مقالات آموزشی

بررسی متا تگ و مواردی از آن در سئو سایت

مفید بود؟
سلام به شما همراهان همیشگی هیواوب

در این قسمت از مقاله می خواهیم به معرفی نقش متا تگ توضیحات در سئو سایت بپردازیم و با کاربرد آن در سئو وبهینه سازی سایت آشنا شویم.

متا تگ چیست ؟

یکی از معیارهای مورد اهمیت گوگل در جستجو و پیدا کردن سایت، بررسی متا تگ توضیحات است.

توضیحات متا یا متا تگ توضیحات ،عاملی تاثیر گذار در سئو اما به صورت مستقیم نیست

وبه صورت غیرمستقیم تاثیر گذار می باشد.

متا (Meta Description) از اهمیت بالایی برخوردار است.

متا تگ چکیده‌ای از محتوای سایت را نمایش میدهد که از دید کاربران پنهان است

و فقط برای درک وتوجیح شدن  بهتر موتورهای جستجو استفاده میشود.

 

در کدام قسمت  باید تگ توضیحات را جایگذاری کنیم؟

همانطور که مشاهده می کنید  متای توضیحات باید در تگ head نوشته شود :

<head>

<”توضیحی کامل و مفیدو کوتاه از محتوای صفحه”=meta  name=”description”  content>

<head/>

 

تعداد کاراکتر بهینه در متا تگ توضیحات

قبلا گوگول تعداد کاراکترهای  بهینه و مناسب برای تگ توضیحات را به  155 تا 160 کاراکتر محدود کرده بود.

و اگر تعداد کاراکترها بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر می بود، آن ها را در نتایج موتورهای جستجو به طور درست و مناسب نمایش نمیداد و فقط 160 کلمه اول را نمایش میداد.

اما در چند ماه اخیر یکی از بزرگترین تغییراتی که گوگول در الگوریتم خود ایجاد کرده است ،تغییر تعداد کاراکترهای توضیحات متا صفحات است.

 تعداد کاراکترهای توضیحات متا به 320 افزایش پیدا کرده است.

این یک تغییر خیلی بزرگ و مهمی در  سئو سایت به حساب می آید؛

محدودیت کاراکترها باعث شده بود که افراد برای نوشتن خلاصه ای از مطلب که هم برای فهم کاربر مفید باشد و هم بتوانند اصول سئو را به درستی رعایت کنند، مشکلاتی ایجاد کرده بود.

دلیل اصلی این تغییرات نمایش محتوای بیشتر به کاربران و کمک به انتخاب دقیق تر آنهاست.

 

کلمات کلیدی در توضیحات متا

از کلمات کلیدی در توضیحات متا سایت استفاده می شود و محدودیتی خاصی  برای این کار وجود نخواهد داشت.

استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا در نتایج موتور جستجو گوگل به صورت بهتر و کلیدی تر نشان داده می شود و این کار باعث جذب کاربران و بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به سایت مورد نظر شما می شود.

 

5  نکته  اصلی برای بهتر بودن سئو  توضیحات متا

1:یکی از موثر ترین و بهترین  کار برای  نوشتن  توضیحات متا برای صفحه اصلی و صفحات داخلی بصورت منحصر  و متفاوت از یکدیگر می تواند باشد. زمانیکه گوگل متوجه شود که توضیحات متا یکسان می باشد آن را در گوگل وبمسترمشخص و  هایلایت میکند و شما میتوانید اطلاعات در مورد نظر را از این ادرس پیدا کنید:

Google Webmaster Tools > Optimization > HTML Improvements

2: تعداد کاراکتر توضیحات متا

تعداد کاراکترهای توضیحات متا هیچ محدودیت خاصی ندارد اما  گوگل تنها 320 کاراکتر را در صفحه نتایج خود از توضیحات متا در سایت  نشان میدهد.

3 :کلمات کلیدی در توضیحات متا

با قراردادن کلمات کلیدی خود در ابتدای توضیحات متا آن را بهینه کنید.

برای استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا محدودیتی  خاصی وجود ندارد ولی سعی کنید که بیش از یک یا دو کلمه کلیدی در آن استفاده نکنید.

4– از کاراکترهای ریاضی استفاده نکنید

در صورت استفاده از این حروف در توضیحات متا ممکن است گوگل آن را بعنوان کد و شناسایی کند و به کل نادیده بگیرد.

5 :درخششی از تجارت و سایت شما

توضیحات متا باید به صورتی قدرت داشته  باشد که در میان رقبا بازدیدکنندگان و کاربران  را به سمت سایت شما بکشد،

اطلاعاتی متفاوت و تخصصی و خاص و منحصر به فرد  مربوط به تجارت سایت  خود را در کنار کلمات کلیدی مربوط به آن در توضیحات متا قرار دهید تا محتوای متفاوتی را ارائه داده باشید.

 

بررسی مشکلات مربوط به متاتگ توضیحات

برای بررسی مشکلات مربوط به توضیحات متا تکراری ، کوتاه و بلند بصورت زیر اقدام کنید:

  1. ورود به Search Console و کلیک روی دامنه  برای مشاهده پنل وبمستر
  2. کلیک بر روی لینک HTML Improvments از منوی Search Appearance
    1. : متاتگ توضیحات طولانی
    2. : موارد تکراری در توضیحات
    3. : متاتگ توضیحات کوتاه

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.