مقالات آموزشی

بررسی نمونه هایی در قالب برای چک لیست کاری

مفید بود؟

یکی از ابزارهایی که به طور قطع می‌تواند به شما در انجام کارهایتان کمک کند، چک لیست است. شما می‌توانید در محل کار خود به صورت‌های گوناگون از انواع چک لیست ها استفاده کنید، مثلا چک لیست وظایف کارمندان جدید یکی از انواع این استفاده‌هاست. البته که وظایف متفاوتی وجود دارند که می‌توانید در چک لیست خود برای رسیدن به اهداف مختلف از آنها استفاده کنید.
به شما پیشنهاد میکنیم به صفحه خدمات تولید محتوا جهت سفارش محتوا چک لیست مورد نیاز خود مراجعه کنید

توجه به این نکته به ما یادآوری می‌کند که انواع مختلفی از قالب‌های آماده برای تهیه محتوای چک لیست وجود دارند، فقط کافی است که بدانید شما به چه نوعی از چک لیست احتیاج دارید. در ادامه ما نمونه‌هایی از چک لیست را برای شما آماده کرده‌ایم تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید.

شما می توانید با بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا در رایا مارکتینگ آشنا شوید

شماره یک: چک لیست کاری

ممکن است شما از خودتان بپرسید چگونه چک لیست تهیه کنیم؟ تهیه و آماده کردن چک لیست چندان کار سختی نیست. ساده‌ترین مدل چک لیست کاری را می‌توانید به شکل زیر آماده کنید:

شماره دو : چک لیست دستورات کاری

همانطور که از چک لیست شماره یک متوجه شدید، تهیه متن چک لیست کار سختی نیست. در ادامه با هم نمونه‌هایی از چک لیست را می‌بینیم. چک لیست دوم مربوط به تهیه لیستی از دستورات کاری است که باید در محل کار به آنها رسیدگی شده و از انجام آنها مطمئن شد.

 

چک لیست دستورات کاری

 

شماره سه: چک لیست کار گروهی

در ادامه با هم نمونه چک لیستی را می‌بینیم که برای انجام کارهای گروهی به صورت روزانه طراحی شده است:

چک لیست کار گروهی روزانه

بله

خیر

نظرات

آیا گروه ما متوجه هدف وظیفه ما هست؟

آیا گروه ما با موفقیت وظیفه خود را انجام داده است؟

آیا همه اعضای گروه همکاری و مشارکت داشتند؟

آیا وظایف به صورت مساوی بین اعضای گروه تقسیم شده بود؟

آیا گروه ما از زمان خود هوشمندانه و فعالانه استفاده کرد؟

آیا گروه ما توانست مسائلی را که درگیر آن بودیم حل کند؟

آیا کار خود را در مکان های مناسب انجام دادیم؟

آیا ما درباره طرح و برنامه برای مرحله های بعدی گفتگو کردیم؟

شماره چهار: چک لیست کار کلاسی

گاهی اوقات ما برای انجام برنامه‌های درسی و کلاسی خود به برنامه‌ریزی دقیق‌تری نیاز داریم. چک لیست کارهای کلاسی و درسی در این مورد به ما کمک می‌کنند:

برنامه کاری خود را ارزیابی کنید: از آنجا که این واحد، خودگردان است، انتخاب‌های شما میزان آمادگی شما برای کار ارزیابی را تعیین می‌کنند. درجه علاقه و نیز میزان تمایل خود برای شرکت در کار را ارزیابی کنید.

کار کلاسی

کامل

پاره وقت

فقط بررسی

قصد ندارید این کار را کامل کنید

تحلیل و بررسی شعر ساعت راسو

فعالیت نوشتار تحلیلی

فعالیت نوشتار خلاقانه

فعالیت تحلیل و بررسی همه متون

فعالیت تلفیقی

مروری بر شعر اعترافی

خلاصه بیوگرافی

بررسی شعر ساختارشکن، با استفاده از عروض و قافیه، یا الگوبندی یا پرسیدن سوال

ارائه مطلب: نوشتن سوالات درک مطلب برای شعری که من انتخاب می کنم

نوشتن مقاله درباره ویژگی های تمرین بر اساس یکی از 12 موضوع پیشنهادی

سوالات درک مطلب: ساعت راسو

سوالات درک مطلب: فرمانده لاول

سوالات درک مطلب: بیداری در افسردگی

سوالات درک مطلب: برای اتحادیه مرده

آیا من کاربرگ دانش خود را در اولویت قرار داده ام؟

تقسیم فعالیت ارائه مطلب

فعالیت مفهوم سازی

مرتب کردن مشاوره استاد

بررسی دانش فن شعر من بر روی سایت

هماهنگی با ضروریات ارزیابی

چه چیزهایی خوانده ام

کاربرگ ارائه مطلب

کاربرگ صداقت هنری

چارچوب ویِژگی های مقاله نویسی

چگونه یک مقاله بنویسیم

انواع مقالات

نمونه ویژگی مقالات

بررسی جزییات

اطلاعات بیوگرافی لاول

چاپ نسخه منبع درباره لاول

تحلیل ساعت راسو x3

تکنیک های شعری

دو مقاله به انتخاب خودم از مجله خواندنی های ضروری

طراحی صفحه نتیجه گیری

نام دانشجو ……………………………………………………………..

امضای دانشجو …………………………………………………………. تاریخ ………………………………………………..

شماره پنج: چک لیست کاری استاندارد

آیا قرار است کار مهمی را به صورت استاندارد انجام بدهید و نگران هستید مبادا نکته‌ای از قلم بیفتد و چیزی را فراموش کنید؟ چک لیست کاری استاندارد به شما کمک می‌کند هیچ چیزی را فراموش نکنید:

سازمان بهداشت جزیره پرنس ادوارد

شبکه بهداشت جزیره

مرحله قبل از شروع کار

• ملاقات با کارمندان اصلی

• تنظیم برنامه برای تماس پنج دقیقه در هفته با کارمندان اصلی • گفتگو درباره زمانبندی پروژه

• گفتگو درباره بازدید از پروژه

• کمک به شناسایی افراد مناسب برای تیم

• کمک به شناسایی فرد مناسب برای هدایت تیم

مرحله تعریف / اندازه‌گیری

• روز اعزام تیم تعریف / اندازه‌گیری • خوشآمدگویی

• تاکید بر اهمیت کار

• تشکر از تیم برای همکاری

• گفتگو درباره نقش اسپانسر، کارمندان اصلی و تیم

• دریافت A3

• دریافت برنامه اندازه‌گیری • بررسی گزارش A3 برای آشنایی با وضعیت مسئله

• بررسی اندازه‌گیری‌ها و نقشه برای فهمیدن اینکه چه چیزی، کجا و به وسیله چه کسی اندازه‌گیری شده است

• حضور در یکی از نقاط اندازه‌گیری به همراه کارمندان اصلی • با کارمندان اصلی در محوطه چرخی بزنید و برگه‌های انتخابی اندازه‌گیری را مرور کنید

• با کارمندان درباره نحوه پیشروی جمع آوری داده‌ها گفتگو کنید

• از کارمندان تشکر کرده و بر اهمیت کار تاکید کنید

• QB را مرور کرده و مطمئن شوید با استاندارد QB همخوانی دارد

مرحله تحلیل / بهبود

• قبل از روز بازدید تیم تحلیل / بازدید با کارمندان اصلی دیدار کنید • گزارش ارائه شده را مرور کنید

• کارمندان باید قادر به بیان واضح داده‌ها و تمرکز بر روی قسمت‌هایی که باید بهبود پیدا کنند، باشند

• در مورد هرگزینه‌ای که روی میز نیست، گفتگو کنید

• کارمندان را بشناسید و از آنها به خاطر کار سختشان تشکر کنید

• یادتان باشد قرار نیست مسئله‌ای را حل کنید، بلکه قرار است از کارمندان و تیم حمایت کنید

• بعد از ظهر روز بازدید تیم تحلیل / بهبود به آنها بپیوندید • به توضیحات تیم درباره PDSAهایی که شناسایی کرده‌اند، گوش کنید

• از کار سخت آنان قدردانی کنید

• وضع موجود را به چالش بکشید

• گزارش به روز شده‌ای را که ارائه شده است، دریافت کنید

• گزارش A3 به روز شده را دریافت کنید • PDSAهای گزارش ارائه شده را مرور کنید تا از تغییرات انجام گرفته مطلع شوید

• همراه با کارمندان اصلی در یکی از نقاط PDSA حضور بیابید • با کارمندان در محوطه چرخی بزنید و درباره PDSAهایی که قرار است انجام بشوند، گفتگو کنید

• تابلوی کیفیت را مرور کنید

مرحله کنترل

• قبل از روز بازدید تیم کنترل با کارمندان اصلی ملاقات کنید • گزارش ارائه شده را مرور کنید

• درباره مراحل بعدی و اینکه آیا پروژه قابلیت گسترش دارد، گفتگو کنید

• در مورد اینکه برای حفظ تغییرات چه چیزهایی باید جایگزین شوند، گفتگو کنید

• بعدازظهر با تیم کنترل دیدار کنید • دعوت از سایرین و تشویق کارمندان به حضور در جلسه

• گوش دادن به گزارش ارائه شده

• تهیه کردن کلمات پایانی برای ارائه

• تشکر از تیم

• تاکید بر اهمیت کار

• تقدیر از کار سخت آنان

شماره شش : چک لیست سفارش کار

برای گرفتن سفارش کار، کافی است چک لیستی شبیه نمونه زیر تهیه کنید، و به راحتی سفارش موردنظر را آماده و تهیه کنید:

بر اساس وظایف کاری خاص، انجمن مشاوران جنگلبانی آمریکا، استفاده از فرمهای نامه نگاری کتبی (مثل قرارداد، توافق نامه، دستور کار و غیره) را برای کمک به اطمینان از روابط حرفه ای رضایت بخش و متقابل میان اعضا و مشتریان توصیه می‌کند. این چک لیست موارد پیشنهادی برای درج در این نامه نگاری ها را ارائه می‌کند. از این چک لیست فقط بعنوان یک راهنما برای اعضای انجمن استفاده می‌شود و جامعیت ندارد. انجمن هرگونه ضمانت صریح یا ضمنی در موررد استفاده از این چک لیست با هر گونه هدفی را رد می‌کند.

 

شماره هفت: چک لیست آشنایی با کار

شروع کار در هر محیطی نیاز به آشنایی اولیه و هماهنگی دارد. برای اینکه بتوانید کارمندان جدید خود را با محیط کاری خود آشنا کرده، از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنید، چک لیست آشنایی با کار بهترین روش است:

چک لیست آشنایی با کار

برای سرپرست و کارمند جدید

اسم شرکت، آدرس، شماره تلفن، فاکس، ایمیل، وبسایت

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

اسم شرکت، آدرس، شماره تلفن، ایمیل

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

کارمند جدید

_________________________________________________________

_________________________________________________________

مسئول آشنایی

_________________________________________________________

شروع آشنایی _______/ _______ پایان _______ / _______

چک لیست مسئول آشناسازی و کارمند جدید

هنگامی که یکی از مراحل / زمان آشناسازی کامل شده است و مهارت / تخصص آزمایش شده است، مربع را علامت بزنید یا تاریخ را وارد کنید

در صورت لزوم لیست را تغییر دهید یا به روز رسانی کنید

 

آَشناسازی انجام شده

تست شده

شرکت، محیط تجاری، و مشتریان

  • محیط تجاری شرکت، ایده تجاری و خدمات

  • صاحب شرکت

  • مشتریان و توقعاتشان

  • اطلاعات بیشتری که در مورد شرکت وجود دارد (بروشورها، وبسایت، اینترانت و غیره)

  • رقبا

سازمان و پرسنل شرکت

  • سازمان و ادارات

  • مدیریت، سرپرستان، پرسنل

  • واحدها، پرسنل اصلی در واحدهای گوناگون

  • فرد مسئول آشناسازی و قائم مقام او

  • سازمان‌ها برای همکاری با مسئولین، کمیته‌ها و پرسنل حراست، نمایندگان پرسنل

  • ابتکارات کارمندی

شیوه‌های شرکت

  • ارزش‌های شرکت (چه چیزی برای شرکت مهم است؟)

  •  طرح ایمنی شغلی

  •  انتظار شرکت از پرسنل خود چیست؟

  •  ظاهر، رفتار، لباس کار، لباس، کفش کارمند

  • خدمات مشتری و فروش

  • استفاده از تلفن و فناوری اطلاعات (امور مربوط به کار، امنیت داده‌ها، امور خصوصی)

  • قابلیت اعتماد (رازداری شرکت و مشتری)

  • اهمیت وقت‌شناسی

  • ابتکارات کارمند

قرارداد کار، شرایط کار، ساعات کار و شیفت

  • ماهیت اشتغال (دائمی، موقت)

  • دوره آزمایشی و اهمیت آن

  • گواهینامه صلاحیت بهداشتی یا عدم اعتیاد به الکل، گواهی ایمنی شغلی یا موارد مشابه

  • ساعت کاری و شیفت کاری، تغییر شیفت، اضافه کاری، وقت استراحت

  • زمان تعطیلات، مرخصی استعلاجی، غیبتهای دیگر، اطلاع رسانی / توافق با کارفرما در مورد غیبت‌ها

  • عدم سوءمصرف مواد

دستمزد / حقوق

  • نحوه تعیین دستمزد

  • دستمزد و پرداخت دستمزد

  • موارد اضافی، مرخصی استعلاجی با حقوق

  • تعطیلات با حقوق، عیدی

  • کارت کسر مالیات

  • مزایا

  • مخارج سفر

پایان کار

  • اطلاع‌رسانی دوره

  • عیدی سالانه

  • بازده

  • ارجاع کار

خدمات درمانی کارمند

  • خدمات مراقبت‌های بهداشتی کارمندان، چکاپ هنگام استخدام

محیط اداره و محل کار

  • محل کار، امنیت، کلیدها

  • سرپرست، همکاران، وظایف / مشاغل آنها

  • مشتریان، گروه‌های منفعت

  • اقدامات واحد کار

  • ایستگاه کار، مسیرهای داخلی، خروجی اضطراری، آبدارخانه

  • پارکینگ، گذرگاه وسیله نقلیه، مقررات مربوط به حمل و نقل در محل کار

  • آراستگی، نظم، بهداشت

  • سالن غذاخوری

  • مسائل مربوط به محیط زیست، دفع زباله، دسته‌بندی زباله، مرتب‌سازی، زباله‌های خطرناک

  • واحدهای دیگر و محل استقرار آنها

  • مناطق خطرناک

مسائل ایمنی، حفاظت از اموال

  • حفاظت از اموال، سیستم‌های امنیتی و / یا زنگ خطر

  • اقدام در شرایط تهدیدآمیز یا خشونت‌آمیز

  • طرح اضطراری، آتش‌سوزی و تمرین حادثه

  • جعبه کمک‌های اولیه، دستورالعمل‌های کمک‌های اولیه، اقدامات اضطراری، اقدامات اضطراری پزشکی

  • شماره تلفن‌های اضطراری

  • گزارش در مورد وضعیت اضطراری / حوادث نزدیک

مسئولیت کارمند

  • وظایف و مسئولیت‌های کارمند، دستورالعمل‌های شغلی

  • برنامه‌ریزی کار، اهداف، کیفیت

  • اهمیت تلاش کارمند بر روی کل همکاری و همکاری داخلی

  • ماشین‌آلات، تجهیزات، ابزار
  • دستورالعمل‌های کاربر
  • روند تعمیر و نگهداری

  • استفاده از تجهیزات

  • تجهیزات محافظت شخصی
  • استفاده، مراقبت، نگهداری

  • وضعیت و حرکت در هنگام کار، تنظیم صندلی‌ها و وسایل (آرگونومی)

  • بهبودی، ضد حرکت

  • توسعه تکلیف کار فردی، عوامل خطر

  • گزارش، مشکلات نقص و عیب

  • کار در سایت مشتری یا کارفرمای دیگر

  • کسی که بتواند در مورد یک وظیفه اطلاعاتی ارائه کند و / یا در مورد کار پشتیبانی کند

آموزش و ارتباطات داخلی

  • موارد آشنایی

  • بازخورد، گفتگو با فرد مسئول آشناسازی / راهنما و /یا سرپرست (همچنین ارزیابی آشناسازی)

  • فرصت‌های آموزشی

  • تابلو اعلانات، جلسات کارمندان، اطلاعات، اینترانت

  • قرارداد کاری، قوانین، احکام و دستورالعمل‌ها

  • منابع حرفه‌ای، نشریات تجاری

سایر (درصورت لزوم کامل کنید)

  •  جوّ کاری: نظارت و توسعه

  •  فرصت سرگرمی و تفریح

  •  حفظ توانایی کاری

  •  مسائل مربوط به بیمه و بازنشستگی

  •  سایر خدمات و مزایای کارمندان

  • مسکن

چک لیست برای شخص مسئول آشناسازی و کارمند جدید

آشناسازی شامل همه اقداماتی می‌شود که به کارمند جدید کمک می‌کند تا با موارد زیر آشنا شود:

• شرکت، فعالیتها و شیوه‌های آن

• سایر کارمندان

• شغل خود و هرآنچه که شرکت از او انتظار دارد و برای آن از او حمایت کرده و کمک می‌کند تا:

– مهارت‌های حرفه ای خود را توسعه دهد

– -از روش‌های کار ایمن استفاده کند

– از کار خود لذت ببرد

هدف ارائه یک تصویر کلی خوب از شرکت، اهداف و تجارت آن و همچنین تصویری از شغل خاص کارمند و نحوه قرار گرفتن آن در تصویری بزرگ‌تر است. هرکسی که وارد شغل جدیدی می‌شود، به آشناسازی احتیاج دارد: کارمندان دائمی، کارمندان موقت، کارمندان فصلی، کارمندان کمپینی و نیروی کار استخدامی. برنامه‌های آشناسازی به صورت جداگانه با توجه به مدت اشتغال، مهارت‌ها، حرفه‌ای بودن، و آموزش‌های کارمند تهیه می‌شوند. در صورت تغییر وظایف یا شرایط کاری، کارمند باید آشناسازی بیشتری را داشته باشد.

سرپرست، مسئول آشناسازی براساس دستورالعمل‌های مدیریت است. آشناسازی عملی را می‌توان به یک کارمند / راهنمای مشخص سپرد. قانون ایمنی و بهداشت شغلی بر مسئولیت کارفرما در مورد مسائل مربوط به سلامتی و آشناسازی کارمند تاکید دارد. کارمند جدید حق دارد در مورد آموزش و آشناسازی پرس و جو کند.

فرد مسئول آشناسازی

کارمند جدید

نشان بدهید

چیزها را یاد بگیرید

تکرار کنید

اگر نمی‌دانید، بپرسید!

آزمایش کنید

یافته‌های خود را بررسی کنید!

چک لیست شامل تقسیم مواردی است که باید در برنامه آشناسازی گنجانده شوند. هم راهنما و هم کارمند جدید باید هنگام نظارت و آزمایش پیشبرد آشناسازی از محتوای چک لیست استفاده کنند. این چک لیست به صورت رایگان در دسترس است و امکان دارد، کپی، سفارشی‌سازی یا به روزرسانی شود.

شماره هشت: چک لیست حق کار

آیا قرار است کارمند تازه‌ای را استخدام کنید که اهل کشور دیگری است؟ در این صورت باید مطمئن شوید که اجازه و حق کار کردن در کشور شما را دارد تا بعداً با مشکلات قانونی روبرو نشوید. نمونه چک لیستی که در ادامه می‌بینید، به شما کمک می کنید تا از این موضوع مطمئن شوید:

 

نام شخص

تاریخ بررسی

نوع بررسی

بررسی اولیه قبل از استخدام   بررسی پیگیری بعد از استخدام 

مرحله اول به دست آوردن

باید اسناد اصلی را چه از لیست الف و چه لیست ب از میان اسناد قابل قبول به دست بیاورید.

لیست الف

1.  گذرنامه‌ای که نشان می‌دهد دارنده آن، یا کسی که در گذرنامه به عنوان فرزند دارنده گذرنامه نامیده شده است، شهروند انگلیسی یا شهروند انگلستان و مستعمرات آن بوده و حق اقامت در انگلستان را دارد.

2.  گذرنامه یا کارت شناسایی ملی که نشان می‌دهد دارنده آن، یا شخصی که در گذرنامه فرزند دارنده گذرنامه نامیده شده است، تبعه یکی از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا سوییس است.

3.  گواهینامه یا سند تایید اقامت دائمی صادر شده توسط وزارت کشور برای تبعه یکی از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا سوییس

4.  کارت اقامت دائم صادرشده از سوی وزارت امور خارجه برای اعضای خانواده یک تبعه کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا سوییس

5.  سند مهاجرت بیومتریک (اجازه اقامت بیومتریک) فعلی صادر شده از سوی وزارت کشور برای دارنده که نشان می‌دهد فرد نامبرده مجاز به اقامت نامحدود در انگلستان است و یا اینکه محدودیت زمانی برای اقامت در انگلستان ندارد.

6.  گذرنامه فعلی که نشان می‌دهد دارنده آن از کنترل مهاجرت معاف است، مجاز به اقامت نامحدود در انگلستان است، حق اقامت در انگلیس را دارد و یا محدودیت زمانی برای اقامت در انگلیس ندارد.

7.  سند فعلی وضعیت مهاجرت صادرشده از سوی وزارت کشور برای دارنده آن همراه با تاییدیه‌ای که نشان می‌دهد فرد نامبرده مجاز به اقامت نامحدود در انگلستان است یا محدودیت زمانی برای اقامت در انگلستان ندارد، همراه با سند رسمی که شماره بیمه ملی دائمی فرد و نام وی را که ارائه می‌دهد که از سوی آژانس دولتی یا کارفرمای قبلی وی صادر شده است.

8.  گواهی کامل تولد یا فرزندخواندگی صادرشده در انگلستان شامل نام حداقل یکی از والدین یا پدرخوانده مادرخوانده دارنده سند، همراه با سند رسمی که شماره بیمه ملی دائمی فرد و نام وی را ارائه می‌کند که از سوی یک آژانس دولتی یا کارفرمای قبلی وی صادر شده است.

9.  گواهی تولد یا فرزندخواندگی در که در جزایر مانش، جزیره من، یا ایرلند صادر شده باشد به همراه با سند رسمی که شماره بیمه ملی دائمی فرد و نام وی را ارائه می‌کند که از سوی یک آژانس دولتی یا کارفرمای قبلی وی صادر شده است.

10.  گواهی ثبت یا تابعیت به عنوان شهروند انگلیسی به همراه با سند رسمی که شماره بیمه ملی دائمی فرد و نام وی را ارائه می‌کند که از سوی یک آژانس دولتی یا کارفرمای قبلی وی صادر شده است.

لیست ب گروه 1

1.  گذرنامه فعلی تأیید شده نشان می‌دهد که دارنده، مجاز به اقامت در انگلیس است و در حال حاضر مجاز به انجام نوع کار مورد نظر است.

2.  یک سند مهاجرت بیومتریک (اجازه اقامت بیومتریک) فعلی که توسط وزارت کشور برای دارنده صادر شده است و نشان می‌دهد که شخص نام برده می تواند در حال حاضر در انگلستان بماند و مجاز به انجام کار مورد نظر است.

3.  کارت اقامت فعلی (شامل کارت اقامت الحاقی یا کارت اقامت اشتقاقی) صادر شده توسط وزارت کشور برای یک شهروند منطقه اقتصادی غیر اروپایی، که یکی از اعضای خانواده‌اش تبعه یکی از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس است یا دارای حق اقامت اشتراکی است.

4.  یک سند وضعیت فعلی مهاجرت شامل عکسی که توسط وزارت کشور برای دارنده صادر شده است و نشان می‌دهد که شخص نام برده می تواند در حال حاضر در انگلستان بماند و مجاز به انجام کار مورد نظر است، به همراه با سند رسمی که شماره بیمه ملی دائمی فرد و نام وی را ارائه می‌کند که از سوی یک آژانس دولتی یا کارفرمای قبلی وی صادر شده است.

لیست ب گروه 2

1.  گواهی درخواست صادر شده توسط وزارت کشور تحت مقررات 17 (3) یا 18A (2) مقررات مهاجرت (منطقه اقتصادی اروپا) 2006،برای یکی از اعضای خانواده یکی از شهروندان یکی از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا سندی که نشان می‌دهد دارنده اجازه کار کردن کمتر از 6 ماه دارد، به همراه اعلان تاییدیه مثبت از سوی سرویس بررسی کارفرمایان وزارت کشور.

2.  یک کارت ثبت درخواست صادر شده توسط وزارت کشور مبنی بر اینکه دارنده مجاز به گرفتن شغل مورد نظر است، به همراه اعلان تاییدیه مثبت از سوی سرویس بررسی کارفرمایان وزارت کشور.

3.  یک اعلان تاییدیه مثبت صادرشده توسط سرویس بررسی کارفرمایان وزارت کشور برای کارفرمای فعلی یا کارفرمای احتمالی که نشان می‌دهد نامبرده امکان ماندن در انگلستان را دارد و مجاز به انجام کار موردنظر هست.

مرحله 2 بررسی

شما باید اطمینان حاصل کنید که اسناد اصلی هستند، شخصی که آنها را ارائه می‌دهد کارمند یا کارمند احتمالی، دارنده حق است و مجاز به انجام نوع کاری است که ارائه می‌کنید

1. آیا عکس‌ها با اسناد و ظاهر فرد تطابق دارند؟

بله 

خیر 

در دسترس نیست 

2. آیا تاریخ تولد با اسناد و ظاهر فرد تطابق دارند؟

بله 

خیر 

در دسترس نیست 

3. آیا تاریخ انقضا (اگر وجود دارد) برای مجوز اقامت در انگلستان در آینده دارای محدودیت زمانی نگذشته است؟

بله 

خیر 

در دسترس نیست 

4. آیا محدودیت‌های کاری را بررسی کرده‌اید که آیا فرد می‌تواند برایتان کار کند؟( در مورد دانشجویانی که در طول دوره‌های محدود ترمی مجوز کار دارند، باید جزییات مربوط به ترم تحصیلی و زمان تعطیلات ایشان را با توجه به مدت زمانی که در انگلستان تحصیل می‌کنند، به دست آورده، کپی و نگهداری کنید)

بله 

خیر 

در دسترس نیست 

5. آیا قانع شده‌اید که سند اصلی است، دستکاری نشده و به دارنده آن تعلق دارد؟

بله 

خیر 

در دسترس نیست 

6. آیا دلایل وجود نام‌های مختلف را در بین اسناد (به عنوان مثال سند ازدواج، حکم طلاق و غیره) بررسی کرده‌اید؟ (اسناد و مدارک پشتیبان نیز باید کپی شده و یک نسخه از آنها نگهداری شود.)

بله 

خیر 

در دسترس نیست 

مرحله 2 کپی کردن

 

باید از همه سندهای موجود کپی کاملا واضحی بگیرید به صورتی که قابل تغییر دادن نباشد و آن را به صورت ایمن، چه به صورت الکترونیک و چه به صورت چاپی نگهداری کنید. مدارکی که حتما باید کپی کنید:

1- گذرنامه: همه صفحات دارای تاریخ انقضای سند، ملیت، تاریخ تولد، امضا، تاریخ انقضای مرخصی، مشخصات بیومتریک، عکس و هر صفحه‌ای که دارای اطلاعاتی در مورد حق ورود یا اقامت و یا تعهد کاری دارنده در انگلستان است.

2- هرگونه سند دیگری؛ به صورت کامل، هر دو طرف سند اجازه اقامت بیومتریک را کپی کنید.

 

انواع معذوریت‌های قانونی خود را بشناسید

اگر 3 مرحله فوق را به درستی انجام داده باشید، در صورتی که مشخص شود شخص فوق الذکر به طور غیرقانونی برای شما کار می‌کند، در برابر مسئولیت مجازات مدنی بهانه خواهید داشت. اما به هرحال باید بدانید که آیا عذر و بهانه شما حالت دائمی دارد یا محدودیت زمانی، چون این امر مشخص می‌کند که تا چه زمان می‌توانید این عذرتراشی را ادامه بدهید و اینکه آیا و یا چه زمانی ملزم به انجام بررسی پیگیری در مورد کارمند خود هستید.

اسنادی که بررسی و کپی کرده‌اید از طریق زیر به دست آمده‌اند:

1. لیست الف.  در تمام مدت زمان اشتغال این فرد عذر قانونی دارید و الزامی به انجام مجدد بررسی مربوط به حق کار وی ندارید.

2. لیست ب، گروه 1.  عذر قانونی شما دارای محدودیت است و با پایان یافتن اجازه اقامت شخص در انگلستان و انجام کار، عذر شما از بین می‌رود. در صورت انقضای سند اجازه کار وی، باید دوباره بررسی پیگیری را انجام بدهید.

3. لیست ب، گروه 2.  عذر قانونی بسیار محدودی دارید و 6 ماه بعد از تاریخ مشخص شده در اعلان تاییدیه مثبت، منقضی می‌شود. این امر یعنی اینکه با پایان یافتن این مدت باید بررسی پیگیری را انجام بدهید.

تاریخ الزام بررسی پیگیری:

نمونه چک لیست حق کار – شماره یک

نمونه چک لیست حق کار – شماره دو
نمونه چک لیست حق کار – شماره سه
نمونه چک لیست حق کار – شماره چهارنمونه چک لیست حق کار – شماره پنج

شماره نه : چک لیست مربوط به کار هفتگی با کلمات

آیا در حال یادگرفتن زبان جدید هستید و هر روز باید با کلمات جدید دست و پنجه نرم کنید؟ آیا کودکی دارید که در حال یادگیری هجی کردن کلمات است؟ این چک لیست برای شما تهیه شده است:

نویسنده: ————————-

چک لیست مربوط به کار هفتگی با کلمات

دوشنبه: برش و مرتب‌سازی کلمات. هنگام مرتب کردن برای شنیدن الگوهای صوتی، آنها را با صدای بلند بگویید. به هجی کردن، کاربرد (اسم، فعل و غیره) و / یا الگوهای معنی توجه کنید. (این به مرحله هجی دانش‌آموز بستگی دارد.)

سه شنبه: از کرونومتر / تایمر استفاده کنید و 3 دور مرتب سازی سریع را با کلمات خود انجام دهید. سریعترین زمان خود را در اینجا ثبت کنید: ______________

چهارشنبه: به مرتب‌سازی خود کلمات جدیدی اضافه کنید که با دسته‌های سرصفحه شما مطابقت داشته باشند. مرتب‌سازی سریع دیگری را انجام دهید و سریعترین زمان خود را در اینجا ثبت کنید: _________________

پنجشنبه: از کسی بخواهید از شما آزمون تمرین هجی کلمات بگیرد. آنها را در دسته/ زیر عنوان مناسب قرار بدهید. چند تا را درست انجام دادید؟ ــــــــــــــــــــــــ از بین ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ کلمه. کلمات خود را پشت همین صفحه بچسبانید و بر روی آنچه درباره کلمات مرتب‌شده خود آموخته‌اید، فکر کنید.

تفکر: این هفته من آموخته‌ام:

مرحله هجی فعلی:

درون کلمات

هجاها و پیوست‌ها

هجی مشتقات

هدف:

هجاها و پیوست‌ها

هجی مشتقات

شماره ده: چک لیست برای واگذاری شغل

آیا در حال عوض کردن شغل خود هستید؟ آیا قرار است شغل جدیدی را بر عهده بگیرید؟ آیا تصمیم گرفته شده است به بخش دیگری منتقل شوید و سمت جدیدی داشته باشید؟ این چک لیست برای این تهیه و آماده شده است که شما از انجام کارهای باقی مانده خود مطمئن شوید و بتوانید با کارمند جدیدی که به جای شما آمده است، هماهنگی و تعامل لازم را برای واگذاری شغل و کار خود داشته باشید:

این متن چک لیست مربوط به واگذاری شغل برای این تهیه شده است که اطمینان حاصل شود فرایند واگذاری شغلی برای افرادی که وارد شغل / منطقه جدیدی می‌شوند، به صورت دقیق و هماهنگ انجام بگیرد. با دنبال کردن مناطقی که این الگو آنها را پوشش می‌دهد، کارکنان باید فهم سریعی از اهداف کلیدی نقش خود به دست آورند، همانطور که افراد، فرایندها و سیستمها برای اجرای این نقش‌ها اهمیت دارند. آنها همچنین باید از تاثیر خود و نیز مناطق داخلی و خارجی تاثیرگذار بر روی شغل خود آگاه شوند.

آیا تکمیل این چک لیست اجباری است؟

تکمیل این چک لیست برای همه افرادی که سمت‌های جدید می‌گیرند و نیز برای افرادی که در سمت خود تغییر قابل توجه (بیش از سی درصد) داشته‌اند، اجباری است.

اگر این چک لیست را تکمیل کنم، آیا باید بازبینی عملکرد اواسط سال را هم انجام دهم؟

بررسی عملکرد در اواسط سال برای همه کارکنان صرف‌نظر از تغییر شغل آنها توصیه می‌شود. اما در مورد کارکنانی که نقش آنها به میزان قابل توجهی تغییر می‌کند یا مشغول کار جدید می‌شوند چه سرپرست داشته باشند، چه نداشته باشند، باید بازبینی عملکرد در اواسط سال برای آنان از سوی سرپرست قدیمی‌شان درمورد اهداف شغل قبلی‌شان انجام شود و پرونده مختصری از یادداشت ارزیابی برای رییس و سرپرست جدید ارسال شود.

آیا این چارچوب برای همه افراد یکسان است؟

هیچ چارچوبی را نمی‌توان طبق نیاز کارمندان بدون توافق سرپرست متناسب با نیازهای خاص منطقه کار آنها، تنظیم کرد. کسانی که سایرین را مدیریت می‌کنند باید بیشتر بر روی بخشی که پوشش‌دهنده افراد است، تمرکز کنند.

نقش‌ها و مسئولیت‌ها در روند واگذاری شغل

سمت

نقش/ مسئولیت

متصدی فعلی

نقش خبره موضوع را دارد. مسئولیت دارد که وقت کافی برای دیدار با متصدی تازه وارد اختصاص دهد و برای تکمیل چک لیست شغلی به وی کمک کند و در زمینه فرایند انتقال موثر دانش شغلی کار نماید.

متصدی تازه‌وارد

نقش گیرنده دانش را دارد. مسئول تکمیل الگوی انتقال دانش و زمان‌بندی مناسب با SME. تازه‌وارد مسئول کمک به مدیریت انتقال از تیم قدیمی و ساخت تیم جدید است.

تازه‌وارد باید نیازهای خود را برای توسعه کار برطرف کند.

متصدی فعلی / تازه‌وارد

بررسی برنامه واگذاری، نقشه‌برداری از نیازهای توسعه شخصی و مشاهده بازخوردها.

اطمینان حاصل کنید که از زمان، با هدف مشخص استفاده شده است و مبادله اطلاعات را مدیریت کنید.

سرپرست جدید تازه‌وارد

اطمینان حاصل کنید که روند تحویل در سراسر سازمان اجرا می‌شود. هم در طی مراحل واگذاری و هم در صورت لزوم پس از اتمام مراحل تحویل، مثل یک مربی عمل کنید.

اگر هیچ متصدی فعلی وجود نداشته باشد، یعنی شغل جدید باشد، پس سرپرست جدید باید به جای متصدی فعلی انجام وظیفه کند.

سایر موضوعات مهم

شخصی که سمت را ترک می‌کند، مسئول واگذاری شغل است. قسمت مهم این امر، تهیه برنامه ملاقات با افرادی است که تازه‌وارد باید برای راه‌اندازی شبکه خود با آنها آشنا شود. برای هر جلسه باید تعریف روشنی از دانش / بینش جدید وجود داشته باشد که به تازه‌وارد تحویل داده شود.

جداول زیر چارچوب کلی واگذاری شغلی را «در یک نگاه» نشان می دهند و لیستی از مطالب را بیان می‌دارند. برای آسان‌سازی روند کار، چارچوب واگذاری شغل به چهار عنوان اصلی تقسیم شده است:

• افراد

• فرایند

• فناوری

• نتایج

چک لیست فرایند واگذاری شغلی

عنوان شغلی

متصدی فعلی

متصدی تازه‌وارد

دوره واگذاری شغل

از تاریخ:

تا تاریخ:

باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا مطمئن شویم که دوره زمانی کافی برای واگذاری شغلی برای فرد فعلی و فرد تازه‌وارد وجود دارد. این امر کمک می‌کند تا اختلالی در انجام مسائل کاری ایجاد نشود.

افراد

فعالیت

شخص مسئول

کی

وضعیت

نمودارهای سازمانی (چه کسی کیست و غیره)

صلاحیت تیمی: مشخصات و خلاءهای پروفایل فعلی را بشناسد

ایجاد روابط و درک داخلی / خارجی (به عنوان مثال کارکنان، همتایان، مخاطبین اصلی، سهامداران، مشتریان)

  • چه کسی، چرا، چگونه با آنها کار می‌کنم
  • اطلاعات تماس
  • استراتژی‌های تعامل موثر
  • برنامه‌ریزی جلسات حضوری، ایجاد شبکه و اطلاع‌رسانی رسمی به همه
  • روابط کاری تاریخی با سهامداران منفرد توضیح داده شود

ابزار توسعه فردی و مدیریت عملکرد

آموزش و برنامه آموزشی

ارزیابی عملکرد نهایی

فرایندها

فعالیت

شخص مسئول

کی

وضعیت

تاریخچه مختصری از محیط

مرور شرح وظیفه کاری

– مسئولیت‌های اصلی

– انتظارات عملکردی

– استراتژی / نقشه کاری

سایر نقش‌ها و مسئولیت‌ها – (به عنوان مثال مسئولیت‌های ایمنی، عضو تیم بحران)

جلسه توجیهی HSE

انتقال دانش ضمنی

– دروس آموخته شده

– بینش، میانبرها، زمان‌هایی که به خوبی سپری می‌شوند

– چه کارهایی را به صورت متفاوت انجام دادم

– نحوه عیب‌یابی مشکلات رایج

الزامات فرآیند و گردش کار

– سیستم‌های مدیریت رسمی

– «چه کاری باید انجام شود» و «چگونه انجام شود»

– وابستگی متقابل

– مهلت‌های مکرر

– جلسات تکراری

SOx مسئولیت و وضعیت را کنترل می‌کند

– روش‌ها و کنترل‌های حیاتی

– تطبیق حساب و کتاب

ریسک‌های مهم/ روش‌ها و کنترل‌های حیاتی (مثلا حفظ تداوم تجارت)

محیط فرهنگی

تجزیه و تحلیل SWOT از منطقه

چالش‌ها و موضوعات اصلی فعلی

عوامل کلیدی موفقیت

برنامه ایمنی و موارد ایمنی کلیدی

تفویض اختیار

گزارش‌های اخیر ممیزی منطقه

نامه نمایندگی – در صورت لزوم

رویه‌های اصلی مربوط به منطقه شامل کارهای معمول و فصلی

پرونده‌ها: کاغذی، الکترونیکی، ایمیل‌ها

جدول زمانی انتقال (همپوشانی توصیه شده برای واگذاری شغل 2 هفته است)

– گفتگو برای پیگیری برنامه (بعد از یک یا دو ماه)

_ سایر نقاط عطف یا واگذاری شغلی

فناوری

فعالیت

شخص مسئول

کی

وضعیت

دفترچه راهنمای رومیزی، پایگاه داده‌ها، پرونده‌های اصلی

– موقعیت مکانی و دسترسی به اطلاعات مهم

– اسناد مرجع

نرم افزار (سفارشات نرم افزار ایمیل برای درخواست بازپرداخت لازم)

– نرم افزار رایانهای که من (مسئول فعلی) با خود به بخش جدید می‌برم

– نرم افزار رایانه‌ای که به متصدی جدید واگذار می‌شود

– نرم افزار رایانه‌ای که در حال حاضر بیکار است و بنابراین باید به متصدی جدید تحویل داده شود

– نرم افزار رایانه‌ای که باید دوباره کاربر جدید برای آن تعریف شود و بنابراین در همین بخش می‌ماند

دسترسی

– نشان دسترسی به همه مناطق مربوطه

– درایورهای MN: بخش

– درایورهای S: پروژه

– برنامه‌های خاص شغلی که باید از طریق نرم افزار نصب کرد

JDE

BOSS

– دسترسی از راه دور، یعنی: وی پی ان، شماره‌گیری.

رایانه‌ها و چاپگرهای اضافی که مورد استفاده قرار می‌گیرند

ابزارها و فرایندهای اشتراک اطلاعات بین اعضای تیم و سهامداران خارجی

نتایج

فعالیت

شخص مسئول

کی

وضعیت

T&R: سال جاری و سال آینده (در صورت موجود بودن)

نتایج سالیانه به تاریخ

بودجه: واقعی x برنامه‌ریزی شده

متصدی جدید با قرارداد عملکرد موافقت کرده است

دانش / فعالیتهایی که باید به شخص دیگری غیر از متصدی جدید تحویل داده شود

مورد

شخص مسئول

کی

وضعیت

لطفاً پس از اتمام مراحل از سیستم خارج شوید

امضای متصدی فعلی

امضای متصدی تازه‌وارد

امضای سرپرست

نحوه نوشتن چک لیست برای اداره امور نظافت در محل کار

می‌توانید از الگوهایی مانند چک لیست آموزشی یا چک لیست‌های خالی استفاده کنید، در عین حال اگر قصد دارید چک لیست خاصی را برای اداره امور نظافت در محل کار درست کنید، باید چند نکته را به یاد بسپارید:

همه کارها مثل تمیز کردن، کشیدن جارو، گردگیری و غیره را در اولین ستون سمت راست قرار بدهید. بعدا می‌توانید با انجام تنظیمات برای هر اتاق، این برنامه را مرتب‌تر کنید. در ستون‌های بعدی فضایی را برای علامت گذاشتن قرار بدهید. با اضافه کردن باکس‌های بیشتر به ردیف اول، تکمیل کارها را به صورت اختصاصی‌تر مشخص کنید. این امر می‌تواند شامل شرح وظایف کوتاه و شخصی هم باشد.

چند نکته برای مدیریت کار هنگام استفاده از چک لیست

بهتر است هنگام استفاده از چک لیست‌ها چند نکته را به یاد داشته باشید:

سعی کنید چک لیست خود را همیشه به صورت ساده و آسان طراحی کنید. درک آن چه برای خودتان و چه برای سایرین باید ساده و راحت باشد و هرکسی بتواند از آن استفاده کند.

مراقب باشید چک لیستتان طولانی نباشد. این امر، مخصوصا در شغل‌هایی که هر آن امکان بروز یک بحران وجود دارد، بسیار ضروری است.

مرتب چک لیست خودتان را به روز کنید تا هرگونه تغییر در آن گنجانده شود.

از جهتی نیز شما می توانید برای تولید محتوا خوب از چک لیست ها کمک بگیرید خلاق و خاص باشید و سعی کنید چک لیست را به گونه‌ای طراحی کنید، که فقط مخصوص خودتان و کارهایی باشد که باید انجام بدهید.

از این نمونه‌ها چه استفاده‌هایی می‌توانید بکنید؟

چک لیست‌هایی که با هم نمونه‌های آنها را دیدیم، می‌توانند در زندگی کاری و شغلی هر فرد و یا شرکتی مورد استفاده قرار بگیرند. در صورت لزوم و علاقه می‌توانید آنها را از سایت templat.net دانلود کرده  یا از آنها الگوبرداری کنید. البته که چک لیست‌ها می‌توانند تنوع موضوعی و ظاهری بیشتری داشته باشند، شما می‌توانید چک لیست‌های ارزیابی را برای ارزیابی عملکرد خود یا همکارانتان درست کنید، یا چک لیست‌های مربوط به گرفتن سفارشات را تهیه نمایید تا بتوانید لیست مناسبی از خدماتی که قادر به ارائه آنها هستید، هم برای خودتان و هم مشتری ها داشته باشید. و حتی می‌توانید چک لیست خلاصه کار داشته باشید تا به عنوان راهنما برای انجام کارها استفاده کنید.

اگر در این مورد سوالی دارید و یا ترجیح می‌دهید طراحی و تهیه چک لیست‌های موردنیازتان به صورت حرفه‌ای انجام بگیرد، می‌توانید از رایا مارکتینگ کمک بگیرید. فقط کافی‌ست برای تهیه چک لیست، در سایت ثبت سفارش تولید محتوای متنی داده و در قسمت توضیحات خواسته‌ها و نیازهای خود را مطرح کنید. رایا مارکتینگ توانایی تولید هرگونه محتوای متنی را دارد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.