مقالات آموزشی

پیش بینی کردن استراتژی مهم در تعامل و ارتباط با متن

مفید بود؟

پیش بینی کردن

پیش بینی یک از مهم ترین استراتژی های خواندن است. این به دانش آموزان اجازه می دهد تا از اطلاعات متن ، مانند عناوین اصلی ، سر صفحه ها ، تصاویر و نمودارها برای پیش بینی اتفاقات در داستان استفاده کنند (بیلی ، 2015). دانش آموزان هنگام این کار ، با توجه به دانش قبلی خود ، آنچه که بعدا در متن  اتفاق خواهد افتاد را حدس می زنند. پیش بینی کردن کودکان را ترغیب می کند که به صورت فعال فکر کنند و سوال کنند. همچنین به دانش آموزان امکان می دهد داستان را بهتر درک کنند، با آنچه می خوانند ارتباط برقرار کنند و با متن تعامل داشته باشند.

مطالعه مقاله 7 پیش بینی برای جهان وب در 5 سال آینده

را به شما پیشنهاد می کنیم

پیش بینی کردن همچنین یک استراتژی ارزشمند برای بهبود درک مطلب است. دانش آموزان براساس آنچه قبلاً شنیده، خوانده اند یا دیده اند، می توانند درباره یک داستان پیش بینی کنند. این به نوبه خود به دانشجویان امکان می دهد تا به طور فعال در روند خواندن شرکت کنند.

 

برای تعیین صحت پیش بینی هایشان، دانش آموزان باید قسمت هایی از متن را برای یادآوری حقایق مربوط به شخصیت ها یا وقایع درون داستان بازخوانی کنند. گشتن در  تصویرمتن  می تواند به عنوان ابزاری برای سازماندهی اطلاعات درون داستان باشد که همچنین می تواند درک کودک را افزایش دهد. در طی یک گشت و گذار تصویری، دانش آموزان می توانند دانش قبلی خود را فعال کرده و تصاویر بصری داستان را به تجربیات شخصی خود متصل کنند.

چگونه می توان پیش بینی کرد

• جلو و پشت جلد کتاب، فهرست مطالب ، نام فصل ها، زیرعنوان ها و نمودارها را مطالعه و مرور کنید.

• با استفاده از دانش قبلی خود با متن ارتباط برقرار کنید

• پیش بینی خود را ایجاد کنید

دانش آموزان همچنین می توانند از یک تنظیم کننده گرافیک برای پیش بینی کردن نتیجه یک داستان استفاده کنند. آنها می توانند این کار را با شناسایی سرنخ های درون متن انجام دهند تا نحوه رفتار شخصیت ها و چگونگی حل مشکلات قابل توجه در داستان را پیش بینی کنند. هنگام استفاده از یک سازمان دهنده گرافیک ، دانش آموزان می توانند کاملاً درگیر داستان شوند چون افکار خود را به روشی منطقی ثبت می کنند.

برای معلمان مهم است که کودکان را تشویق کنند تا سرنخهایی را ثبت کنند که یا از پیش بینی آنها پشتیبانی می کند و یا آن را انکار می کند. معلمان همچنین می توانند به دانش آموزان اجازه دهند تا پیش بینی های خود را بازنگری کنند تا در مورد سرنخ های موجود در متن تأمل کنند.

 

مثالهای مربوط به محتوا

خواندن

معلمان می توانند یک سطل پیش بینی درست کنند. هنگام معرفی یک داستان جدید، دانش آموزان ابتدا در یک عکس جستجو می کنند و سپس براساس عنوان، تصاویر و نمودارها پیش بینی می کنند. این به دانش آموزان اجازه می دهد تا از سرنخ ها و شواهد موجود در متن برای پیش بینی دقیق استفاده کنند. سپس بچه ها پیش بینی های خود را روی یک برگه می نویسند و آنها را در سطل می گذارند. در مرحله بعد، دانش آموزان داستان را در گروه های کوچک  خود می خوانند. پس از اتمام داستان، آنها می توانند پیش بینی های خود را به اشتراک بگذارند و با سایر پاسخ های به اشتراک گذاشته شده ارتباط برقرار کنند.

مخاطبین گرامی در نظر داشته باشید شرکت رایا مارکتینگ در زمینه تولید محتوا سئو شده و با  بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا  میتواند شما را در این امر یاری کند.

ریاضی

دانش آموزان می توانند بر اساس الگوها پیش بینی کنند. هنگام مشاهده یک مسئله یا مثال ، دانش آموزان می توانند طرح ها / نمای کلی مطالب مختلف را از طریق تکرار و مشاهده تشخیص دهند. از این اطلاعات، دانش آموزان می توانند برای تأیید پاسخ خود به عنوان توجیه استدلال شان، با داده هایی که جمع آوری کرده اند پیش بینی کنند.

علوم پایه

وقتی دانش آموزان آزمایشی انجام می دهند می توان از استراتژی پیش بینی کردن در علم استفاده کرد. به عنوان مثال، دانش آموزان ممکن است در حال مطالعه یک واحد از گیاهان باشند و باید پیش بینی کنند که در صورت افزایش مقدار آب، رشد گیاه چه خواهد شد. بر اساس مشاهدات و آزمایشات خود، دانش آموزان قادر خواهند بود که هنگام جمع آوری داده ها و پشتیبانی از پاسخ خود با استفاده از  شواهد، اتفاقات بعدی را پیش بینی کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.