مقالات آموزشی

چند نکته درباره ابزار مدیریت وب گوگل

مفید بود؟

ابزار مدیریت وب گوگل ابزاری هستند که برای بهتر شدن کارایی سایت ها در اختیار کاربران قرار داده شده تا بتوانند از طریق آنها آموزش های لازم را دریافت نمایند. در این مطلب با ابزار مدیدریت وب آشنا خواهید شد و با به کار گیری آن ها قادر خواهید بود تا وب سایت خود را مدیریت کنید.

پیام های سایت(Site Messages)

گوگل از این طریق به شما اطلاع می دهد که سایت شما لازم است به روز رسانی شود. همچنین در صورتی که نرم افزار مخربی روی سایت شما نصب شده باشد به شما پیام می دهد.

تنظیمات سایت (Site Setting)

تنظیمات سایت به شما این امکان را می دهد که به گوگل در مورد سایت تان اطلاعات بدهید. اینکه هدف شما کدام محدوده ی جغرافیایی است، دامنه ی اصلی سایت شما کدام است و شما در چه موقعیتی از نظر مکانی قرار دارید همگی توسط تنظیمات سایت قابل انجام هستند. تنظیمات سایت به شما این امکان را می دهد که قسمت  گوگل وبمستر سایت خودتان را به گوگل آنالیتیک متصل کنید.

 

قسمت ظاهر جستجو(Search Appearance)

قسمت ظاهر جستجو لینک های شکسته سایتتان را به شما نشان می دهد. اگر سایت شما داده های ساخت یافته داشته باشد آن را مشخص می کند و در صورتیکه Html های شما نیاز به بهینه سازی داشته باشد این موضوع را به شما گوشزد می نماید.

ترافیک جستجو(Search Traffic)

به شما نشان می دهد که کدام صفحات سایت تان بیشترین بازدید را دارد و کلمات کلیدی سایت شما کدام است. خطاهای جستجو که کاربران با آنها مواجه می شوند در کدام صفحات وب سایت وجود دارد و سرعتی که خزنده گوگل می تواند صفحات شما را بخواند همگی اطلاعاتی هستند که توسط گوگل نمایش داده می شوند.

گوگل ادروردز(Google AdWords)

گوگل ادوردز به تبلیغات ppc گفته می شود که توسط شرکت گوگل به مدیران وب سایت ارائه می شود. با استفاده از تبلیغات گوگل برای کلمات کلیدی وب سایت می توانید ترافیک بیشتری برای سایت خود ایجاد کنید. شیوه کار به این صورت است که در ازای پرداخت هزینه مشخص تبلیغات شما به صورت لینک در بالای سرچ ها نمایش داده می شود. با توجه به این که تبلیغات ppc هستند تنها در صورت کلیک شما ملزم به پرداخت هزینه به گوگل خواهید بود.

 

گوگل پلنر ( Keyword planner )

به منظور بهبود سئوی سایت در سرچ های ارگانیک نیازمند هستید که از کلمات کلیدی مناسب برای وب سایتتان استفاده کنید. منظور از کلمات کلیدی مناسب، کلماتی است که مخاطبین و مشتریان شما بیشتر در موتور های جستجو سرچ می کنند. با استفاده از Keyword planner کلمات کلیدی حرفه خود را استخراج کنید و با هدف بهبود جایگاه سایت به تولید محتوای هدفمند بپردازید. توجه داشته باشید که برای استفاده از google planner نیاز به حساب google planner دارید. در صورتی که حساب ادوردز دارید می توانید از این ابزار هم استفاده کنید.

گوگل ترندز (google trend)

یکی از ابزاری که عملکردی مشابه کیورد پلنر دارد، گوگل ترندز است. گوگل ترند یکی از بهترین ابزاری است که برای انتخاب کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این ابزار می تواند از موارد زیر مطلع شوید:
بررسی میزان محبوبیت کلمات کلیدی
بررسی میزان سرچ کلمات کلیدی
بررسی میزان سرچ کلمات کلیدی در زمان ها و مکان های مختلف
پیشنهاد کلمات کلیدی مشابه
در صورتی که برای تعیین عنوان نوشته خود بین دو عنوان مردد هستید به راحتی و با استفاده از این ابزار می توانید برای محتوای خود عنوان کاربردی تری را برگزینید. این ابزار همچنین به شما در پیدا کردن مباحثی که در حال حاضر بیشتر مورد بحث کاربران هستند، کمک می کند. با استفاده از این امکان می توانید همیشه محتوای جدید و پرکاربرد در سایت خود داشته باشید.

 

گوگل آنالیتیک (Google Analytics)

گوگل آنالیتیک ابزاری برای بررسی آمار بازدید کنندگان وب سایت می باشد. این ابزار آمار کامل و جامعی در رابطه با آمار کاربران به مدیریت وبسایت ارائه می دهد. البته ثبت سایت در گوگل به وسیله گوگل آنالیتیک نیازمند گذراندن مراحلی است. برای این کار می بایست پس از ورود به سایت و گذراندن مراحل اولیه کدی که دریافت می کنید رادر قسمت هدر وب سایتتان درج کنید. چون این ابزار برای کاربران ایرانی فیلتر شده است هنگام استفاده می بایست از فیلتر شکن استفاده کنید.

گوگل وبمستر تولز(Google Webmaster Tools)

گوگل وبمستر تولز که با Google Search Console نیز شناخته می شود یک دیگر از ابزار رایگان و قدرتمند گوگل می باشد که به بهبود عملکرد وب سایت کمک می کند. با افزودن وب سایت به گوگل وبمستر، گوگل عملکرد سایت را بهتر مورد بررسی قرار می دهد. در هنگام کاهش ناگهانی بازدید ها و یا حذف ناگهانی وب سایت از نتایج گوگل بهترین ابزار گوگل وبمستر تولز می باشد. بنابراین ثبت سایت در گوگل وبمستر و استفاده از خدماتی که ارائه میدهد مهم است.

(Google Books)

در صورتی که از علاقمندان کتاب هستید و هر روز به دنبال فرصت برای مطالعه کتاب هستید، می توانید با حضور در گوگل بوکس کتاب های زیادی را بصورت آنلاین مطالعه کنید. حتی در صورتی که شما نویسنده کتاب هستید بهتر به نفعتان است که کتابتان را در لیست کتاب های گوگل بوکس ثبت کنید. با ثبت کتاب هایتان می توانید کتابتان را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید.

 

گوگل داکس (Google Docs)

در صورتی که به دنبال اشتراک گذاری مدرک، جدول و نقاشی با سایر کاربران هستید می توانید از گوگل داکس استفاده کنید. شما می توانید با چند کاربر همکاری کنید یا تنها قابلیت خواندن را به آن ها بدهید. حتی شما می توانید فرم هایی طراحی کنید و بصورت ایمیل در و به منظور جمع آوری پاسخ پرسش نامهه ها اطلاعات پست های crowdsource و داده های دیگر، ارسال کنید.

 

نتیجه گیری

موفقیت یک وب سایت کاملا به نحوه مدیریت وب سایت و چگونکی استفاده از ابزار مدیریت وب گوگل بر می گردد. این فعالیت ها تضمین کننده موفقیت وب سایت شما خواهد بود. با استفاده از این ابزار می توانید فروش و بازدید وب سایت خود را افزایش دهید. سعی کنید از این ابزار بهترین استفاده را داشته باشید تا برای سایت خود ارتقا رقم بزنید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.