مقالات آموزشی

بررسی اقتصاد دیجیتالی و مفید بودن آن در کسب و کارهای آنلاین

مفید بود؟

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی مقاله بپردازیم باید این دو سوال را از خود بپرسیم که : اقتصاد دیجیتالی چیست و مزایای آن در کسب و کار های آنلاین کدامند؟

اقتصاد دیجیتال به یک اقتصاد مبتنی بر تکنولوژی های محاسبات دیجیتال اشاره دارد. اقتصاد دیجیتال نیز گاهی اوقات به نام اینترنت اقتصاد، اقتصاد جدید یا اقتصاد وب شناخته می شود. به طور فزاینده، “اقتصاد دیجیتال” با اقتصاد سنتی درهم آمیخته است و مشخص تر شدن آن دقیق تر است.

در بالا به اقتصاد سنتی اشاره شد. حال می خواهیم به درک این موضوع برسیم که آیا می توان اقتصاد دیجیتالی را در مفهوم کسب و کار های آنلاین نیز پیاده کرد یاخیر؟ جواب ساده است، بله.در دنیای متمدن و رو به پیشرفت امروز دیگر کمتر چیزی غیرممکن و دورازذهن باقی می ماند و در مبحث اقتصاد دیجیتال برای کسب و کار های آنلاین نیز این موضوع صدق می کند.

تصور کنید شما به تازگی یک کسب و کار آنلاین برای خود مهیا کرده و قصد پیشرفت آن و به عبارتی بهتر قصد تبلیغ آن را دارید. این منطقی و معقول است که شما رو به طراحی سایت و یا طراحی اپلیکیشن های موبایل (Android,IOS) روی بیاورید. در اینجاست که شما مفهوم اقتصاد دیجیتالی و مزایای آن در کسب و کار های آنلاین را عمیق تر و بهتر متوجه می شوید. به عبارتی دیگر، وقتی شما به تبلیغات آنلاین برای تبلیغ کسب و کار آنلاین خود روی می آورید، قدمی بزرگ در پیشرفت اقتصاد دیجیتالی آنلاین برداشته اید.

در ادامه سعی بر این داریم که دریابیم اقتصاد دیجیتالی آنلاین چه مزایایی می تواند برای کسب و کار ها آنلاین داشته باشد؟

 


محبوبیت:

در ابتدا شاید این سوال را از خود بپرسید که : آیا روش سنتی فاقد محبوبیت است؟ در دنیای امروز می توان تقریبا گفت بله، چون به گفته ی بسیاری از کارآفرینان موفق در آینده ای نه چندان دور فقط کسب و کارهای آنلاین درخشیده و کسب و کارهای دیگر رفته رفته منسوخ خواهند شد. پس می توان به صراحت گفت که محبوبیت اقتصاد دیجیتالی آنلاین به مراتب بالاتر از اقتصاد دیجیتالی سنتی بوده و این روند روز به روز در حال افزایش است.

سرعت بالای انتقال:

وجود سرعت در هرکاری ضروری ومفید است. این نکته در مورد اقتصاد دیجیتالی آنلاین نیز صدق می کند. بدیهی است که سرعت انتقال ارتباط در اقتصاد دیجیتالی آنلاین نیز درخشنده و به عبارتی دیگر بی بدیل است. منظور این که اگر شما خواستار جلب رضایت مشتری از کسب و کار آنلاین خود هستید روی سرعت بالای انتقال ارتباط اقتصاد دیجیتال آنلاین حساب ویژه باز کرده و به آن اعتماد کنید چرا که نتیجه آن چیزی جز موفقیت و پیشرفت نیست.

انعطاف پذیری:

موضوع انعطاف پذیری در وهله ی اول به ارتباط با کاربر و بروز بودن با مطالب مربوط به آن است. در نظر بگیرید شما به همراه محبوبیت و سرعت به یک عنصر کلیدی دیگر نیز برای موفقیت نیاز دارید. عنصر کلیدی که موضوع بسیار مهمی به حساب می آید. انعطاف پذیری شما باعث می شود کاربر حس خوبی برای استفاده از کسب و کار آنلاین شما داشته باشد و همه این ها به اقتصاد دیجیتالی آنلاین نیز کمک شایانی خواهد کرد. کمکی که شما بانی اصلی آن بوده اید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.