به عنوان یک طراح ممکن است بارها در رابطه با محدودیت های زیادی که با آن رو به رو هستیم ابراز نارضایتی کرده باشیم.
به عنوان یک طراح ممکن است بارها در رابطه با محدودیت های زیاد که با آن رو به رو هستیم ابراز نارضایتی کرده باشیم. این محدودیت ها از اندازه صفحه نمایش گرفته تا مرورگر مورد استفاده می تواند متغیر باشد. اما آیا این محدودیت ها واقعآ تا آن اندازه بد هستند؟ یا انکه باعث پیشرفت ما می شوند؟
برای نمونه IKEA را در نظر بگیرید. مهم ترین مساله برای IKEA قیمت تمام شده محصول می باشد. این شرکت پس از تعیین قیمت به سمت عقب حرکت می کند و از طراح می خواهد با توجه به این قیمت بهترین طرح را ارئه دهد.
در برخی مواقع اگر آزادی بیش از اندازه در طراحی وجود داشته باشد ممکن است باعث به وجود آمدن مواردی شود که در حقیقت محبوبیت طراحی ما را کم می کند. اگر شما در رابطه با کاربردی بودن وب سایت برای مخاطب محدودیت نداشته باشید ممکن است وب سایتی ارائه دهید که بسیار زیباست اما هیچ کاربرد مفیدی برای مخاطب ارائه نمی کند.
مسلماً وقتی مخاطب شما نتواند با طرح شما به درستی ارتباط برقرار کند، شما دچار شکست خواهید شد. اگر در رنگ برای شما محدودیتی وجود نداشته باشد، استفاده بیش از اندازه از رنگ ها می تواند تمرکز مخاطب را بر هم زند. این مساله بسیار ضروری است که شما بتوانید طرح خود را در خاطر بیننده حک نمایید.
بنابراین می توان به سادگی دریافت که محدودیت ها همیشه باعث ایجاد مشکل نمی شوند. اگر شما بتوانید اهمیت محدودیتی را به خوبی درک کنید و نکات مثبت آن را در نظر بگیرید راحت تر با وجود آن کنار خواهید آمد.