مفید بود؟

برنامه نویسی نیتیو ، وب و Hybrid چیست؟مهمتر از همه ، مناسب ترین نوع برنامه برای شما و تجارت شما چیست؟ از کدام نوع برنامه نویسی استفاده کنم ؟ اگر به دنبال پاسخ به این سؤالات هستید ، پس با ما تا انتها همراه باشید تاباهم به برنامه نویسی native (بومی)  چیست ؟ بپردازیم و با آن آشنا شویم. بحث بین برنامه های بومی و برنامه های ترکیبی و برنامه های وب همچنان ادامه دارد ،انتخاب شما به تعدادی از عوامل رقابت ، از جمله بودجه و شغل شما بستگی دارد.هدف از این مقاله آشنایی با زبان برنامه نویسی برنامه نویسی native (بومی) ومزیت آن میپردازیم.

برنامه نویسی native (بومی)  چیست ؟

برنامه بومی یک برنامه نرم افزاری است که برای استفاده در یک سیستم عامل یا دستگاه خاص تهیه شده است.از آنجا که یک برنامه بومی برای استفاده در یک دستگاه خاص و سیستم عامل آن ساخته شده است ، این قابلیت را دارد که از سخت افزار و نرم افزار خاص دستگاه استفاده کند. برنامه های بومی می توانند عملکرد بهینه ای داشته باشند و از جدیدترین فن آوری ، مانند GPS ، در مقایسه با برنامه های وب یا برنامه های ابری موبایل که بصورت عمومی در چندین سیستم ارائه شده اند ، استفاده کنند.

توسعه برنامه بومی چیست؟

بر خلاف وب سایت ها و برنامه های وب ، برنامه های بومی تلفن همراه در مرورگر اجرا نمی شوند بلکه شما باید آنها را از فروشگاه های برنامه مخصوص پلتفرم مانند فروشگاه App اپل و Google Play بارگیری کنید. پس از نصب ، می توانید با ضربه زدن روی نماد مربوطه در صفحه دستگاه خود ، به هر برنامه دسترسی پیدا کنید.توسعه برنامه بومی به مهارت و فن آوری متفاوتی نسبت به توسعه وب سایت تلفن همراه نیاز دارد. لازم نیست نگران رفتار و سازگاری مرورگر باشید. شما می توانید از ویژگی های بومی سیستم عامل های تلفن همراه برای ارائه تجربه کاربر و اجرای ویژگی های برنامه خود استفاده کنید.

مزیت برنامه نویسی native (بومی)  چیست ؟

1.برنامه های بومی بهترین عملکرد را دارند

با توسعه برنامه تلفن همراه بومی ، این برنامه برای یک پلتفرم خاص ایجاد و بهینه شده است. در نتیجه ، برنامه سطح عملکرد بسیار بالایی را نشان می دهد. برنامه های بومی بسیار سریع و پاسخگو هستند زیرا برای آن سیستم عامل خاص ساخته شده اند و با استفاده از زبان برنامه نویسی هسته اصلی و API ها کامپایل می شوند در نتیجه ، این برنامه بسیار کارآمدتر است. دستگاه برنامه را می دهد تا به نرم افزار اجازه دهد سرعت پردازش دستگاه را افزایش دهد. با حرکت کاربران از طریق یک برنامه تلفن همراه بومی ، محتویات و عناصر بصری از قبل در تلفن خود ذخیره می شوند و این بدان معنی است که پردازش سریع است.

2.برنامه های بومی امن تر هستند

برنامه های وب به مرورگرهای مختلف و فن آوری های اساسی مانند JavaScript ، HTML5 و CSS متکی هستند. تهیه یک برنامه محلی بومی یک راه عالی برای تضمین محافظت از داده های مطمئن کاربران است.

3.برنامه های بومی تعاملی تر و شهودی تر هستند

برنامه های بومی تلفن همراه در مورد ورودی و خروجی کاربر بسیار روان تر عمل می کنند. این نوع برنامه ها رابط های سیستم عامل دستگاه خود را به ارث می برند و باعث می شوند که یکپارچه به نظر برسند و احساس شوند.بیشترین فایده برای برنامه های بومی تلفن همراه ، تجربه کاربر برتر است. برنامه های بومی مخصوصاً برای یک سیستم عامل ایجاد می شوند. آنها به دستورالعمل هایی رهنمون می شوند که در نهایت باعث افزایش و تراز کردن تجربه کاربر با سیستم عامل خاص می شوند. در نتیجه ، جریان برنامه طبیعی تر است زیرا دارای استانداردهای UI خاصی برای هر پلتفرم هستند. این به کاربر امکان می دهد برنامه را یاد بگیرد ، مانند حذف سریع یک عنصر. پیروی از دستورالعمل های خاص منحنی یادگیری را از بین مبرد و به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از اقدامات و حرکاتی که قبلاً با آنها آشنا هستند ، با برنامه ها ارتباط برقرار کنند.

4.برنامه های بومی به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به مجموعه کامل ویژگی های دستگاه ها دسترسی پیدا کنند

برنامه های بومی برای استفاده از نرم افزار و ویژگی های سیستم عامل ها برای پلتفرم خاص خود توسعه داده شده اند. این برنامه ها می توانند به طور مستقیم به سخت افزار دستگاه مانند GPS ، دوربین ، میکروفون و غیره دسترسی داشته باشند بنابراین در اجرای سریع تر عمل می کنند که در نهایت باعث می شود تجربه بهتری از کاربر حاصل شود. اعلانات فشار یکی دیگر از مزیتهای بزرگ برای انتخاب توسعه برنامه بومی است. اعلانهای فشار از طریق سرور iOS (APNS) که به ID بسته نرم افزاری خود نیاز دارید و همان پیام Cloud Messaging (GCM) Google است ، منتقل می شوند.

5. توسعه برنامه بومی تمایل دارد در طول توسعه اشکالات کمتری داشته باشد

حفظ دو برنامه مختلف در یک پایه کد بسیار مشکلتر از دو برنامه در دو پایگاه کد است. با توسعه برنامه بومی ، وابستگی کمتری برای بروز اشکالات دارید زیرا به یک ابزار متقابل پلتفرم مانند Xamarin یا Cordova اعتماد نمی کنید. برنامه های ترکیبی از طریق یک پل به سخت افزار دسترسی پیدا می کنند که اغلب توسعه را کند می کند و می تواند یک تجربه کاربر ناامید کننده باشد. وقتی نسخه های جدید اندروید و iOS منتشر می شوند ، این مشکل برجسته می شود. توسعه دهندگان برنامه بومی به مجموعه های جدید توسعه نرم افزار (SDK) دسترسی دارند تا بتوانند برنامه های خود را با جدیدترین ویژگی ها بسازند.

شرکت پدیده نجارت با داشتن سابقه ای بالق بر10 سال در زمینه طراحی سایت دراصفهان  و طراحی اپلیکیشن دراصفهان و دراختیار داشتن برنامه نویسان حرفه ای و با استفاده از جدید ترین برنامه های به روز میتوانند نخصصی ترین اپ هاو سایت هارا برای شما طراحی کنند.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما در تماس باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.