مقالات آموزشی

بررسی نحوه نگارش توصیف نامه مشتری (به همراه ۱۰ نمونه توصیف نامه)

مفید بود؟

نگارش توصیف نامه مشتری و آشنایی با نکات آن می تواند استراتژی بازاریابی محتوا و دروازه ورود شما به دنیای بازاریابی و جذب نظر مشتری باشد.

این را امتحان کنید: به هر صفحه ای در وب سایت خود بروید و ادعاهای بازاریابی را که مطرح می کنید ، بشمارید. چند بار تجارت شما آسان ، هوشمند ، موثر ، قابل اعتماد و … توصیف شده و مورد قبول خریداران قرار گرفته است؟

اکنون این مورد را امتحان کنید: به همان صفحه نگاه کنید و تعداد دفعاتی که این ادعاها را با شواهد بیان نموده اید، بشمارید. چند نمونه داده ، آمار ، مطالعات موردی و نظرات موثر در زیر آن مطلب وجود دارد؟ آیا این دو مورد با یکدیگر قابل قیاس هستند؟

تولید محتوا سئو شده

نکته این است:

تمام ادعاهای شما باید با شواهد باشند تا موجب تاثیرگذاری خوبی شوند. لذا در این بخش قصد داریم تا شما را با نحوه نگارش توصیف نامه مشتری آشنا نماییم.

با این توضیحات ساده ترین روش، استفاده از شواهدی است که بتوانند به وب سایت شما اضافه شده و گواه ادعای شما باشند. در این مقاله نمونه های کاربری از توصیف نامه های مشتری ارائه می شود که برای نگارش آنها لازم است تا به سوالات زیر پاسخ دهید:

– از چه منابعی استفاده کنیم؟

– چگونه متنی توصیفی بنویسیم؟

– از چه اسناد و شواهدی استفاده کنیم؟

– چرا لازم است تا توصیف نامه مشتری را بکار گیریم؟

چرا توصیف نامه مشتری تاثیرگذار هستند و خرید را افزایش می دهند؟

توصیف نامه مشتری موثر ، نرخ تبدیل شما را افزایش می دهد. شاید بپرسید که این مورد چه فوایدی دارد؟ و تولید محتوای متن توصیفی می توان نوشت؟ توصیه نامه ها به عنوان تاییدیه یک شخص ثالث باعث ایجاد اعتماد می شوند و موجب می گردند تا هرگونه سو برداشتی از بین رود. این توصیف نامه ها می توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. به این ترتیب ، توصیف نامه ها یک فرم مهم جهت اثبات اجتماعی هستند. اثبات اجتماعی یکی از دو نوع مدرکی است که می توانید در وب سایت خود بگنجانید.

برای ساخت یک وب سایت واقعاً جذاب ، از هر دو استفاده کنید. اما با توصیف نامه کار خود را شروع کنید.

تولید محتوا خوب

توجه: تاییدیه ها در برابر توصیف نامه های مشتری می توانند بسیار متفاوت باشند.  تأیید به طور معمول پشتیبانی عمومی خود را از یک نام تجاری ارائه می دهد. اما توصیف نامه ها از مشتری و برای مشتری است. توصیف نامه ها ممکن است از جانب فرد ناشناخته ای باشند ، اما تجربه شخصی از استفاده محصول یا خدمات را ارائه می دهند. توصیف نامه های مشتری می توانند از بسیاری جهات نظر مثبت کاربر را جلب نمایند.

هزینه تولید محتوا متنی

چگونه یک توصیف نامه عالی دست پیدا کنیم؟

برای رسیدن به هدف نگارش توصیف نامه مشتری عالی دو راه وجود دارد، راه اول سریع تر و راه دوم نیز آسان تر می باشد:

– از مشتریان راضی و وفادار خود بخواهید تا این توصیف نامه ها را در اختیار شما قرار دهند.

– توصیف نامه های خود را در اطراف خود جستجو کنید.

1- از مشتریان راضی خود بخواهید تا این توصیفات را در اختیارتان قرار دهد.

با طرفداران فوق العاده خود شروع کنید. اینها خوشبختترین مشتری و مشتری شما هستند. آنها ممکن است قبلاً به عنوان مرجع پیشنهاد داده باشند تا از این درخواست اعتراض نکنند. آنها واقعاً می خواهند به شما کمک کنند!

البته باید در نظر داشته باشید که به عنوان یک پاداش می توانید لینک یا نشانی از کاربران مد نظر در این توصیف نامه ذکر کنید. فرض بر این است که کاربران شما با ارزش لینک دهی گوگل آشنا هستند. در صورتی که کاربر با این مورد آشنا نبوده و این پاداش را رد می کند، می توانید فاکتور های دیگر همچون لینک گذاشتن در لینکدین یا … را برای تشکر از ایشان امتحان کنید.

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

نمونه ای از دعوت به نگارش توصیف نامه مشتری در زیر درج شده است:

“سلام، من باب هستم

من در حال نوشتن این متن می باشم تا از شما بپرسم که آیا مایلید تا به ما در تهیه یک توصیف نامه مشتری کمک نمایید؟ ما در حال به روز رسانی چند صفحه هستیم ، و من امیدوارم که بتوانم این مورد را از شما به سایت اضافه کنم. توصیف نامه مذکور به سایت شما پیوند می یابد ، بنابراین در واقع یک گزینه خوب برای SEO شما است.

آیا این مورد از جانب شما تایید شده است؟ اگر این موضوع حتی کمی شما را ناراحت می کند ، اصلاً جای نگرانی نیست. اگر با این کار موافق هستید ، می توانم یک نمونه خیلی کوتاه برای شما ارسال کنم تا بررسی کنید. همچنین می توانید اگر برای شما راحت تر است یک یا دو جمله بنویسید و آن را ارسال کنید تا ما پیگیری نماییم. ممنون باب”

 

2- به دنبال توصیف نامه ها باشید و به آنها گوش دهید.

توصیف نامه ها هر روز منتشر می شوند یا حداقل پایه آنها به صورت نامحسوس هر روزه ایجاد می شود. یک بازاریاب باهوش می داند که چگونه این مورد ها را تشخیص دهد. در زیر برخی از این موارد شرح داده شده است:

–    پیام های ایمیل سپاسگزاری

بسیار سپاسگزارم برای اینکه کار مد نظر من را به خوبی انجام دادید.

–    شبکه های اجتماعی

تیم شما بهترین است، موفق باشید.

– یادداشت های متشکرانه دست نویس

من فقط می خواستم به شما اطلاع دهم که کار با شما بسیار عالی بوده است.

–   تشکر سپاسگزاری حضوری

حضور شما بسیار مبارک باشد. آیا کاری می توانم برای شما انجام دهم؟

اگر در کار خود مهارت دارید ، هر از چندگاهی این موارد را می بینید (در صورت عدم انجام این کار ، مشکلات بزرگتری وجود دارد که باید قبل از نگرانی در مورد گرفتن توصیف نامه مشتری برطرف کنید). نکته اصلی این است که آنها را ردیابی کنید ، سپس سرعت خود را در بازاریابی کاهش داده و از آنها نهایت استفاده را ببرید.

این موارد را در یک فایل جداگانه با عنوانی همانند “پرونده خوب” ذخیره کنید. پوشه ای از ایمیل ها یا عکس های مذکور را از این لحظات سپاسگزاری نگه دارید. سعی کنید با تشکر از شخص برای وقت گذاشتن ، بلافاصله با یک پاسخ، قدردانی نمایید. هرگز ، هرگز این پیام ها را نادیده نگیرید، این مورد یک بی ادبی محسوب می شود.

در صورت لزوم ، از فرستنده سوال کنید که آیا از نظر وی بد نیست  که برخی از این کلمات را در وب سایت خود استفاده کنید؟.

نکته حرفه ای: استفاده از توصیف نامه های لینکدین.

اگر پیام خوشی که مشاهده کردید بیشتر در مورد شرکتی بود که در آن فعالیت می کنید، از آن شخص بخواهید که شما را در LinkedIn توصیه کند. این مورد کلید دریافت توصیه های LinkedIn است. فقط کافی است در لحظه مناسب از آن بهره ببرید.

با توضیحات فوق اکنون می دانید که چگونه می توانید توصیف نامه ها را تشخیص دهید و از آنها بهره ببرید. البته باید در نظر داشته باشید که چه کسی توصیف نامه را می نویسد. لذا بستگی به این دارد که توصیف نامه از کجا آمده است. در زیر نکات مربوط به نگارش توصیف نامه مشتری آورده شده است.

نحوه نگارش توصیف نامه مشتری:

نوشتن کلید اصلی است. نحوه نگارش توصیف نامه مشتری اثربخشی آن را تعیین می کند. در زیر سه نکته مهم در نوشتن برای توصیف نامه های عالی آورده شده است.

1- گواهی خوب کوتاه است

در نگارش توصیف نامه مشتری باید توجه داشته باشید که توصیفات طولانی بعید است توسط بازدید کنندگان خوانده شوند. به این نمونه از یک توصیف نامه طولانی نگاه کنید …

“”من فقط می خواستم یک یادداشت به اشتراک بگذارم و به شما اطلاع دهم که کیفیت همکاران شما واقعا خوب است. خوشحالم که تصمیم گرفتم با شما کار کنم. بروزرسانی و فعالیت با وب سایت شما بسیار آسان و سریع است. من هیچ وقت هیچ مشکلی تا به امروز نداشته ام.

کار با سایت جدید من بسیار سریعتر و آسانتر از سایت قدیمی من است. در گذشته برای به روزرسانی یک صفحه یک ساعت یا بیشتر طول می کشید، اما این مورد هم اکنون برطرف شده است.

الان تقریباً مثل این است که یک طراح اینجا با من باشد. من فقط صفحه را انتخاب می کنم ، تغییر را ایجاد و روی ذخیره کلیک می کنم. خیلی ساده است.ممنون رفقا”

ممکن است این توصیف نامه مشتری اسکن گردد ، اما بعید است خوانده شود. پس آن را کوتاه کنید. ما در کل 30-50 کلمه را برای نگارش توصیف نامه مشتری توصیه می کنیم.

توجه داشته باشید که اگر گواهی نامه طولانی تری دارید ، می توانید تاثیرگذارترین کلمات را برای جلب توجه بازدیدکنندگان، پررنگ کنید.

2- توصیف نامه خوب باید آسان و بدون ابهام باشد.

در نگارش توصیف نامه مشتری  توجه نمایید که تأثیرگذارترین واژگان را در ابتدا بیان کنید. حتما متن توصیف نامه خود را ویرایش کنید. البته این ویرایش باید به گونه ای باشد که اگر افراد فقط چند کلمه اول را بخوانند ، به سرعت معنای آن را متوجه می شوند. در زیر مثالی درج شده است که  نشان دهنده توصیف نامه کوتاه تر و بدون کلمات اضافی است.

“شما کار را خیلی ساده کردید. کار با سایت جدید من بسیار سریعتر و آسانتر از سایت قدیمی من است. من فقط صفحه را انتخاب می کنم ، تغییر را ایجاد و روی ذخیره کلیک می کنم.    ممنون رفقا!”

حتما دقت نمایید و از خود بپرسید که کدام یک از کلمات موجود در توصیف نامه جذاب ترین هستند؟ کدام کلمات با امیدها / ترس های بازدید کننده مطابقت دارند؟ با پاسخ به این سوالات می توانید یک توصیف نامه جذاب داشته باشید.

3- توصیف نامه خوب، توصیف نامه ای است که معتبر باشد.

در نظر داشته باشید که هر چه می گویید و می نویسید بازاریابی است و مردم آن را می دانند. لذا شما نمی توانید این اصل را تغییر دهید! اما وقتی مخاطب شما حرفی را می زند ، این شانس را دارد که به طور غیر منتظره ای صریح باشد. یک بازاریاب حرفه ای باید توصیف نامه مشتری را به اندازه مشتری معتبر و صریح بنویسد. مثال زیر را بررسی کنید:

“وای. من تازه سایتم را به روز کردم و خیلی ساده بود. شما بچه ها واقعا بی نظیر هستید. ممنون که خیلی عالی بودید بزن قدش!”

این لحنی بسیار معتبر است اما سعی نکنید که نگارش توصیف نامه مشتری از این طریق بنویسید. به مشتریان خود اجازه دهید این کار را برای شما انجام دهند.

یک توصیف نامه مشتری خوب شامل چه مواردی است؟

هرچه اطلاعات بیشتری در یک گواهینامه وجود داشته باشد از اعتبار بیشتری برخوردار است. توصیف نامه ها باید شامل نام ، عنوان ، شرکت و تصویر شخص باشند. کم ارزش ترین توصیف نامه فقط حروف اول نام شخص را شامل می شوند.

در همین راستا می توانید نمونه های زیر را بررسی نمایید:

” بچه ها روی پروژه مجسمه سازی بی نظیر بودبد. بسیار سپاسگزارم برای انجام یک کار عالی.

George Washington

اولین رئیس جمهور آمریکا”

” بچه ها روی پروژه مجسمه سازی بی نظیر بودبد. بسیار سپاسگزارم برای انجام یک کار عالی.

anonymous”

هر دو مورد بالا جز توصیف نامه ها دسته بندی می شوند. اما کدام یک از اینها معتبرتر ، قابل اعتمادتر و قانع کننده تر است؟ بزرگترین تفاوت، نقش اشخاص در این توصیف نامه ها هستند. چهره ها توصیف نامه ها را شخصی تر و واقعی تر می کنند.

تصویر چهره ها در بازاریابی بسیار با ارزش می باشند و یک تاکتیک اصلی در طراحی برنامه های بازاریابی هستند. Basecamp یک بار آزمون A / B را انجام داد که نتایج آن نشان می دهد، چهره مشتری خوشحال باعث افزایش نرخ تبدیل به میزان 102.5٪ است.

 

توجه: به عنوان جلب نظر مشتری، می توانید آرم شرکت وی را نیز اضافه کنید. این امر باعث شناخته شدن وی و همچنین اعتبار شرکت شما خواهد شد.

 

با این حال برخی از مشتریان اجازه نمی دهند تا از نام و آرم شرکت آنها استفاده شود، در این حالت باید چه کاری انجام داد؟

این مشکل یک امر رایجی است که گاها برای نوشتن توصیف نامه های مشتری رخ می دهد. اگر در مجموعه خود نتوانستید مشتری راضی را بیابید که به شما اجازه استفاده از نام و نشان شرکت خود را بدهد، در این شرایط می توانید نام وی را به اختصار درج کنید تا گمنام باقی بماند.

” بچه ها روی پروژه مجسمه سازی بی نظیر بودبد. بسیار سپاسگزارم برای انجام یک کار عالی.

C.W.,Federal Government Executive”

البته این مورد یک گزینه ایده آل نیست اما از هیچ چیز بهتر است. در این شرایط بهتر است علاوه بر توصیف نامه های مشتری از مستندات دیگر نیز استفاده نماییم.

“ما می دانیم که بیش از 92٪ از کل مصرف کنندگان و تقریباً 84٪ از کل خریداران گزارش می دهند که” نگارش متن توصیفی  سایر مشتریان”، فاکتور مهم آنان برای تصمیم گیری در خصوص خرید بوده اند. بنابراین ، به وضوح ، توصیه ها و توصیفات حیاتی هستند.

با این حال ، بسیاری از شرکت ها به کارمندان خود اجازه نمی دهند محصولات یا خدمات را به طور عمومی به دیگران پیشنهاد دهند. از سوی دیگر بسیاری از مصرف کنندگان وقت تهیه توصیف نامه ها را ندارند. در این شرایط راه دیگری نیز وجود دارد: تحقیقات به ما می گوید که صرفاً داشتن شخصی برای ارائه محتوای  مد نظر شما کافی است. اگر بتوانید مشتریان را برای شرکت در یک میزگرد با مجری ها و کارشناسان راضی کنید و این مطالب را به اشتراک بگذارید (البته با مجوز) ، می توانند به عنوان یک تاییدیه محسوب شوند. ”

Paul M. Rand ،paulmrand ، مدیر عامل شرکت Critical Mass / Zocalo نویسنده کتاب «به شدت توصیه می شود»

نکته فوق العاده قدرتمند از جن هاویس در مورد فاکتور پنهان در نگارش توصیف نامه مشتری:

“بهترین راه برای تقویت و نگارش توصیف نامه مشتری خود اضافه کردن یک عنوان خلاصه جذاب در بالای آن است. این کار می تواند به سادگی برداشتن یک نقل قول قدرتمند از یک توصیف نامه طولانی یا ایجاد یک کپی شخصی سازی شده توسط شما باشد که ارزش توصیف نامه را به خوبی نشان می دهد.

با افزودن یک عنوان فرعی ، نه تنها توجه بیشتری را به توصیف نامه خود جلب می کنید ، بلکه بازدید کننده خود را قانع می کنید تا در واقع قدرتمندترین شکل اثبات شما در سایت را بخواند. ”

جن هاویس ،jenhavice ، نویسنده تبلیغاتی

جن این مثال را از Calcworkshop به اشتراک می گذارد. که اگر توصیفات شما طولانی است ، با یک عنوان جذاب و اسکن توصیف نامه می توانید آن را جذاب نمایید:

من به طور مداوم تقریبا 10 امتیاز بالاتر از میانگین نمره امتحان را کسب می کنم

 

توجه داشته باشید که ویدیو بسیار قدرتمندتر از هر قالب بندی ذکر شده دیگر است. توصیف نامه های ویدیویی ممکن است قدرتمندترین محتوایی باشند که می توانید به وب سایت خود اضافه کنید.

توصیه نامه های مشتری در کجا استفاده می شوند؟

تصور نمایید که شما اقدام به نگارش توصیف نامه مشتری  نموده و آنها را به دست آورده اید اما سوال اینجا است که این توصیه نامه ها را کجا باید قرار دهید؟ چگونه آنها را به وب سایت خود اضافه کنید؟ این نکته ممکن است شما را متعجب کند. اما وقتی به آن فکر می کنید منطقی است …

توجه کنید که هیچ وقت نباید در سایت خود از یک صفحه مخصوص توصیف نامه مشتریان استفاده نمایید، دلیل آن نیز، این مورد می باشد که بازدیدکنندگان بندرت به صفحات توصیفات مراجعه می کنند. آنها می توانند بوی بازاریابی را از دور حس کنند و نسبت به آن واکنش منفی نشان دهند. عموما کاربران به دنبال مطالب مد نظر خود هستند و به صفحات توصیه نامه ها واکنش نشان نمی دهند. در ادامه می توانید آنالیز یک سایت و بازدیدهای صفحات آن را مشاهده نمایید که صفحه توصیف نامه ها در رده 31 قرار دارد.

 

در ادامه می توانید دستورالعمل هایی برای نحوه قرار دادن توصیف نامه های مشتری در سایت خود را مطالعه نمایید:

دستورالعمل هایی برای نحوه قرار دادن توصیف نامه های مشتری در سایت

– توصیف نامه مشتری را در کنار محصولات مرتبط در متن توصیف نامه قرار دهید.

آیا در نگارش توصیف نامه مشتری به کالا یا خدماتی اشاره شده است؟ آن را در صفحه محصول یا خدمات قرار دهید. آیا زمان تحویل سریع شما ذکر شده است؟ آن را در صفحه حمل قرار دهید.

در زیر مثالی از چگونگی قرار دادن و آماده کردن متن توصیفی در متن و کنار خدمتی که ذکر می کند ، آورده شده است:

سرویس  گرفتن راکون و انتقال حیوانات زنده

ما می توانیم در 24 ساعت شبانه روز انواع حیوانات در تمام سایزها از بزرگ تا کوچک را به دام انداخته و منتقل نماییم.

” من بسیار خوشحال هستم که شما سریعا آمدید. تقریبا نیمه شیب بود که یک راکون در گاراژ گیر کرده بود. من خوشحالم که توانستید بدون صدمه آن را از گاراژ خارج کنید.”

– بهترین توصیفات خود را در محبوب ترین صفحات خود قرار دهید.

برای مشاهده مسیر اصلی و بازدید های وب سایت خود ، فقط به گزارش Flow Users خود در Google Analytics نگاه کنید یا به صفحات برتر گزارش All Pages توجه نمایید. با قرار دادن بهترین شواهد در صفحات برتر ، یک قدم موثر در بازاریابی بر خواهید داشت.

 

این قانون به هیچ وجه تعجب آور نیست. شما می توانید بهترین توصیفات را در بهترین صفحات مرتبط قرار دهید تا افراد بتوانند آنها را مشاهده نمایند.

– برای تهیه محتوای متن توصیف ها در هر صفحه از کلمات کلیدی همان صفحه استفاده نمایید.

این فاکتور به افزایش نرخ تبدیل اشاره دارد. این نکته کوچک می تواند میزان بازدید شما را نیز به صورت ارزشمندی افزایش دهد. اگر محتوای توصیفی شما شامل یک عبارت کلیدی هدف باشد ، می تواند ارتباط آن صفحه را با عبارت مد نظر افزایش دهد.

در زیر مثالی از برخی صفحات بهینه شده برای سرویس گرفتن راکون آورده شده است. ما هر نمونه از این کلمات را با رنگ قرمز مشخص کرده ایم.

سرویس  گرفتن راکون و انتقال حیوانات زنده

ما می توانیم در 24 ساعت شبانه روز اقدام به گرفتن راکون زنده و حیوانات در تمام سایز ها از بزرگ تا کوچک را به دام انداخته و منتقل نماییم.

” من بسیار خوشحال هستم که شما سریعا آمدید. تقریبا نیمه شب بود که یک راکون در گاراژ گیر کرده بود. من خوشحالم که توانستید بدون صدمه اقدام به گرفتن راکون نموده و آن را از گاراژ خارج کنید.”

دقت نمایید که چگونه محتوای توصیفی می تواند عبارت هدف یا کلمات مرتبط را شامل شود؟ این مورد می تواند به رتبه بندی صفحه کمک کند و تاییدیه اجتماعی نیز ایجاد نماید. فاکتور ذکر شده تنها یکی از چند تاکتیکی است که می تواند میزان ترافیک و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

جمع بندی و بررسی جنبه های مثبت:

اکنون می دانیم که چرا باید از توصیه نامه استفاده کنیم ، از کجا می توان آنها را تهیه کرد ، نگارش توصیف نامه مشتری  چگونه است و کجا آن را قرار دهید.

 

این مطلب می توانند برای هر کسی که به یک وب سایت معتبر با تبادل بالا نیاز دارد ، کمک نماید.

همراهان گرامی شما می توانید با مراجعه به سایت زیر نسخه اصلی این مقاله را مطالعه کنید

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.