مقالات آموزشی

معرفی ابزارهایی برای تست عملکرد سایت

مفید بود؟

سرعت بارگیری آن چقدر سریع است؟ برای تست عملکرد سایت چکار کنیم؟ پاسخ به این سوال بیشتر برای کاهش حواس پرتی و افزایش توجه بازاریابان و حتی کاربران هر وب سایتی دارای اهمیت است. اما سرعت بارگیری صفحه و افزایش سرعت وردپرس فقط از منظر تجربه کاربری برای بازاریابان مهم نیست، بلکه به سئوی وب سایت شما و توانایی رتبه بندی آن نیز کمک می کند. از این گذشته، هنگامی که وب سایتی را آنالیز می کنیم، سرعت بارگیری هم در بخشی از سئو سایت و هم راستا با اهداف کسب و کارتان مهم است.

تأثیر سرعت بارگیری صفحه در بهینه سازی موتور جستجو و رتبه بندی خبر جدیدی نیست. در حقیقت، گوگل در طول سال ها بارها اظهار نظر داشته است که از سرعت سایت به عنوان یک عامل رتبه بندی برای موتور جستجو استفاده می کند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از ابزارهای آنالیز عملکرد سایت را به شما معرفی کنیم.

ابزارهای آنالیز عملکرد وب سایت

google page speed online

این سرویس کاملاً جدیدی از Google است که به صورت آنلاین سرعت وب سایت شما را بررسی می کند. در این سرویس نه تنها به صورت تصویری آنالیز گوگل را مشاهده می کنید، بلکه راهکارهایی برای افزایش سرعت عملکرد سایت به شما گفته می شود.

ابزار site-perf.com تست عملکرد سایت

این سایت برای تست عملکرد سایت بسیار پاسخگو است و به شما امکان آزمایش از چند سرور مختلف – دو سرور در ایالات متحده و دو سرور از کشورهای مختلف دیگر را می دهد.

بهینه سازی وب سایت با websiteoptimization.com

این سرویس یکی از بهترین پیشنهادهایی است که برای بهینه سازی سایت میتوانید از آن بهره بجویید زیرا دارای دستوراعمل ها و مستندات مربوط به سئو سایت است و در نهایت با کمک توصیه های ان می توانید عملکرد سایت خود را آنالیز کنید.

whichloadsfaster.com | سرعت بارگیری کدام سایت بیشتر است؟

این سایت به شما امکان می دهد تا سایت خود را با سایت دیگری مقایسه کنید و ببینید کدام یک از سایت ها سریعتر بارگیری می کنند. همچنین به شما امکان می دهد چندین بار از این سرویس برای مقایسه وب سایت خود را با سایت های صفحه اول گوگل و رقیب خودتان استفاده کنید.

نکته: اگر سریعتر از سایت های صفحه اول گوگل بارگیری کنید، عملکرد سایت شما خوب است.

تست زمان لود پینگ دوم | tools.pingdom.com/fpt

این سرویس یکی از بهترین ابزارهای تست عملکرد سایت محسوب می شود که بیشتر وبمستران از ان برای آنالیز سایت خود استفاده می کنند.

Lifehacker | کرنومتر زمان بارگیری بروزر

این سرویس همچنین یکی از گزینه های پرکاربرد من برای تست عملکرد سایت و همچنین سرعت آن است. این متفاوت از سایر سرویس ها است، زیرا تنها یک صفحه وب نیست، بلکه بخشی از JavaScript است که اجرا می شود. شما لینک مورد نظر را به نشانک های خود اضافه می کنید و آن را برای آزمایش صفحه ای که در حال حاضر در آن هستید، اجرا می کنید.

افزونه google chrome page speed

افزونه سرعت صفحه کروم برای بدست آوردن نتیجه هایی که از نظر جزئیات و ارائه مانند یک برنامه محلی به نظر می رسند، فوق العاده است.

ابزار داخلی google chrome developer tools

بسیاری از افراد نمی دانند که Google Chrome دارای یک مجموعه ابزار قدرتمند جادویی است. با باز کردن ابزارها از فهرست options، شما نه تنها مجموعه از ابزار برای تست عملکرد سایت را در اختیار دارید که به شما امکان می دهند جاوا اسکریپت را دستکاری کنید، بلکه به صفحه بندی و غیره هم دسترسی پیدا می کنید. نمایشگر شبکه ای که به شما امکان می دهد ببینید چه چیزی باعث افزایش سرعت بارگیری سایت شما شده است و عملکرد سایت شما را کاهش داده است. این ابزار مانند صفحه نمایش تست سرعت کوچک بوده که بدون افزونه است.

افزونه مرورگر yslow

YSlow مانند تست سرعت گوگل است، نه تنها به همان اندازه پیشرفته و در دسترس برای سیستم عامل های بیشتر. اکنون برای کروم نیز موجود است.

تست صفحه وب webpagetest.org

این یکی دیگر از تست های بسیار قوی مبتنی بر وب است که با توجه به آنچه که از یک مرورگر به دست می آید، خروجی بسیار دقیقی ارائه می دهد.

ابزار گوگل آنالیز برای تست عملکرد سایت

اکنون می توان از گوگل آنالیتیکس هم برای بتست عملکرد سایت استفاده کرد. با ثبت نام سایت خود در این ابزار (اگر نحوه کار با این ابزار را بلد نیستید می توانید مقاله گوگل آنالیتیکس ما را مطالعه کنید که دستورالعمل کاملی را در اختیار شما قرار می دهد) می توانید به سرعت عملکرد سایت خود را مشاهده کنید و حتی با کمک اطلاعاتی که از این آنالیز روزانه به دست می آورید، وب سایت خود را برای کاربران و موتورهای جستجو ارتقاء دهید.

Google Webmaster Tools

ابزار گوگل وبمستر تولز دارای منویی مخصوص برای تست سرعت صفحه سایت است که به شما نشان می دهد سرعت بارگیری صفحات مختلف وب سایتتان چگونه است. این گزینه ها بسیار بتا هستند، زیرا هیچ کنترلی برای تست و اطلاعات زیادی درباره آن به شما نمی دهد.

سرویس نظارت وب pingdom

این پیشنهاد مانند دیگر ابزارها تست نمی شود بلکه یک سرویس مداوم است که به طور مداوم صفحاتی را که تعریف می کنید آزمایش می کند تا به شما اطلاع دهد که چگونه عملکرد آنها با گذشت زمان تغییر می کند. این بسیار مفید است که متوجه شوید چگونه تکنیک های مختلف، مانند CloudFlare یا Varnish، زمان بارگیری سایت را بهبود می بخشد. و از آنجا که سرورهای آنها در سراسر جهان واقع شده اند، می بینید که سرعت سایت شما از کشورهای مختلف نیز چقدر سریع است.

blitz.io

این یک پلت فرم شبیه سازی ترافیک در دادوستد واقعی است.

اگر ابزار دیگری را می شناسید که در این مقاله نام نبرده ام، به من توصیه کنید که آن را در این لیست اضافه کنم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.