مقالات آموزشی

نکاتى براى افزایش بازدید در وب سایت

مفید بود؟

گر گشت و گذار یا همان سیستم navigation در وب سایت شما سخت باشد، حتى با یک محتواى عالى ، مطمئن باشید که بازدیدکننده شما به مشترى بدل نخواهد شد. وب سایت، ابزار بالقوه بازاریابى براى شماست که مى تواند برایتان سود در کسب و کار و تجارت را به ارمغان بیاورد. اگر مى خواهید بازدیدکنندگان زیادى به دست بیاورید به خاطر داشته باشید که مهم ترین چیز ایجاد امکان یک گشت و گذار ساده براى بازدیدکننده است.

نکاتى براى افزایش گشت و گذار در وب سایت

اگر گشت و گذار یا همان سیستم navigation در وب سایت شما سخت باشد، حتى با یک محتواى عالى ، مطمئن باشید که بازدیدکننده شما به مشترى بدل نخواهد شد. وب سایت، ابزار بالقوه بازاریابى براى شماست که مى تواند برایتان سود در کسب و کار و تجارت را به ارمغان بیاورد. اگر مى خواهید بازدیدکنندگان زیادى به دست بیاورید به خاطر داشته باشید که مهم ترین چیز ایجاد امکان یک گشت و گذار ساده براى بازدیدکننده است.

چرا که اگر مشترى شما نتواند در صفحه اول وب سایتتان حرکت کند و به بخش هاى مختلف برود ، چگونه مى تواند شما را براى خدمات مورد نیازش انتخاب کند؟

این یک حقیقت ساده است که اگر شما خود و خدماتتان را ارائه نکنید، کسى براى کشفتان تلاش نخواهد کرد.

-از آیکون ها و کلمات و عبارات متعارف استفاده کنید

سعى نکنید بیش از حد خلاقیت به خرج بدهید.تعداد کمى عبارت و آیکون وجود دارد که مى بایست به منظور استفاده آسان در اختیار مشترى قرار گیرد.

براى مثال سایت شما اگر مربوط به فروشگاهتان است و در آن سفارش کالا صورت مى گیرد و شما در آن کلمات و عباراتى مبهم قرار بدهید که ممکن است مشترى متوجه مفهوم آن نشود و در این صورت او وب سایت شما را ترک مى کند بدون اینکه شانس دوباره اى حتى براى بازدید مجدد از وب سایتتان به شما بدهد.

در هنگام استفاده از عبارات و آیکون ها در وب سایتتان دقت کنید. در لینک دهى ، صریح عمل کنید اما بیش از حد توضیح ندهید.

اگر شما دو خط لینک دهى داشته باشید مشترى سردرگم خواهد شد.

در عوض عنوان را با شرح کوتاهى به روشنى و وضوح بیان کنید.

-ساختار داشته باشید

وب سایت خود را در نوار ابزار گشت و گذار آشکار کنید . اگر نوار ابزار شما محتواى کل سایت را نشان مى دهد ، بنظر مى رسد که شما روى محتوا متمرکز شده اید. اما شما مى بایست در زمان طراحى نوار ابزار گشت و گذار در وب سایتتان نیز خاص عمل کنید زیرا آن مى بایست بر اساس نوع سایت طراحى شود.

نوار ابزارهاى گشت و گذار براى برنامه هاى کاربردى وب که در اختیار کاربران مختلف قرار مى گیرد، بهترین و مناسب ترین گزینه هستند. یک نوار ابزار با طراحى خوب؛ ساده، صریح و سازمان دهى شده است.

– جزئیات را به حال خود بگذارید

ارائه لینک هاى جزء به جزء یکى از بهترین شیوه هایى است که این امکان را به بازدیدکننده مى دهد تا راه برگشت خود از هر صفحه و مرحله با مسیر رفتن به صفحات بعدى را پیدا کند.

در صورتى که وب سایت شما نوار ابزار گشت و گذار در بخش هاى مختلف نداشته باشد، مى توانید از همین لینک ها استفاده کنید. این لینک ها مجموعه و سرى القو از متن لینک ها هستند که به تمامى بخش هاى یک سایت متصل مى شوند. این لینک ها به کاربر کمک مى کند تا تمامى صفحاتى را که بازدید کرده است پیدا کند.

-اطلاعات را پنهان نکنید.

صفحات شما نباید با بیش از سه کلیم جدا و تفکیک شوند.

تمام صفحات مرتبط با هم مى بایست یکى پس از دیگرى در یک ردیف بیایند. این کار فرصت بیشترى به بازدیدکننده مى دهد تا با دقت بیشترى هر صفحه را مطالعه کند. همچنین مى توانید از طریق نقشه سایت، جدول محتوا و منوها، میان بُرهایى فراهم کنید تا کاربر به راحتى به همه بخش ها دسترسى داشته باشد.

-از قرار دادن لینک هاى غیر مرتبط اجتناب کنید

زمان با ارزش است و اگر قرار است بازدیدکننده از وب سایت شما بازدید کند و براى آن وقت بگذارد ، امکانى فراهم کنید که آنها احساس کنند زمان خود را تلف نکرده اند. فضاى صفحه نمایش بسیار مهم و با ارزش است. عاقلانه از آن استفاده کنید.

اگر شما با قراردادن لینک هاى غیر مرتبط فضاى درهم و برهمى ایجاد کنید، نه تنها سایت شما را یک سایت بدون سازمان ارزیابى مى کنند بلکه با این کار حداقل میزان بازدیدکننده را خواهید داشت. از تمام لینک هاى مرتبط با نوع وب سایت و نوع فعالیتتان استفاده کنید. لینک هایى بگذارید که مورد استفاده بازدیدکنندگان بالقوه شماست.

-اسرارآمیز و رمزآلود عمل نکنید

در دیدگاه خود روشن و واضح باشید. وقتى که نوار ابزار گشت و گذار دارید،  طرح هاى گرافیکى مبهم قرار ندهید.

اینکه شما رمزآلود عمل کنید، این کار اصلاً بازدیدکننده را نسبت به وب سایتتان کنجکاو نمى کند و آنها را زده مى کند.

-گزینه کمک را ایجاد کنید

بسیارى از وب سایت ها ابزار جست و جو را براى کمک به کاربرانشان ایجاد کرده اند. این ابزار براى وب سایت هاى بزرگ که صفحات و ابزارهاى زیادى دارند، ضرورى است. ابزار جست و جو مى تواند بعنوان یک دستیار به بازدیدکننده و مشترى شما کمک کند تا آنچه لازم است درباره سایت شما بداند. با ایجاد این گزینه بازدیدکننده احساس خوبى به وب سایت شما خواهد داشت و با احساس صمیمیت که در او ایجاد شده است ترغیب مى شود تا دوباره از وب سایت شما بازدید کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.