مقالات آموزشی

بیان چند راهکار برای تبدیل بازدیدکننده به مشترى

مفید بود؟

وب سایت به معناى حضور آنلاین شما در عرصه وب است. هدف از راه اندازى یک وب سایت دست یابى به بازدیدکنندگانى است که در آینده به مشتریان بالقوه تبدیل مى شوند. وب سایت شما مى بایست خیلى خوب طراحى شود تا بتواند بازدیدکنندگان را جذب کند.

قابلیت کاربرى وب سایت، تبدیل بازدیدکننده به مشترى

وب سایت به معناى حضور آنلاین شما در عرصه وب است. هدف از راه اندازى یک وب سایت دست یابى به بازدیدکنندگانى است که در آینده به مشتریان بالقوه تبدیل مى شوند. وب سایت شما مى بایست خیلى خوب طراحى شود تا بتواند بازدیدکنندگان را جذب کند.

از سوى دیگر، یک وب سایت مى بایست معتبر و حاوى اطلاعات کافى باشد تا بتواند مشتریان را در وب سایت نگه دارد. بسیارى از طراحان وب سایت از چندین روش زینتى براى آرایش وب سایت و زیباى آن استفاده مى کنند بعضى از آنها حتى موفق هم مى شوند. ولى حتماً مى دانید که یک وب سایت نباید فقط زیبا باشد بلکه مى بایست آموزنده با طراحى حرفه اى باشد.

وب سایت شما یک کلاس نیست و یا فقط یک برگ دیگر از سابقه کارى طراح نیست. گاهى دیده شده است که یک سایت زیبا از نبود بازدیدکننده رنج مى برد. به این خاطر که سایت شما علاوه بر زیبا بودن ، مى بایست تعاملى و فنى باشد تا بیشترین بازدیدکننده را بدست بیاورید.

در این مقاله شما ایده هاى جدید و کوتاه درباره قابلیت دسترسى و قابلیت کاربرى وب سایتتان خواهید خواند. علاوه بر این، در این مقاله درباره اینکه چگونه وب سایت خود را به یک فضاى رقابتى تبدیل کنید نیز بحث خواهیم کرد.

-زیبایى و اثرگذارى

میان کلمات تاثیرگذار و کلمات زیبا سردرگم نشوید. این دو دسته کلمه، در طراحى وب، معانى متفاوت دارند.

وب سایت شما ممکن اسا زیبا باشد اما ممکن است در جذب بازدیدکننده ضعیف عمل کند. در حالو که وب سایت رقیب شما در عین سادگى بالاترین میزان ترافیم بازدید را دارد.

به هنگام ساخت یک وب سایت جذاب، از تمام ترفندها براى زیباکردن سایتتان تا آنجا که مى توانید بهره بگیرید. اما در نظر داشته باشید که صرف زیبایى یک وب سایت براى جذب بازدیدکننده کافى نیست.

زیبایى وب سایت همچون کاغذ کادو مى باشد و خوب و موثر بودن یک سایت همچون کادوى درون آن مى باشد.

زیبایى وب سایت، پوسته بیرونى و موثر بودن آن پوسته درونى مى باشد.یک وب سایت زیبا که بتواند بازدیدکننده را با مطالب و محتواى تاثیرگذار و البته آموزنده جذب کند.

-قابلیت استفاده / یک دیدگاه درست

ملزومات وب سایت خود را بشناسید. صرف نظر از آنچه همیشه براى ارائه کردن دارید و آن ارائه اطلاعات درباره خدمات و محصولات به مشترى است، مى بایست بدانید چه چیزهاى دیگرى لازم است.

از این رو سایت شما مى بایست یک سایت کاربردى باشد. شما مى بایست از کاربرپسند بودن وب سایتتان اطمینان حاصل کنید.

قابلیت کاربرى وب سایت شما براى درنظر گرفتن و هدف قرار دادن گروه گسترده اى از مخاطبان بسیار مهم است. این کار به منظور دستیابى به اهدافتان است.

کاربرى سایت شامل چندین نکته است که مى توان از دسترسى آسان به وب سایت، در دسترس بودن اطلاعات لازم و گشت و گذار ساده نام برد.

فراموش نکنید که وب سایت شما مى بایست به تمامى سوالات و نیازهاى بازدیدکننده پاسخ دهد.

-اطلاعات درست

شرح درست محصولات و خدمات ، آن چیزى استکه بازدیدکننده جست و جو مى کند. همین که شما به سوالات بازدیدکننده پاسخ مى دهید، احتمال اینکه بعدها دوباره و دوباره به شما مراجعه کند زیاد است.خلاصه معرفى محصول، خدمات و شرکت بر اعتبار و قابل اعتماد بودن شما صحه مى گذارد.شما مى توانید با قراردادن لینک هاى اضافى بازدیدکننده را به شرح جزئیات ارجاع بدهید.

-دسترسى

دسترسى نیازِ به زمان است. بازدیدکنندگان شما زمان زیادى ندارند تا صرف این کنند که حالا چکونه اطلاعات را از سایت شما بدست بیاورند. در نتیجه شما مى بایست با ریزبینى تمام آنچه یک بازدیدکننده نیاز دارد را فراهم کنید.

وب سایت شما مى بایست براحتى در دسترس باشد. براى ارائه اطلاعات با شرح جزئیات و لینک دهى کار کنید. اینگونه بازدیدکنندگان زیر چتر حمایتى شما در وب سایت خود شما قرار مى گیرند و از گشت و گذار در وب سایتتان لذت مى برند.

-سادگى

از طراحى هاى پیچیده و مبهم براى لوگوى خود اجتناب کنید. یک لوگوى ساده، زیبایى و ماندگارى لوگو را افزایش مى دهد. شما از لوگوى خود در سربرگ و پاکت نامه ها و سایر موارد استفاده مى کنید.

پس اگر لوگو پیچیده باشد، ممکن است مردم از آن سر در نیاورند. چاپ یک لوگوى پر شاخ و برگ دشوار است. به هنگام تصمیم گیرى درباره بوگو سادگى و طبیعى بودن را در نظر بگیرید.

یک لوگوى خوب براى تمامى موارد مذکور به راحتى قابل استفاده است.

-گشت و گذار

در سیستم گشت و گذار براى وب سایتتان مصمم باشید. از کلمات مناسب براى توضیح لینک استفاده کنید.  درست وقتى که فهم یک مطلب برایتان مهم است، از عبارات گنگ و مبهم استفاده نکنید.

براى مثال سایت شما اگر یک فروشگاه آنلاین است، مى بایست لینک هاى نمایش دهنده خرید یا اضافه کردن به سبد خرید را در کنار کاتالوگ محصول براى بازدیدکننده قرار بدهید و او را مستقیماً به سمت صفحه سفارش کالا هدایت کنید.

ایجاد نقشه سایت را در دستور کار قرار بدهید مکر اینکه تعداد صفحات شما کم باشد.

نقشه سایت مسیر مشخصى را پیش روى بازدیدکننده قرار مى دهد . ضمن اینکه موتورهاى جست و جو براحتى صفحات شما را ردیابى مى کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.