر نیز بدیهی است، افزایش بازدید در موتور های جستجو. همین موضوع یک نوید موثق و معقول برای رسیدن شما به هدفتان یعنی تبلیغ برای وبسایتتان خواهد بود. پس یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم سئو تبلیغ وسیع وبسایت شما خواهد بود.

3.بهبود ساختار سایت:

تاثیر سئو بر افزایش فروش، پیش زمینه بهبود ساختار سایت نیز از سمت سازنده وبسایت خواهد بود. به عبارتی بهتر تا زمانی که سایت شما ساختار استاندارد و کاربر پسند در اختیار نداشته باشد به طور حتم هیچ شانسی در موفقیت وبسایت و افزایش بازدید در موتور های جستجونخواهد داشت. بنابراین یک وبسایت زمانی در این امر به موفقیت تام می رسد که سایتی با استاندارد های جهانی، قابل منعطف و قدرتمند داشته باشد.

سخن آخر:

داشتن یک سئوی خوب ملزم داشتن بسیاری از مایحتاج یک وبسایت نیز خواهد بود که از مهم ترین آن ها می توان به نظم و تجربه ی کاری اشاره کرد.پس بر خلاف تصور داشتن یک بازدید صعودی در موتورهای جستجو و ساختن یک برند موفق کار آسانی نبوده ولی هرچه به این هدف نزدیکتر شوید آنموقع است که قدردان سئوی خوب و البته قبل از آن سعی و تلاش خود خواهید بود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.