مقالات آموزشی

هر کاربر دید متفاوتی از وب سایت دارد

مفید بود؟

به عنوان یک طراح وب سایت شما باید به هنگام طراحی نکات زیادی را در نظر داشته باشید. یکی از اصلی ترین و کارآمدترین رویکردها آن است که شما خود را جای بیننده و کاربر قرار دهید. این مساله می توان کلیتی از اصول را در اختیار شما بگذارد و در این مقاله به صورت مجزا بر چگونگی صفحه نمایش و دید کاربران تمرکز شده است.

شما باید به خاطر داشته باشید که افراد با دستگاه های گوناگون به جستجو در وب می پردازند. هریک از این دستگاه ها دارای محیط به خصوصی می باشد. به هنگام طراحی باید این شیوه های متفاوت را به خاطر سپرد.

برخی از افراد صفحه های نمایش کوچک و بسیاری کوچک تری دارند. آیا موضوع طراحی واکنش گرا را به خاطر دارید؟ دقیقاً اینجاست که اهمیت ان مشخص می شود. وب سایت شما باید بتواند با صفحه های نمایش گوناگون مطابقت داشته باشد. طیف تطبیقی شما می تواند محدوده ای از 3 اینچ تا 40 اینچ را در بر بگیرد. این امر ساده نیست، اما به سختیش می ارزد. از آن جهت که افراد بیشتری به صورت حقیقی قادر می شوند تا از وب سایتی که شما طراحی کرده اید استفاده کنند و از خدمات شما بهره مند شوند.

افراد دیگر ممکن است صفحه های نمایشی داشته باشند که نور کم تری دارد و یا ممکن است دید خود فرد دچار اشکال باشد. بنابراین طراحی وب سایت شما باید دارای کنتراست و تضاد باشد.

عده ای دیگر از افراد از صفحه های نمایش لمسی استفاده می کنند. این دسته در حقیقت آن گروهی هستند که صفحه های نمایش اغلب کوچک تر دارند. بنابراین شما باید به گونه ای طراحی کنید که افراد بتوانند به کمک انگشت خود بر روی گزینه های مورد نظر کلیک کنند. به اندازه دکمه ها و لینک ها توجه داشته باشید. بهتر است طراحی خود را با گوشی موبایلتان نیز تست کنید، ممکن است با مواردی از کاربری مواجه شوید که دچار اشکال باشند و نیازمند تغییر.

در نهایت می توان به اختلالات بصری در مرورگرهای مختلف اشاره کرد. کاربر شما می تواند از مرورگرهای گوناگون استفاده کند. برخی از مرورگر ها بر پایه متن هستند. موارد از این قبیل زیاد است اما تصور می کنم اصل مطلب رسانده شده باشد!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.