مقالات آموزشی

نحوه افزایش رتبه در نقشه گوگل در سال ۲۰۲۰ | سئو گوگل مپ

مفید بود؟

هر شرکتی مشتاقانه می خواهد تجارت خود را در نتایج جستجوی نقشه گوگل مشاهده کند و سپس شاهد افزایش رتبه در گوگل مپ باشد. بودن نام کسب و کار شما در نقشه گوگل به معنای تنها ثبت کسب و کار در گوگل نیست! بلکه شما می توانید رتبه بالاتری را در نقشه گوگل به دست آورید. در این مقاله ، در مورد چگونگی نمایش کسب و کار در نتایج جستجوی محلی و عواملی که به افزایش رتبه در نقشه گوگل کمک می کند، صحبت خواهم کرد.

ثبت کسب و کار در گوگل یا (Google My Business (GMB

اولین گامی که باید بردارید ثبت کسب و کارتان در گوگل مپ است، تعداد زیادی تاکتیک وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید به گونه ای که گوگل نام کسب و کار یا برند شما را در بالای لیست های محلی قرار می دهد.

بهینه سازی محتوای یک سایت برای موتورهای جستجو به منظور افزایش رتبه سایت عامل مهمی در بالا بردن رتبه در گوگل مپ است. به این منظور بهتره از خدمات مشاوره سئو استفاده کنید. همانطور که می‌دانید اگر در نتایج SERP وب سایت شما جزو لینک های اول باشد، در سایت خود شاهد افزایش ترافیک گوگل خواهید بود.

به همین ترتیب، افزایش رتبه در نقشه گوگل یعنی اگر وب سایت شما همچنان در نقشه گوگل در لینک اول قرار بگیرد، باعث می شود که مشتریان و کاربران زیادی وارد سایت شما شوند. بهینه سازی لیست کسب و کارهای محلی گوگل به قدری قوی است که می‌تواند باعث افزایش ترافیک گوگل در سایتتان و در نتیجه افزایش رتبه در گوگل مپ شود.

هرچه در لیست مشاغل رتبه بیشتری داشته باشید، اعتماد به برند شما بیشتر شده و در نتیجه سود شما هم بیشتر خواهد شد.

اگر به طور دقیق سئو گوگل مپ را انجام دهید می‌توانید هم باعث افزایش رتبه در نقشه گوگل شوید، از طرف دیگر هم اعتبار و اعتماد به برندتان را افزایش می دهید و به این ترتیب کسب و کار کوچک خود را ارتقاء می بخشید.

پس فراموش نکنید که عملکرد سئو روی افزایش رتبه در نقشه گوگل برای کسب و کار بیشتر مانند این است که شما جاده ای را آسفالت کنید تا مشتریان زودتر شرکت شما را پیدا کنند.

چرا افزایش رتبه در نقشه گوگل مهم است؟

اگر صاحب شغلی هستید که محصولات و خدمات خود را به مخاطبان محلی می فروشد، بودن در 3 نقطه اول لیست نقشه گوگل بسیار مهم است. دیده شدن در 3 لینک اول G-Maps نه تنها موقعیت مناسبی برای دیده شدن کسب و کار شما را فراهم می کند بلکه باعث بهبود چشمگیر ورود به سایت، افزایش ترافیک گوگل، بازدیدهای سایت،افزایش رتبه گوگل و تماس های تلفنی و سایر مکالمات مطلوب می شود.

مثال
اگر شما یک رستوران در برادوی، نیویورک دارید، پس از جستجوی “رستوران های نزدیک من”، دوست دارید که حتما در سه لینک اول نقشه سایت قرار بگیرید. برای شما مهم است بدانید که در گذشته، گوگل هنگام جستجوی مشاغل توسط کاربران، 7 نتیجه برتر را نشان می داد. با این حال، در حال حاضر، گوگل فقط 3 نتیجه برتر را نشان می دهد و برای دیدن گزینه های دیگر باید روی “نتایج بیشتر” کلیک کنید.

بنابراین، برای به دست آوردن حداکثر شانس دیده شدن، اعتبار بهتر، ارتباط بیشتر، افزایش ترافیک گوگل و و افزایش رتبه در گوگل ضروری است که کسب و کار شما در 3 لینک اول جستجوهای محلی گوگل ظاهر شود. اگرچه برای افزایش رتبه سایت در نقشه گوگل فاکتورهای زیادی برای بررسی وجود دارد، برخی از عواملی که مهم تر از بقیه اند عبارتند از:

  • پروفایل GMB یا نقشه گوگل برای کسب و کار
  • بک لینک های باکیفیت
  • نظرات
  • ارتباط در صفحه
  • NAP ها (نام، آدرس و شماره تلفن) و نقل قول ها

از آنجایی که در حال حاضر اکثر افراد برای پیدا کردن مشاغل از عبارت “نزدیک من ” استفاده می کنند همین، اهمیت افزایش رتبه در نقشه گوگل را نشان می دهد.

مزایای اصلی افزایش رتبه در نقشه گوگل

آمار و اطلاعات
بیش از 85٪ از مصرف کنندگانی که در نقشه گوگل به دنبال مشاغل محلی هستند، طی 24 تا 48 ساعت به این کسب و کارها سر میزنند. طبق گزارش گوگل، حدود 28٪ از این جستجوهای محلی نقشه گوگل معمولاً منجر به خرید می شوند.

مشاهده شده است که هم اکنون مردم براساس نظرات مشتریان، میزان اعتبار و شهرت آنلاین هر شغلی، تصمیمات خرید سریع را از آن را می گیرند و در لیست نقشه گوگل، مشتریان می توانند به راحتی این اطلاعات مهم را پیدا کنند. بنابراین لازم است که کسب و کار خود را در 3 لینک اول گوگل مپ قرار دهید تا بتوانید سیلی از مشتریان را داشته باشید.

این یک واقعیت شناخته شده است که نتایج گوگل مپ در ارتباط و تعامل باهم هستند. در حقیقت به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا تنها با چند کلیک مسیر مربوط به کسب و کار مورد نیازشان را پیدا کنند و از نتایج جستجو یک تماس تلفنی مستقیم هم برقرار کنند. بنابراین، بالا بردن رتبه در گوگل مپ به کسب و کار شما کمک می کند تا بیشتر در معرض دید کاربران قرار گرفته و ترافیک زیادی را بدست آورد.

تعیین رتبه بندی تقشه گوگل

همانطور که همه ما می دانیم، نتایج گوگل مپ اساساً مبتنی بر مکان کاربر است و بنابراین، دو عامل مهم وجود دارد که می توانند به طور بالقوه در رتبه بندی کسب و کار شما در لیست های Google Maps تأثیر بگذارند. این دو عامل شامل موارد زیر است:

اعتبار و قابلیت دیده شدن

اعتبار بالا در کسب و کار شما در نهایت باعث می شود که در فهرست های جستجوی گوگل مپ ظاهر شوید. برای شما مهم است که بدانید عوامل خاصی وجود دارد که در واقع می توانند بر نظرات محلی شغل شما در صفحه نتایج جستجوی محلی نقشه گوگل تأثیر بگذارند. این عوامل ممکن است شامل تبلیغ در شبکه های اجتماعی، وب سایت های دیگر و همین طور تگ شدن در رسانه های اجتماعی تاثیر گذار باشد. علاوه بر این، استناد به فهرست های محلی همچنین می تواند نقش بسزایی در ارتقاء رتبه کسب و کار شما در لیست های G-Maps داشته باشد.

نظرات مثبت

گوگل برای تعیین رتبه مناسب تجارت شما در صفحه جستجوی محلی، نطرات مثبت را نیز در نظر می گیرد. شاید این را ندانید که نظرات مثبت نه تنها به اعتبار بهتری به کسب و کارتان می بخشد بلکه به تبدیل های بیشتر و ROI های بالا منجر می شود. به بیان ساده تر، نظرات مثبت می توانند نمره اعتبارتان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند و کسب و کارتان را به سمت دستیابی به نرخ تبدیل بالاتر هول دهند.

3 گام برای افزودن کسب و کار در گوگل مپ

  • ابتدا کسب و کار خود را سرچ کرده و بررسی کنید که آیا قبلا ثبت شده یا خیر.
  • در صورت ثبت نشدن می توانید با زدن گزینه missing place مکان کسب و کار خود را ثبت کنید. بعد از ثبت اطلاعات کسب و کارتان باید Google My Business خود را بهینه کنید. بسیار اهمیت دارد که کلیه اطلاعات این قسمت را بطور کامل پر کرده و دائما آن را بروز نگهدارید.
  • در پایان برای ثبت شدن شغلتان در نقشه سایت باید روی دکمه Claim this Business بزنید تا مکان مورد نظر شما به عنوان مکان جدیدی در گوگل ثبت شود.

نحوه افزایش رتبه در نقشه گوگل

بعد از ثبت نام در گوگل مپ باید منتظر ایمیل تایید گوگل بمانید. بعد از دریافت تایید گوگل می توانید جزئیات حساب گوگل مپ خود را تکمیل کنید. اما همانطور که در بالا توضیخ دادین قرار گرفتن در سه لینک اول نقشه سایت بسیار بااهمیت است زیرا شانس شما برای دریافت ترافیک بیشتر است.

راههای افزایش رتبه در نقشه گوگل

امن نگه داشتن صفحه خود

لازم به یادآوری است که با ایمن و بروز نگهداشتن صفحه خود باعث افزایش رتبه در نقشه گوگل خواهید شد. پس اگر به این مورد کم لطفی کرده‌اید بهتر است فوراََ دست به‌کار شوید و سایت خود را ایمن کنید.

ایجاد ارتباط با مشاغل محلی دیگر

با کمک لینک سازی درست می توانید مشاغل مختلف و مربوط به هم را بهم ارتباط دهید.

اطلاعات NAP و  افزایش رتبه در گوگل مپ

شامل اطلاعات NAP (نام، آدرس و شماره تلفن) در صفحه گوگل مپ شما نیز ایده خوبی است. می توانید از کدهای embedded نقشه سایت استفاده کرده و آن را در جاهای مختلف جاسازی کنید و به این ترتیب به افزایش رتبه در نقشه گوگل و نتایج جستجوی ارگانیک کمک کنید.

دسته بندی های مناسب برای کسب و کارتان انتخاب کنید

این امکان وجود دارد که عناوین ذکر شده GMB کاملاً متناسب با هر شغلی نباشد. بنابراین، برای اینکه بتوانید شاهد افزایش رتبه در گوگل مپ باشید، باید دسته بندی مناسب و مطابق با کلمه کلیدی و کسب و کارتان را انتخاب کنید. بهترین راه برای این کار، تایپ کردن کلید واژه های اصلی خود در جعبه طبقه بندی و استفاده از گزینه های مربوطه است.

نظرات مثبت بیشتری را بدست آورید

نظرات مثبت می تواند به وب سایت شما برای افزایش رتبه در نقشه گوگل کمک کند. بنابراین، برای اینکار بهتر است که لینک اعلام نظر را در جاهای مختلف قرار داده تامشتریانتان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند و برایتان نظر بگذارند، هر چند از نظر فنی درست نیست اما در بالا بردن رتبه در گوگل مپ بسیار موثر است.

پیشنهاد برای مطالعه
چطور با تجربه کاربری یا UX بیشتر پول در بیاریم؟

تاثیر UX و UI در بالا بردن رتبه در گوگل مپ

مطمئن شوید که وب سایت کسب و کار شما سازگار با تلفن همراه است و دارای گواهینامه SSL نیز است تا گوگل بتواند در صفحه نقشه و جستجوی ارگانیک رتبه خوبی به شما دهد. انتخاب یک طراحی مناسب برای موبایل و نصب یک گواهی SSL نه تنها مزایای رتبه بندی مستقیم را به وب سایت کسب و کار شما ارائه می دهد، بلکه با افزایش تبدیل ها و کاهش نرخ پرش، از آن به طور غیر مستقیم هم بهره مند خواهید شد.

استفاده از سیگنال شبکه های اجتماعی

این مورد هم بسیار بااهمیت است که می توانید این سیگنال ها را از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی و افزایش لایک و اشتراک گذاری آدرس سایت به دست آورید که نه تنها باعث افزایش ترافیک سایتتان می شود بلکه در افزایش ترافیک گوگل و سپس افزایش رتبه گوگل نیز موثر است.

کلمات اصلی و کلیدی را در نام تجاری GMB خود وارد کنید

این یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی است که برای بهبود رتبه Google Maps در تجارت خود باید در نظر بگیرید. اگر می خواهید مشتریان بیشتر و بیشتری به شغل شما متصل شوند، ضروری است که کلمات کلیدی اصلی را به نام تجاری خود وارد کنید. درنهایت بدانید که اینکار به شما کمک می کند تا در نبرد سربالایی در برابر رقبای خود پیروز شوید.

بهینه سازی محتوا برای افزایش رتبه در نقشه گوگل

مطمئن شوید که صفحات فرود شما دارای محتوای سئو شده مناسبی هستند و در سراسر متن از کلمات کلیدی LSI  و کلمه کلیدی اصلی استفاده شده و تصاویر دارای تگ موقعیت جغرافیایی نیز هستند.

 

به این ترتیب می‌توانید کسب و کار خود را ثبت کنید و باعث افزایش رتبه در گوگل مپ و افزایش ترافیک سایتتان شوید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.