مقالات آموزشی

کاربرد وب سایت برای بازدیدکننده بهتر است یا موتور جست و جو؟

مفید بود؟

هرکسى که یک وب سایت جدید مى سازد با یک مسئله جدید روبروست که آیا باید وب سایت طبق شرایط و ملزومات موتورهاى جست و جو طراحى و ساخته شود و یا بر اساس طبع و ذائقع هر بازدیدکننده؟!

وب سایت براى بازدیدکننده یا موتور جست و جو؟

هرکسى که یک وب سایت جدید مى سازد با یک مسئله جدید روبروست که آیا باید وب سایت طبق شرایط و ملزومات موتورهاى جست و جو طراحى و ساخته شود و یا بر اساس طبع و ذائقع هر بازدیدکننده؟!

بى شک این موضوع کمى گیج کننده است. هدف نهایى شما بازدیدکنندگانتان است و از طریق موتورهاى جست و جو به آنها دست پیدا خواهید کرد. بنابراین اکنون ناگزیر هستید که تصمیم بگیرید.

تصمیم بگیرید آیا مى خواهید روى مقصد و هدف تمرکز کنید یا روى مسیر رسیدن به هدف.

قطعاً پاسخ شما هر دو است. هدف و مسیر رسیدن به هدف. یعنى بازدیدکننده و موتورهاى جست و جو.

-موتورهاى جست و جو

گرچه یک وب سایت براى بازدیدکننده طراحى مى شود ولى نباید موتورهاى جست و جو فراموش کرد. بسیارى از موتورهاى جست و جو مى گویند نیازى نیست به آنها توجه خاصى شود ولو آنها طراحان تخصصى و وب مسترها دارند که مى توانید اطلاعاتى درباره موتورهاى جست و جو به دست بیاورید. در این وب مسترها، شما مى توانید بفهمید که خطاهاى وب سایت شما چیست و همچنین چه عبارات و چه کلمات کلیدو در رتبه بندى شما تاثیر خواهند گذاشت.

در صورتى که به این اطلاعات دست پیدا کنید مى توانید بین وب سایت خود و موتور جست و جو پیوند درستى برقرار کنید و این براى رتبه بندى بهتر موتور جست و جو خوب است.

-بازدیدکنندگان

دغدغه وب سایت شما فروش محصولات شما و ارائه خدماتتان است. از این رو مى بایست روى بازدیدکنندگان خود تمرکز کنید. در نهایت این بازدیدکنندگان هستند که موجب ارتقا وضعیت تجارت شما مى شوند. اگر وب سایت شما معتبر و آموزنده باشد بازدیدکنندگان از آن بازدید خواهند کرد.

وب سایت شما باید قابلیت گشت و گذار ساده و دستیابى راحت به اطلاعات را داشته باشد.

با این کار، شما مى توانید صفحه وب سایتتان را که بازدیدکننده در آن اطلاعات مورد نیازش را به دست مى آورد، بهینه کنید. این مار باعث مى شود در نظر بازدیدکننده و موتور جست و جو مورد پسند واقع شوید.

وب سایت ها به منظور جذب بازدیدکننده ساخته مى شوند اما نباید فراموش کرد که بازدیدکنندگان روى موتور جست و جو تکیه مى کنند.

از این رو اولین نتیجه این است که مى بایست روى هر دو عامل به یک میزان توجه داشت. شما مى توانید با قرار دادن کلمات و عبارات کلیدى بازدیدکننده را جذب کنید اما تاکید مى کنم آنها با همین کلمات کلیدى وارد وب سایت شما مى شوند و در وب سایت شما نمى مانند مگر اینکه اطلاعات درست و آگاهى دهنده در آن بیایند.

شما تلاش مى کنید تا اطلاعاتى را فراهم کنید پس شما مى توانید به این شیوه سایت خود را براى همه موتورهاى جست و جو بهینه کنید.

یک وب سایت خوب نه تنها کاربرپسند است بلکه براى همه موتورهاى جست و جو بهینه شده است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.